Wilk sport 1980

Plaats reactie
redhead

Wilk sport 1980

Bericht door redhead » di 31 jul 2012 17:31

Dag iedereen

Ik overweeg een Wilk Sport 440 uit 1980 te kopen.
De caravan weegt maar 680 kg en heeft 4 slaapplaatsen, precies wat wij nodig hebben (2 kindjes en een oude scénic 1.9 tdi met 80 pk).

Ik heb gebeld met de verkoopster, en de dame beweert dat de caravan steeds heeft binnen gestaan, en dat ze er hoogstens 15 keer mee op reis zijn gegaan, telkens voor 2 weken. Vraagprijs 1200 euro.

Kent iemand dit model? Doen of niet? Waarop letten bij een caravan van die leeftijd?

Bedankt!
Valerie

elisem

Re: Wilk sport 1980

Bericht door elisem » di 30 jul 2013 20:50

Hee wat leuk, onlangs heb ik een Wilk sport gekocht uit 1979 voor 450 Euro, ik heb hem behoorlijk laten opknappen voor 900 Euro, nieuwe banden, nieuwe dissel, gas etc laten nakijken. Hij is weer helemaal technisch ok nu.
We hebben zelf een nieuwe waterslang getrokken. Hij was goed droog, dus dat was een voordeel. Ik moet nu alleen nog de raamprofielen voor en achter vervangen, dat doe ik zelf, dat profiel is per 10 meter te koop bij de caravandealer, dat was genoeg voor beide ramen.
Hier op het forum is veel goede raad te vinden over het kopen van een oude caravan. Lees het allemaal.
Heel belangrijk is hoe de caravan ruikt. Als er vocht in zit kan het niet meer te repareren zijn. Een vochtmeter meenemen is handig.
Neem ook een stuk plastic mee en een zaklamp zodat je de boden kunt bekijken.
Mijn Wilk heeft een vreemde sleutel, een soort plastic muntje met een magneet erin op een stokje. Gelukkig zaten was de reservesleutel er ook nog. Het advies van het caravanbedrijf was om er zuinig op te zijn omdat er niet meer aan te komen is.

success!

elisem

Re: Wilk sport 1980

Bericht door elisem » di 30 jul 2013 20:52

Ik zie nu pas dat het bericht van een jaar geleden is. :oops:

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Wilk sport 1980

Bericht door wolf » di 30 jul 2013 21:51

blij.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”