ervaring met T@B ?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » wo 3 mei 2017 22:38

Effe afstoffen, wij hebben een T@B gehuurd om mee naar de Alpe d'HuZes te gaan eind mei.

https://www.opgevenisgeenoptie.nl/over- ... lpe-dhuzes

Gewoon omdat we geen zin hadden om met de "grote" hut te gaan.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, iemand tips voor het betere T@B leven haphop.gif
IMG_1318.JPG
Laatst gewijzigd door deusjevo op wo 3 mei 2017 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door ycv » wo 3 mei 2017 22:45

RE.gif . Nee. Geen tips.
Ik ben alleen maar jaloers op je.
Prachtig vind blij.gif ik t haphop.gif knipoog.gif

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door blefke » wo 3 mei 2017 22:48

RE.gif RE.gif
Ik heb wel een tip hang de 2cv er voor thumbup.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » wo 3 mei 2017 23:15

Zal ik je een geheimpje verklappen, die is verkocht... :(

Maar niet getreurd, het nieuwe orgel kan er ook wel voor haphop.gif
IMG_5566.JPG
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door ycv » wo 3 mei 2017 23:37

RE.gif o wat prachtig....Geen gele plaat...Waar heb je die uitgehaald...Maar mag ik dat wel vragen...Op t caravanforum?en je hebt m al van oktober...Kom je nu pas mee weenie.gif
Mag 1500 kilo trekken.
Wat ga je met m doen?
Mijn "eend" is op een cross circuit...tja...Ik zal maar zeggen.....opgeblazen. boem. Kaput. Adieje.finito :oops: :( :lol:
Laatst gewijzigd door ycv op wo 3 mei 2017 23:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » wo 3 mei 2017 23:47

Import uit Frankrijk, jarenlang van een chateau eigenaar bij Parijs geweest en sinds 2004 in NL.
Ben er ernstig blij mee haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door ycv » wo 3 mei 2017 23:58

Kan ik me voorstellen.
Effe n vraag...praat je tegen hem?
Ik wel...Tegen allemaal.praat ook tegen de LMC scratch.gif
Toen ik 5 was zag ik een MG. Een rode.En zei. Die wil ik als ik groot ben . Mijn vader heeft me dat later verteld.tja...Heb m nog steeds niet...Maar wat niet is....Kan nog komen...Of een tr. caravan.gif Spitfire

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » do 4 mei 2017 00:03

Gewoon lekker doen, geeft best voldoening zwaaien.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door ycv » do 4 mei 2017 00:17

Ja....Maar waar moet ik m stallen scratch.gif want dan had ik mijn 22 jarige 2600 cc. 6 cylinder audi 80 cabriolet ook niet weg hoeven doen. Ik ga volgend jaar kijken naar de Peugeot 604 SL. 1978 die in Juni weer de straat op gaat. De auto van mijn vader die bij een echte liefhebber terecht is gekomen...had 76000 km op de klok. Denk nu nog geen 100.000

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » do 4 mei 2017 22:57

Presidentiële auto, leuk hoor thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Fritsflow
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 2 aug 2015 12:54

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Fritsflow » zo 7 mei 2017 14:19

Wij hebben in 2015 zon T@b gehuurd voor onze eerste caravanvakantie.
PRO:
Je trekt er veel bekijks mee, het is ook een leuk ding, en hij is ook prima. Groot bed en ik kon er met mijn 1,83 mtr. prima in staat. Als je de zithoek binnen wilt gebruiken kun je het beddengoed makkelijk onder de kastjes achterin schuiven. Wij hadden die boogluifel er bij en dat is ook een makkelijk ding.

CON:
Je hebt geen aparte toiletruimte. Wel een soort kist waarin een kleine potti past, althans dat zou moeten passen maar de gaten voor de hendels zaten op de verkeerde plek. Elke keer, alleen 's-nacht natuurlijk, de hele kist open maken..
Het rijden viel mij tegen. Ondanks de druppelvorm toch veel last van de rijwind in de zin van brandstof verbruik. Even een testje gedaan; mijn Volvo V70 kwam niet boven de 110km/u uit op een vlakke weg met weinig wind.

