Watnu + advies aanschaf caravan.

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
watnu
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 7 okt 2018 18:43

Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door watnu » zo 14 okt 2018 20:46

Totaal nieuw in de caravanwereld maar wel 11 jaar ervaring in de camperwereld kom ik mij even voorstellen.
Wij zijn zo langzamerhand wat ouder aan het worden en de verplaatsingen ter plaatse deden wij nog met een motorscooter maar dit leek ons niet langer aangewezen, fietsen was ook geen optie daar mijn vrouw slechtziend is, daarom deze omschakeling dat zeker een hele aanpassing zal vragen.
Ik zal zeker al die kleine dorpjes missen, die soms heel smalle straatjes en vooral al die mooie verborgen plekjes waar wij gestaan hebben, dikwijls maar om even iets te drinken maar ook om te overnachten, ook het gemakkelijk douchen zal ik wel missen.
Het was wel een camper in de betere klasse en wel met veel spijt weggedaan maar goed, alles heeft zijn tijd.
Ik heb ondertussen hopelijk een redelijk goede wagen gekocht om een caravan te kunnen trekken (Honda Crv diesel, 160 pk, 100kg kogeldruk en met een hoog koppel) maar nog alles aan het bekijken wat wij nu best zouden kopen wat een caravan betreft en hierbij hoop ik van veel goede raad te krijgen.
Het moet een caravan zijn met twee enkele bedden, een hoog laadvermogen en een max gewicht van 2000 kg, tenminste dit is het totaal toegelaten trekgewicht.
Naar ik aanneem is het beter van daar een stuk onder te blijven.
Volgend weekend gaan wij eens bekijken naar het kwaliteitsverschil tussen een Adria en een Lmc beide merken hebben wel een model dat ons aanspreekt en ook een hoog laadvermogen, ik hoop veel van jullie te vernemen, waarvoor dank.
Laatst gewijzigd door Trina op ma 15 okt 2018 07:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst uit "voorstellen" en titel aangepast.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Watnu

Bericht door PD » zo 14 okt 2018 20:54

Wanneer je enkele bedden zoekt en tevens het in de caravan douchen belangrijk vindt, zou ik ook eens bij de engelse merken kijken. Die hebben veelal een badkamer over de gehele breedte.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Watnu

Bericht door MarcoC » zo 14 okt 2018 22:36

Welkom op het forum aflower.gif

Ik sluit mij helemaal aan bij het advies van PremiumDiscovery.
Persoonlijk vindt ik de LMC kwalitatief beter "ogen", maar dat is uiteraard persoonlijk! knipoog.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Watnu

Bericht door Ab » zo 14 okt 2018 23:53

Ik begrijp dat je zoekt naar een hoog laadvermogen.
Dat zal iedere camperaar die overstapt naar een caravan doen.
Bedenk echter, dat de auto ook maar zo 400 kg of meer laadvermogen heeft.
Voor een caravan is het laadvermogen dus wat minder belangrijk dan in een camper.
Ook omdat je sneller en makkelijker effe de voorraad aan kunt vullen in die supermarkt 5 of 10 km vanaf de kampeerplaats met de auto, dus geen grotere voorraad meer aan boord hoeft te hebben.
Douchen in de caravan kan uiteraard.
Toch is het problematischer dan in een camper.
Waar je met een camper soms 200 liter hebt, en een 150 liter afvalwatertank, moet je het water voor douchen in een caravan zelf gaan halen in veel gevallen, en ook wegbrengen.
Tenzij je op een comfortplaats gaat staan met kraan en afvoerputje, en citywater en afvoer aan kunt sluiten.
Kleine moeite om een caravan daar geschikt voor te maken, het is meestal niet standaard.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Henny » ma 15 okt 2018 08:53

Inderdaad een Engelse caravan lijkt mij voor jullie een goede keuze. De ruime sanitair ruimte achterin is heel gemakkelijk maar vooral ook omdat die douche echt een douche is!
In veel caravans is er wel douche gelegenheid maar moet je nog extra kitten en weg klappen.

