Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Chris » za 9 feb 2019 15:53

Tja...
Heaven... niets minder....geweldig...
Hiervoor zijn geen superlatieven meer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Leentje » za 9 feb 2019 16:30

Een prachtige caravan! Ik tel twee televisies, lekker luxe. Is het aanrecht wat ondieper? De tafel heeft een kolompoot, is de tafel an sich wel verplaatsbaar of vast aan de vloer? Ik zie 1 puntje dat ik jammer vind: de toilet met een handmatige schuif. (Heb er persoonlijk mindere ervaring mee.) Mooi dat alles in de vloer verwerkt zit.
Het geheel is een plaatje en zal hopelijk een feest zijn om in te verblijven!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Ferdi

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Ferdi » za 9 feb 2019 16:47

Heel mooi, de grootste, duurste en de zwaarste van het forum denk ik zo.
veel plezier ermee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door janoniem » za 9 feb 2019 17:07

Sapperdeflap, geen Pipo uitvoering. Dit is andere koek.
Er blijft toch nog wel iets te wensen over?
Gefeliciteerd en veel plezier er mee.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door dieseltijger » za 9 feb 2019 17:40

Met zo'n massa is een koppelomvormer (dus een automaat) een must: wegrijden op een helling is anders geen pretje. Vraag: je hebt duidelijk gekozen voor kwaliteit, comfort en ruimte. Ik zie dat je een espressomachine hebt - in de praktijk: transporteer je deze in een kast of heb je dit apparaat - en andere losse accessoires - gefixeerd, en zo ja: op welke wijze?

En: complimenten - ik vind het een heel leuk, en fascinerend topic - evenals de manier waarop de deelnemers reageren. Klasse, het forum bestaat uit leuke mensen!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door petronella » za 9 feb 2019 18:05

Wat een prachtige caravan zeg! Leuk, om alles zo te lezen en de foto’s te bekijken.
Heb je op deze caravan ook een zonnenscherm , luifel of tent?
Heel veel fijne vakanties gewenst met deze mooie caravan.

Gebruikersavatar
OTTY
Berichten: 61
Lid geworden op: di 8 mei 2018 23:45

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door OTTY » zo 10 feb 2019 01:11

Hallo,

Leuk al die reacties en vragen en het ethousiasme omtrent de caravan.

In deze caravan is alles wat mogelijk is van het merk Dometic geplaatst, tot de ramen toe. Over deze ramen ook zeer tevreden, tijdens de afgelopen wintervakantie zelfs geen druppel condensvorming aan de ramen gehad. Met het toilet tot nu ook geen problemen gehad met de schuif of wat dan ook. In de vorige caravan zat Thetford, ook deze is goed bevallen. Las wel ergens over problemen met de kracht van de spoeling, maar dit kan ik niet bevestigen, waarschijnlijk zit hier dan een voldoende zware pomp in.

Water voor toilet komt uit de centrale tank of de stadswateraansluiting. De stadswateraansluiting is een apart circuit en loopt niet via de tank, de watertank is ook in de dubbele vloer geïnstalleerd, gelijk zoals bij de accu. De watertank wordt door het Alde systeem vorstvrij gehouden, de plaats hiervan is onder het bed.
De watertank kan vanuit de kofferbak gevuld worden, de stadswateraansluiting is hier ook onder gebracht, in de winter is stadwateraansluiting natuurlijk niet mogelijk.
De toevoer van elektra gaat ook via de kofferbak, in de bodem zit een doorvoer voor de stekker, De Alde verwarming kon ook op 230V, 1Kw, 2K, of 3Kw, derhalve zit hier een dubbele elektra invoer, één voor de verwarming en één voor het overige. In mijn vorige caravan zoiets ook al gehad met name voor de airco, op campings met 4Amp werd het normaal wel een krap, een tweede aansluiting eigen altijd wel kunnen regelen met de camping. De moderne campings hebben tegenwoordig toch wel een zwaardere aansluiting dan die 4Amp dus ik het de aansluiting gekoppeld, en mocht ik twee aansluitingen nodig hebben gebruikt ik de tweede kabel en sluit deze aan.

