Occasion waarde ??

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Occasion waarde ??

Bericht door JPGeetje » vr 16 mar 2018 14:13

Hoewel ik het ook erg veel geld vind voor een Delta van 2007 moet je wel een aantal zaken meenemen in die mening.
Dat er 2008 staat is best mogelijk want dat kan het jaar zijn dat hij nieuw op kenteken is gezet (bouwjaar 2007)
Op de foto's is te zien dat de caravan nog in prima staat is, dat zegt dus iets over de vorige eigenaar.
De caravan is voorzien van een mover en een voortent zit er ook bij.
Volgens mij is het een Delta met extra's want standaard had die caravan zover ik me kan herinneren, geen ringverwarming.
Daarbij is de vraag waarschijnlijk ook een issue. Ik was vorige week bij mijn dealer en die vertelde dat in de tweedehandsmarkt op dit moment de modellen met enkele bedden van rond de €10.000,- erg gewild waren.
Ik weet niet of al deze zaken de gevraagde prijs rechtvaardigen maar wil er mee aantonen dat er meer is dan het vergelijken van een catalogusprijs toen met een vraagprijs (die wellicht ook nog onderhandelbaar is) nu.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Micky » vr 16 mar 2018 14:34

Sofie64 schreef:Heb vandaag de RDW gebeld om te vragen naar wat je met een B rijbewijs mag rijden...BE is aanhanger en dat heb ik niet.. mijn man wel, maar het is wel handig dat ik ook kan rijden voor het geval er iets gebeurd met mijn man. c ziek.gif

Rijbewijscategorie B
De rijbewijscategorie B is grotendeels hetzelfde gebleven. De totale toegestane maximum massa van een trekkend voertuig plus een aanhangwagen of oplegger met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg blijft 3500 kg. De regel dat de toegestane maximum massa van de aanhangwagen of oplegger zwaarder mag zijn dan de ledige massa van het trekkend voertuig is komen te vervallen. Een bestuurder met rijbewijs categorie B mag met een voertuig altijd een aanhanger of oplegger met een toegestane maximum massa van ten hoogste 750 kg trekken.

Per 19 januari 2013 is een nieuwe categorie B met code 96 ingevoerd. Onder deze categorie valt een combinatie van een auto plus een aanhangwagen of oplegger (met een toegestane maximum massa zwaarder dan 750 kg) die samen een toegestane maximum massa tussen de 3500 kg en 4250 kg
Ik denk dat je het woordje "niet" vergeten bent, het is namelijk: De regel dat de toegestane maximum massa van de aanhangwagen of oplegger NIET zwaarder mag zijn dan de ledige massa van het trekkend voertuig is komen te vervallen. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Sofie64 » vr 16 mar 2018 15:39

Nee de zin klopt hoor Micky, heb het gekopieerd van de site van de RDW.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Micky » vr 16 mar 2018 16:00

RE.gif

Dan is de website helaas fout, sinds januari 2013 is de regel juist vervallen, de trekauto hoeft leeg niet meer zwaarder te zijn dan het maximale aanhanger gewicht, als het tezamen max maar onder de 3500kg blijft.

heb het even opgezocht en het staat er inderdaad fout: https://www.rdw.nl/nrd/het-rijbewijs/he ... 19-01-2013

in deze overheidsfolder staat het wel juist: https://www.evofenedex.nl/sites/default ... wijs-b.pdf
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Daphne » vr 16 mar 2018 16:08

RE.gif

Wat slecht van de RDW. Misschien even een mail sturen om ze op deze fout te wijzen thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Micky » vr 16 mar 2018 16:22

RE.gif

Wilde nog even bellen idd zeer slecht en eigenlijk ook cruciaal voor velen :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

workel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door workel » vr 16 mar 2018 21:51

Ik zou haast zeggen, niet beledigend bedoeld, maar mocht je een wat oudere caravan hebben 2007-2010 zo snel mogelijk verkopen als je kijkt wat die opbrengen kun je bijna een nieuwe kopen met korting mrgreen.gif scratch.gif

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Sofie64 » vr 16 mar 2018 22:10

Nou dat lijkt mij wat overdreven workel..
Als je een buget van 10.000 euro hebt, heb je geen nieuwe, zeker niet met enkele bedden lijkt mij....
Of heb je een voorbeeld ? mrgreen.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

workel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door workel » vr 16 mar 2018 22:37

RE.gif
Dat schrijf ik ook niet als je voor je caravan van 2007-2010 een hele hoge prijs krijgt dan is een andere/nieuwe wellicht een optie.