Ga eens kijken bij een paar dealers. Succes thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Daphne » ma 15 okt 2018 09:12

watnu schreef: Ik zal zeker al die kleine dorpjes missen, die soms heel smalle straatjes en vooral al die mooie verborgen plekjes waar wij gestaan hebben, dikwijls maar om even iets te drinken maar ook om te overnachten, ook het gemakkelijk douchen zal ik wel missen.
Die kleine dorpjes zul je nog steeds vinden, met de auto kom je nog dieper in de dorpskernen en verborgen plekjes vind je zonder camper ook als je er maar oog voor hebt. Het is niet zo dat een caravan je aan de camping kluistert en je ineens niets meer zult ontdekken. Tja overnachten zal anders zijn, je mag niet overal staan met de caravan, maar als het mocht zouden wij dat doen. Wij reizen met de caravan alsof we een camper hebben, behalve dan het overnachten dat doen we op een camping. En douchen ook, want de voorzieningen op een camping zijn gewoon prima.

Succes met de keuze voor een nieuwe caravan. Misschien is huren een optie om het eens te ervaren?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Knaus440 » ma 15 okt 2018 09:47

Wij hebben een 7-8 jaar geleden ook de overstap camper naar caravan gemaakt.
En ja, ik mis de snelle uitstapjes, kleine dorpjes, camper plaatsen, makkelijk reizen.
Overigens een goed iets om te bedenken, dat van schoon water en afvoer water.
Dat is echt een stap.
Maar de vrijheid van een auto bij je kampeer huisje vonden wij de grootste aanwinst!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door PD » ma 15 okt 2018 09:57

Knaus440 schreef:
ma 15 okt 2018 09:47
... En ja, ik mis de snelle uitstapjes, kleine dorpjes, camper plaatsen, makkelijk reizen.
Volgens mij is dat iets wat bij camperaars tussen de oren zit maar zeker niet altijd met de werkelijkheid overeenkomt........ wij rijden met een ca. 9 meter lange tandemasser en bezoeken per seizoen zo minstens 25 campings door Europa. Heel veel snelle uitstapjes dus want we moeten nog gewoon werken en met de auto komen we in elk klein dorpje... dat noem ik nog eens makkelijk reizen mrgreen.gif

En camperplaatsen... tja een camping is toch echt gezelliger, veiliger en comfortabeler thumbup.gif Heel veel campers overnachten dan ook gewoon op een camping.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door erichendri » ma 15 okt 2018 10:31

Dat douchen is wel een puntje als ik het zo af en toe hier lees.
Kleine ruimte en te kleine watertank.
Wij deden het gewoon in de sanitaire ruimte op de camping.
Bij eriba heb je ook caravans met douche ruimte en tot 2000 kg.
Luifeltje met evt wandjes erop, movertje en sterke accu boormachine voor de pootjes en je bent net zo snel klaar als een camper.
En met je honda kan je veel leukere tochtjes maken dan met je camper.
En je hoeft dan niet voorzichtig te rijden, wel met de hut erachter.

@PD, klopt, zagen we in Italië ook heel vaak, stonden de campers ook meer als een week op campings.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Diny » ma 15 okt 2018 10:40

Gisteravond keek ik naar Hart van Nederland.
Piet Paulusma hield zijn weerpraatje vanaf de CC Beurs in Utrecht.

Een verkoper legde even uit waar het verschil zit tussen kopers van caravans en campers.
Het bekende riedel werd afgestoken: blijvers die hun voortent opzetten en trekkers die graag vrij staan zucht.gif
Echt niet meer bij de tijd!

Maar goed, ieder kiest wat het beste bij hem/haar past.
De voors en tegens kennen we hier zo langzamerhand wel mrgreen.gif

Voor TS is het jammer dat hij de camper weg moet doen, helaas.

