Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Aangezien het toch een heel project is, dat ik in behoorlijk kleine stappen uit aan het voeren ben, leek het me wel leuk om dat hier een beetje bij te houden.
Ik had al eerder een Predom N126n, maar die verkocht ik 2 jaar terug omdat ik het bed van 120 toen wat te smal vond voor met z'n tweeën, en er kwam een Kip Kompakt 37ek. Maar eigenlijk hield ik altijd spijt van het verkopen van mijn schattige kleine polyester Predom.
Zo snuffelde ik op een dinsdagavond in april op marktplaats, en zo reed ik op woensdagavond met m'n nieuwe oude Predom N126e naar huis. (de n en de e zeggen iets over de indeling, een n is een middenkeuken, een e een keuken aan de disselkant)
Deze is er wel een stuk slechter aan toe dan mijn vorige Predom, en waar ik de vorige eigenlijk op wilde knappen, maar ik daar niet aan toe gekomen was omdat 'ie nog best goed was, heb ik bij deze niet enorm veel keus. Maar dan kan je wel lekker vanaf nul beginnen, en alles zo maken als je het hebben wilt. En al ben ik dan nu single, het bed gaat tot 160 cm breed kunnen worden.
De caravan zag er verschrikkelijk uit toen ik 'm ophaalde. Hij was van een camping opgehaald waar 'ie weg moest, waar er blijkbaar iemand in gebivakeerd had, en er was dan ook helemaal niks aan gedaan. Twee vuilniszakken vol troep heb ik eruit gehaald. Veel lege bierblikjes, twee lege tequila-flessen, een Pools tijdschrift, kleding, bankkussens uit 7 verschillende caravans, aanstekers, kastanjes, restanten van walnoten, een soort van uitgedroogde wortels of bloembollen los in veel zand onder een bankje, een van een klapkrat geknutselde kooi waarvan ik me afvraag wat voor dier hij in die caravan gehouden heeft, luifelstokken (geen luifel), een extra neuswiel, en yay! het deurtje van een bovenkastje waarvan ik dacht dat ‘ie weg was, en nog een hé-le-boel losse rommel. Oh, én heel veel wattenstaafjes. Overal en nergens. Dat je haast nog zou denken dat het zo’n grote viespeuk niet was, die Pool.
Toen alle troep er eenmaal uit was, leek het eigenlijk nog wel mee te vallen. Maar wat alle oude Predommetjes hebben: de bekleding laat los van de wanden, en valt uit elkaar. En omdat ik toch het bed tot 160 wil kunnen verbreden, moet minstens de hoge kast eruit. Maar ook wil ik nieuw zeil op de vloer, en is er her en der bedrading doorgeknipt. Dus het makkelijkst is (zeker ook om de bekleding te verwijderen en te vervangen) om alle meubels eruit te halen.
Inmiddels zijn alle meubels en alle bekleding verwijderd, en zijn alle lijm- en half vergane schuimrubberresten verwijderd. Wat een ruimte in zo'n klein caravannetje als alles eruit is!
De nieuwe in Polen bestelde wand- en plafondbekleding is inmiddels in huis. Tezamen met de nodige ontbrekende onderdelen zoals raamuitzetters, een reflector, achterlichten, het één en ander aan rubbers, en nieuwe sloten voor de disselbak en deur.
Een paar dagen terug heb ik de buitenkant gewassen. Daar knapte 'ie ook al enorm van op! Helaas zitten er wel de nodige vlekken in het polyester, en kan je ook erg goed zien waar ik stickers verwijderd heb. Maarja, het is een caravan van 25 jaar, het zou raar zijn als die egaal wit was... Eén sticker kreeg ik er niet af, daar moet ik maar een keer met een fohn mee aan de gang.
Vandaag heb ik het ontdekte scheurtje in het plafond bij het hefdak, waardoor het dak ook iets aan het doorzakken was, gerepareerd met een plaatje. En (natuurlijk) was gelijk het doorzakken van het dak verholpen. Verder het dakluik verwijderd om daar de bekleding goed op aan te kunnen brengen, het oude zeil eruit getrokken (bewaard voor de maat van het nieuwe nog te kopen zeil), en met het 230V-deel van de elektra bezig geweest. na het herstellen van de doorgeknipte draden, blijkt dat gewoon te werken. Het is me een raadsel waarom dat ooit doorgeknipt is. Maar dat valt weer mee.