Je kunt van de hoge prijzen ook gebruik maken uiteraard moet je wel de ruimte hebben in de budget om een stap te willen en kunnen maken maar dat kan iedereen voor zich zelf beter beoordelen dan ik.

Ferdi

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Ferdi » za 17 mar 2018 06:11

Nou, voor 11.300 heb je een nieuwe Adria Aviva 360. Voor die centen een prima caravan met garantie en zonder krasjes deukjes en beschadigingen.
Wij wilde ook jong gebruikt kopen, maar vonden een nieuwe toch een betere keus ivm het te kleine prijsverschil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ferdi

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Ferdi » za 17 mar 2018 08:14

Nieuwe overjarige caravan, voor niet veel geld. Misschien niet alles 100% naar wens maar misschien wel acceptabel voor die prijs.

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios

Elnagh Super Symbol 430 Doppelbett - ABVERKAUF
Construction Year: 2013
Fuel Type: Other

Price: €10,990


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Occasion waarde ??

Bericht door evr66 » za 17 mar 2018 08:48

RE.gif mooi alternatief inderdaad
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Peter 1969 » za 17 mar 2018 12:51

Als je 8k moet betalen voor een 10-15 jaar oude caravan, en 12 k voor een compacte nieuwe en je zoekt ook niet zo'n grote dan zou ik even doorsparen.

Het alterantief is (ook ) een paar jaar wachten want de prijzen van nu zijn een reactie op een aantal jaren financiele crisis waar verkoop van caravan in een dieptepunt was geraakt en er dus relatief weinig gebruikte caravans zijn bij een plotseling sterk aangetrokken vraag omdat de economie weer in de lift zit ( in ieder geval is er consumentenvertrouwen ) en vliegen minder veilig aanvoelt vanwege de machtstrijd in de wereld waarbij lijnvliegtuigen ook soms worden betrokken.

Na een aantal jaren stabiliseert aanbod en vraag geheid weer, en dan betaal je weer een normaal bedrag voor een caravan of camper.

workel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door workel » za 17 mar 2018 13:19

RE.gif

Dat bedoel ik, prima caravans die hierboven worden genoemd. thumbup.gif

Alles beter dan eentje van 11/12 jaar die goed gebruikt is, ik zeg ga voor een nieuwe als je de mogelijkheid hebt.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Chris » za 17 mar 2018 16:59

Sofie64 schreef:@chris de trekauto is een ford mondeo hatchback 1,6 uit 2014.

Heb het ingevuld bij caravantrekker...
Ford + Kip

Trekgewicht goed
Omdat de Ford 1600 kg mag trekken en de Kip maar beladen mag worden tot 1500 kg is het trekgewicht wettelijk geen probleem. De caravan mag je dus altijd trekken ook als die maximaal beladen is.
Houd dus in dat je redelijke ruime keuze kunt maken.
De Mondeo is niet de beperkende factor, maar dat wisten we in het begin nog niet.
1600 KG max trekgewicht opent een grote markt aan caravans hoor, heel veel zit daaronder.
De auto had ook een Fiat 500 kunnen zijn toch?

Meelezende en kijkende naar de markt verbaas ik me dik over occasion prijzen.
Ik was net nog even bij mijn dealer en daar gewoon eens opgelet wat de occasions kosten.
Machies.... da's niet mis zeg.
Ik begrijp je moeilijke zoektocht nu best.
Misschien is het toch goed om dan net iets verder te stappen en een nieuwe overjarige te kopen die in het goedkope segment zit, zoals het Elnagh voorbeeld van Ferdi. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Mees

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Mees » za 17 mar 2018 17:11

Wat denk je dat een occasion huis kost?
Zelfs meer dan destijds nieuw of tussendoor 5e hands ooit!
....en je moet nog vaak de keuken en badkamer vernieuwen ook.
Bij een caravan krijg je er tenminste nog een paar (of meer) wielen bij.....

