Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
1.500 kg is incl. mover en airco en zonder de "vulling" die hem volgens Hobby rijklaar maakt
Af fabriek was ie idd 1.400 kg. Nu is ie ietwat obese
Voor ons gebruik hebben wij minimaal 450 kg en liefst ruim meer laadvermogen nodig. Een tandemasser van 2.000 kg mtm zullen we dan ook nooit kopen. Minstens 2.200 kg.
Af fabriek was ie idd 1.400 kg. Nu is ie ietwat obese
Voor ons gebruik hebben wij minimaal 450 kg en liefst ruim meer laadvermogen nodig. Een tandemasser van 2.000 kg mtm zullen we dan ook nooit kopen. Minstens 2.200 kg.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
Tja, het is maar behelpen met een 1900 kg tandemas.....
Ik vind het ook belachelijk dat haast niemand de asverzwaring neemt bij de 650 tandemasser.
Ook de VIP travellerwagens zijn haast allemaal 1900 kg.
Heel weinig laadvermogen heb je dan.
Zeker als je alles in de hut wilt laten omdat je 48 X per jaar weg gaat....
Tja, het is maar behelpen met een 1900 kg tandemas.....
Ik vind het ook belachelijk dat haast niemand de asverzwaring neemt bij de 650 tandemasser.
Ook de VIP travellerwagens zijn haast allemaal 1900 kg.
Heel weinig laadvermogen heb je dan.
Zeker als je alles in de hut wilt laten omdat je 48 X per jaar weg gaat....
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
48x, vertel, wat ben je van plan
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Was t maar waar PD, dat ik zoveel weg kon!
Maar er schijnt te moeten worden gewerkt.
Ik gooide zomaar een aantal in de lucht, als het aan jou zou liggen kwam je daar nog wel overheen!
En gelijk hebben jullie, het is jullie gegund!
Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe bekleding, maar dat zal krap worden zeker om dat voor het CFW te roggelen?
Maar er schijnt te moeten worden gewerkt.
Ik gooide zomaar een aantal in de lucht, als het aan jou zou liggen kwam je daar nog wel overheen!
En gelijk hebben jullie, het is jullie gegund!
Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe bekleding, maar dat zal krap worden zeker om dat voor het CFW te roggelen?
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Ik moet dat ook nog zien gebeuren De stoffeerder zou deze week een definitieve datum doorgeven, echter niks gehoord Dan krijg ik meteen de neiging een andere te zoeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Die neiging heb ik dan ook altijd ja.
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
niet eerder inleveren toch? want ik heb een paar Ligne Roset banken laten her-bekleden lang geleden, gewoon nieuw alcantara erop. tjonge jonge, duurde langer dan een nieuwe auto.....
niet eerder inleveren toch? want ik heb een paar Ligne Roset banken laten her-bekleden lang geleden, gewoon nieuw alcantara erop. tjonge jonge, duurde langer dan een nieuwe auto.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Nee, inleveren doe ik pas als er echt gestart wordt, maar ik kan er niet tegen wanneer afspraken niet nagekomen worden Geeft niet echt vertrouwen op de goede afloop... Net zoiets als mensen die te laat op een afspraak verschijnen... Dodelijk
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
net zo'n freak als ik
net zo'n freak als ik
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Amen! :')
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Ik snap idd niet dat tandemassers nog met een mtm van 1.900 kg worden geleverd, je zou verwachten dat ze tenminste 2.000 kg zouden zijn. Wel staan ze in de folder allemaal met de mogelijkheid van 2.200 kg en dat is vanzelfsprekend niet voor niets. Met 1.900 kg ben je vrijwel verplicht een bus ervoor te zetten.arnovariante schreef: Tja, het is maar behelpen met een 1900 kg tandemas.....
Ik vind het ook belachelijk dat haast niemand de asverzwaring neemt bij de 650 tandemasser.
Ook de VIP travellerwagens zijn haast allemaal 1900 kg.
Heel weinig laadvermogen heb je dan.
De 650 UFf Premium bijvoorbeeld weegt standaard 2.000 kg met een bijlaadvermogen van 293 kg, dat kan dus ook maar net als je kritisch blijft en de auto ook belaadt. Met verzwaarde aslast van 2.200 kg kan er een serieuze 492 kg bij Toch jammer dat ie niet goed op de oprit kan
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
Ik heb geen groene vingers en asfalteren zal waarschijnlijk niet mogen
Ik heb geen groene vingers en asfalteren zal waarschijnlijk niet mogen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
Tuinman
Tuinman
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Zonder bus hadden we deze tandemasser ook zeker niet gekocht.