Verder het deurslot vervangen, zodat ik nu in ieder geval gereedschap in de Predom kan laten liggen, zonder dat iedereen het er makkelijk uit zou kunnen pakken.
Lekker luchtig, zo zonder hefdak:
(geen idee waarom er de ene keer een megagrote foto van geplaatst wordt, en de andere keer een beschaafder formaat... ik heb ze allemaal verkleind tot 500 px langste zijde)
Ik had al eerder een Predom N126n, maar die verkocht ik 2 jaar terug omdat ik het bed van 120 toen wat te smal vond voor met z'n tweeën, en er kwam een Kip Kompakt 37ek. Maar eigenlijk hield ik altijd spijt van het verkopen van mijn schattige kleine polyester Predom.
Zo snuffelde ik op een dinsdagavond in april op marktplaats, en zo reed ik op woensdagavond met m'n nieuwe oude Predom N126e naar huis. (de n en de e zeggen iets over de indeling, een n is een middenkeuken, een e een keuken aan de disselkant)
Deze is er wel een stuk slechter aan toe dan mijn vorige Predom, en waar ik de vorige eigenlijk op wilde knappen, maar ik daar niet aan toe gekomen was omdat 'ie nog best goed was, heb ik bij deze niet enorm veel keus. Maar dan kan je wel lekker vanaf nul beginnen, en alles zo maken als je het hebben wilt. En al ben ik dan nu single, het bed gaat tot 160 cm breed kunnen worden.
De caravan zag er verschrikkelijk uit toen ik 'm ophaalde. Hij was van een camping opgehaald waar 'ie weg moest, waar er blijkbaar iemand in gebivakeerd had, en er was dan ook helemaal niks aan gedaan. Twee vuilniszakken vol troep heb ik eruit gehaald. Veel lege bierblikjes, twee lege tequila-flessen, een Pools tijdschrift, kleding, bankkussens uit 7 verschillende caravans, aanstekers, kastanjes, restanten van walnoten, een soort van uitgedroogde wortels of bloembollen los in veel zand onder een bankje, een van een klapkrat geknutselde kooi waarvan ik me afvraag wat voor dier hij in die caravan gehouden heeft, luifelstokken (geen luifel), een extra neuswiel, en yay! het deurtje van een bovenkastje waarvan ik dacht dat ‘ie weg was, en nog een hé-le-boel losse rommel. Oh, én heel veel wattenstaafjes. Overal en nergens. Dat je haast nog zou denken dat het zo’n grote viespeuk niet was, die Pool.
Toen alle troep er eenmaal uit was, leek het eigenlijk nog wel mee te vallen. Maar wat alle oude Predommetjes hebben: de bekleding laat los van de wanden, en valt uit elkaar. En omdat ik toch het bed tot 160 wil kunnen verbreden, moet minstens de hoge kast eruit. Maar ook wil ik nieuw zeil op de vloer, en is er her en der bedrading doorgeknipt. Dus het makkelijkst is (zeker ook om de bekleding te verwijderen en te vervangen) om alle meubels eruit te halen.
Inmiddels zijn alle meubels en alle bekleding verwijderd, en zijn alle lijm- en half vergane schuimrubberresten verwijderd. Wat een ruimte in zo'n klein caravannetje als alles eruit is!
De nieuwe in Polen bestelde wand- en plafondbekleding is inmiddels in huis. Tezamen met de nodige ontbrekende onderdelen zoals raamuitzetters, een reflector, achterlichten, het één en ander aan rubbers, en nieuwe sloten voor de disselbak en deur.
Een paar dagen terug heb ik de buitenkant gewassen. Daar knapte 'ie ook al enorm van op! Helaas zitten er wel de nodige vlekken in het polyester, en kan je ook erg goed zien waar ik stickers verwijderd heb. Maarja, het is een caravan van 25 jaar, het zou raar zijn als die egaal wit was... Eén sticker kreeg ik er niet af, daar moet ik maar een keer met een fohn mee aan de gang.
