Oriënteren

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Oriënteren

Bericht door sailor wim » wo 13 jun 2018 18:26

Ik ben aan oriënteren naar de 1000/1100 kg nieuwe hutten voor achter de ASX ter vervanging van de Kip k37 .
Bij een Caravelair geweest, het langste bed van de dwarsslapers.
Vandaag bij een Burstner geweest echt wel gezellig.
Wat mij opvalt dat de instappers van Burstner en Dethleffs klonen zijn, zo te zien in de folder.
Enfin een andere keer weer verder.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Oriënteren

Bericht door RichTrip » do 14 jun 2018 14:26

sailor wim schreef:
wo 13 jun 2018 18:26
Wat mij opvalt dat de instappers van Burstner en Dethleffs klonen zijn, zo te zien in de folder.
Gr Wim
Dat heb je goed opgemerkt. Caravans zijn identiek en komen uit dezelfde fabriek. Verschillen zitten hem in de kleine details zoals bekleding en kleuren, uiteraard naast de verschillende (merk) bestickering.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

arnovariante

Re: Oriënteren

Bericht door arnovariante » do 14 jun 2018 15:48

Voor mij is dat nieuw eerlijk gezegd!
Hoe zit dan bij de duurdere Dethleffs modellen?
Nu vind ik de instappers van Dethleffs persoonlijk zeker geen mooi interieur hebben...., maar Burstner is bij ons nooit een gegadigde geweest.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Oriënteren

Bericht door RichTrip » do 14 jun 2018 16:15

Op dit moment geldt het alleen voor de Burstner Premio Life/Dethleffs C'Joy en Burstner Premio/Dethleffs C'Go/LMC Style

Deze merken zijn van de Erwin Hymer groep (waar ook Eriba onder valt). Er gaat de komende tijd veel veranderen bij deze merken. Er wordt een grote fabriek gebouwd in Sassenberg waar zo'n beetje alle caravans van Dethleffs, Burstner, Eriba en LMC worden gebouwd. De fabriek van Dethleffs in Isny gaat dan waarschijnlijk alleen campers bouwen. Wat er met de fabriek van Burstner in Kehl gaat gebeuren of met de fabriek in Bad Waldsee (Eriba Touring en de Eriba modellen met PUAL techniek) is nog niet bekend.

Eigenlijk dus niets nieuws onder de zon. Schaalvergroting is tegenwoordig het recept om te overleven. Al is dat met de Tirus groep dus niet helemaal gelukt. Het idee was waarschijnlijk wel goed, maar het is vrijwel zeker mislukt door mismanagement en gebrekkige kwaliteit [aschrik.gif]
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”