tweedehands caravan

Plaats reactie
Colet

tweedehands caravan

Bericht door Colet » di 13 dec 2005 12:50

Wij zijn op zoek naar een kleine caravan voor twee personen. Wij weten een Predom, type N-126 te koop staan. Kan iemand ons iets vertellenover dit merk? Bij ons in Belgie nog niet tegengekomen. Dank bij voorbaat.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » di 13 dec 2005 13:21

Misschien is dit interessant voor je?

http://www.predom.nl/

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » di 13 dec 2005 13:40

Persoonlijk ben ik al eens gaan rondneuzen in een Predom. Ze hebben een aantal modellen met goede indelingen. De interieurkleuren, bij modellen van enkele jaren geleden, waren nogal saai : vooral grijstinten en een beetje wit. De huidige reeks is veel aangenamer.
Wat me wel opviel bij de hefdak-Predoms : het aanrecht dat véél te laag is geplaatst :!: Dit werkt echt niet plezant. Dat zul je merken na verloop van tijd.
Om niet te spreken van een zere rug :wink:
Nochtans is het (zelfs nieuw) een zeer prijsgunstige caravan. Zowel de modellen met als zonder hefdak.
De kwaliteit van de Predom is niet die van een "top"merk, maar als je hem goed onderhoudt en met liefde verzorgt, kan die wel jaren meegaan. Maar dat is met alles eigenlijk zo :roll:
Als je gaat voor het niet-hefdak model : meer luchtweerstand.
Als je gaat voor het hefdak model : telkens opnieuw openklappen en de velcro's met vliegengaas terug bevestigen.
In dat laatste zit bijvoorbeeld een groot verschil met de Eriba's of Kip caravans met hefdak. Die twee soorten hebben een veel beter uitgekiend en gebruiksvriendelijker ontwerp voor de "afdichting" tegen vliegen/muggen.
Maar die twee laatsten hebben dan ook een prijskaartje dat het dubbele is van een Predom : vanaf ongeveer 14.000€ tegenover vanaf een 6 à 7000€ voor een Predom....
Veel kijk- en keurplezier !

René

Bericht door René » di 13 dec 2005 14:28

Zelf ook naar een predom wezen kijken ,jaren geleden.
Ik ben 1.80 mtr en kon niet languit in slapen,moest met opgetrokken benen in bed liggen. :evil:
Predon is enkelwandig ,Leuk voor in de zomer maar in het voor-najaar kan het nog behoorlijk frisjes zijn. b44.gif
Voordeel is dat hij lekker licht is van gewicht
Omdat de wanden zo dun zijn is het net of je campeert in een tent. :roll:
Denk er goed over na,je kan voor dat geld ook een goede tweedehands caravan kopen
Ik heb nu een hobby, koste me een twee honderd € meer,maar je krijgt ook veel meer. :D
Succes rene

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » di 13 dec 2005 14:38

Aanvulling : verkopers van Predom-caravans in Belgie.
Caravan Expo te 9600 Ronse Ninovestraat 127-129
Expo Caravaning Center te 1861 Wolvertem Autostrade A 12 :shock:
Frappart te 7390 Quaregnon Rue Jules Destrée 157-165

En wat dacht je van een T@B ?
www.tab-out-of-line.nl/index.html

Of een Rubis ?
www.caravancentrumsteenwijk.nl/frames/rubis.htm.html

Of een speciale Adria ?
www.adria.nl/index1.htm (en dan PDF "nieuw van Adria")

Of een oldtimer :?: :D
www.bocc.be
www.oldtimercaravanclub.nl

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”