Veel te weinig laadvermogen omdat we in een "gewone" 7 personenauto niet genoeg laadruimte over houden.
Veel te weinig laadvermogen omdat we in een "gewone" 7 personenauto niet genoeg laadruimte over houden.
-
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Ik vind het niet zo vreemd dat het maximale gewicht van de caravans 2000 kg is.Tja, het is maar behelpen met een 1900 kg tandemas.....
Ik vind het ook belachelijk dat haast niemand de asverzwaring neemt bij de 650 tandemasser.
Ook de VIP travellerwagens zijn haast allemaal 1900 kg.
Je beperkt je als caravanfabrikant in je afzet.
Er zijn nog redelijk wat auto's te vinden die tot 2000 kg kunnen en mogen trekken op papier.
Kom je hier boven wordt de keuze snel minder.
De meeste bussen mogen niet meer dan 2000 kg trekken.Met 1.900 kg ben je vrijwel verplicht een bus ervoor te zetten.
o.a de VW Transporter mag 2500 kg trekken en de Hyundaai H300 - 2200 kg .
Maar een Opel Vivaro , Renault Trafic en Mercedes Vito allemaal tot 2000 kg.
Dan kom je in de giga bussen zoals een Crafter en Sprinter op de proppen, daar word ik niet vrolijk van.
Zelf doe ik niet zo moeilijk met gewichten.
Prop alles in de caravan en bonne route
Onder mijn caravan zitten twee assen op ieder as zit een sticker van de firma Knott GmbH met de tekst:
Aschlast 1350 kg bis 140 km/h
Dus het chassis heeft er geen last van een kilo meer.
Wie is er nu aangehouden met zijn caravan om deze te laten wegen.
Zolang er nog geen weeglussen zijn voor caravans maak ik mij geen zorgen.
Voor mij mogen ze caravans blijven bouwen tot 2000 kg max.
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
Achter mij ford mag 2800 kg volgens de papieren .
Achter mij ford mag 2800 kg volgens de papieren .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
-
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Klopt
Geremd aanhangwagengewicht (afh. van model): 2.200 - 2.800 kg
Maar die had ik ook niet genoemd.
Weer wat wijzer.
Naar een Ford Transit had ik niet gekeken.
Ik ben volop aan het kijken naar een bus die meer dan 2000 kg mag trekken, wil namelijk een motorscooter meenemen op vakantie en een rubberboot met buitenboordmotor.
Dat gaat een beetje moeilijk in een Mercedes.
Geremd aanhangwagengewicht (afh. van model): 2.200 - 2.800 kg
Maar die had ik ook niet genoemd.
Weer wat wijzer.
Naar een Ford Transit had ik niet gekeken.
Ik ben volop aan het kijken naar een bus die meer dan 2000 kg mag trekken, wil namelijk een motorscooter meenemen op vakantie en een rubberboot met buitenboordmotor.
Dat gaat een beetje moeilijk in een Mercedes.
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
Dan hoop ik voor je dat je de achterbank in de dubbele cabine niet nodig hebt....
De rugleuning is net wat te recht, een paar graden schuiner en hij was heel wat comfortabeler geweest!
Wel een hele mooie bus die Transit Custom!
Dan hoop ik voor je dat je de achterbank in de dubbele cabine niet nodig hebt....
De rugleuning is net wat te recht, een paar graden schuiner en hij was heel wat comfortabeler geweest!
Wel een hele mooie bus die Transit Custom!
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
RE.gif
Dat klopt idd van die bank wat jij zegt als je hem van af fabriek hebt.
bij mijn huidige ford zit een achteraf bouw in van Terberg wat echt perfect is Kwa zitten.
Echter in die nieuwe die besteld is nu kreeg ik dat niet meer voor elkaar bij me baas of ik moest een instap model nemen met 100 pk ipv nu 155
Dat klopt idd van die bank wat jij zegt als je hem van af fabriek hebt.
bij mijn huidige ford zit een achteraf bouw in van Terberg wat echt perfect is Kwa zitten.
Echter in die nieuwe die besteld is nu kreeg ik dat niet meer voor elkaar bij me baas of ik moest een instap model nemen met 100 pk ipv nu 155
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Ik ben bezig geweest met een 9 persoon Transit Custom.
Die was later omgebouwd naar dubbele cabine, daar zat een zeeeer comfortabele bank in met veeeeel meer beenruimte dan origineel.
Maar...., die mocht maar 1600 of 1700 trekken.
