Verschil Eifelland e400 en 395tk?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 1 mar 2018 18:21
Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Dag allemaal,
Wij staan op het punt een caravan te kopen, en wel een Eifelland e400 uit 2001. Nu waren we op zoek naar een Eifelland 395TK (uit 2001) omdat deze een (voor ons) handige indeling heeft en stuitten we dus op de e400. Maar die lijkt hetzelfde! Waarom heeft deze dan een ander typenummer?
Ik heb dit al bij verschillende dealers nagevraagd maar niemand weet het. Kan iemand hier mij dit vertellen?
Alvast bedankt!
Wij staan op het punt een caravan te kopen, en wel een Eifelland e400 uit 2001. Nu waren we op zoek naar een Eifelland 395TK (uit 2001) omdat deze een (voor ons) handige indeling heeft en stuitten we dus op de e400. Maar die lijkt hetzelfde! Waarom heeft deze dan een ander typenummer?
Ik heb dit al bij verschillende dealers nagevraagd maar niemand weet het. Kan iemand hier mij dit vertellen?
Alvast bedankt!
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Misschien is E400 de handelsbenaming en 395TK het typenummer voor de consument.
Onze 540 UL Excellent uit 2010 was op de RDW-site vermeld als type 24...
Wanneer de caravan je bevalt, je vooral niet druk maken om het naampje maar gewoon lekker genieten
Onze 540 UL Excellent uit 2010 was op de RDW-site vermeld als type 24...
Wanneer de caravan je bevalt, je vooral niet druk maken om het naampje maar gewoon lekker genieten
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Denk ik ook, onze Knaus 450TU heet volgens het RDW een Knaus 6403 oid.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Het lijkt er inderdaad op dat E400 de handelsbenaming van dit type caravan is, ongeacht de indeling.
Zoek in aanbiedingen en check dan via de RDW de kentekengegevens.
Zie ook dit wat ik vond op Speurders: "Eifelland Special E400 / 395 tm".
Vreemd dat een dealer dit niet kan verklaren.
Zoek in aanbiedingen en check dan via de RDW de kentekengegevens.
Zie ook dit wat ik vond op Speurders: "Eifelland Special E400 / 395 tm".
Vreemd dat een dealer dit niet kan verklaren.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
- Raversijde
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 27 mar 2007 11:50
- Locatie: België - Kust
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Omdat wij een Eifelland uit 2007 hebben sprak deze topic mij aan. Had zelfs geen weet dat de benamingen voor een bepaald jaar anders waren.
Misschien dat de reden moet gezocht worden in de geschiedenis van het bedrijf ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Knaus_Tabbert
Geschiedenis
Knaus Tabbert ontstond in 2001 door het samengaan van Knaus GmbH Jandelsbrunn met een groot deel van de Tiag Tabbert-Industrie AG, wat het volgende jaar resulteerde in de Knaus Tabbert Group GmbH.
Misschien dat de reden moet gezocht worden in de geschiedenis van het bedrijf ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Knaus_Tabbert
Geschiedenis
Knaus Tabbert ontstond in 2001 door het samengaan van Knaus GmbH Jandelsbrunn met een groot deel van de Tiag Tabbert-Industrie AG, wat het volgende jaar resulteerde in de Knaus Tabbert Group GmbH.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 1 mar 2018 18:21
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Hartelijk bedankt allemaal! Met jullie reacties ben ik al meer te weten gekomen dan de dealers mij konden vertellen :)
Vandaag zijn we wezen kijken en ik vermoed dat ze inderdaad identiek zijn, misschien is dat 'e400' idd een ander soort nummer. In beide gevallen heb je overigens een zitje en bed, misschien is het zo dat je er bij de e400 een vast bed van kan maken en bij de 395tk niet. Dat heb ik bij de 395tk's nog niet zo kunnen vinden.
Maar het klopt inderdaad dat het weinig uitmaakt zolang de caravan verder naar tevredenheid is!
