tabbert of ander ?

Plaats reactie
Patrick

tabbert of ander ?

Bericht door Patrick » do 21 aug 2008 20:25

Hallo iedereen,

Zoals daarnet aangegeven onder de rubriek "even voorstellen" bezit ik nog geen caravan. Ik ben momenteel in het bezit van een camper die te koop staat met de bedoeling ons dan een caravan aan te schaffen. Opgelet: op het gebied van caravans ben ik totaal een leek.
Mijn eerste gedacht gaat uit naar Tabbert.

Nu mijn vragen:
1) jullie positieve en/of negatieve ervaringen hiermee
2) jullie positieve en/of negatieve ervaringen met de dealers in België
3) kan men zoiets huren (liefst in België)
4) hebben jullie eventueel alternatieven naar een ander merk toe

Ik stel deze vragen aangezien ik het openingsweekend naar de beurs in Dusseldorf ga en ik dan niet verplicht ben echt alle stands af te lopen.

Ik weet dat ik hier een aantal delikate vragen stel. Om de forumregels te respecteren zou ik jullie dan ook willen vragen om delikate antwoorden niet op het forum te plaatsen, maar mij door te sturen via PB anders heeft niemand er iets aan. :wink:

Op voorhand bedankt :!:

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » do 21 aug 2008 21:42

http://www.brusselscaravaning.be/
http://www.caravan-expo.be/
http://www.caravaningverbeeck.be/

Dit zijn enkele belgische dealers waar je ook terecht kunt met de vraag of zij ook verhuren.

Als je al kunt vergelijken zou ik tijdens de beurs ook eens gaan kijken naar

Knaus en Wilk notabene van dezelfde groep
Fendt
Eriba Nova
Kabe
LMC

Of trek je stoute schoenen aan ga een dagje naar zee , spring eens binnen op de Compas camping van Nieuwpoort er staan daar behoorlijk wat Tabberts en vraag aan de eigenaars naar hun bevindingen.

Veel succes gewenst :wink:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Patrick

Bericht door Patrick » wo 27 aug 2008 23:29

Hallo iedereen,

"Sorry voor het verkeerd heropenen van een topic"

Eerst en vooral wil ik "Wilkmar" en "Bjorntje.be" bedanken voor hun antwoorden via PB.
Na enkele overwegingen ben ik tot het besluit gekomen dat de keuze tussen een "Tabbert Puccini" of een "Kabe Royal" zou gaan. Doch ik ontbreek nog juist de ervaringen van bezitters van een "Kabe" caravan.
Graag zou ik dus jullie meningen hierover krijgen.

Opgelet: gelieve de forumregels te respecteren, anders ontvang ik die graag via PB

Op voorhand dank

Groeten,
Patrick

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Bericht door HenkR » wo 27 aug 2008 23:44

Ik lees Tabbert en Kabe en dacht meteen wat voor auto zit er dan voor. Maar gezien je "onderschrift" (Lexus RX) is dat geen probleem.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » do 28 aug 2008 00:13

Ga je voor topkwaliteit (en gezien je auto doe je dat) dan ga je voor Kabe.
met alle respect voor de tabbert bezitters (overigings ook een geweldige caravan)

Kijk eens bij kabe hoe deze is opgebouwd, en daarna bij tabbert, dit kun je al via internet bekijken. Succes met je keuze :)

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » do 28 aug 2008 09:55

@Patrick:

Het is maar net wat je wilt -en ik kan me geen oordeel vormen omtrent het te besteden budget.

Elk merk heeft zo haar (...of zijn) eigenaardigheden. Een Kabe zit normaal gesproken goed in elkaar geschroefd met allerlei aardige vondsten en voorzien van een uitgebreide standaarduitrusting.
Maar datzelfde geldt in grove lijnen óók voor Tabbert...

Wat je met een Scandinaviër wèl zeker kan weten, is de (werkelijk) excellente isolatie. Dat voordeel geldt dan overigens voor zowel de zomer als de winter. Wat tegen Kabe "an sich" spreekt, is de doorgaans forse kogeldruk -het trekkend voertuig moet dat wel aanspreken, iets waar ik me bij jullie huidige Lexus zo op voorhand niet al te veel zorgen voor zal maken.
Ook is een Kabe gevoelig voor één van de vele mogelijke binnenkleurencombinaties: da's natuurlijk smaakgevoelig, maar sommige combinaties "smoelen" perfect en weer andere zijn wellicht ietwat "over de top".

