plooi caravans

Plaats reactie
Jeeplover

plooi caravans

Bericht door Jeeplover » ma 26 mar 2007 11:00

heeft er iemand ervaring met een plooicaravan? Ik heb een Messager gekocht .Is een esterelle beter dan messager of is dat allemaal het zelfde.

Jeeplover

Solifer

Bericht door Solifer » ma 26 mar 2007 11:07

Ik ken alleen de Sunsleeper.
Mijn ouders hadden er 1.
Zij vonden het errug handig, de eerste 2 jaar. Daarna snelovergestapt naar een Kartsentent.
Het was nogal een drama met de voortent en condens bij de scharnieren.
Maar het in en uitklappen van het geheel was toppie. Maar goed eea zal in de loop der jaren weer verbeterd zijn.

ETnl040

Bericht door ETnl040 » do 12 apr 2007 11:44

De messager ken ik niet. Esterel daarentegen weer wel. Afgelopen 2 jaar met iets vergelijkbaars gekampeerd, nl. de Paradiso. Erg vernuftig ding. Gewoon een platte kar op de weg, wel een flinke overigens. En op de camping vergelijkbaar met een kleine toercaravan, alleen de wanden zijn van geplastificeerd doek/polyester.

Door het lagere gewicht heb je niet direct een grote zware auto nodig. Met een beetje motorvermogen merk je niet eens dat de kar er achter hangt en kun je makkelijk een rijtje vrachtwagens/caravan rijders voorbij.

Op de camping moet je een paar handelingen meer doen dan de caravanrijders, nl. het dak omhoog drukken en de bovenste helft van de keuken op de onderste zetten (hefboommechanisme).

Dus ik zou zeggen geniet van je nieuwe aanwinst...

...en voor degenen die ook zo'n Paradiso willen die moeten even in de marktkraam kijken :roll:

Zodie'sver

Bericht door Zodie'sver » zo 15 apr 2007 19:41

Na de tent kozen we in 1976 voor de Paradiso, om een beetje te "caravannen". Toen we langs de Maas in Dinant een kopje koffie wilden drinken (in de regen) en achter ons een caravn stopte waarin men gezellig een kopje koffie zette en dronk, zonder nat te worden, begrepen we dat de keuze verkeerd was geweest. Na 5000 km Frankrijk verkochten we de Paradiso en sindsdien zijn we tevreden caravanners.
Trouwens, denk niet dat een vouwwagen zoveel goedkoper is dan een caravan!!

ETnl040

Bericht door ETnl040 » ma 16 apr 2007 18:57

Tegenwoordig kun je dat kopje koffie gewoon in een wegrestaurant kopen. Neem ik er ook nog een goede maaltijd bij :-)

Maar zonder gekheid. Onderweg is het idd geen caravan. Tijdens het rijden prettiger, tijdens een stop niet bruikbaar. Tijdens een overnachting heb je wel snel een slaapplek klaar staan. Dan is het weer eenvoudiger dan een vouwwagen (afh. van het type, stokken, haringen, nat tentdoek).

Vroem

Bericht door Vroem » ma 16 apr 2007 22:56

Wat de Paradiso betreft, ik heb er ook een jaren gehad.
Maar die kan toch echt niet tippen aan een gewone caravan, beetje wind........tocht (niet te weinig) geen isolerende wanden (dikke slaapzakken mee in koudere gebieden in de zomer)

Wel een voordeel t.o een vouwwagen, hij staat sneller! :wink:

ETnl040

Bericht door ETnl040 » di 17 apr 2007 13:07

Het is ook appels met peren vergelijken. Dat blijft moeilijk.

Eens dat ie sneller staat dan een vouwwagen en dat het geen caravanwanden zijn. Extra slaapzakje kun je wel thuis laten met de ingebouwde vloerkachel. Die stookt je de wagen uit :-)

Jeeplover

Bericht door Jeeplover » wo 25 jul 2007 22:02

Ik heb er ondertussen al een paar tripjes opzitten en niets dan lof . Ik heb een jeep en heb vrij zicht naar achter . Je moet idd wat kasten recht zetten en dat vraag wat tijd , maar je kan ook sneller en veiliger rijden. Ik vind dat de voordelen van het rijden zwaarder doorwegen ( naar zuid Frankrijk 1000km) dan het recht zetten van wat kasten.
Staat op 10 min zonder het horizontaal zetten recht . Voor in de Winter geen ervaring mee ,, en het is denk ik niet ideaal bij temp van -20 graden.

kuifje

voor mij niets anders dan een plooicaravan

Bericht door kuifje » di 18 sep 2007 21:42

heb vorige week een recentere plooicaravan gekocht esterel 39 top volume van 2002 , mijn vorige was intussen 27 jaar JONG en verkeerd toch nog in heel goede staat .
ik vind het veel confortabeler rijden met zo'n plooier en je kan er ook een stukje sneller mee
heb een C4 picasso met een 1.6 diesel motor dus echt geen zware motor voor zo'n grote auto en toch trek ik daar vlot deze plooier mee met 120/h een verbruik van 6.5 liter
voor ons gezin gaat er niets boven onze plooier echt handig ding

voor wie interesse heeft de plooier van 1980 een esterel c34 staat te koop deze hoeft niet geschouwd te worden heeft versterkte banden ( 8 pli )en een nieuwe voortent van 2 jaar oud
voor foto's en verdere info kuifje@scarlet.be

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”