Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
arnovariante

Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » ma 21 sep 2015 11:24

In het draadje over onze "nieuwe" 650 UMFe stel ik op een gegeven moment vast dat er wel meer tandemassers zijn die groter zijn.....
Ik noem ook een paar leden met tandemassers, tot mijn verbazing kwam ik eigenlijk niet verder dan 3 leden.
:oops:
De afgelopen weken (nu let ik er een beetje op) is gebleken dat er veel meer zijn!
Ik ben benieuwd hoeveel leden zich hier melden met een foto van hun tandemasser combi!

Ik verwacht zelf eigenlijk dat Hobby het meest vertegenwoordigt zal zijn.
En dat de meest verkochte indeling de UMFe zal zijn.
Voor het gemak schaar ik dan maar even de 645 VIP onder dezelfde UMFe indeling ook al is de complete indeling gespiegeld ondanks het feit dat de deur aan dezelfde kant zit.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door VIP » ma 21 sep 2015 14:02

Uhhh, onze 645 VIP is identiek aan jouw 650 UMFe (en niet spieglbeeld).

Bij Hobby intern 645 genoemd om geen misverstanden te hebben, is een eenmalige speciale productie geweest vandaar.

645 VIP Premium
Totale lengte 890 cm
Totale Breedte 250 cm
Totaal Gewicht 2.000 KG

Afbeelding

Afbeelding
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » ma 21 sep 2015 15:50

RE.gif
Volgens mij was jij het die mij vertelde dat de VIP Premiums identiek zijn aan de "vaste land" Premiums?
De gewone VIP uitvoeringen met middenzit zijn gespiegeld, de grote rondzit voorin en het bed achterin, ook de keuken en middenzit veranderen dan van kant.
Waarom?
weenie.gif stom.gif weenie.gif

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » ma 21 sep 2015 15:52

Nog een vraagje.
Die halve meter lengte verschil, vind je dat in het interieur ook terug of is dat alleen in het exterieur?

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door VIP » ma 21 sep 2015 16:32

Arno,

De gewone VIP's zijn idd spiegelbeeld.

De VIP Premium is nagenoeg identiek aan de Prestige 650 UMFe.

Extra ruimte bij de Premium is de vensterbank achterin (daar kunnen de kussens van de rondzit op als je deze ombouwt tot bed).

De achterkant loopt iets boller tov van de andere Hobby modellen.

En bij ons zit een extra kast links van de keuken waar de Oven, Wijnrekje, en wat kastjes inzitten, dit is het lengte verschil.

Maar het grootste verschil is de wegligging tov de andere modellen van Hobby. Ik denk dat dit komt door het Premium front en achterkant wat aerodynamischer is (luchtgeleiding) want inhalen gaat anders dan bij een traditionele achterkant, geen zuiging/dweilen tov de 2x 650UMFe, 1x 610UF en de 710UMF die we hiervoor hadden.

Kogeldruk heb ik 1x gemeten omdat wij altijd dezelfde laadwijze hebben.

Bij ons zit de Airco achterop.

Ligt de tent in de banken van de midden dinette

Ligt het tentframe (ALU) voorin onder het 2 persoonsbed samen met de tuinstoelen en tafels.

Watertank is bij ons altijd maar zo'n 5-10 liter gevuld gewoon om b.v. handen te kunnen wassen.

Wat betreft drempels zul je wel gemerkt hebben dat ook dit anders gaat dan bij een enkelasser, met een tandemasser veel vloeiender en minder knikken/deinen.
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » ma 21 sep 2015 16:51

Drempels gaat idd veel soepeler maar als je ingehaald wordt op de snelweg reageert de tandemasser idd anders als ik gewend ben.
Ik dacht dat dit meer aan de trekauto lag maar jou ervaring is dus ook zo!
Het ligt aan de hut, OK....

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door VIP » ma 21 sep 2015 18:29

RE.gif veel rustiger dan met je enkelasser bedoel je.
Porsche + Tabbert

Signmaker

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door Signmaker » ma 21 sep 2015 22:24

Hobby 650 WFU prestige, bewust gekozen voor de badkamer, niet omdat we de douche zouden willen gebruiken maar om het feit dat ik never nooit niet op een vreemde (lees openbare) toilet mijn grote boodschap wens te doen.

Volgende woonwagen zal naar alle waarschijnlijkheid een 720 worden

Gebruikersavatar
Danny de jong
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
Locatie: Purmerend

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door Danny de jong » ma 21 sep 2015 22:26

[attachment=0]image.jpg[/attachment]

Wij hebben een hobby.

En dat is onze Hobby Prestige 720 ukfe en daar zijn we super trots op, lekker de ruimte en vaste bedden helemaal top.

