Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Chris » wo 11 sep 2019 08:11

RE.gif
mrgreen.gif
As me...same thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 366
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Sytske01 » wo 11 sep 2019 10:20

Renkie schreef:
di 10 sep 2019 14:20
Ik heb trouwens wel een optie gevonden, maar ik kom de caravan verder nergens op internet tegen. Wellicht klopt het type niet?

Lmc Favorit 540 VED 2004

Daar heb je 2 losse bedden waar je 1 groot bed van kunt maken, maar achter het bed heb je nog 10cm vrije ruimte bij je voeten EN je hebt nog een soort van "vakje" waar je met je voeten in zou passen. En het zou ook vrij weinig moeite kosten dat vakje groter te maken.

De caravan die wij bekeken hadden was redelijk uitgeleefd, maar op zich lijkt dit de beste optie tot nu toe als je daar een net exemplaar van kunt vinden.
Nu SCHIJNT de TEC 510TE van die bouwjaren een vergelijkbare indeling te hebben maar daar heb ik nog geen goed voorbeeld van gevonden.

Weet iemand toevallig nog andere voorbeelden van zo'n enkel bed en ruimte bij het voeteneind?
Hier is eerder een topic over geweest. Zie viewtopic.php?f=79&t=35277
Misschien kun je hier iets mee.

Abve

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Abve » do 12 sep 2019 21:38

@Renkie,

Je zou de jongste editie van ACSI Freelife moeten gaan lezen.
Hierin wordt een opsomming gegeven van de lengte van de verschillende soorten bedden per merk caravan.
Er zijn eenspersoonsbedden tot 2.10- 2.15 m lang!

Ik heb er even een fotootje van gemaakt.
IMG_0851.PNG

Renkie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 7 sep 2019 22:50

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Renkie » vr 13 sep 2019 11:03

Bedankt voor de tip! Dat is wel interessant.

Ik heb ondertussen een LMC 480E gevonden (nieuw). Die heeft bij 1vd2 bedden een bed van 218! Nadeel is dat die caravan nog niet lang op de markt is. Maar dat is wel een interessante optie, alleen koop ik liever een nette caravan die ouder is ivm de prijs.

Ik kan de pagina helaas niet heel duidelijk lezen: maar staan hier ook oudere caravans op? Of alleen spul wat nu nieuw te koop is?

Abve

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Abve » za 14 sep 2019 13:08

Ik heb je een pb verstuurd.

Gr. Abve

Renkie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 7 sep 2019 22:50

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Renkie » zo 15 sep 2019 14:18

Wellicht gaat er wat mis, maar ik heb denk ik nog niets ontvangen? :) (staat niets onder "Privéberichten)

Verder ben ik nog wat wezen kijken bij dealers in de buurt, helaas is er vrij weinig te vinden.

De caravan die wij nu hebben heeft dus 1 grote rondzit waarmee je een bed van 200x200 kunt maken. Doordat het een rondzit is kun je als je in de lengterichting ligt ook met je benen uitsteken, maar zelfs dat vind ik niet of nauwelijks bij andere caravans als je behalve die 200x200 rondzit ook een 2e zitje wilt voor 4 personen.

Wat me verder echt tegenvalt is het gebrek aan informatie bij veel advertenties. Maten van het bed worden vaak niet vermeld of kloppen niet, ook ontbreekt er vaak info op foto's zoals die 10cm extra die in sommige Knaus 500 EUs zit.

Ik heb op dit forum eerder berichten gezien over een soort database/zoekfunctie waar je ook op bedlengtes kon zoeken. Maar die links lijken niet meer te werken? Weet iemand hoe dat zit?

Abve

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Abve » zo 15 sep 2019 15:03

RE.gif

scratch.gif scratch.gif
Nieuwe poging...

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Chris » zo 15 sep 2019 16:16

Renkie schreef:
zo 15 sep 2019 14:18

Wat me verder echt tegenvalt is het gebrek aan informatie bij veel advertenties. Maten van het bed worden vaak niet vermeld of kloppen niet, ook ontbreekt er vaak info op foto's zoals die 10cm extra die in sommige Knaus 500 EUs zit.
Ik heb daar goed en veel naar gekeken... specifiek deze Knaus 500EU dus.
Het is mij eigenlijk wel duidelijk, de fabrikanten veranderen soms heel subtiele dingen en ze nemen niet altijd de moeite om dat ook in de plattegronden te verwerken.
In de beschrijving stond dat dan weer wel, maar als specifiek iets voor de Silver Selection versie.
Heel sterk, de "gewone sudwind" 2016-2017 had niet die bedverlenging, maar de Silver Selection dus wel.
Nu kocht ook niemand de gewone Sudwind in dat jaar denk ik, daarvoor was dat extra pakket van de Silver Selections te interessant.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Renkie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 7 sep 2019 22:50

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Renkie » zo 15 sep 2019 18:02

Abve schreef:
zo 15 sep 2019 15:03
RE.gif

scratch.gif scratch.gif
Nieuwe poging...
Nog niet, maar wellicht komt het omdat ik een vrij nieuw account heb? Is e-mail wellicht een optie?

Renkie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 7 sep 2019 22:50

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Renkie » zo 15 sep 2019 18:03

Maar Chris: had de normale subwind van die jaren daar dan een gat van 10cm?
Of was de indeling ook echt anders waardoor die 10cm extra ontstond.

Abve

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Abve » zo 15 sep 2019 18:32

RE.gif RE.gif

Het is naar het door jou opgegeven e-mailadres gestuurd.
Bij mij wordt ook aangegeven dat het verstuurd is.
Meer kan ik er ook niet aan doen.

Renkie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 7 sep 2019 22:50

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Renkie » ma 16 sep 2019 10:53

Nog bedankt voor de info!

Qua nieuwe aanschaf zou een LMC 480E op papier een hele mooie optie zijn. Vraag is alleen of je zo'n bedrag wilt uitgeven aan een caravan ook al is deze (bijna) nieuw.

Als alternatief kijken we nu naar de Fendt TG (2 losse 1 pers. bedden). Bij alle bouwjaren met een 230 breedte kun je met een kleine ombouw in de breedte liggen en heb je een bed van 211 lang en 200 breed. En dan heb je nog de optie om (denk ik) de schotten op de zijwand te verwijderen.
Je hebt het dan over een 510TG/540TG of in de nieuwere jaren ook een 495TG.

En doordat die Fendt caravans met deze indeling al zo lang op de markt zijn kun je er gebruikt wat voordeliger aan komen.

En uiteraard: mocht iemand nog een leuke optie weten dan horen we het graag.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Zoektocht naar caravan met lang maar ook breed bed

Bericht door Chris » ma 16 sep 2019 12:49

Renkie schreef:
zo 15 sep 2019 18:03
Maar Chris: had de normale subwind van die jaren daar dan een gat van 10cm?
Of was de indeling ook echt anders waardoor die 10cm extra ontstond.
Volgens mij subtiele verschillen..
De serie voor mijn model had bv een ander toilet wat iets meer ruimte nodig had...begreep ik eens.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”