ervaring met T@B ?

Gebruikersavatar
Cheers
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 7 jun 2009 14:45
Locatie: Friesland

ervaring met T@B ?

Bericht door Cheers » za 11 jul 2009 21:11

Zijn er mensen met ervaring met zo'n kleine T@B caravan?
Het lijkt me een fantastisch licht (500 kg leeg, 750 max) en 'back to basics' wagentje om in subtropische gebieden te kamperen; luxe bagagewagen, zitruimte bij slecht weer, beter slapen dan in een tent, complete keuken met koelkast, kachel en zelfs een beugel voor een porta-potti onder een zitplaats. Je leeft buiten en slaapt binnen.
Volgens een caravanhandelaar rijden ze helemaal niet zo licht achter de auto (?)
Wat moet ik daar van geloven?

Afbeelding
"Alles wat thuis blijft is meegenomen..."
Karmann Colorado Ti655 2.5TDI

mafdaf

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door mafdaf » za 11 jul 2009 21:26

Als ik zo naar je trekauto kijk dan maakt het volgens mij niet zo veel uit of hij licht trekt of niet... 8)
Ziet er overigens erg leuk uit inderdaad. Maar heb er dus geen ervaring mee. Eigenlijk heb je dus niets aan me... :roll: mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Cheers
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 7 jun 2009 14:45
Locatie: Friesland

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Cheers » zo 12 jul 2009 11:50

De T@B is niet voor achter de A8, hoewel dat uitstekend en vlot zal rijden blij.gif
Er is overigens wel eens een test geweest van zo'n T@B achter een Porsche Cayenne. Ik meen dat er > 200 km/uur mee is gereden...
"Alles wat thuis blijft is meegenomen..."
Karmann Colorado Ti655 2.5TDI

BDoets

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door BDoets » zo 12 jul 2009 11:55

Ik weet niet of er een luifel aan kan, maar in elk geval zal die dan ook niet erg ruim zijn. Wij leven hoofdzakelijk in de voortent.
We zijn al jarenlang gewend om met zijn tweeën in een vierpersoons caravan te wonen, voordeel is dat het bed nooit omgebouwd wordt en dat als er één naar bed gaat, de ander nog (binnen) kan lezen. Dat soort dingen zou ik missen in een kleine caracan.
Voor ik zo'n kleintje zou overwegen, zou ik denk ik nog eerder denken aan een vouwwagen.
Maar, hij ziet er zeker leuk uit!

Gebruikersavatar
Cheers
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 7 jun 2009 14:45
Locatie: Friesland

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Cheers » zo 12 jul 2009 12:29

Wij hebben een ruime en heerlijk complete Knaus met vast bed, maar voor iemand met een kleine auto lijkt me zo'n T@B caravan ideaal.
Zeker als je 3 weken in bijvoorbeeld Spanje kampeert, zit je niet in de caravan of in de voortent, maar leef je buiten.
Een luifel is inderdaad lekker, maar voor de rest is zo'n kleine caravan alleen maar als 'bagagewagen' bedoeld en om in te slapen. Onderweg kun je droog zitten/slapen en in een T@B zit bovendien een complete keuken met koelkast.
Een vouwwagen wordt altijd weer nat onderweg, een hoop gedoe met opzetten/opbreken en is een stuk gehoriger op een camping. Bovendien; wat moet je met al die overdekte 'leefruimte' in Spanje? Het is veel te warm om binnen te leven, of het nou in een caravan is, tent of in een klapwagen. Als het een keer hard waait of er is onweer, dan is een caravan 100% prettiger dan een tentdoek...
"Alles wat thuis blijft is meegenomen..."
Karmann Colorado Ti655 2.5TDI

Gunst10

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Gunst10 » zo 12 jul 2009 13:42

Ik heb een jaar met een T@b rondgereden, toen hij net op de markt was gekomen. Het is inderdaad een heerlijk klein degelijk caravannetje. Rijdt prima, je hebt een heerlijk groot bed, wat je overdag makkelijk achter de opklapbare bankleuning stopt.