Vandaag heb ik het ontdekte scheurtje in het plafond bij het hefdak, waardoor het dak ook iets aan het doorzakken was, gerepareerd met een plaatje. En (natuurlijk) was gelijk het doorzakken van het dak verholpen. Verder het dakluik verwijderd om daar de bekleding goed op aan te kunnen brengen, het oude zeil eruit getrokken (bewaard voor de maat van het nieuwe nog te kopen zeil), en met het 230V-deel van de elektra bezig geweest. na het herstellen van de doorgeknipte draden, blijkt dat gewoon te werken. Het is me een raadsel waarom dat ooit doorgeknipt is. Maar dat valt weer mee.
Verder het deurslot vervangen, zodat ik nu in ieder geval gereedschap in de Predom kan laten liggen, zonder dat iedereen het er makkelijk uit zou kunnen pakken.
Lekker luchtig, zo zonder hefdak:
(geen idee waarom er de ene keer een megagrote foto van geplaatst wordt, en de andere keer een beschaafder formaat... ik heb ze allemaal verkleind tot 500 px langste zijde)
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Respect, succes en vooral veel plezier ermee
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Erg leuk hoor zo'n klus.
En nu heb je ook de mogelijkheid om indeling K te maken...
De K van Kaatjeka.
Wat mij helaas negatief vaak opviel van de Predoms waren de wielen.
Altijd roestig... daar ga je toch hopelijk ook iets aan doen he.
Da's heeeeel belangrijk hoor...
succes en veel plezier met je klussen.
Chris
En nu heb je ook de mogelijkheid om indeling K te maken...
De K van Kaatjeka.
Wat mij helaas negatief vaak opviel van de Predoms waren de wielen.
Altijd roestig... daar ga je toch hopelijk ook iets aan doen he.
Da's heeeeel belangrijk hoor...
succes en veel plezier met je klussen.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Sowieso zijn de banden uit het jaar kruik, dus nieuwe banden moeten er sowieso komen. En ik ga even kijken of de velgen op zich nog goed genoeg zijn, dan ga ik ze schuren en met Hammerite weer netjes maken. Misschien wel blauw, in overeenstemming met de strepen op de caravan. :)Chris schreef:Wat mij helaas negatief vaak opviel van de Predoms waren de wielen.
Altijd roestig... daar ga je toch hopelijk ook iets aan doen he.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Oeh, da's wel een flinke prijs ja! Maar behalve de prijs, weet ik ook niet of ik er wel op zit te wachten om een hele caravan (al is 'ie klein) te gaan poetsen (misschien moet ik ergens een puber opduikelen die wel een zakcentje wil verdienen . ) Voor reparaties heb ik al wel 'makkelijke' goedjes gevonden (ook niet goedkoop), waarvan ik lees dat het goed bevalt bij mensen die het gebruikt hebben. Magic Ezy hairline fix en chip fix.AdriaDirk schreef:https://www.ts24.nl/product_info.php/in ... Polyester/ Duur setje, maar lijkt te werken.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Er zitten weer achterlichten op, en raamuitzetters.
De remlichten kon ik nog niet testen, want dat gaat alleen nogal lastig, maar de rest doet het. Een breedtelicht voor deed het eerst ook niet, maar na wat oxidatie weghalen doet die het ook weer. :)
Verder alle gaatjes dichtgekit die door spijkers en schroeven gemaakt waren.
De remlichten kon ik nog niet testen, want dat gaat alleen nogal lastig, maar de rest doet het. Een breedtelicht voor deed het eerst ook niet, maar na wat oxidatie weghalen doet die het ook weer. :)
Verder alle gaatjes dichtgekit die door spijkers en schroeven gemaakt waren.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Even een stok tussen rempedaal en de stoel en je kunt op je gemak naar achteren lopen om te kijken of ze licht geven. Is toch 1 van de belangrijkere lampjes aan de achterkant samen met de richting aangevers
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Of even je mobiel op video-opname achter de Predom zetten
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Goeie tip.
Maar je kunt ook in het donker zonder licht aan even op de rem trappen. Dan zie je als het goed is de gloed van de remlichten.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Ik was al aan het zoeken geweest naar een zware baksteen (niet gevonden dus).
Maar het ding gaat toch voorlopig de weg nog niet op, en voor die tijd komt er heus wel iemand op visite die even wil kijken. Maak jullie geen zorgen, ik ga er echt niet mee rijden als ik niet zeker weet dat de remlichten werken.
De tip van de mobiel even laten flimen vind ik wel een toptip trouwens!