Wij hebben nu een Kip Kompakt 37 met hefdak gekocht en daarbij is het verbruik van de auto veel lager en beïnvloed het de prestaties van de auto nauwelijks (Bij 130KM/u ben ik maar gestopt.. C forum5.gif ) Dat zal ook komen omdat de Kip bijna helemaal achter de auto verdwijnt.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » zo 7 mei 2017 14:30

Dank voor je ervaringen thumbup.gif
Ik kan mij alleen haast niet voorstellen dat je niet harder haalde dan 110 met een V70?
Mijn Qashqai 1.2 Turbo haalt met onze huidige 1200 kilo Knaus caravan met stroomlijn van een wolkenkrabber altijd wel minimaal 110 km/uur scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » di 30 mei 2017 14:37

Zo, even wat ervaringen delen.

Wat een rijmonster zo'n T@b haphop.gif
Probleemloos 130 achter de Qashqai en dan nog gas en stabiliteit over, fantastisch.

Minpunten?
Kraantje in de keuken doet het niet, caravan is nagelnieuw, net uit showroom.
Het bed cq de zithoek is echt spijkerhard, na één nacht 2 luchtbedden gekocht en die liggen nu bovenop de bankkussens.
Verder zitten er in onze T@b Metropolitan totaal geen gordijnen, vitrages of combirollos.
Erg lastig als je 's avonds verlichting aan wilt in de caravan. weenie.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door yarrah » wo 31 mei 2017 15:30

Dat is wel lastig als je geen gordijntjes of combirollos hebt. Vooral nu als het heel laat en weer heel vroeg licht wordt. En de privicy is ook een beetje weg.
Klopt, de kussens zijn keihard, wij hebben onze t@b alweer drie jaar en het wordt beter. Maar daar heb je nu niets aan....
En het kraantje das is echt balen,....
Maar ondanks dat hoop ik dat je een leuke vakantie hebt.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door RogerS » wo 31 mei 2017 15:44

deusjevo schreef:Zo, even wat ervaringen delen.

Wat een rijmonster zo'n T@b haphop.gif
Probleemloos 130 achter de Qashqai en dan nog gas en stabiliteit over, fantastisch.

Minpunten?
Kraantje in de keuken doet het niet, caravan is nagelnieuw, net uit showroom.
Het bed cq de zithoek is echt spijkerhard, na één nacht 2 luchtbedden gekocht en die liggen nu bovenop de bankkussens.
Verder zitten er in onze T@b Metropolitan totaal geen gordijnen, vitrages of combirollos.
Erg lastig als je 's avonds verlichting aan wilt in de caravan. weenie.gif
Hoezo is dat lastig om dan de verlichting aan te krijgen? knipoog.gif
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » wo 31 mei 2017 17:05

't Wordt een soort kijkdoos 's avonds... awhoea.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » ma 5 jun 2017 12:27

IMG_0309.JPG
Fotootje genomen in Metz bij een BB hotel, moesten T@B inleveren tussen 10 en 12 in Sittard en dit was de beste optie.
Bij het hotel de T@B 's avonds al helemaal leeggehaald en schoongemaakt van binnen dus 's ochtends nog relaxed een prima ontbijtje en dan om 08.30 vertrokken naar Sittard.

Blijft een heerlijk ding die T@B, allleen is de 320 toch te klein vinden wij.
Gaan ons misschien oriënteren op een T@B 400 maar die heeft wel weer een klein vast bed van 135 x 198.
IMG_1716.JPG
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

workel

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door workel » ma 5 jun 2017 12:56

Kijk eens op Mobile.de staan er wel wat, je moet wel van rode bekleding houden, mrgreen.gif

https://home.mobile.de/CARAVANSCHEWE#des_244752253

Su6 met je zoektocht.

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » ma 19 jun 2017 20:47

Wij voelen de T@B niet achter onze Ford Mondeo. Hij rolt lekker mee.