Overdag zit je bij minder weer echt heerlijk in de kleine rondzit. Met een klein electrisch kacheltje stook je het ook bij koud weer snel warm binnen.

Wij hadden er een Isabella luifel bij, waardoor je ook buiten lekker de ruimte had. Het kleine keukentje voldoet prima.

Wij hebben hem al vrij snel ingeruild voor een "normale" caravan omdat we erg veel "lastiggevallen" :wink: werden door nieuwsgierige mensen die steeds wilden kijken bij ons eitje.

Nu zie je ze steeds vaker op de weg, dus dat zal wel minder zijn inmiddels.

Gebruikersavatar
Cheers
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 7 jun 2009 14:45
Locatie: Friesland

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Cheers » zo 19 jul 2009 18:58

Net een leuk filmpje gevonden waarin o.a. getoond hoe de T@B wordt gemaakt...
Ook een 'test' door een stel jonge gebruikers.
https://www.youtube.com/watch?v=Hq3_sDkCdOI
Het is ongetwijfeld een te krappe caravan - geen volledige stahoogte - maar ik heb absoluut een zwak voor dit wagentje...
"Alles wat thuis blijft is meegenomen..."
Karmann Colorado Ti655 2.5TDI

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Ab » zo 19 jul 2009 20:35

Cheers schreef:Volgens een caravanhandelaar rijden ze helemaal niet zo licht achter de auto (?)
Wat moet ik daar van geloven?

Afbeelding
Niks.. Het wereldsnelheidsrecord voor caravans staat op naam van een T@b met een Porsche ervoor. 230 echte kms...
Als ze zwaar zouden rijden haal je dat niet..

aflower.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Marli
Berichten: 3
Lid geworden op: di 9 feb 2016 09:08

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Marli » do 4 aug 2016 12:13

Ik heb een paar jaar een T@B 420 gehad en was heel erg enthousiast!! Ik vond het juist heel erg makkelijk rijden achter mijn kleine auto, maar ivm de kleine auto en weinig trekkracht wel alleen in Nederland gebleven.
Ik ben single, was 60 jaar toen ik hem kocht, en het ging me makkelijk af. Ik heb jaren lang op allerlei plekken in Nederland gestaan, [as toen ik helemaal verliefd werd op Texel, en daar een seizoensplek heb genomen, heb ik mijn dierbare T@B ingeruild voor zo'n lelijk, wit groot monster.....wel comfortabel als je op een plek staat. Maar mijn hart gaat nog steeds open, als ik een T@B zie rijden.
Geniet ervan, succes, Marli Lindeboom PS Ik heb nog een nooit gebruikte reserveband, is gratis op te halen voor een T@B liefhebber. Rotterdam-Noord 06-12755459

Marli
Berichten: 3
Lid geworden op: di 9 feb 2016 09:08

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Marli » do 4 aug 2016 12:15

PS: Mijn dochter en vriendinnen hebben trouwens inderdaad ook eens met de T@B achter een Audi 5 heel hard door Frankrijk gereden.
een geweldig gezicht en ervaring voor hun, Marli Lindeboom

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Wim Corduwener » do 4 aug 2016 14:07

Het mooie van die T@B vind ik dat-ie er totaal anders uitziet dan de gangbare witte schoenendozen waar de meesten mee rondtoeren. Grappig is ook dat-ie een beetje wegheeft van de allereerste KIP-caravan.
Het is natuurlijk wel een heel andere manier van kamperen... en er hoeft vast geen mover onder.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » vr 5 aug 2016 09:25

Hi hi. Nee mover is niet nodig. Je duwt m zo op z'n plekje.
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door yarrah » vr 5 aug 2016 12:14

We hebben net een rondrit van 4 weken door Engeland en Wales gemaakt.
We zijn er nog steeds helemaal gek op.