Leuk draadje dit, ook ik ben benieuwd naar de tandemassers ik zie allemaal mooie caravans langskomen.
Bijlagen
image.jpg
Hobby Prestige 720 kfu

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » ma 21 sep 2015 22:36

Vraagje.
Wat zijn jullie ervaringen met instappen als de caravansteunen nog niet zijn uitgedraaid?
Bijvoorbeeld om iets aan te passen voor de kogeldruk kon ik bij de Dethleffs gewoon instappen zonder dat de caravan achterover ging.
Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd, zou dat kunnen?

Gebruikersavatar
Danny de jong
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
Locatie: Purmerend

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door Danny de jong » ma 21 sep 2015 22:40

Ik kan er met 2 man instappen zonder dat hij achterover gaat.
Hobby Prestige 720 kfu

Signmaker

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door Signmaker » ma 21 sep 2015 22:42

Zelf veel makkelijker als bij een enkelasser, ik heb afgelopen winter enkele klusjes in de caravan uitgevoerd zonder dat er 1 poot uitgedraaid stond, geen enkel probleem
Laatst gewijzigd door Signmaker op ma 21 sep 2015 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » ma 21 sep 2015 22:43

thumbup.gif Thanx!!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door VIP » di 22 sep 2015 08:24

Arno, wil je volgend jaar een HTW* organiseren ? mrgreen.gif


*Hobby Tandemasser Weekend
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » di 22 sep 2015 08:51

RE.gif
Op zich een goed idee.
Maar afgaande op de reacties in dit draadje wordt het een kleine bijeenkomst!
Maar eens kijken hoe de planningen eruit zien, tijdens het officiële CF weekeind 2016 ben ik ook thuis als mijn planning zo blijft.
weenie.gif

We kunnen het ook bij een Betuwe tandemasser weekeind houden, voorlopig dan al 3 tandemassers in een straal van een km of 15 actief hier op het forum!
Hahaha, ik realiseer me ineens dat we dan wel de kleinste zijn!!
awhoea.gif

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » di 22 sep 2015 09:06

@Signmaker,
Vind je de gewone WC ruimte niet ruim genoeg?
In de 650 UMFe is die al net wat ruimer dan in de Dethleffs, dat merk je toch echt, ook met het plafondkastje boven het grote bed maast de WC, daar kan ik nu staand naast het bed zo bij!
In de Dethleffs moest ik met een knie op het bed rusten om erbij te komen.
Vooralsnog vinden wij een grote badruimte zonde van de inpandige ruimte, ook voor het oog wordt de lengte zoveel minder!
We gaan eerst maar een eens kijken hoe deze lengte bevalt, niet alleen op de weg maar ook op de camping.
En dan zien we over een paar jaar wel weer, als er een paar kids nier meer meegaan opent dat weer allerlei andere mogelijkheden!
Ons lijkt een Queensbed wel wat. Gewoon uitstappen zoals thuis.

Signmaker

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door Signmaker » di 22 sep 2015 13:24

Nee die vind ik niet groot genoeg, wij vinden de ruime badkamer ideaal, de douchecabine daar staat de wasmand in en de stofzuiger, boven in de douchecabine hangen de handdoeken
en kan je bij nat weer je jas of natte kleding hangen te drogen, verder hebben de kinderen bijna elk weekend wel huiswerk mee, dat zijn 2 tassen die ze daar kunnen stallen.
Dochterlief is nu 15 en wil zich niet meer omkleden waar de ouders bij zijn, dus ideale kleedruimte.

Wij hebben er in het seizoen een Brand Limara deeltent aan staan, tijdens de"grote" vacantie een Isabella Zenith CarbonX voortent aan staan. en voor het reizen een etuiluifel, de langste uitvoering, echter valt die tegen om alleen in te rollen..

Ben vorig weekend nog gaan kijken naar een Isabella Pentha van 2010 [staat nog op marktplaats] maar om diverse reden laten staan

In onze caravan zit nu een frans bed, mijn ideale indeling voor de volgende [zo ik er nu over denk] Badkamer over de breedte - Enkele bedden - Rondzit de enkele bedden heeft er meer mee van doen dat ik enkele keren per nacht eruit mag en dat geklim nu beu begin te worden whistle.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door VIP » di 22 sep 2015 15:48

Danny de jong schreef:
image.jpg
Wij hebben een hobby.

En dat is onze Hobby Prestige 720 ukfe en daar zijn we super trots op, lekker de ruimte en vaste bedden helemaal top.

Leuk draadje dit, ook ik ben benieuwd naar de tandemassers ik zie allemaal mooie caravans langskomen.

Als ik het goed heb is de foto gemaakt bij CCW voor de deur knipoog.gif
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » di 22 sep 2015 16:16

RE.gif
Klopt, is tegenover CCW.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden!

