Nieuw aan te schaffen Caravan (starters)

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
robinalbers

Nieuw aan te schaffen Caravan (starters)

Bericht door robinalbers » di 23 okt 2018 13:58

Goedemiddag kampeerders,

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie kennis, ervaring en expertise omtrent de aanschaf van onze eerste caravan.

Waar wij naar op zoek zijn is een caravan van max. 1400 KG trekgewicht (liefst 1000-1100 leeg)
Liefst een model van maximaal 2/3 jaar oud.
Rondzit en een vast 2 persoonsbed.
Een hoge koelkast of een koelkastlade.

Wij zijn ons aan het oriënteren op een Dethleffs C'Go of een Hobby 495 UFE.
Echter natuurlijk wel voor de juiste prijs, dus zijn we ook alternatieven aan het bekijken.

Daarom ben ik benieuwd welke modellen er op dit moment nog meer op de markt zijn die aan bovenstaande eisen voldoet.

Ik ben benieuwd! thumbup.gif

Gr.

Robin

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Nieuw aan te schaffen Caravan (starters)

Bericht door Conradi » di 23 okt 2018 16:39

Caravans als de Hobby 495 UFe (Frans bed met toilet voor, rondzit achter) hebben een populaire indeling die ieder merk wel voert. Soms wat langer (500), soms iets korter. Als je naar Hobby en Dethleffs kijkt, kun je ook naar Knaus Sport of Adria Altea kijken, om wat middenklassers te noemen. De Dethleffs C’go is sowieso het zustermodel van de LMC Style en de Bürstner Premio.

Een 2/3 jaar oude caravan is gewoon een piepjonge gebruikte of een overgebleven exemplaar. Je zult zien dat de prijzen daarvan heel hoog zijn, want het gaat goed in de caravanwereld. Met wat korting en zo kan een nieuwe dan dicht in de buurt komen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”