Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
Hilda

Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Bericht door Hilda » vr 3 aug 2018 16:44

Hoi allemaal,

Wij willen een andere caravan aanschaffen. Hebben nu een chateau van 1983 (nieuw gekocht door familie) maar willen graag een met enkele bedden of een vrijstaand bed en een rondzit. Zoeken iets vanaf 2004. Met een budget tussen de 5000 en ± 8000. Afhankelijk van hoe en wat. Verder is een airco/mover leuk maar geen must. Voortent zou prettig zijn maar mp kan ook nog altijd...

We zijn opzoek naar een mooie stabiele, stevige caravan die gewoon weer flink wat jaren mee gaat zonder problemen. Ik snap dat ik me op glad ijs bevind over de diverse merken maar waag toch een gokje scratch.gif. Wat raden jullie aan? Hoe denken jullie over bijv. adria, hobby etc.?
De goedkopere caravan zijn we nog niet echt wild van.....maar misschien is dat ook wel het vooroordeel

Nu zijn we al even wezen kijken bij 2 dealers maar zijn daar nog niet heel veel verder mee gekomen, een dealer zal nooit z`n `eigen`merk afkraken.

We zitten alleen nog te twijfelen over de keuken aan de deur kant of de overkant..... wie kan mij tips geven? Ooit iemand die tegen ons gezegd heeft de keuken tegen over de deur te doen oa. i.v.m. warmte van de koelkast.

En je ziet veel caravans met maar 1 groot raam en dan de andere kant met een dicht `raam`. Wat zijn de voor/na delen? hoe denken de gebruikers er over?

Oh ja gewicht etc. is niet van belang, beide in het bezit van B+e rijbewijs, en een auto met voldoende trekkracht.

Wie kan mij uit de doolhof helpen.....

Dankjewel alvast

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Bericht door Knaus440 » vr 3 aug 2018 16:50

Laat toch even je auto weten, voldoende trekkracht en max gewicht zijn twee zaken.
Dus wat is max wat je auto max trekken.
Staat op kentekenbewijs of te vinden op kenteken bij RDW.
Bij weten max gewicht komen wij met andere adviezen en tips, bv wel of niet met tandem-asser.
Of een caravan van 250 breed en een 8- 9 meter lang.
Of met een Kip compact in geval van een Eco-auto met max 1000kg aanhang gewicht, of minder.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Volvodriver

Re: Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 17:00

Kijk ook eens bij Fendt of TEC/LMC.
Die hebben de gevraagde indeling en "degelijkheid" of een Beyerland Quartz 495. Eén versie daarvan heeft de badkamer aan de achterkant.

bertbertbert
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 26 jan 2018 11:38

Re: Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Bericht door bertbertbert » za 4 aug 2018 08:13

Wij kamperen momenteel met een Dethleffs Beduin 510V uit 2003. Zeer degelijk en compleet afgewerkt, lekker ruim en perfect op de weg. Tussen 2002 en 2006 lijkt hij alleen optisch te zijn aangepast maar is hij technisch en qua indeling precies hetzelfde en een ouder model is prima rond de 7000-8000 euro te koop. Heb geen vergelijk met andere caravans maar ben nog geen moment jaloers geweest op andere merken van dezelfde prijsklasses die hier om ons heen staan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

advanbrunschot
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 21:08

Re: Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Bericht door advanbrunschot » za 4 aug 2018 09:47

Wij hebben 2 weken geleden een Fendt Saphir 510TG uit 2008 gekocht. Die voldoet aan jullie eisen mbt de indeling. We gaan er pas aan het einde van de maand mee weg, dus over het gebruik kan ik nog niet oordelen. Maar gezien de reputatie van Fendt moet dat wel goed komen.
Fendt Saphir 510 TG (2008)
Renault Talisman Estate 150EDC Intens (2016)

Erik1977
Berichten: 40
Lid geworden op: do 1 mar 2018 19:23
Locatie: Het mooie Twente

Re: Aanschaf nieuwe caravan 2 enkele bedden+rondzit

Bericht door Erik1977 » ma 6 aug 2018 08:54

Wij hebben een Hobby 495 UL uit 2001 met rondzit en twee enkele lengtebedden.
TMM 1400 kg. Heerlijke caravan, lekker stabiel achter de auto (Audi A4 1.8 tfsi)
Voldoende ruimte en goede bedden.
Love the life we live.

Caravan: Hobby 495 UL 2001, Auto: Skoda Superb 1.4 TSI 150 pk uit 2016

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”