Voor de wintervakantie zag ik een probleem in het eventueel dichtvriezen van disselbak en/of kofferruimte. Met Tabbert het probleem voor aankoop ook al besproken maar montage van een rail om disselbak en kofferruimte af te kunnen dekken was niet realiseerbaar.
Afgelopen winter heb ik dit dus eigenlijk opgelost om zowel in de disselbak als ook in de kofferruimte een kleine elektro heater met afstand bediening te plaatsen.
Achteraf viel het dichtvriezen redelijk mee, maar indien het nodig was heater even aangezet en het geheel werd ijsvrij, idee is al door andere mede kampeerders overgenomen.

De espressomachine is niet gefixeerd, ik ken wel een systeem vanuit de campers maar heb het zelf dus niet, verwacht hier ook geen meerwaarde door, want onderweg tijdens de reis gebruik ik de machine niet. Na de vakantie wordt machine altijd ontkalk etc. staat normaal bij rijden in een kast. Deko is ook niet gefixeerd, vrienden hebben het wel gedaan/gehad maar is bij nader indien weer lastig bij schoonmaak/afstoffen.
Deko is met 10 minuten opgeruimd, had het nu alleen nog staan om even te bepalen wat er nu in moet blijven en wat overbodig is.... en de espressomachine was nog niet opgeborgen.

De tafel is voorzien van een kolompoot, deze is inschuifbaar en staat los op de vloer, tafel is dus verplaatsbaar. Tijdens rijden wordt de tafel vastgezet met een band hierdoor blijft deze op de plaats. Tafel laat ik wel zakken, de poef komt er onder te staan en is hierdoor ook gefixeerd.

Mijn opmerking dat het aanrecht ondieper is slaat op de vergelijking met de slide-out model van deze Cellini caravan van Tabbert.
Als ik thuis ben kook ik elke dag maar in de vakantie eigenlijk niet, in de wintervakantie staat er wel een kookplaat in de tent maar deze is de afgelopen vakantie ook maar 2 keer gebruikt. De koper van mijn voorgaande 16 jaar oude caravan kreeg dus ook een caravan met ongebruikte kookplaat en spoelbak.
Bij Tabbert was het ook mogelijk om gascomfoor en spoelbak weg te laten, hier heb ik niet voor gekozen, voor de spoelbak komt nog een bijpassende afdekplaat, dit was vergeten er bij te leveren. De ruimte van de keuken is voor mij meer dan voldoende, afgelopen vakantie niets gemist hieromtrent.

De televisie in de slaapruimte kan ook naar de zitruimte gedraaid worden, het paneel draait dan in het midden om een as, fixeren kan in beide richtingen. Geluid van de televisie bij de deur is gekoppeld aan de geluidsinstallatie, de sub-woofer zit onder de zitbank, de overige luidspreker zitten onder de bovenkasten van de zithoek en bed.

Tijdens de wintervakantie gebruik ik een kleine wintertent 2 x 2 meter, bij veel sneeuwval heb je er al genoeg werk mee. Het frame is van staal, 4 poots dus allen de pees wordt in de rail geschoven frame staat op zich. Tent kan ik allen op- en afbouwen, derhalve dus ook geen grotere en voor is deze meer dan voldoende.
Verder geen voortent voor deze caravan, indien wenselijk kan ik het wintertentje gebruiken bij een vakantie in de zomer, dit heb ik bij mijn vorige caravan al wel eens gedaan. Een kleine deel-luifel heb ik ook nog wel, maar gebruikt deze zelden, deze is wel snel en eenvoudig op de zetten.
Voor een vast gemonteerde luifel heb ik niet gekozen omdat ik hier voor mij geen meerwaarde van verwacht, zo heeft een ieder zijn eigen idee over iets en eventuele ervaring mee opgedaan.

Navolgend nog wat foto's van exterieur, de disselbak en de kofferruimte. Voor het zware chassis is er met een alu-traanplaat gewerkt op de dissel i.p.v. kunstof afdekking, neuswiel is ook uitsluitend in te draaien waardoor deze op het laatst inklapt.
Disselbak en kofferruimte is ook voorzien van alu traanplaat, heb hier zelf rubberen matten ingelegd. Hout is van het vloertje in de wintertent.

Groeten,

Eric Norbert
Bijlagen
301.jpg
303.jpg
304.jpg
Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan, dan spijt van de dingen die ik niet heb gedaan.

