De opkomst van de tandemasser op het CF

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door karelV » di 22 jan 2019 16:49

Vandaag er op uit geweest om een tandemasser te kopen maar nog niets gevonden. Bij Dobo caravans geweest maar dat beviel niet echt......is niet onze tent. Wel redelijk wat tandems maar niet echt wat we zochten. Maar 2 nieuwe caravans en de andere caravans mankeerde best wel het één en ander aan. Je kunt echt wel zien dat het traveler caravans zijn met allemaal kleine schadepuntjes wat ons zeer belemmerde om er een te kopen en ook niet 1 met verzwaarde as waardoor het toelaatbare laadvermogen heel beperkt is met veelal maar 180 kg.
Jammer dit en van de tijd.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door VIP » di 22 jan 2019 16:52

RE.gif

Goed bezig thumbup.gif

Er komt er vanzelf een op jullie pad.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door deusjevo » di 22 jan 2019 17:07

Waar haalt Dobo z’n caravans vandaan dan?
Import allemaal?
In NL zijn er toch niet al te veel travellers en je zou juist denken dat die wel wat laadvermogen nodig hebben.
Laatst gewijzigd door deusjevo op di 22 jan 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » di 22 jan 2019 17:18

Dobo staat er inderdaad bekend om dat ze voornamelijk gebruikte traveller caravans uit de UK importeren. Daar moet je een beetje geluk mee hebben, zoals bijv. Fred-N met zijn Fendt. Laadvermogen is altijd een issue bij deze caravans, dus je moet erg kritisch blijven of bijna alles in de auto willen gooien.
Bijvoorbeeld de meeste engelse Fendt traveller caravans hebben een laadvermogen wat varieert van slechts 190 tot zelfs maar 120 kg voor een tandemasser !!!

Suc6 met de verdere zoektocht thumbup.gif Ik had op FB een andere gok geschetst toen jullie onderweg waren knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door arnovariante » di 22 jan 2019 17:55

@ Karelv,
De voorraad bij Dobo verandert zo snel, de site kan het niet bijhouden.
De gebruikte traveler bakken zou ik niet eens voor gaan kijken, een groot drama.
Maar ze hebben ook heel vaak verschillende bijna nieuwe staan, die kunnen nooit uitgeleefd zijn.
Maar het moet wel je smaak zijn natuurlijk, er staat best wel eens wat leuks tussen hoor.
Laadvermogen is wel een issue idd, maar je hoeft natuurlijk niet mee te doen in de manie van meer meer meer.
Kwestie van keuzes maken.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » di 22 jan 2019 18:05

arnovariante schreef:
di 22 jan 2019 17:55
Laadvermogen is wel een issue idd, maar je hoeft natuurlijk niet mee te doen in de manie van meer meer meer.
Kwestie van keuzes maken.
Een laadvermogen van 120 tot 190 kg vind ik toch echt een lachertje voor een engelse traveller tandemasser whistle.gif
Laatst gewijzigd door PD op di 22 jan 2019 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door arnovariante » di 22 jan 2019 18:06

RE.gif
Hoe jij er over denkt is bekend.
whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » di 22 jan 2019 18:11

On-topic maar weer...….. ik zag dat ik al die tijd de naam van een gewaardeerd forumlid altijd afgekort heb weergegeven :oops:
Nu hij bovenaan de lijst staat, moet die naam vanzelfsprekend wel correct zijn mrgreen.gif
Bijlagen
Tandemassers CF vs18.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door karelV » di 22 jan 2019 18:45

arnovariante schreef:
di 22 jan 2019 17:55
@ Karelv,
De voorraad bij Dobo verandert zo snel, de site kan het niet bijhouden.
De gebruikte traveler bakken zou ik niet eens voor gaan kijken, een groot drama.
Maar ze hebben ook heel vaak verschillende bijna nieuwe staan, die kunnen nooit uitgeleefd zijn.
Maar het moet wel je smaak zijn natuurlijk, er staat best wel eens wat leuks tussen hoor.
Laadvermogen is wel een issue idd, maar je hoeft natuurlijk niet mee te doen in de manie van meer meer meer.
Kwestie van keuzes maken.



Er staan er ook die nog maar net een jaar oud zijn........als je die ziet hoe ze er dan al uitzien scratch.gif. Kan niet begrijpen dat er van die mensen zijn hoe ze ermee omgegaan zijn.........onbegrijpelijk in zo'n korte tijd.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door karelV » di 22 jan 2019 18:51

PremiumDiscovery schreef:
di 22 jan 2019 18:11
On-topic maar weer...….. ik zag dat ik al die tijd de naam van een gewaardeerd forumlid altijd afgekort heb weergegeven :oops:
Nu hij bovenaan de lijst staat, moet die naam vanzelfsprekend wel correct zijn mrgreen.gif


Moet die tandem van dat gewaardeerde lid niet in het rijtje staan met ......Vanaf 2016 net als die caravan eronder scratch.gif whistle.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

arnovariante

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door arnovariante » di 22 jan 2019 18:53

Een jaar gebruiken door die gasten staat gelijk aan minimaal 5 jaar bij jullie.
Maar ze hebben ook regelmatig caravans van maar een paar weken oud.
Alhoewel je dat ook op een of andere manier zou moeten kunnen checken in het land van herkomst.
❓❓❓❓

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Micky » di 22 jan 2019 18:56