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Cara-Fan » za 17 mar 2018 17:22

RE.gif mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Micky » za 17 mar 2018 17:29

Mees schreef:Wat denk je dat een occasion huis kost?
Zelfs meer dan destijds nieuw of tussendoor 5e hands ooit!
....en je moet nog vaak de keuken en badkamer vernieuwen ook.
Bij een caravan krijg je er tenminste nog een paar (of meer) wielen bij.....
Zo zie ik het ook, het wordt naar mijn idee veel te veel vergeleken met een auto.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Sofie64 » za 17 mar 2018 18:54

Volgens caravantrekker.nl is de combinatie ford mondeo ecoboost 1.6 wel een goede combinatie met de kip grey line special 47, maar moet je wel een ervaren caravan rijder zijn. Niet echt de juiste combinatie voor een beginner.
Ook De Delta is na jullie reacties en min punten afgevallen.
Wij hebben nog eens bij een dealer in de buurt gekeken en hebben een mooi alternatief gevonden die aan onze wensen voldoet en waarin mijn man van 1m96 in het bed past.
8 jaar oud.
Had nog nooit van dat merk gehoord.
Hij is keurig onderhouden door mensen die er duidelijk zuinig op waren.

http://occasions.deklerkcaravans.nl/uni ... 70+te/1794
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Williamr » za 17 mar 2018 19:41

Zeer complete en mooie caravan, als je eventueel tot aankoop aangaat wel kijken of de schotel de juiste software heeft. Dit heeft te maken dat zenders op de astra 3 zitten ipv astra 1, volgens mij moet je met dit kastje naar de officiële dealer als dit niet zo is.
Bijgaand link naar de site:
https://ten-haaft.com/rmc-en/updates-oyster/

Door de bankairco, omnistore en schotel (mover en accu, maar dit zat ook op de vorige caravan die jullie hadden gezien als potentiele kanshebber) gaat er wel wat van het laadvermogen af.
Bankairco 22kg, omnistore rond de 30kg, schotel rond de 22-24 kg en mover rond de 50-60 kg. Volgens mij blijft er genoeg laadvermogen.
Gasaansluiting in de buitenwand, altijd handig. Een omvormer onder de bank, alleen dat ducttape rechtsboven de boiler , volgens mij is dit de hoofschakelaar voor de mover of een schakelrelais,kan wel wat aandacht gebruiken.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Sofie64 » za 17 mar 2018 19:47

Bedankt voor de tip en de link thumbup.gif

Waar zie jij die ducktape ??? scratch.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Chris » za 17 mar 2018 19:54

Sofie64 schreef:Volgens caravantrekker.nl is de combinatie ford mondeo ecoboost 1.6 wel een goede combinatie met de kip grey line special 47, maar moet je wel een ervaren caravan rijder zijn. Niet echt de juiste combinatie voor een beginner.
Ook De Delta is na jullie reacties en min punten afgevallen.
Wij hebben nog eens bij een dealer in de buurt gekeken en hebben een mooi alternatief gevonden die aan onze wensen voldoet en waarin mijn man van 1m96 in het bed past.
8 jaar oud.
Had nog nooit van dat merk gehoord.
Hij is keurig onderhouden door mensen die er duidelijk zuinig op waren.

http://occasions.deklerkcaravans.nl/uni ... 70+te/1794
Nou nou nou... da's wel heel toevallig zeg.
Ik was dus vandaag daar ook, heb wat rondgeneusd hier en daar, even wat opgemeten in het model caravan wat ik zelf heb..
En toen.... in deze caravan gestaan, effe kijken,,, omdat een buurman ook zo'n caravan heeft. ( maar anders is, deze is nieuwer)
Bijna niet te geloven maar waar.
Ik heb alleen met andere "ogen" gekeken.... niet als een event. koper maar dus alleen de uitvoering.
Heb ook gezien dat deze wel heel erg veel "snoepjes" aan boord heeft, mover, bankairco, schotel, luifel etc.....heel fraai.
Ik heb ook de Ducktape op de foto gezien, maar zie ook een steeksleutel met die ducktape op de boiler zitten, daarnaast het "onbekende" item met ducktape.
De vorige eigenaar was duidelijk een opruimerig type, zie die steeksleutel maar. :lol:
Wat het ??? ook moge zijn, niet iets spectaculairs denk ik... mocht er iets stuk zijn dan zal het geen groot probleem opleveren, daarvoor zit het te "Apart" ... denk ik.
Mijn eigen hutje komt hier trouwens ook vandaan... ik kan het goed vinden met die gasten daar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Sofie64 » za 17 mar 2018 20:20

