Caravan van het jaar 2019
Caravan van het jaar 2019
Vandaag op de caravanbeurs te Utrecht onthuld:
https://www.anwb.nl/nieuws/kamperen/201 ... -jaar-2019
https://www.anwb.nl/nieuws/kamperen/201 ... -jaar-2019
Re: Caravan van het jaar 2019
Niets ten nadele van Fendt, maar dit zou mijn indeling nooit zijn.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Caravan van het jaar 2019
RE.gif
Zo’n onderscheiding is subjectief en ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat commerciële factoren mede bepalend zijn in de uiteindelijke keuze
Zo’n onderscheiding is subjectief en ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat commerciële factoren mede bepalend zijn in de uiteindelijke keuze
Re: Caravan van het jaar 2019
Gelukkig valt er over smaak veel te twisten..
Mijn smaak niet...
Maar wellicht de "jeugdige" kampeerders wel... tís zeker vernieuwend.
Mijn smaak niet...
Maar wellicht de "jeugdige" kampeerders wel... tís zeker vernieuwend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan van het jaar 2019
Ik voorzie dat dit toch veel navolging gaat krijgen.
Een vast bed wil eigenlijk iedereen.
Maar is altijd een ruimteverslinder. 1.5 mtr of zelfs meer dan 2 mtr ruimte kwijt die je alleen gebruikt om te slapen.
Overdag het bed weg en laat in de avond pas laten zakken zoals bij Burstner of deze oplossing van Fendt biedt best voordelen. Net zoveel ruimte in een 4.5 mtr opbouw als in een 6 of 6.5 mtr caravan.
Die banken lijken me trouwens heerlijk zitten met de beentjes omhoog..
Een vast bed wil eigenlijk iedereen.
Maar is altijd een ruimteverslinder. 1.5 mtr of zelfs meer dan 2 mtr ruimte kwijt die je alleen gebruikt om te slapen.
Overdag het bed weg en laat in de avond pas laten zakken zoals bij Burstner of deze oplossing van Fendt biedt best voordelen. Net zoveel ruimte in een 4.5 mtr opbouw als in een 6 of 6.5 mtr caravan.
Die banken lijken me trouwens heerlijk zitten met de beentjes omhoog..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan van het jaar 2019
Ik vind deze "nieuwe" indeling van de Fendt wel weer eens verfrissend. Jammer van de saaie kleuren.
Groet, Rob
Groet, Rob
Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530
Re: Caravan van het jaar 2019
Die kan je zelf kiezen.
Er zijn meerdere kleurstellingen mogelijk af fabriek.
Er zijn meerdere kleurstellingen mogelijk af fabriek.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan van het jaar 2019
Met die grote ramen gaat deze Fendt erg lijken op de Traveller-lijn van Fendt; die zie je nu nog uitsluitend in Frankrijk en Engeland, zowel in tandemassers als kleine "tweede" caravans voor dit publiek. Ik kan het niet mooi vinden
Elke keer het bed toch weer moeten ombouwen (opklappen) zou ook niet mijn ding zijn, maar er zal vast een markt voor zijn. Dat er wat gevarieerd wordt op de bestaande indelingen, vind ik wel verfrissend Wanneer je als merk niet experimenteert, verandert er niks
De titel "Caravan van het jaar...", ach de lobby en politiek spelen hun spelletje... het geeft slechts wat extra exposure
Elke keer het bed toch weer moeten ombouwen (opklappen) zou ook niet mijn ding zijn, maar er zal vast een markt voor zijn. Dat er wat gevarieerd wordt op de bestaande indelingen, vind ik wel verfrissend Wanneer je als merk niet experimenteert, verandert er niks
De titel "Caravan van het jaar...", ach de lobby en politiek spelen hun spelletje... het geeft slechts wat extra exposure
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Caravan van het jaar 2019
De Fendt stond op Dordrecht Open dit jaar, heb er even bij gestaan (horeca punt was ernaast ) en er waren eigenlijk veel positieve reacties, ook van “oudere” mensen trouwens en dat had ik niet verwacht met deze indeling en kleurstelling.
Persoonlijk vind ik de indeling niet zo handig voor ouderen, eerst naar boven klimmen naar een dwarsbed waar je weer over elkaar heen moet klimmen.
Als je fietsen vervoert in de “garage” onder het neerklapbare bed moeten eerst de fietsen eruit voor je het bed kan laten zakken om weer gebruik te maken van dat bed, minder handig voor doortrekkende kampeerders.
De Trekauto van het Jaar en de verkiezing Caravan en Camper van het Jaar scheer ik eigenlijk over één commerciële kam.
Persoonlijk vind ik de indeling niet zo handig voor ouderen, eerst naar boven klimmen naar een dwarsbed waar je weer over elkaar heen moet klimmen.
Als je fietsen vervoert in de “garage” onder het neerklapbare bed moeten eerst de fietsen eruit voor je het bed kan laten zakken om weer gebruik te maken van dat bed, minder handig voor doortrekkende kampeerders.
De Trekauto van het Jaar en de verkiezing Caravan en Camper van het Jaar scheer ik eigenlijk over één commerciële kam.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…