Indien je op zoek bent naar "wat nieuws": van 6 tot 14 september a.s. vinden weer de "Dordrecht Open" -dagen plaats. Bij de Kabe-importeur Vlaanderen Groep BV te Dordrecht (pàl gelegen aan RW A-16 Antwerpen-Breda-Dordrecht-Rotterdam, ter hoogte van de afrit Dordrecht-Zuid) staat (bijna) het hele "2009 Kabe-programma" uitgestald. Met name de binnenzijde zal voor 2009 een (kleine) metamorfose ondergaan: geen ingelegde kastdeuren meer (alles glad) en op elke kastdeur de softlock sluiting. Heel luxe en duurzaam allemaal.
De toegang tot de show is gratis en de standmedewerkers aldaar (dealers en verkopers van dealers) kunnen je wat Kabe betreft dan alles goed uitleggen.

Betrek in je beschouwingen trouwens ook eens de andere Scandinaviërs: Cabby, Polar en Solifer. Doorgaans dezelfde kwaliteit & eigenschappen, maar smoelen elk anders. Prijskaartje in het algemeen op zelfde niveau als Kabe.

Ik weet niet precies waar je woont in België, maar wat Tabbert betreft: in Nispen (net over de grens tussen Kalmthout en Roosendaal) zit een grote dealer van dat merk die altijd wel meerdere modellen van meerdere typen ter bezichtiging heeft staan.

Succes!
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Sorento

Ervaringen met Kabe

Bericht door Sorento » do 28 aug 2008 14:10

Hebben nu bijna 2 jaar een Kabe Smaragd XL. Bevalt prima. Gebruiken hem intensief (winterkamperen, vaste voorseizoenplaats en zomervakanties). Caravan is meest geschikt voor kamperen in winter en buiten hoogseizoen door perfecte temperatuurbeheersing. Ook met -20 geen koude voetjes of tocht in de caravan. Met een historie van Engelse caravans missen we wel een ruime douche, oven en ons tafeltje vóór bij de 3 ramen. Maar goed, je krijgt er wel veel kwaliteit en comfort voor terug. Comfort vaste bed is beter dan de (toch niet goedkope) matrassen van thuis.

Enige minpuntjes: perfecte meubelbouw met ventilatie achter kasten leidt wel tot moeilijk schoonmaken (veel kieren een kantjes). Gehorigheid van geluiden buiten is groter dan bij onze vorige caravans (Elddis, Award); vreemd eigenlijk aangezien de Kabe vloerbedekking aan de wanden heeft en een geluidsabsorberende bedekking van het plafond. Kan te maken hebben met bijzondere dakluiken (sneeuwbestendig).

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » do 28 aug 2008 15:06

Je kunt de bankkasten er toch gemakkelijk op- en uit tillen?
Wat de bovenkastjes en de ruimte naast het bed betreft, daarin heb je natuurlijk gelijk.
De grote ventilatiespleten kunnen in de praktijk reuze stofnesten vormen. Wellicht valt daar, al dan niet met hulp van zaken als "Handyman", op stofzuigergebied wat voor te verzinnen -iets in de vorm van een lang & dun hulpstuk voor op de stofzuigerslang of zo, ik verzin maar wat.

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Patrick

Bericht door Patrick » do 28 aug 2008 16:09

Alvast bedankt voor jullie info.
Inderdaad JanW het interieur is niet altijd schitterend te noemen. Maar dit zal natuurlijk van ieders smaak afhangen. Soms speciale kleuren. Ik heb deze tot nu toe alleen maar via het web gezien. Ik zal zeker eens naar de opendeurdagen gaan, dan kan ik ze eens in het echt bekijken.
Buitenkant zijn ze voor mij ook wat raar: wit met knalrode band :?: :!:
Opvallen doen ze zeker.
Het zal dan ook even moeten wennen zeker.