Verder: er zit niet echt veel verschil in kwaliteit van merken.
En net als bij campers zijn de inbouwapperaten meestal van de bekende merken.
En net als bij campers hebben veel mensen problemen met belading, gewicht, vocht en alle kwalen die je als camperaar tegen kunt komen, behalve dan motorproblemen, die zijn voor de trekker.
Daarbij komen wel problemen met onwillige movers.

Zoals gezegd, de toiletten zijn op campings prima en op veel campings heb je familiedouches, waar je de ruimte hebt om de partner de helpende hand te bieden

Succes met de speurtocht en koop iets wat jullie mooi vinden, min- en pluspunten hebben ze allemaal thumbup.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Henny » ma 15 okt 2018 11:20

In juni waren wij in Noorwegen waar je , ondanks dat men denkt dat je daar alleen met een camper rond kunt rijden, óók ontzettend veel caravans ziet.
Campers staan echter wel meer "in het wild" maar als ze weer een wasmachine nodig hebben dan staan ze weer een paar dagen op een camping.

Wij zagen , te laat, dat er toch ook wel caravans gebruik maken van het wild kamperen. Een volgende keer gaan wij dat zeker ook eens een nacht doen , hebben voldoende power aan boord om dat te doen. echter niet, zoals campers dagen lang........

En, wat men al eerder schreef, de sanitair ruimtes op de meeste campings zijn prima, gebruik eventueel de invalide douche ruimte. Op sommige campings moet je dan even de sleutel vragen .
Nogmaals succes met het zoeken naar de juiste caravan, gewoon veel dealers bezoeken en voelen of het jullie aanspreekt.
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door karelV » ma 15 okt 2018 12:03

@TS
Heb denk de caravan die jullie zoeken met alles erop en eraan te koop.......behalve douche.
En als je een ruime douche wilt hebben hoef je niet perse naar engelse caravans te kijken want op de Europese mark komen ze ook steeds meer in opkomst.
Het punt wat hier al eerder aangegeven is, is dus de water toe en afvoer. Dat is niet echt handig als je in de caravan wilt douchen.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Knaus440 » ma 15 okt 2018 14:57

Premium, niet alleen maar tussen de oren. Weet je, de camper stond gewoon klaar voor de deur. Op een mooie middag om 16.30 uur met elkaar in de camper, naar een dagcamping op 10 km afstand in het bos eten koken en eten. En dan om 21.00 uur naar huis. Heerlijk. Of een kort weekend.
Dat gaat niet zo snel met de caravan die op stalling moet staan. Tijdens de vakanties zelf reizen we ook nog veel als we dat willen. Daar is weinig verschil.
En weet je, camper rijden vraagt wat meer planning voor inkoop. Of zo'n kleine franse camping in een klein dorp met een Franse bakker op 100 meter afstand. Bijvoorbeeld de camping la route verte in Whir au Vall.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Chris » ma 15 okt 2018 15:59

Als TS werkelijk uitstekende bedden zoekt...
Kijk dan ook eens naar de nieuwe Knaus Sudwind 540 EU.
Laadvermogen zat, grote KK, geweldige bedden, maar geen douche..
Heel groot gebogen dakraam...

( tja... ieder zijn merk vrees ik..) mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Ab » ma 15 okt 2018 18:09

Dat is zeker!
De nieuwe Fendt Diamant 560 vonden wij op de laatste beurs helemaal top..
Maar effe snel opgeteld..mover erbij, airco, luifel, schotel,
en nog wat zaken die we nu ook aan boord hebben, ging het prijskaartje richting 45 K.. Nu effe niet.
Wel ontzettend mooi..en kwalitatief uitstekend zoals we afgelopen 9 jaar met intensief gebruik hebben ondervonden.
Ook de dakramen over bijna de volle breedte spraken ons erg aan.
Maar zo heeft ieder zijn voorkeur.
Op dit moment wisselen we van caravan en camper..
Ook weer wat teveel van het goede. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

watnu
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 7 okt 2018 18:43

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door watnu » ma 15 okt 2018 19:32