Vandaag zijn we wezen kijken en ik vermoed dat ze inderdaad identiek zijn, misschien is dat 'e400' idd een ander soort nummer. In beide gevallen heb je overigens een zitje en bed, misschien is het zo dat je er bij de e400 een vast bed van kan maken en bij de 395tk niet. Dat heb ik bij de 395tk's nog niet zo kunnen vinden.
Maar het klopt inderdaad dat het weinig uitmaakt zolang de caravan verder naar tevredenheid is!
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Door de code e400, waarschijnlijk eiffelland 400 bij de rdw als typegoedkeuring aan te geven kunnen alle eiffeland caravans 400 met deze type goedkeuring op de weg,
dus de zit voor en achter evt stapelbed 390/400 TK, de treinrit en standaard zit390/400 tm, 390/400tmf treinrit en vast bedof de einkeuken 390/400 h en misschien zijn er nog wel meer indelingen.
dus de zit voor en achter evt stapelbed 390/400 TK, de treinrit en standaard zit390/400 tm, 390/400tmf treinrit en vast bedof de einkeuken 390/400 h en misschien zijn er nog wel meer indelingen.
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
In mijn speurtocht ook niet veel opgeschoten...
Onze eerste caravan was een Knaus E 395tk.
Sommigen beweerden dat die "E" voor einfach stond, maar dat zagen wij er toen echt niet in terug.
Het wagentje reed fantastisch, hele fijne herinneringen aan, leuke vakanties mee beleefd.
Soms denk ik, hoe zou het zijn als we hem nu nog zouden hebben..
We hebben hem namelijk van de hand gedaan omdat we vaak in het vroege voor en naseizoen in slechter of kouder weer kampeerden. Als het dan in de voortent te koud werd zaten we altijd 's-avonds op ons bed.(dat op en afbreken ging mij op den duur wat tegen staan, vast bed met lattenbodem opgemaakt enz)
In warmere oorden, waar je caravan eigenlijk niet meer is als een "slaapkamer op wielen" voldeed ie juist prima!
Een dingetje, mijn ouders hebben een Eifelland waar ze nogal wat problemen hebben met de klep van de disselbak. Bij hun caravan is de klep van kunststof over de gehele breedte van de caravan en door de tand des tijds ging hieraan nog wel eens iets aan stuk totdat het e.a niet meer op juiste wijze te repareren viel. (gebrek aan onderdelen) Daarnaast hadden de caravans van dit concern Knaus/Eiffelland nog wel eens last van lekkage op de strip die de frontplaat met de achterplaat in de disselbak met elkaar verbindt. Als je links of recht in de hoek zwart uitgeslagen hout tegen komt, zou ik daar wel even met een sleutel of zo testen of het opvallend zacht is...Het hoeft echt niet zo te zijn, maar kan wel! (ruil je een caravan in, duikt de dealer gelijk in de disselbak..dat doe ie waarschijnlijk niet zo maar.. Ieder merk heeft zo zijn eigenaardigheden)
Als je een caravan treft waar dat niet is heeft de vorige eigenaar zijn caravan goed laten onderhouden is ie altijd netjes op tijd geweest met de kitspuit.
Onze eerste caravan was een Knaus E 395tk.
Sommigen beweerden dat die "E" voor einfach stond, maar dat zagen wij er toen echt niet in terug.
Het wagentje reed fantastisch, hele fijne herinneringen aan, leuke vakanties mee beleefd.
Soms denk ik, hoe zou het zijn als we hem nu nog zouden hebben..
We hebben hem namelijk van de hand gedaan omdat we vaak in het vroege voor en naseizoen in slechter of kouder weer kampeerden. Als het dan in de voortent te koud werd zaten we altijd 's-avonds op ons bed.(dat op en afbreken ging mij op den duur wat tegen staan, vast bed met lattenbodem opgemaakt enz)
In warmere oorden, waar je caravan eigenlijk niet meer is als een "slaapkamer op wielen" voldeed ie juist prima!