Groeten en nogmaals dank voor de info!
Patrick

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » do 28 aug 2008 16:40

Patrick schreef:Ik zal zeker eens naar de opendeurdagen gaan, dan kan ik ze eens in het echt bekijken.
Moet je beslist doen. Vanuit jouw woonplaats (volgens mij ergens in de periferie van Brussel, toch?) ben je immers binnen een ruim uur in Dordrecht.
Patrick schreef:Buitenkant zijn ze voor mij ook wat raar: wit met knalrode band :?: :!:
Opvallen doen ze zeker. Het zal dan ook even moeten wennen zeker.
Dat "rode" hoort er bij Kabe gewoonweg bij.
Ik vind het mooi, maar mijn eega is een tegengestelde mening toegedaan -bij ons dus nimmer een Kabe naast 't huis....

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Bericht door Fred » do 28 aug 2008 21:29

Dag Patrick,
Op pagina 3 van deze rubriek heb ik iets over Kabe geschreven. Wellicht heb je daar iets aan. Onderwerp is: ervaringen met Kabe.
Mhg, Fred
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Patrick

Bericht door Patrick » vr 29 aug 2008 11:19

Dag Fred,

Bedankt voor de info :!:
Hiermee ben ik weer een stukje verder geholpen.

Patrick

Bericht door Patrick » ma 1 sep 2008 08:42

Hallo iedereen,

Wij hebben er intussen een vrij zwaar weekend opzitten.
Zaterdag naar Dusseldorf geweest en zondag naar Paal-Beringen verkoper Tabbert.
In Dusseldorf hebben wij de stand van Tabbert en Kabe bezocht en alles eens goed bekeken en informatie gevraagd.

Nu komt mijn persoonlijke mening:
Kabe is zéér degelijk gemaakt. Qua isolatie, verluchting, enz... is het inderdaad zoals jullie zeggen en valt er weinig of niets op aan te merken.

Nu een ander verhaaltje...
zoals JanW reeds aangaf op mijn vraag is: "de vrouw des huizes" :lol:
Haar mening:
Kwaliteit: daar moet ik maar op toezien.
De uiterlijke "Kabe look" kan haar niet bekoren en het interieur al evenmin. Het interieurdesign is iets van 20 à 30 jaar geleden en niet meer van deze tijd.
Zo zie je maar dat smaken toch echt wel kunnen verschillen.
Aangezien ik thuis, zoals de meeste mannen zeker, :wink: alles te zeggen heb zal er bij deze hoogstwaarschijnlijk NOOIT een Kabe achter onze wagen hangen.

Nu gaan we eerst werk maken om onze motorhome (camper) te verkopen en dan zal het een Tabbert Puccini 550E 2,5 worden. Iemand ervaring met 2,5 caravans :?:

Aan iedereen bedankt voor jullie info :!:
Jullie zullen zeker van mij nog horen aangezien wij echte beginnelingen zijn op het gebied van caravans.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 1 sep 2008 08:57

Daar is al een heel topic over zie HIER

Patrick

Bericht door Patrick » ma 1 sep 2008 09:47

Hallo,

@Signmaker,

Bedankt voor de info :!:

Heb alles eens vlug doorgenomen en je hebt gelijk. Bedoeling is dat men meer buiten dan binnen zit. Het zal dus een 2,3 worden.

Thanks :!:

Ferdi

Bericht door Ferdi » ma 1 sep 2008 19:44

@Patrick,

Je hebt een goede keus gemaakt met de Puccini.

De Kabe is een caravan met een hoge kwaliteit isolatie en verwarming die met name zeer geschikt is voor de landen waar het extreem koud kan zijn (skandinavie). Of als je graag wild kampeert (watertanks accu etc).
Voor die kenmerken betaal je wel.
Tabbert is ook een all seasons caravan en kost in verhouding een stukje minder dan een vergelijkbare Kabe.
Daarnaast is de inrichting van een Tabbert zeker van deze tijd en mooi.(naar ieders smaak in te richten).
En wellicht ten overvloede maar een Tabbert behoort tot de top in caravanland en zeker met het model Puccini.
Wij hebben op de beurs in Dusseldorf de Puccini 495HE gezien, dit zou wel eens de opvolger van onze huidige Da Vinci kunnen worden.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » ma 1 sep 2008 20:27

Als warm voorstander van "Scandinavische degelijkheid", waarbij ik niets wil afdoen aan het merk Tabbert, heb ik toch mijn bedenkingen bij het feit dat de Tabbert inrichting van deze tijd is. Persoonlijk vindt ik het te "Duits" en daarmee ook zeer "Heimlich" en "ouderwets". (De nieuwe Paganini is dan voor mij weer te modern kitscherig 8) )

Daarbij komt dat ik de laatste jaren ook wat verhalen heb gehoord over de degelijkheid en afwerking van de Tabbert. Daar laten ze de laatste jaren ook wel eens wat steken vallen.