Maar het ding gaat toch voorlopig de weg nog niet op, en voor die tijd komt er heus wel iemand op visite die even wil kijken. Maak jullie geen zorgen, ik ga er echt niet mee rijden als ik niet zeker weet dat de remlichten werken.
De tip van de mobiel even laten flimen vind ik wel een toptip trouwens!
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Heel nieuwsgierig, omdat ik toch benieuwd was of de bedrading oké was, even de filmtip gebruikt. En ja! De remlichten werken.
Daarna even getest of de 12v binnenverlichting het deed op 230v, maar helaas. Op alle drie de punten waar het mogelijk was een lampje tegen de draadjes aangehouden, maar niks.
Dus ik gok dat de transformator kapot is, dat zou ook een soort van verklaren waarom ze de 230v input dichtgeschroefd hadden en de kabel erachter doorgeknipt, omdat daarop niks meer werkte in de caravan.
Dus nu even nadenken wat ik doe. Een nieuwe transformator bestellen, of alles binnen op 230v maken. Ik heb toch geen vaste stroomdraad in m'n auto naar de trekhaak. Al zou ik dan wel weer voor het pompje van de kraan een (kleine) transformator nodig hebben. Als iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft, waarom wel of niet doen (of iets heel anders), dan verneem ik het graag.
Daarna even getest of de 12v binnenverlichting het deed op 230v, maar helaas. Op alle drie de punten waar het mogelijk was een lampje tegen de draadjes aangehouden, maar niks.
Dus ik gok dat de transformator kapot is, dat zou ook een soort van verklaren waarom ze de 230v input dichtgeschroefd hadden en de kabel erachter doorgeknipt, omdat daarop niks meer werkte in de caravan.
Dus nu even nadenken wat ik doe. Een nieuwe transformator bestellen, of alles binnen op 230v maken. Ik heb toch geen vaste stroomdraad in m'n auto naar de trekhaak. Al zou ik dan wel weer voor het pompje van de kraan een (kleine) transformator nodig hebben. Als iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft, waarom wel of niet doen (of iets heel anders), dan verneem ik het graag.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
RE.gif
Bij oude caravans heb je vaak aparte verlichting op 12V en 230V. De 12V verlichting werkt dan alleen achter de auto (of boordaccu) Soms zie je het gecombineerd in één armatuur. Dan heb je 2 knopjes, 1 voor 12V en één voor 230V.
Bij oude caravans heb je vaak aparte verlichting op 12V en 230V. De 12V verlichting werkt dan alleen achter de auto (of boordaccu) Soms zie je het gecombineerd in één armatuur. Dan heb je 2 knopjes, 1 voor 12V en één voor 230V.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Dat was bij mij niet het geval. Er lag alleen 12v naar de lampjes toe. Ik ga ze ook 12v laten, alleen ga ik wel een extra stopcontact (230v) aanleggen naast het zitje/bed. Die zat er alleen bij het keukentje, en al is het een heel kleine caravan, eentje daar ongeveer schuin tegenover lijkt me ook wel handig.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Er zijn inmiddels weer heel wat kleine stappen genomen. Ik begrijp de elektra, weet wat er niet werkt en wat er nog niet opgelost is, daarvan weet ik hoe ik dat op moet lossen.
De nieuwe banden liggen al een tijdje klaar om gemonteerd te worden, maar voor die tijd wil ik de velgen nog een kleurtje geven.
Alle onnodige gaatjes in de meubels, die overdekt buiten liggen, zijn geplamuurd, en dat ligt allemaal te wachten om geschuurd en geverfd te worden.
Ook een andere grote klus is grotendeels klaar, een flinke metamorfose: de wand- en plafondbekleding is aangebracht! Alleen die van de wielkuipen moet nog (maar dat doe ik nadat de nieuwe vloer erin ligt), en het hefdak moet nog (maar daar moet eerst nog wat aan geschilderd worden).
Wat een klus! Maar wat een verschil! Erg blij mee.
De nieuwe banden liggen al een tijdje klaar om gemonteerd te worden, maar voor die tijd wil ik de velgen nog een kleurtje geven.
Alle onnodige gaatjes in de meubels, die overdekt buiten liggen, zijn geplamuurd, en dat ligt allemaal te wachten om geschuurd en geverfd te worden.
