International Trailers

Plaats reactie
jaccoh

International Trailers

Bericht door jaccoh » zo 20 aug 2006 20:34

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar mis hier ook nog het merk van mijn caravan.

Ik heb sinds begin dit jaar een IT caravan uit 1982. Het was een Belgisch merk voor zover ik weet met een hechte relatie tot Constructam.

Verder weet ik nog niet veel van dit merk, maar wel dat ik ze nog niet veel gezien heb. Iemand die er iets meer van weet?

Groeten

Jacco

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » zo 20 aug 2006 23:11

Goh Jaccoh, misschien kun je er een foto van plaatsen??
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

jaccoh

Bericht door jaccoh » ma 21 aug 2006 18:07

natuurlijk :lol: , hier een foto van de zijkant gezien, is alleen wl een beetje groot :oops:

http://www.jaca.nl/images/caravan/DSC00220.JPG

groetjes

Jacco

Stef

Bericht door Stef » ma 21 aug 2006 18:45

jaccoh schreef:natuurlijk :lol: , hier een foto van de zijkant gezien, is alleen wl een beetje groot :oops:
Wat dacht je er van om de foto wat te verkleinen, zodat deze wel hier past?

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » ma 21 aug 2006 19:37

(edit Trina) De foto vanwege het formaat veranderd in een link.
klik op de link en je ziet de foto.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » ma 21 aug 2006 20:33

IT,

Was dat daarvoor niet Roller?

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » ma 21 aug 2006 20:51

Ziet er nog goed uit Jacco voor zijn leeftijd! Nu weet ik een beetje wat ik me er bij voor moet stellen :D
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

cxfanatic

Bericht door cxfanatic » di 22 aug 2006 17:19

Bij mijn weten is IT geen afstammeling van Roller. Zou het iets te maken kunnen hebben met de Franse tractorfabrikant International?

jaccoh

Bericht door jaccoh » di 22 aug 2006 18:17

@ brenda:

klopt, ik heb denk ik een lotje uit de loterij. ik heb hem net voor de vakantie een beurt laten geven. Daar moesten welliswaar de banden en de gasslangen vervangen worden (stamden beiden nog uit 1982) maar verder geen lekkages of rotte vloer oid :-) Alleen zit er in de caravan een 12V circuit dat nu niet werkt. Maar je moet iets te doen heeben...

@ stef

ik had zo snel even geen bewerkingsprogje bij de hand :roll:

@ rest :-)

Volgens mij werd in 1982 de roller ook nog gemaakt. Wat ik zo heb begrepen werd deze it in dezelfde fabriek gemaaakt als de constructam in Belgie bij de firma Temka in Temsen. Helaas heb ik verder niets kunnen vinden over de historie.

groetjes Jacco

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

RE: I.T. Caravans

Bericht door JanW » di 22 aug 2006 22:26

Roller is een Italiaans merk dat in het verleden caravans fabriceerde. Enige tijd werden deze caravans ook in de Benelux geïmporteerd. De laatste jaren houdt men zich alleen met de fabricage van campers (vrijwel allemaal op Fiat Ducato of Iveco Daily basis) bezig.

Voor een voorbeeld van een Roller:
http://usato-camper-caravan-roulotte.vi ... imessata11
en nog eentje:
http://www.marktgigant.be/ads/roller-ca ... ravan.html

(op tal van Italiaanse campings zijn Rollers 'in het echt' nog te zien)

Sun-Roller is daarentegen een Spaans merk en kent een eigen importeur in Nederland. Men fabriceert traditioneel gebouwde caravans op Alko chassis en voorziet deze van de gebruikelijke apparatuur van reguliere fabrikanten als Dometic-Electrolux, Truma, Seitz etcetera. Het is zeker geen 'fancy merk'; ze zijn qua kwaliteit, uitrusting en prijsniveau te vergelijken met een reguliere middenklasse caravan van Duits of Belgisch fabrikaat.
Zie: http://www.sun-roller.net/

I.T. (International Trailers) is bij mijn weten een (reeds lang geleden ter ziele gegaand) Belgisch merk dat uit dezelfde stal kwam als Constructam.

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: RE: I.T. Caravans

Bericht door deusjevo » di 22 aug 2006 23:07

JanW schreef: I.T. (International Trailers) is bij mijn weten een (reeds lang geleden ter ziele gegaand) Belgisch merk dat uit dezelfde stal kwam als Constructam.

Greetz,
JanW
Klopt precies :!:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

cxfanatic

Bericht door cxfanatic » wo 23 aug 2006 00:09

Over Belgische caravans gesproken: we moeten de resterende exemplaren van DeReu maar eens gaan redden voordat ze echt uitgestorven zijn.

cxfanatic

Bericht door cxfanatic » wo 23 aug 2006 11:45

Verdraaid, nou zag ik vandaag toevallig een Roller van eind jaren '70... rollen.

buckfast_beekeeper

Bericht door buckfast_beekeeper » wo 6 dec 2006 10:43

Hallo,

IT werd vroeger gemaakt in Houthalen en is inderdaad ter ziele gegaan. Het was inderdaad een zusterbedrijf van Constructam.

De Constructam was beter gestroomlijnd, had een iets hoger uitrustingsniveau en woog vooral een stuk meer dan de IT. De Constructam was voor de wat grotere personen ook niet altijd even handig.

Ze hadden beide 3 uitrustingsniveau's. Te herkennen aan de buitenkant.

Geen gekleurde band. Enkele beglazing, geen verwarming noch koelkast.
Een blauwe band. dubbele blauwe beglazing en een koelkast aan boord.
Een bruine band. bruine dubbele beglazing, koelkast en verwarming aan boord.

Zelf in het bezit van een bruine IT (meer dan 30 jaar), die nog steeds voldoet. Wel regelmatig zelf wat update uitgevoerd.

Het is bij een goede lading zeer goed te rijden. De htm is eigenlijk wat laag. De constructeurs lieten hun caravans goedkeuren zonder uitrusting. Toen kon dit nog.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”