Allen bedankt voor jullie dikwijls leuke reactie's.
De Fendt Diamant had ik ook al gevonden maar inderdaad...............wat een prijs.
Het zal wel een beetje de andere richting opgaan zoals de Musica van LMC misschien of een Adria maar dat is toch net iets minder van kwaliteit denk ik toch.
Bij de caravans waar wij bij een dealer zijn geweest waren bij één merk de lade's toch niet echt kwaliteit, ik bedoel dan, er zat heel veel speling als je de lade naar boven tilde.
Ik vraag me dan af hoe dat dit dan moet tijdens het rijden, kan nooit echt goed gaan.
De Tabbert had dit niet, goede vaste geleiders.
Een model met douche en toilet achteraan spreekt ons ook wel erg aan, iemand ervaring hiermee?
Is een airco overigens wel dikwijls te gebruiken? Heb je hier geen 16 amp. nodig wat je toch lang niet op elke camping hebt.
Wij hebben overigens wel de luxe dat de caravan aan huis in de garage kan staan, was ook zo met de camper .
Wij zullen ons zeker moeten aanpassen wat het douchen betreft, maar een douche kan ook wel handig zijn al is het alleen maar om je voeten eens op te frissen onderweg bv.
Om echt te douchen zal het maar bij een uitzondering blijven, ik vraag me wel af welke waterpomp er in een caravan gebruikt wordt? In de camper hadden wij zo goed als dezelfde druk op de kranen zoals thuis, maar dit zal wel niet meer het geval zijn vrees ik, maar wij passen ons wel aan.
Laatst gewijzigd door watnu op ma 15 okt 2018 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door PD » ma 15 okt 2018 19:39

Knaus440 schreef:
ma 15 okt 2018 14:57
Premium, niet alleen maar tussen de oren. Weet je, de camper stond gewoon klaar voor de deur. Op een mooie middag om 16.30 uur met elkaar in de camper, naar een dagcamping op 10 km afstand in het bos eten koken en eten. En dan om 21.00 uur naar huis. Heerlijk. Of een kort weekend.
Dat gaat niet zo snel met de caravan die op stalling moet staan.
Onze caravan staat van eind februari tot november startklaar op zijn eigen oprit, dus geen belemmering. Een beetje camper heeft ook een fikse eigen parkeerplaats nodig wanneer je deze vaak wilt kunnen gebruiken want ook zo'n gevaarte mag niet op de openbare weg blijven staan knipoog.gif

Maar ieder zijn ding zwaaien.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Micky » ma 15 okt 2018 20:13

Knaus440 schreef:
ma 15 okt 2018 14:57
Premium, niet alleen maar tussen de oren. Weet je, de camper stond gewoon klaar voor de deur. Op een mooie middag om 16.30 uur met elkaar in de camper, naar een dagcamping op 10 km afstand in het bos eten koken en eten. En dan om 21.00 uur naar huis.
Om eerlijk te zijn zie ik daar echt het nut niet van in, ze staan hier in Giethoorn ook allemaal aan het water als het mooi weer is, maar als je toch al op pad bent met je bed, waarom dan niet gelijk een nachtje weg blijven scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Chris » ma 15 okt 2018 20:28

watnu schreef:
ma 15 okt 2018 19:32
Allen bedankt voor jullie dikwijls leuke reactie's.