Ook een andere grote klus is grotendeels klaar, een flinke metamorfose: de wand- en plafondbekleding is aangebracht! Alleen die van de wielkuipen moet nog (maar dat doe ik nadat de nieuwe vloer erin ligt), en het hefdak moet nog (maar daar moet eerst nog wat aan geschilderd worden).
Wat een klus! Maar wat een verschil! Erg blij mee.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Zo, je hebt eer van je werk
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
dat schiet op ! Ziet er goed uit ! Werk ze..... ...maar met plezier!
Avento 420 / XC70....
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
- Locatie: Mooi plekje aan het water
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Volgens mij had ik je verrichtingen ook al op Facebook gezien. Het nare is dat je daar amper kan zoeken. Je had de benodigde lijm toch ergens in Duitsland besteld? De link van de onderdelenverkoper in Polen had ik al wel opgeslagen. Verder stond mij een verhaal bij dat je wat plaatjes had gemaild en dat soort dingen. Maar het is (in Polen) toch gewoon een webshop waar je met PayPal kan betalen? Waarom heb je dan nog wat mailtjes gestuurd? Als je Google vertalen over de Poolse site gooit dan is het best duidelijk wat ze bedoelen. Zeker als je het vergelijkt met de Nederlandse site. Zo maar wat vraagjes dus want zo eind juli gaan we ook aan de slag. Oh en je foto's blijven posten..!!
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Oeps Paulusssttt, ik lees dit nu pas. Maar misschien heb je er nog wat aan (of iemand anders).
Ik heb de lijm hier besteld, is exact dezelfde lijm, maar dan een stuk goedkoper: https://www.fortispolster.de Overigens had ik genoeg aan 2 blikken (had er 3 besteld), maar sommige mensen komen tekort met 3. Dus het is maar net hoe dik en veel je smeert.
Misschien is de webshop in Polen inmiddels aangepast? Ik kon toen niet via de website bestellen in ieder geval. Deze was het: Darius-przyczepy.pl Misschien omdat verzenden naar Nederland geen optie was. Ik weet het niet meer. Maar als ze slim zijn, passen (pasten?) ze de site aan, want de prijzen daar zijn zo interessant in vergelijking met Nederland en Duitsland, dat veel mensen er graag gebruik van maken.
Succes met je project, ik ben nog niet klaar in ieder geval.
Ik heb de lijm hier besteld, is exact dezelfde lijm, maar dan een stuk goedkoper: https://www.fortispolster.de Overigens had ik genoeg aan 2 blikken (had er 3 besteld), maar sommige mensen komen tekort met 3. Dus het is maar net hoe dik en veel je smeert.
Misschien is de webshop in Polen inmiddels aangepast? Ik kon toen niet via de website bestellen in ieder geval. Deze was het: Darius-przyczepy.pl Misschien omdat verzenden naar Nederland geen optie was. Ik weet het niet meer. Maar als ze slim zijn, passen (pasten?) ze de site aan, want de prijzen daar zijn zo interessant in vergelijking met Nederland en Duitsland, dat veel mensen er graag gebruik van maken.
Succes met je project, ik ben nog niet klaar in ieder geval.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Inmiddels is er best al veel gebeurd, al ben ik nog niet klaar. Maar ik ben er alweer een paar keer mee wezen kamperen, wat een heerlijk caravannetje is het toch!
De vloer is er natuurlijk in gelegd:
Met het stuk vinyl dat ik over had van de vloer, besloot ik de wand om de voor- en achterramen heen te bekleden. Wat een enorme rotklus was dat! Om dat goed en netjes achter de rubbers te krijgen. Maar wel heel blij met het resultaat!
Voor ik ermee op pad kon, moesten er echt nieuwe banden onder (ze waren zooooo oud!), dus eerst de velgen maar geschilderd, en daarna nieuwe banden. Dan hoefde ik ook niet zo netjes te doen. ;)
De bovenkastjes had ik er tijdens mijn eerste kampeerweekje met hulp alweer in gehangen, de hoge kast (die ik minder diep heb gemaakt, en waar ik een stuk zijkant uit gehaald heb, zodat het bed naar 160 cm verbreed kan worden) moest nog vermaakt worden, maar die staat inmiddels ook op z'n plek. Een deur en schapjes moet ik nog maken.
De bijna 10 jaar oude, en amper gebruikte, bustent van mijn broer blijkt perfect aan de Predom te passen. I.v.m. het hefdek past er vrijwel geen voortent goed aan namelijk.
