Banden

Plaats reactie
Willem H

Banden

Bericht door Willem H » vr 1 okt 2010 00:12

Gelezen in de KCK van Oktober Wilk Vida 450 Htd een optie is kwaliteitsbanden.
De Vida staat op Security Road .Ik ken de band niet maar alleen al een optie voor Kwaliteitsbanden is dus bijbetalen lijkt mij een raar iets voor een prijs van €15900 verwacht ik toch wel kwaliteit zonder extra te betalen of vraag of verwacht ik nu teveel ? Het is tocht een stukje veiilligheid en geen extra luxe. Wat vinden jullie hiervan scratch.gif ?

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Banden

Bericht door BertJan » vr 1 okt 2010 06:57

wat is de meerprijs eigenlijk, anders kan je de banden die onder de caravan zitten ook na 3 jaar vervangen, met 3 jaar klapt ook een hele slechte band niet, maar je hebt minder kosten omdat je de bestaande banden al wat afgeschreven hebt en koopt dan een goede band die 6 jaar mee kan.

pd0bao

Re: Banden

Bericht door pd0bao » vr 1 okt 2010 11:25

Bij de huidige "stand der techniek"verwacht ik toch -en mag ik ook- verwachten dat iedere nieuw geleverde band het
minstens 6 jaar uithoudt ! Dat doen waarschijnlijk ook de standaard geleverde banden. Ja en of dan een speciale "veiligheidsband" wat dat ook zijn mag, je de meerkosten waard is ? Papier is geduldig :veel wijsheid bij de keuze Gr.Jaap

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Banden

Bericht door Peter1379 » vr 1 okt 2010 11:34

Ik zou denken dat een merk zich daarmee een beetje degradeert tot B-keuze merk. Nu zijn het de banden en hoe lang duurt het nog tot je tegen bijbetaling een goed chassis, matras en ga zo maar door kunt bijbestellen.
Kan me zo voorstellen dat er dan ook verschil komt in garantie voor "bagger" of "kwaliteit" onderdelen. Het boezemt mij geen vertrouwen in voor het merk Wilk.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Banden

Bericht door Ab » vr 1 okt 2010 13:44

Wilk heeft een aantal serie's..
S3 is het instapmodel, wat zo laag mogelijk geprijsd is. (misschien ook goedkopere banden ??)
S4 is luxer uitgevoerd.
S5 is de top van het programma.

Deze seris zijn onderling niet te vergelijken denk ik.
Wilk behoort tot de Knaus-Tabbert groep.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: Banden

Bericht door Knaapje » vr 1 okt 2010 14:57

Ik zie hierboven 2 aanduidingen in gebruik "kwaliteitsbanden" en "veiligheidsbanden".
Voor "veiligheidsbanden" (met antilek of doorrijden met lekke band-systeem) bijbetalen kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Voor "kwaliteitsbanden"ligt het wat anders, maar ik zag het bij mijn eigen caravan. Banden met een wat hogere loadindex kosten bij de handel EUR 5 meer per stuk dan de gemonteerde. Kost mij wel 30 kg laadvermogen op kenteken. (dat is de maximale asbelasting, de banden kunnen zo'n 50 kg p.s. meer hebben)

Ook op de duurste caravans wordt bezuinigd bij de bouw. EUR 15.900 klikt anders dan EUR 16.000.
Knaapje

Nick

Re: Banden

Bericht door Nick » vr 1 okt 2010 15:07

Ik denk dat geen enkele caravan dealer je laat weglopen als je er op staat dat je andere banden wilt hebben. Voor hem (inkoop prijs !!) maakt het een paar tientjes misschien op de hele deal.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Banden

Bericht door BertJan » vr 1 okt 2010 17:55

ik vindt dit van wilk juist een goede zet om dit aan te bieden de meeste caravanmerken proppen gewoon zooi eronder en er wordt niets over gezecht zou wel goed zijn en de klapbanden na 5 a 6 jaar vast overbelading of verkeerde bandendruk (en na nog een jaar een terugroep actie voor de banden)
dit is al vaak gebeurt en dan gaan de fabrikanten over naar een ander merk welke vast beter is maar in ieder geval een ander merk wat geen slechte naam heeft.

en wij nederlands kijken toch alleen naar de prijs dus zooibanden maakt niet uit maar heb je betere banden wordt dit niet gewaardeerd als de caravan duurder wordt, dus nu de optie betere banden bij te bestellen, dit lijkt me een erg goed idee mits wilk dit voor een goede prijs aanbied dus enkele tientjes.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Banden

Bericht door Nordicman » vr 1 okt 2010 19:14

Security road zat in 2008 al onder Hobby,

In 2008 kwamen ze in duitsland als 5e van de 6 uit de test, dus kwaliteit dubieus.

Laat er nu maar gewoon Conti Vanco onder zetten, beter is er niet.

1 x een klapper op onze nieuwe caravan gehad, nou daar wordt je niet vrolijk van.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”