Tijdens ons probeer/ FB weekeind geconstateerd dat de kraan in de keuken lekt, gisteren voorgesteld dat ze een nieuwe kraan opsturen en dat ik hem zelf monteer.
Binnen een paar uur waren ze daarmee akkoord mits ik de oude kraan retour stuur.

Gebruikersavatar
lkimman
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 23 apr 2014 21:02

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door lkimman » di 22 sep 2015 18:00

arnovariante schreef:Vraagje.
Wat zijn jullie ervaringen met instappen als de caravansteunen nog niet zijn uitgedraaid?
Bijvoorbeeld om iets aan te passen voor de kogeldruk kon ik bij de Dethleffs gewoon instappen zonder dat de caravan achterover ging.
Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd, zou dat kunnen?
Instappen met de steunen omhoog gaat prima. Zelfs met 2 personen (mits niet te zwaar :lol: )..
Dodge RAM 1500 - Hobby Premium 620 CL - Simpark mover 4 - E&P leveler - Thule 9200 - Travelvision R7
Afbeelding

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » di 22 sep 2015 18:31

RE.gif thumbup.gif
Lukt t niet met de foto in het onderschrift?
Nu staat er alleen [afbeelding].
Ik vind het ook lastig hoor, niet alleen dat je het via een andere site moet doen (in mijn geval Photobucket) maar ook de eis dat het 300 pixels moet zijn.
Begrijpelijk natuurlijk anders wordt het veel te groot.
"Vroeger" was het ook lastiger om gewoon een foto in een bericht te plaatsen, dat is nu heel wat makkelijker geworden alleen mogen ze niet groter zijn dan 2 Mb.
Da's dan weer lastig omdat je altijd moet resizen voordat je een foto kunt plaatsen.

Edit.
De afbeelding staat er.
Zal misschien aan mijn langzamere Duitse verbinding liggen.
Verschrikkelijk mooie combi!!
Wat een lel van een hut, dat is dik 9 meter?

Gebruikersavatar
lkimman
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 23 apr 2014 21:02

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door lkimman » di 22 sep 2015 19:06

arnovariante schreef:RE.gif thumbup.gif
Lukt t niet met de foto in het onderschrift?
Nu staat er alleen [afbeelding].
Ik vind het ook lastig hoor, niet alleen dat je het via een andere site moet doen (in mijn geval Photobucket) maar ook de eis dat het 300 pixels moet zijn.
Begrijpelijk natuurlijk anders wordt het veel te groot.
"Vroeger" was het ook lastiger om gewoon een foto in een bericht te plaatsen, dat is nu heel wat makkelijker geworden alleen mogen ze niet groter zijn dan 2 Mb.
Da's dan weer lastig omdat je altijd moet resizen voordat je een foto kunt plaatsen.

Edit.
De afbeelding staat er.
Zal misschien aan mijn langzamere Duitse verbinding liggen.
Verschrikkelijk mooie combi!!
Wat een lel van een hut, dat is dik 9 meter?
Dank je. De caravan is ca 9.5m. Was even puzzelen met de foto, maar Trina heeft me verder geholpen. Ik gebruikte de verkeerde link. Overigens, een leuk idee van je dit onderwerp. Het viel me tijdens de zoektocht naar een andere caravan begin vorig jaar al op hoe ondervertegenwoordigd dit soort caravans is. Ik kon toen maar 1 persoon vinden op het forum (als gast), die inmiddels volgens mij niet veel meer plaatst.
Dodge RAM 1500 - Hobby Premium 620 CL - Simpark mover 4 - E&P leveler - Thule 9200 - Travelvision R7
Afbeelding

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » di 22 sep 2015 19:09

Stiekemweg zijn er toch aardig wat meer hoor!
Kwam ik in het andere draadje niet verder als 3, dat werd aangevuld door Hobbylinka , nu ben ik er toch al weer 3 meer tegengekomen.
Maar niet iedereen is even actief.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door Stef » di 22 sep 2015 19:35

Moet ik dan in mijn eentje alle merken, behalve Hobby, verdedigen ?
Is er toevallig niemand met een tabbertje of dethleffs op 4 Wielen ?
De mijne heeft een lengte van 8,75 Mtr. En kom er goed mee uit de voeten !
Totale lengte 8,75 + 5,30 voor de Trekker , kom ik op ong. 14 Mtr.
Caravan is 2,52 breed met alle uitsteeksel meegerekend. Past ook op kleinere weggetjes!


Mvg
Stef
Bijlagen
IMAG1730.jpg
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

arnovariante

Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?

Bericht door arnovariante » di 22 sep 2015 19:37

Hi Stef,
Ik kwam je laatst voor het eerst tegen in een draadje over een nieuw bestelde trekker geloof ik?
Ik denk idd dat je 1 van de weinigen bent met een niet Hobby tandemasser.....

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”