Die tent was nog best veel opzetwerk, en ik ga meestal maar een (lang) weekend weg. Dus een fijne luifel moest er ook nog komen. Het werd een Coleman Awning tentluifel, bedoeld om over je tent heen op te zetten. Ik heb er een stuk afgeknipt, en een caravanpees aan gezet. Ik moest even wennen aan de enorme diepte (4 meter), maar al met al is het eigenlijk geen grotere luifel dan eentje van mensen aan een grote caravan. Alleen in de diepte i.p.v. in de breedte. ;-) Met het laatste weekend kamperen, die begon met heel veel regen, was ik erg blij met m'n ruime droge buitenruimte!
Aan de kant van de dissel staat er nog niks in de caravan. Daar moet de keuken komen, over de hele breedte. Na lang twijfelen komt er toch een koelkastje in, die ik inmiddels op de kop getikt (en al geschilderd) heb. Voorlopig is het nog even een heel ruimtelijke kleine caravan. :D
De vloer is er natuurlijk in gelegd:
Met het stuk vinyl dat ik over had van de vloer, besloot ik de wand om de voor- en achterramen heen te bekleden. Wat een enorme rotklus was dat! Om dat goed en netjes achter de rubbers te krijgen. Maar wel heel blij met het resultaat!
Voor ik ermee op pad kon, moesten er echt nieuwe banden onder (ze waren zooooo oud!), dus eerst de velgen maar geschilderd, en daarna nieuwe banden. Dan hoefde ik ook niet zo netjes te doen. ;)
De bovenkastjes had ik er tijdens mijn eerste kampeerweekje met hulp alweer in gehangen, de hoge kast (die ik minder diep heb gemaakt, en waar ik een stuk zijkant uit gehaald heb, zodat het bed naar 160 cm verbreed kan worden) moest nog vermaakt worden, maar die staat inmiddels ook op z'n plek. Een deur en schapjes moet ik nog maken.
De bijna 10 jaar oude, en amper gebruikte, bustent van mijn broer blijkt perfect aan de Predom te passen. I.v.m. het hefdek past er vrijwel geen voortent goed aan namelijk.
Die tent was nog best veel opzetwerk, en ik ga meestal maar een (lang) weekend weg. Dus een fijne luifel moest er ook nog komen. Het werd een Coleman Awning tentluifel, bedoeld om over je tent heen op te zetten. Ik heb er een stuk afgeknipt, en een caravanpees aan gezet. Ik moest even wennen aan de enorme diepte (4 meter), maar al met al is het eigenlijk geen grotere luifel dan eentje van mensen aan een grote caravan. Alleen in de diepte i.p.v. in de breedte. ;-) Met het laatste weekend kamperen, die begon met heel veel regen, was ik erg blij met m'n ruime droge buitenruimte!
Aan de kant van de dissel staat er nog niks in de caravan. Daar moet de keuken komen, over de hele breedte. Na lang twijfelen komt er toch een koelkastje in, die ik inmiddels op de kop getikt (en al geschilderd) heb. Voorlopig is het nog even een heel ruimtelijke kleine caravan. :D
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Wat een heerlijk project.
Ook al omdat je geen haast hebt om het af te krijgen, niet af, gewoon mee kamperen !!
Erg leuk en opvallende verschijning is het zeker..
Chris
Ook al omdat je geen haast hebt om het af te krijgen, niet af, gewoon mee kamperen !!
Erg leuk en opvallende verschijning is het zeker..
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
RE.gif RE.gif
Geweldig, zo'n enorme luchthoorn als luifel Kun je vrij eenvoudig je buren roepen (en misschien ook wel afluisteren)
Geweldig, zo'n enorme luchthoorn als luifel Kun je vrij eenvoudig je buren roepen (en misschien ook wel afluisteren)
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Wat leuk! Ik ben fan!
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Luchthoorn! Hahaha, geweldig!PremiumDiscovery schreef:RE.gif RE.gif
Geweldig, zo'n enorme luchthoorn als luifel Kun je vrij eenvoudig je buren roepen (en misschien ook wel afluisteren)
Misschien moet ik maar undercover camping-afluisteraar worden!
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Geweldig dit soort projecten
Succes met de verdere klusjes.
Succes met de verdere klusjes.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Het opknappen van een Predom N126 door Kaatjeka
Wat gaaf die luifel zeg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB