Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door PD » do 15 aug 2019 19:47

RE.gif
Parkeren is uitstekend geregeld met gratis shuttlebussen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Carnavalswiertz » do 15 aug 2019 20:10

Idd parkeren is perfect geregeld. Kost iets van EUR 5 voor de hele dag meen ik, en daarna bussen “um sonst” en rijden om de zeg 5 minuten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Robert » do 15 aug 2019 21:25

Moet ik nog voor mijn euro 6 diesel een sticker hebben voor Düsseldorf?
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Conradi » do 15 aug 2019 22:12

RE.gif yep, al weet ik niet of de Messe binnen de mileuzône valt. :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door BertJan » vr 16 aug 2019 18:45

De beurshallen van dusseldorf vallen net buiten de milieuzone.

Abve

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Abve » vr 16 aug 2019 21:50

AGO schreef:
vr 9 aug 2019 18:48
Wij gaan voor het eerst naar het salon in Düsseldorf.
.....
Zijn er in Düsseldorf toevallig ook Nederlandstalige vertegenwoordigers van de merken aanwezig ?
Ja, bij de merken waar ik gekeken heb, 2 jaar geleden, waren ook vertegenwoordigers van Nederlandse dealers aanwezig.
Als je door een Duits sprekende man/vrouw werd aangesproken op de stand en ze bemerkten dat je uit Nederland kwam, werd gevraagd of je liever door een Nederlands iemand te woord werd gestaan.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5742
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Morgoth » wo 21 aug 2019 09:51

Pas trouwens wel op met de milieusticker. De laatste keer dat ik de Hannover Messe bezocht stonden en honderden auto's met een bekeuring. In Düsseldorf valt de Messe en nèt buiten de zone maar als je toevallig verkeerd rijdt of je wilt even de stad in, dan ben je zo de sjaak.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Cdebruin » wo 21 aug 2019 22:09

Vind jammer dan ik niet kan , had graag de nieuwe eriba Nova bekeken die gooien het ove een heel andere boeg ben benieuwd of het nog de caravan is zoals we gewent zijn .
Anders kijken we naar Kabe ook perfect winter geschikt
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door janoniem » wo 21 aug 2019 22:23

AGO schreef:
vr 9 aug 2019 18:48
.....Zijn er in Düsseldorf toevallig ook Nederlandstalige vertegenwoordigers van de merken aanwezig ?
Jaren geleden ontmoette ik daar op de TEC stand een Duitse dealer, hier bij mij vlak over de grens.
Ik vroeg hem of ik mijn in Nederland gekochte caravan bij hem kon laten onderhouden.
Dat was geen enkel probleem, hij regelde zelfs nog de stickers in het onderhoudsboekje die mijn Nederlandse dealer niet had geplakt.
Reparaties die onder de garantie vielen werden zonder problemen uitgevoerd.
En door mij veroorzaakte schades werden "gründlich" gerepareerd waarna mijn Nederlandse verzekering de claims normaal afwikkelde.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Mzonnet33
Berichten: 336
Lid geworden op: do 11 okt 2018 10:58

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Mzonnet33 » ma 2 sep 2019 15:26

Hierbij een kort filmpje met de 5 highlight caravans op de Salon In Düsseldorf

Fi2TNeonfFY

Enjoy mrgreen.gif
Audi SQ5, White with Black details

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Conradi » wo 4 sep 2019 19:56

Cdebruin schreef:
wo 21 aug 2019 22:09
Vind jammer dan ik niet kan , had graag de nieuwe eriba Nova bekeken die gooien het ove een heel andere boeg ben benieuwd of het nog de caravan is zoals we gewent zijn .
Als me iets ronduit is tegengevallen is het de 'nieuwe' Nova. Ik begreep dat 'ie vanaf nu bij LMC in Sassenheim gebouwd wordt. Nu vind ik het eigenlijk een doodgewone caravan waarbij geprobeerd wordt 'm er als als een Nova uit te laten zien. Veel afwerkingsdingetjes, zoals slordig gemonteerde raamrubbers (de kit kwam er onderuit), lades die niet lekker lopen en dat soort zaken.
De nieuwe interieur kleurstelling, met veel wit, maakt het mi er ook niet beter op.

De Nova vond ik toch altijd topklasse, het soort caravan dat je begeert. Dat is er voor mij (nu even) vanaf. Overigens is de Nova S stilletjes verdwenen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 14 aug 2019 12:37
Locatie: Zuidwending
Contacteer:

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Paul Joosten » do 5 sep 2019 08:06

We zijn er voor het eerst geweest en hoewel de vooraf gekochte kaarten twee dagen geldig waren hadden we het in een paar uur al bekeken, ernstig geval van stalpoten en tuitende oren en ogen.