RE.gif RE.gif

Vip heeft toch al veel langer een Tandem scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » di 22 jan 2019 19:26

karelV schreef:
di 22 jan 2019 18:51
PremiumDiscovery schreef:
di 22 jan 2019 18:11
On-topic maar weer...….. ik zag dat ik al die tijd de naam van een gewaardeerd forumlid altijd afgekort heb weergegeven :oops:
Nu hij bovenaan de lijst staat, moet die naam vanzelfsprekend wel correct zijn mrgreen.gif


Moet die tandem van dat gewaardeerde lid niet in het rijtje staan met ......Vanaf 2016 net als die caravan eronder scratch.gif whistle.gif
Nee, VIP heeft al langer dan sinds 2016 een tandem, dus hij behoort tot de oude/harde kern knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Micky » di 22 jan 2019 19:33

RE.gif

Oei pas op met dat laatste woord [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door karelV » di 22 jan 2019 20:15

PremiumDiscovery schreef:
karelV schreef:
di 22 jan 2019 18:51
PremiumDiscovery schreef:
di 22 jan 2019 18:11
On-topic maar weer...….. ik zag dat ik al die tijd de naam van een gewaardeerd forumlid altijd afgekort heb weergegeven :oops:
Nu hij bovenaan de lijst staat, moet die naam vanzelfsprekend wel correct zijn mrgreen.gif


Moet die tandem van dat gewaardeerde lid niet in het rijtje staan met ......Vanaf 2016 net als die caravan eronder scratch.gif whistle.gif
Nee, VIP heeft al langer dan sinds 2016 een tandem, dus hij behoort tot de oude/harde kern knipoog.gif
Ben benieuwd wanneer er 1 afvalt........dan kan ik er ook nog opkomen wanneer wij een tandemasser hebben gezien de lijst bij 30 stoptAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » di 22 jan 2019 20:36

RE.gif
Eén van mijn goede voornemens voor 2019 is om wat minder consequent te zijn, dus wellicht komt er nog een nr. 31 op de lijst awhoea.gif
PremiumDiscovery schreef:
ma 5 nov 2018 20:55
Update aflower.gif
Zodra we de 30 bereikt hebben, stop ik er maar mee knipoog.gif
Niets zo veranderlijk als..... van vlees en bloed mrgreen.gif

Bouwjaar 2017 is echt booming voor de opkomst van de tandemasser op dit forum terwijl bouwjaar 2018 een heel bescheiden bijdrage levert; ik ben benieuwd wat 2019 gaat brengen !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door VIP » di 22 jan 2019 22:33

Micky schreef:
di 22 jan 2019 18:56
RE.gif RE.gif

Vip heeft toch al veel langer een Tandem scratch.gif


Yep, sinds 1986 thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Aviva » wo 23 jan 2019 18:44

@KarelV volgens mij is er vorige week nog ergens een hele nette Premium ingeruild :lol:
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door karelV » wo 23 jan 2019 18:46

@caravanner12

To old

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door deusjevo » wo 23 jan 2019 18:49

Was ook nog van een traveler geweest zeker? C div_peep.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door VIP » wo 23 jan 2019 19:23

RE.gif

Klopt awhoea.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Morgoth » do 24 jan 2019 09:19

Ik ben wel benieuwd waarom jullie een tandemasser hebben.
Als je die ruimte niet echt nodig hebt, dan sleep je toch voor niets al dat gewicht en lengte door de alpen? Daar heb je alleen maar last van toch? Ik kon met mijn Chevy met motortrailer erachter in Italië al sommige haarspeldbochten al niet in een keer nemen, laat staan als je er zeven meter caravan achter hebt hangen. M.i. beperkt zo'n enorm ding je toch alleen maar? Vrienden van mij hebben een Tabbert Vivaldi 740. Die staat op een vaste standplaats. Volgens hun is er nauwelijks mee te rijden met dat gevaarte.
Ik heb met 4,20m geen grote caravan. Het enige is dat ik het bed ietsje groter zou willen hebben maar voor de rest is ie voor twee personen groot zat. Vast bed voorin en treinzit achterin. WCtje en zelfs douche erin dus van alle gemakken voorzien. Dus waarom kiezen jullie voor zo'n enorm ding?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Volvodriver

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Volvodriver » do 24 jan 2019 09:41

RE.gif
Daar gaan we weer scratch.gif scratch.gif
Degenen die een tandemasser hebben. Gebruiken deze anders. Vaker en zonder voortent (op een paar seizoeners na die dus wel een voortent hebben) Dan wil je in de weekenden dat je weg bent ook comfortabel (binnen) kunnen zitten als het weer niet mee zit.
En wat betreft het nemen van passen? Kijk maar eens naar de filmpjes van VIP-Premium. cool.gif

Ik zal voorlopig nog niet tot de tandemassers toetreden, maar indien het mogelijk blijft qua auto en tijd zal er naar alle waarschijnlijkheid bij ons ook ooit één komen.

Ja het kan allemaal kleiner etc. Maar het is o zo prettig om wat ruimte te hebben.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Morgoth » do 24 jan 2019 09:48

Hoezo "Daar gaan we weer"? Ik veroordeel toch niet? Ik ben oprecht benieuwd naar de beweegredenen van iemand om een tandemasser te kopen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Volvodriver

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Volvodriver » do 24 jan 2019 09:52

RE.gif
Het is al zo vaak uitgelegd. En daar komen bijna altijd "hatelijke" reacties op. Er is nu eenmaal een groep mensen (ook op dit forum) die dit soort caravans alleen voor "Travellers" vindt. En nogal "afgunstig" redeneren.

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”