Paradiso Ideale Beach

Plaats reactie
Wuilus64

Paradiso Ideale Beach

Bericht door Wuilus64 » vr 10 okt 2008 17:17

Afgelopen zomer onze 3e Paradiso gekocht, type Ideale Beach, bouwjaar 1998.
Dit is een zgn. "klapcaravan", dit wil zeggen je klapt het (vaste) dak omhoog, de "wanden"zijn van een kunststof doek, wat makkelijk schoon te houden is.
Het grote voordeel is dat je tijdens het rijden nauwelijks luchtweerstand hebt, je kan zonder extra spiegels rijden en je kan in je achteruitkijkspiegel over de caravan heen kijken . Ook het lage gewicht speelt natuurlijk een rol.
En niet onbelangrijk; door de beperkte hoogte tijdens het reizen hoef je er niet voor te betalen op de tolwegen,dit geldt in ieder geval in Frankrijk en Italië.
Aangekomen op de camping staat het hele geval binnen één minuut rechtop, klaar voor gebruik.
Voor zover ik weet is de Idele Beach het enige type Paradiso met een keukenblok op de kopse kant.
Een groot voordeel voor lange mensen zoals ik, want nu kunnen we makkelijk in de lengterichting liggen en zit het keukenblok niet in de weg.

Door het tentdoek is de Paradiso een echte zomercaravan, althans ik zou er niet graag mee in de kou staan.
Voor wat de grootte betreft; hoewel er stapelbedjes bestaan voor deze caravans zou het toch erg krap zijn om met meerdere kinderen met deze caravan op reis te gaan.
Maar voor ons met z'n tweeën is het perfect. De voortent wordt thuis gelaten omdat we meestal maar een paar dagen op dezelfde plek bivakkeren en naar een "zonzekere" bestemming reizen, en dan is een luifel of partytent ( ook uitklapbaar) veel makkelijker als steeds een voortent opzetten en afbreken.

Voor het stallen bestaan er zgn. kantelbeugels, die schuif je in uitsparingen op de zijkant van de caravan en dan kun je 'm met even flink tillen op z'n kant zetten zodat er weinig plaats wordt ingenomen in de stalling.

Helaas bestaat deze Nederlandse fabriek niet meer (sinds 2001 geloof ik)
maar gelukkig kunnen we met onze huidige Paradiso weer heel wat jaren vooruit!

edje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 feb 2017 10:40

Re: Paradiso Ideale Beach

Bericht door edje » ma 27 feb 2017 11:58

wilt u toevallig uw paradiso verkopen?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Paradiso Ideale Beach

Bericht door Daphne » ma 27 feb 2017 12:02

RE.gif

TS is geen lid meer van het forum. Een reactie zal dus uitblijven.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

christinafokker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 jul 2017 16:44

Re: Paradiso Ideale Beach

Bericht door christinafokker » vr 14 jul 2017 22:18

Edit Trina. TKA alleen in de marktkraam.
Lees eerst de daarvoor geldende regels.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Paradiso Ideale Beach

Bericht door Stef » zo 16 jul 2017 00:58

RE.gif

is dit geen advertentie ?
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”