Het bed is inderdaad snoei hard. Wij hebben 2 traagschuim opdek matrasjes gehaald bij Ikea. Dan zijn het heerlijke bedden. Als we de zithoek willen gebruiken, rollen we de matrassen op, en rollen ze door naar achteren, achter de klep. Gaat prima. Ook rijden we zo, je voelt het niet eens, dat daar 2 x een paar kilo aan matrassen op het achterste puntje van de caravan ligt.
De grote Knaus staat lekker in Friesland, daar rijden we niet zoveel meer mee.
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door RogerS » ma 19 jun 2017 21:24

deusjevo schreef:
IMG_0309.JPG
Fotootje genomen in Metz bij een BB hotel, moesten T@B inleveren tussen 10 en 12 in Sittard en dit was de beste optie.
Bij het hotel de T@B 's avonds al helemaal leeggehaald en schoongemaakt van binnen dus 's ochtends nog relaxed een prima ontbijtje en dan om 08.30 vertrokken naar Sittard.
IMG_1716.JPG
Toevallig via deze site geboekt? https://www.camptoo.com/caravan/2554/Ge ... js-B-750kg
Of een andere verhuurder?

Ik wil altijd nog een keer, als wij met de Peugeot 205 CTI een keer weggaan een kleine caravan huren (Kip Shelter of een T@B) en als een verhuurder zo dichtbij is dan is dat geweldig. blij.gif
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » ma 19 jun 2017 21:36

RE.gif

Precies thumbup.gif

Stem wel even van te voren af of er al combirollos in zitten, die ging de eigenaar bestellen en monteren.
Doe hem de groeten als je gaat boeken.

Die T@B's zijn eigenlijk bedoeld om als extra slaapplaatsen achter buscampers met 4 zitplaatsen en 2 slaapplaatsen aan boord te hangen, leuk idee.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » za 24 jun 2017 11:44

deusjevo schreef: Die T@B's zijn eigenlijk bedoeld om als extra slaapplaatsen achter buscampers met 4 zitplaatsen en 2 slaapplaatsen aan boord te hangen, leuk idee.
Echt waar? Wat verzinnen ze allemaal he? Maaruh, waarom zit er dan een keuken in?
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door deusjevo » za 24 jun 2017 11:58

Dat is dus het idee van de verhuurder achter het verhuren, een keukentje is natuurlijk altijd handig als je er slaapt.

Natuurlijk zijn ze door Tabbert gewoon ontwikkeld als caravan.

Ik begrijp eigenlijk nog steeds Fritsflow zijn klachten niet dat hij icm met een V70 de 110 niet haalde, dan doe je toch echt iets fout of je auto heeft een probleem scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Volvodriver

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door Volvodriver » za 24 jun 2017 12:17

RE.gif
Idd. Ik haal zelfs met mijn combinatie (circa 3600 kg, meer oppervlak en minder stroomlijn) met twee vingers in de neus 110 op de vlakke weg. Met een T@b erachter moet dat helemaal een peuleschil wezen. scratch.gif

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: ervaring met T@B ?

Bericht door rien10 » di 27 jun 2017 09:51

deusjevo schreef:Dat is dus het idee van de verhuurder achter het verhuren, een keukentje is natuurlijk altijd handig als je er slaapt.

Natuurlijk zijn ze door Tabbert gewoon ontwikkeld als caravan.

Ik begrijp eigenlijk nog steeds Fritsflow zijn klachten niet dat hij icm met een V70 de 110 niet haalde, dan doe je toch echt iets fout of je auto heeft een probleem scratch.gif
Wij zijn gestopt bij 120..... :lol: beetje duur als oom agent je ziet. Maar het kan dus gewoon heel goed, met een toen 17 jaar oude Mondeo 1.8
Geen vuiltje aan de lucht, ding ligt als een huis. Nou nee, dat krijg je niet van z'n plek. Ligt als een, een, T@B awhoea.gif
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”