Een dingetje, mijn ouders hebben een Eifelland waar ze nogal wat problemen hebben met de klep van de disselbak. Bij hun caravan is de klep van kunststof over de gehele breedte van de caravan en door de tand des tijds ging hieraan nog wel eens iets aan stuk totdat het e.a niet meer op juiste wijze te repareren viel. (gebrek aan onderdelen) Daarnaast hadden de caravans van dit concern Knaus/Eiffelland nog wel eens last van lekkage op de strip die de frontplaat met de achterplaat in de disselbak met elkaar verbindt. Als je links of recht in de hoek zwart uitgeslagen hout tegen komt, zou ik daar wel even met een sleutel of zo testen of het opvallend zacht is...Het hoeft echt niet zo te zijn, maar kan wel! (ruil je een caravan in, duikt de dealer gelijk in de disselbak..dat doe ie waarschijnlijk niet zo maar.. Ieder merk heeft zo zijn eigenaardigheden)
Als je een caravan treft waar dat niet is heeft de vorige eigenaar zijn caravan goed laten onderhouden is ie altijd netjes op tijd geweest met de kitspuit.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
RE.gif
Staat de E toevallig niet voor Eind keuken of in Duits Ende küche.
Staat de E toevallig niet voor Eind keuken of in Duits Ende küche.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Bij onze TEC staat de E in ieder geval voor Einzelbett.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Even hier aanhaken: heb net met/voor mijn dochter en gezin een Eifelland Holiday 1999 met stapelbed gekocht. Zijn daar nog onderdelen als horretjes voor de kleine "dakluikjes" in het midden en in de toilet ruimte te koop? En deze (kapjes voor) breedtelichtjes?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
Gewoon bij een Knaus dealer vragen. Onze Eifelland was van 2000 en nog steeds in onderhoud bij een Knaus dealer. De caravan is nu van mijn dochter.
Mijn Eifelland was een 440TF Sunshine volgens de dealerbeschrijving, maar op het kenteken stond type 7306.
Mijn Eifelland was een 440TF Sunshine volgens de dealerbeschrijving, maar op het kenteken stond type 7306.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
- Dirk knaus
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 20 aug 2017 17:18
- Locatie: Kop NH AP
Re: Verschil Eifelland e400 en 395tk?
De TK395 E werd op de markt gebracht voor Nederland en de E staat voor overstap( dit alles volgens de folder van 1998)
Wij hebben deze caravan nieuw gekocht in 1998 en rijden er nog mee, wij laten het bed liggen als we op de camping zijn en zitten (wij zijn met z'n tweeen )
aan de achterkant ( 2X 80 cm ) en soms zitten we op het bed in de hoek.
Na 2 jaar een fietsenrek en een seviceluik laten monteren.
Ik heb wel alle lampen van 220 vernieuwd naar led, en in 2017 een Simpark mover laten monteren door de dealer.
De voortent (dorema president en tentluifel) gaan nu niet meer mee allen de panaramaluifel.
Voor ons is de hut geweldig geweest en wij hopen er nog lang van te kunnen genieten.
Dirk Knaus
Wij hebben deze caravan nieuw gekocht in 1998 en rijden er nog mee, wij laten het bed liggen als we op de camping zijn en zitten (wij zijn met z'n tweeen )
aan de achterkant ( 2X 80 cm ) en soms zitten we op het bed in de hoek.
Na 2 jaar een fietsenrek en een seviceluik laten monteren.
Ik heb wel alle lampen van 220 vernieuwd naar led, en in 2017 een Simpark mover laten monteren door de dealer.
De voortent (dorema president en tentluifel) gaan nu niet meer mee allen de panaramaluifel.
Voor ons is de hut geweldig geweest en wij hopen er nog lang van te kunnen genieten.
Dirk Knaus