We zijn uit op een lichte caravan met hefdak en die waren er maar zeer mondjesmaat. Eriba stond bij Hymer (was niet aangegeven op de plattegronden) en model Familia 320 was er niet eens. Verder eigenlijk alleen nog de Trigano Mini Freestyle serie. Ondanks dat het heel druk was, was er op de hele beurs geen Kip te zien. Wel ongelofelijke hoeveelheden enorme campers en ander superdeluxe spul waar we echter niets mee kunnen. néh néh.gif :shock:

Wel interessant qua indeling, gewicht en afmetingen: een Turkse caravan van 233cm hoog met stapelbed achterin, zitje om te bouwen tot dubbel bed voorin, keuken en wasruimte, precies wat we zoeken qua indeling maar helaas was de afwerking en uitstraling niet wat we zoeken. Geen enkel raam aan de linkerkant, voor- of achterin! Voor wie nieuwsgierig is: zoek even op Caretta Uncle.

We zijn nog zeer onervaren met beursbezoeken. Bestaat er een beurs waar wel een representatief aanbod van laag/licht te vinden is? Zo ja waar/wanneer?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door PD » do 5 sep 2019 08:13

Conradi schreef:
wo 4 sep 2019 19:56
Als me iets ronduit is tegengevallen is het de 'nieuwe' Nova. Ik begreep dat 'ie vanaf nu bij LMC in Sassenheim gebouwd wordt.
Ik ben erg benieuwd wat je van de Adria Astella vond, met name of de dubbele deuren wel zo praktisch zijn en ook de tweezits bank in de "kleinste" twee ?

Weet je of de Astella op Dordt-Open staat ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Conradi » do 5 sep 2019 09:15

In Düsseldorf staat alleen de middelste variant, de 754DP. Het is voor de doelgroep – jaarstaanplaats – een prachtig concept. Er komt een Astella – geen idee welke – naar Dordrecht en er zijn ook in NL nu wat dealers aangesteld.

Het is verder een gewone caravan, dus lichtgebouwd en op ALKO-chassis, met alle bekende Adria dingetjes. Waar ze heel goed in geslaagd zijn, vind ik, is je het gevoel te geven in een appartement te staan met een woonkamer en slaapkamer en (service)gang. Het voelt niet als een toercaravan en overtreft echt het stacaravangevoel, want het is veel luxer.
Het design is typisch Adria, daar hou je van of niet.

De dubbele deuren zijn mooi bedacht, je kunt natuurlijk ook één loopdeur gebruiken, en voelen kwalitatief goed en stijf aan. Mooie indeling met een grote slaapkamer, grote badkamer (yes!) en een grote keuken. Die keuken is typisch Adria met alle bekende caravan keukenapparatuur.
De woonkamer, tja dat is het toch niet echt. De banken zijn te veel design, het mist het cosy van een caravan. Ook niet echt praktisch om te eten bijvoorbeeld. De tafel kan omhoog maar het blijft behelpen. Adria roept wel zo’n leuke sfeer op met op de stand zo’n warande er voor, maar in de praktijk zul je ook vaak binnen zitten. En dan heb je een woonkamer met relatief veel ruimte, maar waar je eigenlijk niets mee kunt. Als je ooit een huurstacaravan van binnen hebt gezien, dan ken je het gevoel.

Helaas, er zijn ook nog wat zaken die aandacht verdienen. De opbergruimte in de woonkamer maar vooral badkamer is te beperkt. Achter de koelkastwand zit een ruimte die enkel van buiten met een deurtje te bereiken is. Geen idee wat je daar mee moet, jammer dat het geen interieurfunctie heeft. Wat je ook direct mist is een soort garderobe als je binnenkomt. Waar laat je je natte jas?
Andere indelingen hebben overigens een kleinere badkamer met dat typische Adria klapwasbakje. Dat vind ik in een toercaravan al een misser, hier misstaat dat echt.

Kortom, ik ben erg benieuwd of dit een succes gaat worden. De prijs van €56K komt eigenlijk wel redelijk over.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door PD » do 5 sep 2019 09:24

RE.gif
Thanx voor je uitvoerige review, klinkt zoals ik had verwacht thumbup.gif
Wij rijden morgen naar huis en zijn van plan zondag naar Dordt-Open te gaan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Re di Coppi
Berichten: 1440
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Wie gaat er naar het Caravan salon Düsseldorf 2019

Bericht door Re di Coppi » do 5 sep 2019 09:35

Wat Conradi schrijft thumbup.gif
Het ziet er prachtig uit en de badkamer is groot zonder dat het naastliggende gangpad klein aandoet.
Ik vind het een mooi concept, de indeling zoals deze stond in Dusseldorf vond ik mooi met de keuken aan de kop.
Aanrader om deze zelf te kijken bij de Dordt open. Zo vond ik ook de Eriba dubbelasser touring mooi, hopelijk wordt dat verder uitgewerkt thumbup.gif
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”