Afbeelding

Oke, de truck is wat overdreven. Die heeft een t@b niet nodig.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Barts Modelairplanes
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Barts Modelairplanes » vr 5 aug 2016 17:26

Ik vind het een geweldige caravan en zeker de tandem-asser die men volgens mij nimeer maakt,wekt altijd sympathie op als je ze tegenkomt... thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door yarrah » vr 5 aug 2016 20:55

Er staat nog eentje te koop in duitsland..... 40.000,00 euro. Slik.
http://www.daalmann.de/fahrzeuge/wohnwa ... 10-DS.html

Maar ooooozooooo gaaf.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Daphne » za 6 aug 2016 11:11

RE.gif

Supergaaf. Met openhaard!!!!


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Davendre » za 6 aug 2016 11:38

Inderdaad een erg mooie caravan, luxe bankje erin thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Citrorob

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Citrorob » za 6 aug 2016 12:52

Cheers schreef:Zijn er mensen met ervaring met zo'n kleine T@B caravan?
Het lijkt me een fantastisch licht (500 kg leeg, 750 max) en 'back to basics' wagentje om in subtropische gebieden te kamperen; luxe bagagewagen, zitruimte bij slecht weer, beter slapen dan in een tent, complete keuken met koelkast, kachel en zelfs een beugel voor een porta-potti onder een zitplaats. Je leeft buiten en slaapt binnen.
Volgens een caravanhandelaar rijden ze helemaal niet zo licht achter de auto (?)
Wat moet ik daar van geloven?

Afbeelding
Je ziet ze hier in de VS ook rijden. Ze vallen dan wel uit de toon. :mrgreen:

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door yarrah » za 6 aug 2016 13:14

Ik zie nu pas dat de foto met de gele t@b een amerikaan is. Te herkennen aan het raam aan de voorkant.... Die er niet is :-). Ook zie je dikke kettingen hangen aan de dissel.

En buiten de toon vallen.... Daarom wil je een t@b. Vrienden in canada (vancouver) vinden het geweldig dat we een t@b hebben. Bij hun zijn ze niet te betalen 20.000 tot 35.000 can dollars.
http://www.autotrader.ca/rv/all/t@b/
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » do 18 aug 2016 17:37

Afgelopen dagen ff zon opgedaan met onze T@B in Raamsdonk. Nu weer thuis. Vanaf het moment van beginnen tot in de auto stappen; 50 minuten. Alles opgeruimd, afgebroken, ingepakt en aangekoppeld. Voor mij geen groot ding meer.

Ja, ik heb m'n trouwe Sudwind nog. Die staat in Friesland, maar daarmee op stap met z'n tweeën? Nee dank je.
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Daphne » vr 19 aug 2016 11:29

RE.gif

Mooi dat het zo bevalt. Ik heb bij de dealer de nieuwe T@b gezien en ik vind ze echt gaaf!!
Ik begrijp alleen niet wat de opruimtijd te maken heeft met het formaat van de caravan. Wij zijn in minder dan 30 minuten van de camping af met onze caravan. Daar hoort het afrekenen dan ook nog bij :lol:
Als je het met jouw andere caravan vergelijkt, zou je het met dezelfde opstelling moeten vergelijken dan kom je volgens mij op dezelfde tijd uit :wink:


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » vr 19 aug 2016 17:57

Ha ha. Je hebt helemaal gelijk, heeft er geen moer mee te maken. Maar in t T@B je sleur ik minder zooi mee. blij.gif
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

ron2015
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 15 mar 2015 20:54

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door ron2015 » vr 19 aug 2016 21:34

Is de beperkte stahoogte dan geen probleem? We zijn wezen kijken naar een t@b en vond de indeling geweldig, maar ik kan er met m'n 198 niet is staan.
In een dethleffs campy kan dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door yarrah » vr 19 aug 2016 21:50

In de nieuwe t@b mag het geen probleem zijn. Ze hebben hem hoger gemaakt.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » za 20 aug 2016 09:00

Mijn man kan er ook niet in staan Ron. Hij is net zo lang. Maar ja, hoe vaak sta je nou binnen. Wij leven, koken buiten.
Her bed is wel heerlijk groot. 2 meter lang en 1,75 breed.
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”