Een model met douche en toilet achteraan spreekt ons ook wel erg aan, iemand ervaring hiermee?
Is een airco overigens wel dikwijls te gebruiken? Heb je hier geen 16 amp. nodig wat je toch lang niet op elke camping hebt.
Wij hebben overigens wel de luxe dat de caravan aan huis in de garage kan staan, was ook zo met de camper .
Wij zullen ons zeker moeten aanpassen wat het douchen betreft, maar een douche kan ook wel handig zijn al is het alleen maar om je voeten eens op te frissen onderweg bv.
Om echt te douchen zal het maar bij een uitzondering blijven, ik vraag me wel af welke waterpomp er in een caravan gebruikt wordt? In de camper hadden wij zo goed als dezelfde druk op de kranen zoals thuis, maar dit zal wel niet meer het geval zijn vrees ik, maar wij passen ons wel aan.
Douchen in de caravan heb ik nooit zien zitten.
Aantal redenen..
1e Vocht in je caravan... da's niet mijn idee om de hut mooi en goed te houden. ( Ik moet niet denken aan lekkage)
2e Warmwater is een aardig issue in een caravan, de Engelsen hebben dat aardig voor elkaar, maar dan moet je wel een vaste water aansluiting hebben, of je een bult lopen met water.
In de gemiddelde caravan zit een watertank van 25-50 liter... en een klein pompje.
Hier weer... de Engelsen doen dat anders.
En met en caravan sta je op een camping... daar zijn altijd douches... en vaak goede..

Airco..
Wij hebben 1x een split airco mogen lenen en ik was verkocht.
Zoals afgelopen zomer weer in Spanje.... snikheet... in de caravan dus nog heter.... maar niet bij ons..
Airco op 21 graden automatisch, ideaal, stap je s'avonds een koel bed in als het buiten nog 35 graden is.
Stroomverbruik valt erg mee, tegenwoordig hebben bijna alle airco's een soft start, en het verbruik..
Als mijn airco op de automaat staat... 3-3,5 ampere ongeveer...
Eigenlijk denk ik dat alle airco's een beetje in die stijl verbruik zitten, bankairco's en dakairco's, beetje meer of een beetje minder..
Wat misschien nog een idee is...
Sommige fabrikanten hebben soms "beurs aanbiedingen"
Mijn dakairco kostte op die manier 700 euro.... af fabriek.
Da's een leuk prijs t.o.v. de normale ~ € 2000,- of meer.... voor een dakairco....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

watnu
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 7 okt 2018 18:43

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door watnu » di 16 okt 2018 08:49

Bedankt voor de tips van de airco, zo zullen wij volgend jaar toch wel eens naar één of andere beurs moeten, niet echt mijn favoriete bezigheid. Zal eens opzoeken waar en wanneer er wat te zien valt.

Volvodriver

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Volvodriver » di 16 okt 2018 08:53

RE.gif
In januari is in Leeuwarden de Caravana. Daar kan je beginnen. 😉

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door p_vingerhoets » di 16 okt 2018 10:14

Water in camper wordt meestal voorzien door een druksysteem
Losse sterke pomp en een drukvaatje en slaat aan op het moment er water genomen wordt.

Ik caravan zijn het meestal drukloze systemen schakelaar in kraan bedient het pompje in de voorraad en met wat geluk heb je een aardige straal in de gootsteen.

Nu is het wel mogelijk om een druksysteem aan te leggen in de caravan alleen zullen de leidingen, kranen en pomp vervangen moeten worden.
Dan nog een grotere voorraad voor water en een vaste afvaltank en je bent een deel van je laadvermogen kwijt
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Sofie64 » di 16 okt 2018 20:43

Zoek je nieuw of een occassion ?
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door Martine » di 16 okt 2018 21:23

Wij hebben in onze Burstner een ruime douche. Weet niet of Burstner dit heeft in combinatie met twee aparte bedden.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

watnu
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 7 okt 2018 18:43

Re: Watnu + advies aanschaf caravan.

Bericht door watnu » di 16 okt 2018 21:40

Nieuw of occasie, het kan allebei.
Zal eens opzoeken of Burstner iets naar onze zin heeft.
Dat watersysteem in een caravan valt mij wel een beetje tegen, maar ik vreesde er al een beetje voor.
Dat is zeker een luxe in een camper, maar misschien nog niet zo een heel slecht idee van dat systeem aan te passen, een lege watertank en een lege vuilwatertank wegen nu ook weer niet zo zwaar. Water heb je onderweg maar amper nodig.
Het valt te bekijken of het allemaal kan.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”