merk voorkeur

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
leun
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 15 okt 2018 18:46

merk voorkeur

Bericht door leun » do 18 okt 2018 21:55

Ik ben dus nieuw in caravanland en aan het dubben tussen
drie merken t.w. Elddis Crusader,Sprite Cruser en Fendt Opal
Wat mij interesseert,natuurlijk afhankelijk wat de markt
doet en persoonlijke voorkeur, welk merk houdt het beste
zijn waarde. Heb e.e.a. al gelezen op de merkensite m.n.
over de cruser.
gr. leun

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: merk voorkeur

Bericht door Conradi » do 18 okt 2018 22:40

Caravans zijn geen auto's waar de merkbelevenis vaak erg belangrijk is. Ze schrijven, opnieuw in vergelijk met auto's, ook veel langzamer af.

In de regel blijven alle caravans hun waarde goed behouden. Er is - denk ik - wat meer voorliefde voor Duitse caravans simpelweg omdat die voor de meeste kopers het bekendst zijn. Engelse en Franse zijn caravans zijn wat meer voor liefhebbers.
Ook de indeling is belangrijk, Beginners met kinderen en senioren zijn belangrijke doelgroepen dus als je een indeling hebt die daarvoor geschikt is heb je direct veel potentiële kopers.

Van veel grotere invloed is de algemene markt trend: op dit moment zijn de caravans niet aan te slepen en zijn de gebruikte caravan prijzen super hoog. Dat kan in tijden van crisis weer heel anders zijn.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: merk voorkeur

Bericht door Sofie64 » do 18 okt 2018 23:13

Wij hebben in Mei onze eerste caravan gekocht. haphop.gif
Om eerlijk te zijn hebben wij gekeken naar de indeling en sfeer van de caravan en niet zozeer naar het Merk.
Ik wilde een groot aanrecht blad en de keuken tegenover de deur.
Wij vielen op onze caravan door het mooie, degelijke en gezellige interieur. aflower.gif
Met inderdaad de keuken tegenover de deur en een groot aanrechtblad.
Wij hebben een goed dwarsbed van 1m45x2m15
Het is een Wilk caravan geworden en wij zijn zeer super tevreden.
Blijkt achteraf dus een een Duitse caravan te zijn. thumbup.gif
Degelijke kastjes die je niet hoeft vast te zetten met knoppen en ook zeer veel kastruimte.
Dit jaar in totaal bijna 7 weken mee weggeweest en uitstekend bevallen. love.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

leun
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 15 okt 2018 18:46

Re: merk voorkeur

Bericht door leun » zo 21 okt 2018 10:45

dank voor reactie.
leun

Roussa
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 sep 2018 11:45

Re: merk voorkeur

Bericht door Roussa » za 3 nov 2018 09:45

Hoi,

Wij hadden eerst een Eriba Touring Troll 542 op het oog. Maar het zitje vonden we toch veel te klein. Ik ga de caravan echt als mobiel huis gebruiken. Ik schrijf heel veel en dat kan overal. Maar een fijne werkplek, ook binnen is dan wel van belang. We zijn naar de beurs gegaan en hebben veel rondgekeken. We waren aangenaam verrast door de Elddis. Wat een luxe en wat een ruimte! Afgelopen donderdag een Elddis Affinity 554 besteld. Zo blij mee. Ik mag heel graag koken en de luxe keuken met oven en grill vind ik een absoluut pluspunt net als de badkamer. Het is een camper onder de caravans en dat sprak ons erg aan bij de keuze. Succes met kiezen.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: merk voorkeur

Bericht door Den Adriaan » za 3 nov 2018 11:57

Wij hebben ook een Engelse caravan.
Een Lunar.
Een niet zo een bekend merk.
Maar een lichtgewicht.
En alles er op en aan.
Er zijn geen wensen meer bij de aanschaf.
De kwaliteit is onovertroffen!
Succes met de keuze.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: merk voorkeur

Bericht door Psjaak » za 3 nov 2018 16:28

Zelf de nieuwe Sprite Cruzer SR 460 gekocht. Genieten. De vorige was Een Sterling Eccles Topaz Se 2013. Hier zat werkelijk alles op en aan. Maar het lekkerste vond ik de Alde vloeistofverwarming. Toelaatbaar gewicht 1350 kg. Voor de nieuwe caravan heb het toelaatbare gewicht laten verhogen tot 1500 kg. Wat tevens speciaal is dat de caravan op de vloer na geheel gemaakt is van kunststof. Polyester.
Cruzer%20460%20Front%203-4.jpg
Cruzer%20460%20Front%203-4.jpg (91.91 KiB) 3419 keer bekeken

Gebruikersavatar
Ueberbach
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 9 jun 2013 10:41

Re: merk voorkeur

Bericht door Ueberbach » za 3 nov 2018 22:06

Op de beurs in Utrecht heb wij de Lunar ook gezien. Daarna hebben we getwijfeld tussen een nieuwe Sprite Alpine Sport 370EK of inderdaad de Lunar. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Sprite omdat wij heel tevreden zijn over deze caravan. Maar de Lunar (de kleinste dus van 2.05 mtr breed) vonden we ook heel erg mooi. De deur aan de “verkeerde” kant was voor ons niet onoverkomelijk. Alleen het laadvermogen van de Lunar (max 1000kg leeg:800) is toch beduidend minder dan van de Sprite(max.1300kg na ophoging. leeg 945). Maar dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen een probleem te zijn.
Peter

Brethouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 nov 2018 11:04

Re: merk voorkeur

Bericht door Brethouwer » wo 28 nov 2018 11:42

Wij hebben net een Sprite mondial 420 gekocht. De caravan is zeer luxe afgewerkt ,alle naden zijn recht, geen kit randen. We hebben voor deze caravan gekozen vanwege de ruimte. Ruim zit gedeelte, langs zowel als dwars bedden, gemakkelijk op te maken. Voorheen hadden we een burstner averso top 465 vorig jaar nieuw gekocht. De afwerking liet te wensen over. Naden van de kastjes niet recht, kastdeurtje en lade die er onderweg spontaan uit vielen dus de inhoud over de vloer, langs bed slecht toegankelijk, kitranden, slappe disselklep, houten afdekplank in zitkussens die verschoof, en nog wat van die dingen. De dealer heeft een aantal zaken verholpen maar ik vond die kwaliteit van een caravan van 22000 euro onder de maat. Na lang overwegen de Sprite gekocht, nou de afwerking is top, hij is ook nog 275 kg lichter we hebben een ruimere zit gedeelte en een groter bed moeten die alleen nog even ombouwen maar dat is in 5 minuten gebeurd. Kortom top klasse.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: merk voorkeur

Bericht door Den Adriaan » wo 28 nov 2018 12:14

Fantastisch!
Er gaat niets boven een Engelse caravan.
Kwaliteit superieur aan Duitse caravans.
Maar je moet het meemaken om het te geloven.
Veel plezier met de caravan.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: merk voorkeur

Bericht door Psjaak » do 29 nov 2018 16:49

Inderdaad gaat mijn voorkeur ook uit naar een Engelse caravan. Mijn nieuwe caravan is op de vloer na geheel houtvrij en verder polyester. Ze noemen het Smart technologie. Ik weet niet of deze technologie ook gebruikt wordt in Europese caravans. Wij zijn deze zomer 3 maanden met de caravan op pad geweest en genoten elke dag van ons kasteeltje.
Groet Sjaak

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”