RE.gif nou zeg dat is zeker toevallig Chris. :lol:
Dus jij vindt het wel wat ???
Moet alleen nog een oprolbare lattenbodem tussen de bedden komen. mrgreen.gif
Even uitzoeken hoe ik daar aan kom.
Grappigste is dat wij niet eens door hadden dat er een schotel op zat hahaha
Prijs kwaliteit wel oke ??
Maaaarrrrr eerst proefkamperen C forum3.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Volvodriver

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Volvodriver » za 17 mar 2018 20:34

Beste Sophie64.
In 2008 hebben wij een Delta Summerliner 4700EB gekocht. Spiksplinternieuw. Deze caravan kwam uit het faillissement van de toenmalige Tirusgroep. Wij hebben deze toen heel voordelig gekocht. En wij hebben hier totaal geen enkel probleem mee gehad. Alle kwaaltjes die de merken van deze groep hadden tot 2004 waren verholpen in 2007. Toen ging de boel failliet. Ook Kip en Avento behoorden tot die groep!!

Specifieke merkonderdelen (op het front en onderskirts na) heeft deze caravan niet. Alles is universeel. Bijna alle onderdelen, behalve dus het front en de onderskirts, zijn dan ook nog volop verkrijgbaar. Maar die hoef je bij normaal gebruik nooit te vervangen.
Wel is het zo dat deze caravan een "budget" merk betrof en dus een wat "mindere" afwerking heeft met goedkopere materialen. Maar alles zit er op en er aan. Ja de vraagprijs is vaak hoog maar dat hoef je zeker niet te betalen. Wij hebben er ruim 8 jaar met heel veel plezier mee gekampeerd en zoals eerder gezegd nul komma nul problemen mee gehad. De reden dat wij deze caravan hebben weggedaan was een andere manier van kamperen (langer en in voor- en naseizoen) en dat zich de kans voordeed om onze huidige (droom)caravan aan te kunnen schaffen.
Natuurlijk smaken kunnen verschillen, en niet iedereen kan Delta waarderen, dat mag, maar het is geen slechte caravan. Onze oude Delta staat nog te koop. Ik weet ook waar en ik weet ook dat er nog wel een aardig bedrag van de prijs die de "handelaar" vraagt af kan. Als je wat meer wilt weten doe mij maar een PB. Misschien dat ik je kan helpen.

Als je toch zegt ik ben afgeschrikt door alle negatieve verhalen, ook goed. In ieder geval veel succes met je zoektocht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Occasion waarde ??

Bericht door Chris » za 17 mar 2018 20:41

RE.gif
Ik was al bang dat je daar naar zou vragen, maar ik heb dus met andere ogen gekeken.
Ik wilde de indeling en kleuren zien, en zag wel dat het een caravan met veel extra's was.
Dus echt geen kwaliteits onderzoek gedaan, of prijzen vergelijking.
Hij viel me op... door z'n compleetheid.
En daardoor ook geen gekke prijs.
Wel weet ik dat TEC ook een duitse caravan fabrikant is/was.
Als ik het goed heb tenminste... iets met LMC te maken dacht ik, hoe precies weet ik het helaas niet.
Duitse caravans zijn doorgaans goede producten, LMC behoort tot de betere caravans.
Duidelijk een veel completere keuze dan de Delta die je eerst "voorstelde".
Hier wat geschiedenis van TEC, misschien leuk om te bekijken: http://www.caravan-museum.de/Hersteller ... _e_c_.html

Zo'n stukje oprolbare lattenbodem is met wat handigheid prima zelf te maken, en als je die straat wat verder door rijd naar Hillegom zit er rechts een schuimrubber verkoper.
En dan... de speelweide... :lol:
Wij hebben ook deze indeling, voor ons ideaal, overdag zonder tussenstuk, loopruimte, en s'nachts met tussenstuk... speelweide... ook ruimte dus.
Enige nadeel wat ik jammer vind is de koelkast... die ventileert niet naar buiten maar in de voortent..... ach... als dat alles is kom ik er ook wel weer overheen.
Voordeel daarvan is weer dat de kok wel kontakt heeft met de "buitenwereld"...

Succes met je keuze.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”