Ik kan me voorstellen dat TS de KABE ouderwets vindt. Ja het is allemaal echt hout en steekt oerdegelijk in elkaar. Je moet er echt van houden.

Maar Kijk ook eens bij Solifer. Die heeft al een heel andere uitstraling. En zit in dezelfde prijsklasse als KABE.

Overigens als je toch voor de Tabbert blijft gaan @Patrick, veel plezier. Het is echt geen slechte caravan.

Ferdi

Bericht door Ferdi » ma 1 sep 2008 21:28

@Volvodriver,
Ik ben eigenlijk een voorstander van Italiaans design, echter daar maken ze naar mijn weten geen caravans.
Ik vindt dat de "consumentenlijn" van Tabbert helemaal niet typisch Duits is op de Vivaldi na die wat traditioneler is ingericht.
Ook Tabbert gebruikt echt hout voor het meubilair. En oerdegelijk kan ook gepaard gaan met sierlijk en hoeft niet plomp te ogen om de degelijkheid te onderstrepen. Helaas heb ik nog geen elegante skandinavische caravan gezien, anders had ik die liever gekocht dan onze huidige Duitse Tabbert caravan. Met een Kabe onderscheid je je wel van de massa en dat spreekt mij ook wel aan.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » ma 1 sep 2008 23:39

Volvodriver schreef:(...)Daarbij komt dat ik de laatste jaren ook wat verhalen heb gehoord over de degelijkheid en afwerking van de Tabbert. Daar laten ze de laatste jaren ook wel eens wat steken vallen.
Dat klopt -ik ken die verhalen ook.
Maar: "er is geen koe zo bont, of er zit wel een vlekje aan" is een oud spreekwoord dat ook hier opgeld doet.
Volvodriver schreef:(...)Maar Kijk ook eens bij Solifer. Die heeft al een heel andere uitstraling. En zit in dezelfde prijsklasse als KABE. (...)
Em kijk voor de aardigheid dan ook eens naar Cabby: modern & fris design, qua prijsniveau op het zelfde level als Kabe en Solifer en iets goedkoper dan Polar (m.i. de duurste van het "Scandinavisch kwartet")
zie: http://www.cabby.se/caravans/engelska-1.asp
ook: http://www.polarcaravans.nl/

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Patrick

Bericht door Patrick » di 2 sep 2008 00:54

Hallo iedereen,

Eerst en vooral zou ik toch graag jullie aandacht willen vestigen, en dit dankzij jullie hulp, op het feit dat ik reeds eerder in dit topic duidelijk maakte dat Kabe mijn inziens ZEKER NIET SLECHT is, integendeel.
Ik wil nu echt niet vanuit de hoogte spreken, want zo zit ik nu eenmaal eerlijk waar niet in elkaar, maar die enkele duizenden euro's meer besteden aan een Kabe waren nu ook niet het onoverkomelijk probleem.
Wanneer ik de prijsofferte die ik gekregen heb bekijk van de Puccini die we in gedachten hebben + onze bijkomende opties dan durf ik eerlijk zeggen dat het verschil zéér gering is. Natuurlijk is gering voor iedereen persoonlijk een rekbaar begrip en smaak en/of smaken horen hier ook bij.
Het probleem is dat wanneer je met twee bent, mijn vrouw en IK :lol: , je al met twee smaken en meningen zit.
Ik verwees er reeds in mijn vorige posting, al lachend, naar.
Nu... wie van ons beiden gelijk heeft, wie zal het zeggen. Ten einde dit... over kleuren, geuren en smaken is het moeilijk praten en moet men proberen de kerk in het midden te houden. Vooral die kerk hé :wink:
Ssssssttttt... ik heb niets gezegd :cry:

Toch zou ik jullie allen nogmaals willen bedanken voor jullie hulp via dit prachtige forum en via PB :wink: bij het maken van onze keuze als beginnende caravanners. Wij hebben wel al verscheidene jaren camper ervaring achter de rug, maar toch is dit totaal niet te vergelijken. Ik ben dus nog lang niet weg van dit forum en jammer voor jullie... jullie zijn van mij nog niet vanaf.

THANKS :!: :!: :!: en tot...

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”