Maar ook de beenruimte bij de voor passagier beviel mijn vrouw niet, nu in de Vivaro is die beenruimte flink groter, ze kan tenminste de benen strekken en het handschoenenvakje komt niet zo ver de cabine in.
Die was later omgebouwd naar dubbele cabine, daar zat een zeeeer comfortabele bank in met veeeeel meer beenruimte dan origineel.
Maar...., die mocht maar 1600 of 1700 trekken.
Maar ook de beenruimte bij de voor passagier beviel mijn vrouw niet, nu in de Vivaro is die beenruimte flink groter, ze kan tenminste de benen strekken en het handschoenenvakje komt niet zo ver de cabine in.
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Dat ben ik dus niet met je eens. Enkelassers met een mtm van 1.500 kg kun je ook tot wel 1.700 kg of zelfs meer krijgen en dan is het de keuze van de koper om de caravan terug te laten keuren naar het max wat hij mag trekken (of slechts deels te beladen), dat verruimt juist de afzetmarktFred N schreef:Ik vind het niet zo vreemd dat het maximale gewicht van de caravans 2000 kg is.Tja, het is maar behelpen met een 1900 kg tandemas.....
Ik vind het ook belachelijk dat haast niemand de asverzwaring neemt bij de 650 tandemasser.
Ook de VIP travellerwagens zijn haast allemaal 1900 kg.
Je beperkt je als caravanfabrikant in je afzet.
Er zijn nog redelijk wat auto's te vinden die tot 2000 kg kunnen en mogen trekken op papier.
Kom je hier boven wordt de keuze snel minder.
Een recente tandemasser van 1.900 kg is eigenlijk niet praktisch te beladen zonder de auto vol te stouwen; voor een 2.000 kg tandemasser is dat nog niet veel anders Dat jij er vervolgens voor kiest om over te beladen (althans zo lijkt het uit je vervolgpost met 2x 1.350kg aslast) vind ik de foute resultante van een (op papier) te gering laadvermogen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Dat van die asverhoging af fabriek zit hem niet in de assen.
Zoals Fred al schrijft zitten er bij hem ook assen onder met een hoge toelaatbaar gewicht, bij ons precies hetzelfde.
Bij een Hobby tandemasser asverhoging zit de kneep hem niet in de assen maar in de oploopreminrichting, deze waren/zijn vaak tot 1900/2000 kilo.
Wil je dus een hogere aslast op papier, dan moet er af fabriek een andere oploopreminrichting op.
Naderhand zelf ombouwen kan theoretisch ook, je zult dan wel naar de RDW moeten, en omdat de typegoedkeuring al bestaat voor een hogere MTM zou het theoretisch moeten kunnen.
Volgende maand ben ik bij de RDW en zal ik eens een visje opgooien of dit kan . . . .wordt vervolgd.
Zoals Fred al schrijft zitten er bij hem ook assen onder met een hoge toelaatbaar gewicht, bij ons precies hetzelfde.
Bij een Hobby tandemasser asverhoging zit de kneep hem niet in de assen maar in de oploopreminrichting, deze waren/zijn vaak tot 1900/2000 kilo.
Wil je dus een hogere aslast op papier, dan moet er af fabriek een andere oploopreminrichting op.
Naderhand zelf ombouwen kan theoretisch ook, je zult dan wel naar de RDW moeten, en omdat de typegoedkeuring al bestaat voor een hogere MTM zou het theoretisch moeten kunnen.
Volgende maand ben ik bij de RDW en zal ik eens een visje opgooien of dit kan . . . .wordt vervolgd.
Porsche + Tabbert
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Je zult vast gelijk hebben want als iemand zich erin verdiept maar ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen alsof de reminrichting van de zwaardere assen tekort schietVIP Premium schreef:Bij een Hobby tandemasser asverhoging zit de kneep hem niet in de assen maar in de oploopreminrichting, deze waren/zijn vaak tot 1900/2000 kilo.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Wie heeft er een tandemasser van welk merk en type?
Yes sir !
De oploopreminstallatie (dat gedeelte waar je stabilisatorkoppeling op zit tot wat aan je chassis wordt bevestigd) is b.v. tot 2.000 kilo geschikt, daarboven komt een zwaardere (duurdere) uitvoering "im Einsatz"
De oploopreminstallatie (dat gedeelte waar je stabilisatorkoppeling op zit tot wat aan je chassis wordt bevestigd) is b.v. tot 2.000 kilo geschikt, daarboven komt een zwaardere (duurdere) uitvoering "im Einsatz"
Porsche + Tabbert