Delta

Plaats reactie
Car
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 27 mar 2016 20:37

Delta

Bericht door Car » za 21 mei 2016 15:28

Hoi allemaal, wij zijn zoekende naar een caravan. Nu kunnen we een Delta kopen 4400 LB, echter, ik kan geen gebruikerservaringen van dit merk vinden.....of zoek ik nu verkeerd? scratch.gif
Alvast bedankt voor de hulp!

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Delta

Bericht door Useless » za 21 mei 2016 16:16

Kan er ook niet veel over vertellen.
Wij gebruiken sinds een jaar of 4/5 een Delta Euroliner 3900. Tot op heden zijn we uitermate tevreden en hebben we nooit klachten gehad. Vind het wel een caravan die van binnen wat minder degelijk oogt en als ik nog kleine kinderen had gehad, zou ik 'm waarschijnlijk niet hebben gekocht. Maar op zich voor ons een hele fijne caravan met relatief hoog laadvermogen.
Ik heb ooit begrepen dat de modellen van voor 2005 nog wel eens scheuren in het voorfront kregen. En wat misschien lastig kan zijn is dat ze niet meer worden gemaakt en je dus moeilijk aan originele onderdelen kunt komen.
Misschien moet je eens zoeken naar gebruikerservaringen van Beijerland; die maakte per slot van rekening exact dezelfde caravan.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Vliedje

Re: Delta

Bericht door Vliedje » za 21 mei 2016 17:09

Geen eigen ervaringen met Delta, maar mijn broer heeft in 2003 een Delta caravan nieuw gekocht en heeft daar nog nooit iets aan gehad buiten het reguliere onderhoud. Hij heeft hem nog altijd en is er tevreden over.

Volvodriver

Re: Delta

Bericht door Volvodriver » zo 22 mei 2016 20:52

RE.gif RE.gif
Wij hebben tot voor kort een in 2008 nieuw gekochte Delta 4700 EB gehad. Een qua indeling voor ons ideale lichtgewicht caravan met hoog laadvermogen. Voor 2 personen die "beperkt" kamperen heel geschikt. Vanwege onze veranderde behoefte hebben wij nu een heel ander type caravan gekocht.

Ervaring is dat de Delta qua degelijkheid binnen minder is als dezelfde Beyerland Sprinter uit hetzelfde bouwjaar. Dat de Delta daarbij een minder luxe uitstraling heeft van binnen maar wel van alle gemakken (koelkast, toilet, boiler etc.) is voorzien van dezelfde kwaliteit als gebruikt in de Beyerland maar dat het hang en sluitwerk (scharnieren, sloten etc.) dus echt van veel mindere kwaliteit (kunststof in plaats van metaal) is.

Om deze reden raad ik mensen met kinderen deze caravan ten zeerste af. Ben je met zijn tweeën en ga je maximaal 2 keer in het voor- of najaar weg, daarnaast nog 3 weken zomervakantie, dan is dit een aardig uitziende caravan die helemaal kan voldoen aan je eisen.

Problemen met voorfronten komen vanaf 2004 eigenlijk niet meer voor. Daarnaast heeft Delta qua onderdelen een behoorlijk voordeel op de latere Beyerlands. De achterlichtunits zijn universeel en nog bijna overal verkrijgbaar. Als een voorfront of sideskirt beschadigd raakt zijn deze helaas niet meer origineel leverbaar. Er zijn echter reparateurs die beschadigde fronten en skirts onzichtbaar kunnen reparen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”