merk voorkeur

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
leun
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 15 okt 2018 18:46

merk voorkeur

Bericht door leun » do 18 okt 2018 21:55

Ik ben dus nieuw in caravanland en aan het dubben tussen
drie merken t.w. Elddis Crusader,Sprite Cruser en Fendt Opal
Wat mij interesseert,natuurlijk afhankelijk wat de markt
doet en persoonlijke voorkeur, welk merk houdt het beste
zijn waarde. Heb e.e.a. al gelezen op de merkensite m.n.
over de cruser.
gr. leun

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: merk voorkeur

Bericht door Conradi » do 18 okt 2018 22:40

Caravans zijn geen auto's waar de merkbelevenis vaak erg belangrijk is. Ze schrijven, opnieuw in vergelijk met auto's, ook veel langzamer af.

In de regel blijven alle caravans hun waarde goed behouden. Er is - denk ik - wat meer voorliefde voor Duitse caravans simpelweg omdat die voor de meeste kopers het bekendst zijn. Engelse en Franse zijn caravans zijn wat meer voor liefhebbers.
Ook de indeling is belangrijk, Beginners met kinderen en senioren zijn belangrijke doelgroepen dus als je een indeling hebt die daarvoor geschikt is heb je direct veel potentiële kopers.

Van veel grotere invloed is de algemene markt trend: op dit moment zijn de caravans niet aan te slepen en zijn de gebruikte caravan prijzen super hoog. Dat kan in tijden van crisis weer heel anders zijn.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: merk voorkeur

Bericht door Sofie64 » do 18 okt 2018 23:13

Wij hebben in Mei onze eerste caravan gekocht. haphop.gif
Om eerlijk te zijn hebben wij gekeken naar de indeling en sfeer van de caravan en niet zozeer naar het Merk.
Ik wilde een groot aanrecht blad en de keuken tegenover de deur.
Wij vielen op onze caravan door het mooie, degelijke en gezellige interieur. aflower.gif