Trigano Rubis - Rapido

Plaats reactie
Fredd

Trigano Rubis - Rapido

Bericht door Fredd » wo 18 jan 2006 18:45

Dag allemaal, Afbeelding

Ook maar even de spits afbijten voor de hefdakcaravans met vaste panelen. Ik tel af naar februari voor de mijne. Er zijn misschien al forumleden die bezitter zijn (of geweest zijn) en hun indrukken willen geven.
(PS:het is een prima idee om deze rubriek te starten, ik kan mij voorstellen dat heel wat mensen hier nuttige info uit kunnen halen) Afbeelding

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » zo 22 jan 2006 16:09

Fijne herinneringen aan de gehuurde Rubis 310 (de kleinste). Lag zeer goed achter de wagen door zijn lage hoogte en smalle breedte. Was niet volgeladen (maar één lang weekend gehuurd). Ruim voldoende bergruimte aanwezig, eenvoudige en degelijke bediening van het hefdak, m.a.w. geen noemenswaardig tijdverlies om het dak open te klappen. Je kan zelfs met ingeklapt dak alles inladen (en zelfs onderweg eten). (voor iemand van 1.74 meter of kleiner).
Ondanks dat het de allereerste keer op reis met caravan was, is alles zeer goed gelukt. Een voorstelling/les door de dealer/verhuurder, een aantal A4 tjes met tips en "do's & dont's".
Alleen : de deur is echt aan de lage kant : je moet op een bepaalde manier in- en uitstappen. Niet tè enthousiast binnen-of buitengaan. En zeker niet met een laatste "gezwinde" "afstoot" op het trapje.... :oops:
Als het mijn caravan zou zijn : een stuk buisisolatie van "mousse" zou vlug boven de deur hangen....
@Fredd : kan je een fietsdrager achteraan of op de dissel bevestigen ? Een (oerdegelijke Hollandse) fiets op het bed leggen vraagt toch wel wat kunst- en vliegwerk. (Zeker als je de betaalde huurgarantie graag terug wil :D )
Veel plezier met je aankoop ! (kan eigenlijk niet anders met zo'n leuke caravan)
kc

Fredd

Bericht door Fredd » zo 22 jan 2006 17:53

kc schreef:Fijne herinneringen aan de gehuurde Rubis 310 (de kleinste). Lag zeer goed achter de wagen door zijn lage hoogte en smalle breedte. Was niet volgeladen (maar één lang weekend gehuurd). Ruim voldoende bergruimte aanwezig, eenvoudige en degelijke bediening van het hefdak, m.a.w. geen noemenswaardig tijdverlies om het dak open te klappen. Je kan zelfs met ingeklapt dak alles inladen (en zelfs onderweg eten). (voor iemand van 1.74 meter of kleiner).
Ondanks dat het de allereerste keer op reis met caravan was, is alles zeer goed gelukt. Een voorstelling/les door de dealer/verhuurder, een aantal A4 tjes met tips en "do's & dont's".
Alleen : de deur is echt aan de lage kant : je moet op een bepaalde manier in- en uitstappen. Niet tè enthousiast binnen-of buitengaan. En zeker niet met een laatste "gezwinde" "afstoot" op het trapje.... :oops:
Als het mijn caravan zou zijn : een stuk buisisolatie van "mousse" zou vlug boven de deur hangen....
@Fredd : kan je een fietsdrager achteraan of op de dissel bevestigen ? Een (oerdegelijke Hollandse) fiets op het bed leggen vraagt toch wel wat kunst- en vliegwerk. (Zeker als je de betaalde huurgarantie graag terug wil :D )
Veel plezier met je aankoop ! (kan eigenlijk niet anders met zo'n leuke caravan)
kc
Hoi kc,

wij zijn beiden fervente fietsers, wij hebben beiden echter een MTB , daar kunnen makkelijk de wielen uit, en die gaan met twee vrolijk in de wagen. (Dat was één van de redenen om deze auto aan te kopen).
Binnen enkele weken kan je hopelijk de eerste foto's en indrukken van de nieuwe caravan hier lezen.

Groetjes, Afbeelding

Lorenzo

Bericht door Lorenzo » wo 25 jan 2006 22:14

Vorig jaar rubis 420 aangeschaft. 1wk. mei nl. 2wkn. italie geweest.
Wij wilden geen grote (lees brede/hoge)caravan. Maar wel de gemakken zoals toilet en bed. Ook de 2 kids 0,7/3 jr. moesten nog wat jaartjes mee.
Deur is idd wat laag. Kan onderweg overal gebruik van maken,met ingeklapt dak. Wij zijn niet zo groot 1,78/1,58 mtr. Ook de auto moest de caravan kunnen trekken. Is voor lange mensen wat minder geschikt t.a.v.het bed. Ons is de caravan prima bevallen het eerste jaar.
Hij staat ook lekker in een gemeenschappelijke garage op 1,5km.
Past precies onder de deur door(5cm).
schrijf meer ervaring later.

Lorenzo

Bericht door Lorenzo » vr 3 feb 2006 17:15

heb onder lorenzo fotos geplaatst in fotogalerij

Fredd

Bericht door Fredd » vr 3 feb 2006 20:10

lorenzo schreef:heb onder lorenzo fotos geplaatst in fotogalerij
Dag Lorenzo,
Ik heb de foto's in je album bekeken. Prettig om zien, het is een mooie combinatie met de Peugeot.

Ik heb vooral ook gekeken naar je voortent. Zelf heb ik gekozen voor een luifel (type Fiamma) . Benieuwd of ik hier geen spijt van zal krijgen.

Groeten

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”