Aankoop Rapido club 39T

Plaats reactie
vlindervrouwke
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 11:27

Aankoop Rapido club 39T

Bericht door vlindervrouwke » do 1 sep 2016 18:35

Hallo
Wij zijn helemaal nieuw in caravan land,dus hebben wat vragen.Wij zoeken een caravan die in onze garage past,en dus maar max 2.00 meter hoog mag zijn.Nu had ik daar al wat over op het forum gelezen,en zo doende kwamen wij op de Rapido club 39T uit die op marktplaats staat.Er word 7250,00 euro voor gevraagd,is dat een mooie prijs ? hij is van 1998.
We willen graag dat er een toilet inzit,en een extra zitje zodat je het bed niet telkens hoeft op te ruimen.(We willen er heel veel korte weekendjes mee weg)
Zijn er nog andere leuke niet te dure modellen voor ons geschikt.Het uiterlijk maakt ons niet zoveel uit.
Alvast bedankt en groeten Vlindervrouwke.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door Micky » do 1 sep 2016 18:42

Rapido's zijn in verhouding altijd behoorlijk aan de prijs, voordeel is dat je het er ook voor weer krijgt, mijn ouders hebben een club 38.
er zullen waarschijnlijk mensen hier reageren dat de prijs exorbitant is, maar vergelijk maar met andere aanbieders, ze zijn gewoon duurder dan andere merken, juist vanwege het feit dat ze in de garage passen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vlindervrouwke
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 11:27

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door vlindervrouwke » do 1 sep 2016 18:45

Bedankt voor je tip.Die nemen we mee in onze afweging.
Groeten Vlindervrouwke.

Mieke
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 13 nov 2015 17:42
Locatie: Land van de frietjes

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door Mieke » do 1 sep 2016 21:37

Wij hebben net onze eerste reis met onze kleine Rapido club32 er op zitten. Het is ons goed bevallen dus ik kan je het alleen maar aanraden.

Wij hadden ook de wens om een extra zitje om niet elke keer te bouwen.
Een aandachtspuntje waar wij ons wel in vergist hebben. De ruime tussen de tafel en de keukenblok is zo krap dat je er bijna niet tussen kan. Dus tafel is slecht bruikbaar.

Let ook op het gewicht van deze lege caravan en het max. Toegelaten gewicht. Soms is er weing laadvermogen en als de vorige eigenaar er dan nog wat extra's heeft aangebouwd bv fietsenrek, vaste luifel, mover,... Dan is het max gewicht al bereikt en kan je niets meer laden.
Ik weet niet dat deze caravan eentje is onder 750 kg, dan moet je er nog meer aandacht aanbesteden want normaal moet je bij deze geen apparte nummerplaat hebben. Als je er over zit moet je ook de nodige papieren hebben.

Wat de prijs betreft. Deze lijkt me aan de hoge kant maar je moet de caravan eerst zien. Als hij echt in super staat is en hij heeft bv recent een onderhoud gehad (met bewijs) en er staan nieuwe bandjes op dan is dit misschien een goede prijs.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door Micky » do 1 sep 2016 21:39

RE.gif

Mijn ouders hebben dat opgelost door aan de "scharnierkant" van de tafel er een strook af te zagen, het tafeltje steekt dus nu minder ver de caravan in en geeft wel de ruimte om te gaan zitten thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vlindervrouwke
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 11:27

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door vlindervrouwke » ma 5 sep 2016 12:06

Bedankt voor alle tips.We hebben de RAPIDO 39T gekocht. Erg spannend allemaal als beginnend kampeerder.Er zitten veel extra`s op als movers en hydraulische poten. Die movers waren nu al handig om hem de oprit op te krijgen.
Nu nog een voortent zoeken. (op maat is toch wel duur).
Snap ook niet zoveel van die maten.peesgoot gaat hoek om,en je moet recht naar beneden meten? scratch.gif
Ik hoop volgende week de caravan uit te kunnen proberen.
Dus nogmaals Bedankt allemaal. zwaaien.gif

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door RichTrip » ma 5 sep 2016 13:52

Deze rapido heeft een laadvermogen van 190 kilo (max. massa = 950 kilo). Maar daar zullen de mover, electrische poten en fietsenrack ook wel wat extra vanaf snoepen. Het bij te laden gewicht zal dus niet overhouden.

Maar in ieder geval gefeliciteerd met jullie nieuwe caravan thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

vlindervrouwke
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 11:27

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door vlindervrouwke » ma 5 sep 2016 19:26

Dank voor de felicitaties.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door Micky » ma 5 sep 2016 19:45

vlindervrouwke schreef:Bedankt voor alle tips.We hebben de RAPIDO 39T gekocht. Erg spannend allemaal als beginnend kampeerder.Er zitten veel extra`s op als movers en hydraulische poten. Die movers waren nu al handig om hem de oprit op te krijgen.
Nu nog een voortent zoeken. (op maat is toch wel duur).
Snap ook niet zoveel van die maten.peesgoot gaat hoek om,en je moet recht naar beneden meten? scratch.gif
Ik hoop volgende week de caravan uit te kunnen proberen.
Dus nogmaals Bedankt allemaal. zwaaien.gif
Als de tent van een Club 38 past, dan weet ik nog wel een originele tent voor niet veel geld, maar of het past moet je uitzoeken, graag reageren via persoonlijk berichtje omdat het hier geen marktkraam is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door primera » ma 5 sep 2016 20:27

Ben zelf in het bezit van een oudere rapido. Van het bouwjaar 1989.
De voortent is bij ons een aangepaste bungelow tent.
Je bouwt hem ook zodanig op.
En op het laatste moment rits je hem vast.
Want er zit nog een aparte strook bij met pees en rits.

Voordeel,
Stahoogte want als je het met een normale voortent doet. Is de stahoogte lager door de lage peesrail.
En beter en sneller opbouwen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door Micky » ma 5 sep 2016 20:36

RE.gif

nee, die is niet lager, de tent gaat omhoog aan de peeszijde, je hebt normale stahoogte in de tent van een Rapido, sowieso in het gebied waar je loopt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Aankoop Rapido club 39T

Bericht door primera » ma 5 sep 2016 23:21

Heb er een paar gezien waar de voortent in de pees zat. Zonder enige verhoging. Dus loopt de tent van circa 230 cm naar 190 cm.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”