Elektra op de camping

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Elektra op de camping

Bericht door jessedew » do 15 aug 2019 09:30

Binnenkort (als het weer in september hopelijk beter is) start onze eerste caravan uitstapje.
Inmiddels al een keer de voortent grotendeels opgezet om te oefenen (braken de ogen van de caravan af, dus even nieuwe regelen)

Nu heb ik nog wat (wellicht onbenullige) vragen.

Ik heb nog geen gas kook toestel voor buiten (wel in de caravan uiteraard) hoe doen jullie dat doorgaans, aparte gasfles erbij kopen, of die uit de disselbak gebruiken?
(kan je eigenlijk bij alle (grote) campings gasflessen omruilen?, geen idee hoe vol die nog zit namelijk).

En omdat we de eerste keer nog niet zolang gaan dacht ik om er nu nog geen 1 te kopen, maar het eerst eens aan te kijken.

Wel heb ik nog een grillplaat thuis (zo'n lange zwarte plaat) echter nu mijn vraag, kan dat wel op de camping, qua stroom? denk 2000 watt.

Anders kan ik wel mijn draagbare Weber BBQ meenemen, of eventueel de skottelbraai lenen van mn schoonouders.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Elektra op de camping

Bericht door Ab » do 15 aug 2019 09:37

Beste optie..een home and away kooktoestelletje in koffer bij de Action. Tussen 12 en 15 euro geloof ik, misschien ietsje meer.
Met 3 gasbusjes van € 1.75 hebben we zat gehad afgelopen 2 maanden.
Die dingen wegen niks, doen het altijd met 1 klik, en zijn verrassend weinig windgevoelig.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Elektra op de camping

Bericht door r.obbink » do 15 aug 2019 10:07

Ik heb de skottel mee. Ideaal

Betreffende gasfles. Ik zou je aanraden een volle tweede mee te nemen. Lang niet overal is gas te vullen. Zeker als het 's avonds wat killer wordt en je de kachel binnen gaat gebruiken dan gaat gasverbruik sneller.

2000 watt grill kun je thuis laten. Mijn ervaring is dat de gemiddelde stroomaansluiting 6 ampere is. Waar ik nu sta ook. Vanmorgen de fout gemaakt om senseo en waterkoker tegelijk aan te zetten en daar ging de zekering

Veel plezier

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Elektra op de camping

Bericht door Gemineye » do 15 aug 2019 10:36

Mbt de oogjes; ik had altijd als reserve een paar van die blokjes in de caravan, die oogjes breken wel eens af. Gebruik je gewoon zo’n blokje, vervang je hem thuis weer op je gemak.

Ik heb een gasfles gekocht (dus geen ruilfles) en die laat ik voor de zomervakantie altijd afvullen, ookal zit hij dus nog halfvol. Die gebruiken we altijd ook voor de bbq, 1 fles dus. Eerder namen we ook nog wel eens zo’n action toestelletje mee maar die hadden we na jaren nog nooit gebruikt. Dus die die is in een container geëindigd na een aanval van opruimwoede. 2000w plaat kun je meestal niet gebruiken, dus beter iets op gas regelen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Elektra op de camping

Bericht door Chris » do 15 aug 2019 11:42

Die oogjes bestaan ook in aluminium, breken nooit meer.
Maarrrrr...wel de kit erachter ook effe nieuw!!
Buiten koken, zo'n Action ding, en ik heb een elektrische grillpan van Tristar.
Heel handig ding, effe wat bakken of een kant en klaar zak ...hup dat ding erbij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Elektra op de camping

Bericht door Leentje » do 15 aug 2019 12:01

Het verbruik van gas in de zomer is zo laag, dat wij met 1 fles prima toekomen. In de herfst of voorjaar, bij koude, verbruiken we ongeveer een fles om de caravan te verwarmen.

Wij nemen in de zomer geen tweede gasfles mee. We koken gewoon binnen, gaan uit eten of gebruiken de Cobb. (op briketten) Ik zou eerst eens gaan kamperen en kijken waar je behoeftes liggen, voordat je van alles aanschaft.

Inhoud van de gasfles kun je wegen. Volle fles is bruto. Min Tarra, de verpakking en staat op de fles vermeld. Wat je netto overhoudt is je gasvulling.

Het stroomaanbod ligt aan het soort camping. In Frankrijk zien we vaak 6 A, dan kunnen we de waterkoker en klein oventje (1050 W) gerust gebruiken. Veel camping bieden ook 10 of zelfs 16A. Dit jaar stonden we in Italië met maar 3A, maar deze was veel hoger afgezekerd. Uiteindelijk kon ons oventje ook gebruikt worden. Je kunt dan wel even opletten met piekverbruik, dus niet alles tegelijk aanzetten. Bijvoorbeeld eerst waterkoker aan, even wachten, dan volgend apparaat aan. Jouw plaat van 2000W zou je boven 10 A kunnen gebruiken. 10Ax 230 een 2300W. Maar vorig jaar stonden wij ergens waar diverse plaatsen die 10A moesten delen en vloog alles er om de haverklap uit ;-)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Elektra op de camping

Bericht door Diny » do 15 aug 2019 12:07

In plaats van een grote grillplaat kun je ook eentje van 30x30cm kopen. Is ong. 750 W.
Verder heb ik een elektrische rijstkookpan, ook ong. 750 W waarin ik aardappelen kook en tegelijk groenten stoom.
Of ik beide apparaten samen gebruik hangt af van het aantal Amp aan de paal.

hucha737
Berichten: 7
Lid geworden op: do 8 aug 2019 21:25

Re: Elektra op de camping

Bericht door hucha737 » do 15 aug 2019 14:33

Hallo jessedew,

Aangezien je niets over de leeftijd van de caravan en voortent vermeld is het waarschijnlijk geen optie om over te gaan op SHS clips/blokjes voor de bevestiging van je dakstokken, kan je de restanten van de afgebroken oogjes laten zitten, waterdicht is tenslotte waterdicht, mocht je toch gaan vervangen, denk eraan er voldoende kit tussen te doen.
Aangezien je aangeeft toch niet zolang te gaan zou ik er voor kiezen om je 5 Kg gasfles te laten vullen, dan moet je er zeker mee uitkomen.
Vwb de 'plaat' zou ik zeggen kies de skottel, veel meer mogelijkheden en de plaat wil nogal gaan spetteren wanneer er wat vet vrijkomt en dat wil je ook niet op je voortentdoek.

Veel plezier en vooral mooi weer, hebben je mede kampeerders het waarschijnlijk ook.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Elektra op de camping

Bericht door Niels83 » vr 16 aug 2019 00:40

hier geldt zoveel mensen zoveel wensen. wij koken alleen onderweg heel soms in de caravan, koelkast en kachel zijn beide niet op gas. dus zodra wij er zijn gaat de fles uit de dissel.
en maken we met een kastje, fornuisje en safari chef een 4 pits fornuis.

wij gebruiken campinggas flessen. de grotere gaat zeker 1 (vaak 2) seizoen mee. voor reserve hebben we ook een kleintje mee. gaat de grote leeg kunnen we nog een kleine week koken. tijd zat om een vulling te tegelen.

Gebruikersavatar
Riegert
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 13:54

Re: Elektra op de camping

Bericht door Riegert » zo 18 aug 2019 10:50

Wij koken nooit in de caravan, maar altijd op de safarichef en de bbq. De (5kg) gasfles staat in de disselbak en bedient de safarichef middels een 5m lange gasslang.
Met 1 5kg gasvulling doen we ongeveer 40 weken..... Verwarmen doen we niet op gas.
Fendt Saphir 490 TF, Truma SE-R, Toyota Avensis 1.8 vvti cvt 2011

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Elektra op de camping

Bericht door jessedew » di 20 aug 2019 09:14

We gaan a.s. weekend proef kamperen, dus lekker weer zit er sowieso wel in.

vooralsnog gaan we wat in de caravan koken denk ik (skottelbraai kan ik wel lenen, maar we gaan maar 2 nachten, dus wellicht ergens wat halen)
waterkoker en koffiezet apparaat zijn camping proof.

Ik heb nu onderstaande elektra aansluitingen

https://www.vrijbuiter.nl/vrijbuiter-ou ... _cdef0013/
(maar dan 1 van 1 meter)

en

https://www.dewitschijndel.nl/dws-frans ... chuko-cee/

moet ik dan nog deze?
https://www.vrijbuiter.nl/vrijbuiter-ou ... _cdef0012/

of volstaat nog een normaal verlengsnoer?

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Elektra op de camping

Bericht door Gemineye » di 20 aug 2019 09:46

RE.gif

Ik zie op de camping allerlei constructies om de hut van stroom te voorzien, tot aan van die niet geaarde oranje verlengsnoeren aan toe weenie.gif

Mijn voorkeur is gewoon een goede CEE kabel te kopen, daar heb je waarschijnlijk je hele kampeerleven nog plezier van. Je kunt er een van 30m kopen, is in Nederland doorgaans meeeer dan voldoende.

Ik heb er een van 30, een van 10 en een van 15m (tja erfenis uit meerdere caravans), afhankelijk van waar de reis heen gaat neem ik er 1 of meerdere mee. Afgelopen zomer op 1 camping 2 nodig gehad en op 1 camping alledrie.

Een “gewoon” verlengsnoer met verloopjes werkt op zich natuurlijk ook wel, maar denk er dan zeker om dat deze voldoende dik is, liever geen haspel (of volledig afrollen) dat deze geaard is en voorzien van degelijke watervaste connectoren.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Elektra op de camping

Bericht door Ab » di 20 aug 2019 09:56

Het ligt er helemaal aan waar je naar toe gaat.
Op normale campings in NL volstaat het eerste snoer ruimschoots.
In het buitenland kan een enkele keer op wat primitieve campings een verlenging en een verloopsnoertje nodig zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: Elektra op de camping

Bericht door Luud » di 20 aug 2019 10:20

Ik zou deze nemen, heb ik trouwens ook. Makkelijk is dat er nog een stopcontact zit dan bij de caravan-aansluiting.
https://www.vrijbuiter.nl/vrijbuiter-ou ... _cdef0013/
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

Gebruikersavatar
Raymond1985
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09

Re: Elektra op de camping

Bericht door Raymond1985 » di 20 aug 2019 10:58

Hey Jesse,

Zoals bovenstaand ook al gezegd is: zoveel mensen zoveel wensen. Wij kamperen ook nog niet heel lang met de caravan maar wij koken nagenoeg nooit in de caravan, los van bijvoorbeeld een eitje of pasta koken. De rest doe ik buiten. Dit vanwege de lucht en de ruimte. Wij maken gebruik van de cadac safari chef 2. Super handig en voor veel gerechten zeer bruikbaar. Wat gas betreft: wij hebben 1 grote stalen fles voor verwarming of dat ei ;-). Ik heb bewust voor een stalen fles gekozen omdat ik daar simpelweg een beter gevoel bij heb. Ik heb dan daarbij nog een kleine blauwe fles van campingaz die ik aan de cadac vast maak. Bij de campings waar ik geweest ben is er altijd wel een mogelijkheid om te ruilen en anders zocht ik een locatie op waar dat kon.

Qua spanningsvoorziening heb ik 2x 20 meter kabel. Meer dan genoeg om me overal te redden. Ik heb er tot nu toe maar 1 van 20 meter nodig gehad.

Ik heb een tas met reserve onderdelen mee mocht ik wat stuk maken. Zo ook die bevestigingspunten voor je tent. Tevens heb ik er een pompje, zekeringen en lampjes in. Altijd handig voor onderweg.

Gewoon uitproberen wat voor jou handig is en wat werkt. Ik heb veel inspiratie en ideeen opgedaan van mede forumleden. Heb dingen geprobeerd en soms werkte het en soms niet. Is heel persoonlijk.

Veel plezier in ieder geval

Raymond


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Elektra op de camping

Bericht door Morgoth » wo 21 aug 2019 09:41

Wij nemen in de koudere periode een grote dakdekkersgasfles mrgreen.gif mee maar in de zomer een kleine Campingaz 904 met 1,8kg gas. Op deze Campingaz fles zit een verloop zodat we een normaal reduceerventiel kunnen blijven gebruiken. Wij hebben één keer de skotelbraai meegenomen maar wat een groot onding is dat zeg! Wij hebben nu twee Action kooktoestelletjes met een paar gasflesjes. Die zetten we op een opvouwbaar kastje onder de luifel. In de caravan koken we alleen water voor de koffie en thee.

Ik heb verschillende kabels bij me. Een CEE kabel van 30m, een kabel van 10m met aan de stekkerzijde een CEE stekker en aan de contrastekkerzijde een normale Schuko stekker en een normaal Schuko verlengsnoer van 20m. Verder heb ik voor beide zijden een verloop van Schuko naar CEE. Op deze manier kan ik eventueel een kabel leggen van 60m. Wij staan regelmatig op campings waar 30m niet voldoende is. Voor alle overgangen heb ik zo'n kunststof "banaan" om het waterdicht te maken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Elektra op de camping

Bericht door jessedew » do 22 aug 2019 10:36

Zo inmiddels bijna alles gereed voor het komende weekend. Alleen geen kookgelegenheid voor buiten geregeld. Ik denk 1 dag patat halen en 1 dag soep opwarmen :lol: (gewoon in de caravan)

Wel heb ik mn vrouw toch maar een 2,5 mm 10 meter camping kabel laten halen. We staan a.s. weekend op een grote NL camping, lijkt mij meer dan genoeg kabel toch?
Natuurcampings etc zullen het voorlopig niet worden, ivm speelgelegenheid voor de kids.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Elektra op de camping

Bericht door Gemineye » do 22 aug 2019 10:41

10 meter is voldoende voor nederlandse campings waar je een stroompaal op je eigen plek hebt.

En ach, als het niet voldoende blijkt, dan moet je nog 10m halen mrgreen.gif
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Elektra op de camping

Bericht door PD » do 22 aug 2019 11:25

RE.gif RE.gif
Ik vind 10 meter aan de korte kant. Wij gebruiken in NL standaard een 15 meter kabel en afhankelijk van de plek ook wel eens een 30 meter kabel. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je de aansluiting in de caravanwand hebt (tentzijde of juist niet).

In het buitenland, zeker op bijv. campings langs de Rijn en Moezel, zul je vaak nog meer lengte nodig hebben, maar dat is voor nu even niet van toepassing.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Elektra op de camping

Bericht door Nimma » do 22 aug 2019 14:29

Ik doe het hiermee omdat ik liefst buiten wok/bak/grill etc.
Een fles met snelkoppeling voor de wokbrander, de andere vast, o.a. om binnen een pannetje rijst op te zetten.
IMG_20190822_142354283_HDR-918x1632.jpg
Screenshot_20190822-142258.png
Oh ja, en 3 stukken CEE snoer van 20 meter.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Jan 64
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 15:51

Re: Elektra op de camping

Bericht door Jan 64 » do 22 aug 2019 15:01

Ab schreef:Beste optie..een home and away kooktoestelletje in koffer bij de Action. Tussen 12 en 15 euro geloof ik, misschien ietsje meer.
Met 3 gasbusjes van € 1.75 hebben we zat gehad afgelopen 2 maanden.
Die dingen wegen niks, doen het altijd met 1 klik, en zijn verrassend weinig windgevoelig.
Ab, die toestelletjes zijn niet echt veilig, volgens de kenners:

https://www.acsifreelife.nl/kampeerarti ... oestellen/

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Elektra op de camping

Bericht door jessedew » do 22 aug 2019 15:38

PremiumDiscovery schreef:
do 22 aug 2019 11:25
RE.gif RE.gif
Ik vind 10 meter aan de korte kant. Wij gebruiken in NL standaard een 15 meter kabel en afhankelijk van de plek ook wel eens een 30 meter kabel. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je de aansluiting in de caravanwand hebt (tentzijde of juist niet).

In het buitenland, zeker op bijv. campings langs de Rijn en Moezel, zul je vaak nog meer lengte nodig hebben, maar dat is voor nu even niet van toepassing.
Aankomende camping heb ik volgens mij gewoon een eigen stroomaansluiting en afvoer. Maar kan me voorstellen dat het in het buitenland wat losser geregeld is dan in NL. Hebben jullie een dikke of dunne kabel? 1,5 of 2,5 mm? Nu maar voor de zekerheid een dikke gekocht. (ik koop vaak net niet dingen namelijk)

Ohja aansluitzijde zit niet aan de voortent kant, dus staat als het goed is vrijwel naast de stroompaal.

Wellicht nog een domme vraag. Hoe zit dat met de afvoer van je afvalwater eigenlijk? beetje domme vraag, maar nu komt gootsteenwater via de afvoer eruit. Moet ik die dan nog opvangen in een bak? (heb nog een lege watertank in de disselbak staan, of heb je een koppelstuk dat je in een gootje kan laten lopen?
Heb nu een luxe plek geboekt met waterafvoer, maar weet dus niet hoe dit in de praktijk is vormgegeven. (in Amerika met de camper kon ik gewoon de slang uitrollen die toen bij de camper zat)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Elektra op de camping

Bericht door Morgoth » do 22 aug 2019 16:01

De ene keer staat de aansluiting voor de caravan en de andere keer erachter. Kun je geen peil op trekken. Het voordeel van een aansluiting aan de tentzijde is dat je een CEE stekker met ingebouwde Schuko kunt gebruiken. Altijd handig in de voortent.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Elektra op de camping

Bericht door PD » do 22 aug 2019 17:27

jessedew schreef:
do 22 aug 2019 15:38
Hebben jullie een dikke of dunne kabel? 1,5 of 2,5 mm? Nu maar voor de zekerheid een dikke gekocht. (ik koop vaak net niet dingen namelijk)
Ik heb 3 kabels, 1x 15m en 2x 30m en die gebruik ik ook wel eens aaneengekoppeld, dus op een lengte van 75m. Toch voldoet voor ons 1,5 mm2 want zoveel stroomafname heb je meestal niet. Alleen wanneer de airco draait, gebruiken we naar schatting 6 Ampere maar ook dat functioneert die enkele keer dat we deze kabellengte gebruiken. De Nespresso of waterkoker neemt maar heel kort stroom af, dus ook geen probleem.
Het zou kunnen dat in het geval dat de airco stroom slurpt, de spanning die bij de caravan overblijft door kabelverliezen, wat lager is waardoor de koelkast tijdelijk wat minder functioneert, maar ook dat heb ik nog nooit gemerkt.

jessedew schreef:
do 22 aug 2019 15:38
Wellicht nog een domme vraag. Hoe zit dat met de afvoer van je afvalwater eigenlijk? beetje domme vraag, maar nu komt gootsteenwater via de afvoer eruit. Moet ik die dan nog opvangen in een bak? (heb nog een lege watertank in de disselbak staan, of heb je een koppelstuk dat je in een gootje kan laten lopen?
Heb nu een luxe plek geboekt met waterafvoer, maar weet dus niet hoe dit in de praktijk is vormgegeven. (in Amerika met de camper kon ik gewoon de slang uitrollen die toen bij de camper zat)
Geen domme vraag hoor. Meestal zit er in je disselbak een zgn. vuilwatertank die je onder de uitloop plaatst. Daarnaast heb ik vijverslang van 40mm diameter in 3 koppelbare lengtes van 5m voor het geval we rechtstreeks naar een putje kunnen afvoeren.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Elektra op de camping

Bericht door Gemineye » vr 23 aug 2019 09:19

RE.gif

Voor wat betreft het vuilwater kun je natuurlijk ook gewoon gaan voor een emmertje er onder. Zo'n slang heb ik ook wel eens gebruikt maar ik vind dat maar een vieze smurrie worden en een heel gedoe om te voorkomen dat je 2x in een week een emmertje leeg gooit... Een emmertje past ook veel beter in de disselbak dan 10 meter vijverslang. Zo zie je maar; zoveel mensen zoveel wensen mrgreen.gif

Ik heb nu wel een vuilwatertank, maar jaren gedaan met een emmer en dat wil ook prima.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”