2648

Gebruikersavatar
OTTY
Berichten: 61
Lid geworden op: di 8 mei 2018 23:45

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door OTTY » zo 10 feb 2019 01:12

foto's
Bijlagen
305.jpg
306.jpg
311.jpg
Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan, dan spijt van de dingen die ik niet heb gedaan.

2648

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door VIP » zo 10 feb 2019 07:03

RE.gif

Ik blijf bij mijn eerdere posts: Prachtig thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Abve

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Abve » zo 10 feb 2019 08:14

RE.gif RE.gif

Geweldig en zo goed doordacht!
Bijvoorbeeld de dubbele elektra invoer...
Dit is Glamping in optima forma.

Het doet mij denken aan de grote buscampers in de USA.
Ik stond 2 jaar geleden nabij L.A. naast een Duitser met zo’n bus.
Hij woonde in Duitsland en ze zwierven 2 x3 maanden per jaar met hun camper door Noord-Amerika.
Deze bus had ook nog twee slide-outs wat uiteraard nog meer ruimte gaf, maar technisch ook zo perfect...

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Leentje » zo 10 feb 2019 10:06

Ben onder de indruk. Alles goed overdacht thumbup.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Michel1975 » zo 10 feb 2019 10:53

Als Mercedes liefhebber kan ik dit natuurlijk alleen maar toejuichen mrgreen.gif
Wat een schitterende foto’s en wat een geweldig mooie caravan.
Dat Tabbert de Alde niet doorgetrokken heeft in de disselbak. Je bijdrages lezen ook lekker weg dus een topic om te blijven volgen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Musso53 » zo 10 feb 2019 12:17

Wat een geweldige caravan en dito trekker.

Ook je beschrijving van het geheel is erg goed en een plezier om te lezen.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
OTTY
Berichten: 61
Lid geworden op: di 8 mei 2018 23:45

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door OTTY » do 14 feb 2019 23:10

Hallo,

Nog eens even tijd voor het forum genomen….en zal het kopen van een caravan in Duitsland nog eens toelichten.

De caravan is dus in Duitsland bij een dealer gekocht, mijn voorgaande heb ik niet ingeruild maar via het internet verkocht, binnen 2 weken was deze dus al verkocht. Deze moest uitgeruimd worden, dus verhuisdozen gehaald…..3 keer….hoeveel dozen….(ander thema) .. in ieder geval wist ik weer wat ik had [aschrik.gif] !

Het kopen van een caravan, nieuw of gebruikt in Duitsland levert geen problemen op, dit is ook van toepassing voor overige aanhangwagens. Omdat ik de caravan als particulier heb gekocht is invoeren niet nodig, anders was het BTW voordeel ook weg geweest, Duitse BTW ontvangen en de Nederlandse betalen.

De caravan moet over een COC document beschikken, Certificate Of Conformity document. Een COC is een officieel document van de leverende fabrikant en bevat alle technische gegevens van de typegoedkeuring van de aanhangwagen/voertuig.
Tevens een “Fahrzeugbrief” ontvangen, in mijn geval een blanco, dus een niet op naam gezet document.
Deze laatste wordt bij de RDW tijdens de keuring ingenomen, ik heb hiervan wel even een kopie gemaakt, nodig..?.. niet echt, maar voor “de map”. Het is een officieel Duits document welke bij de caravan hoorde om in Duitsland toe te kunnen laten.

Je kunt dan ook in Duitsland een caravan kopen en op een vaste plek te zetten zonder deze toe te laten. Voorbeeld je koopt in 2018 een caravan zet hem bij huis of op een camping gaat er dus niet de openbare weg mee op, dan is de toelating niet nodig. Stel dat je in 2020 dan wilt gaan reizen met die caravan kun je deze dan aanmelden en deze wordt geregistreerd in 2020 als eerste toelating, dus eerste toelating in Duitse advertentie lijkt heel mooi maar kan iets verbergen…de leeftijd.

De Caravan heb ik zelf in Duitsland opgehaald, achter mijn eigen auto met een witte plaat voorzien van het autokenteken,…. mag eigenlijk niet….maar ik wist het niet weenie.gif …..andere oplossing op vrachtauto vervoeren, en zo zijn er ook nog wel enkele andere oplossingen. Ik ben voor de gemakkelijkste oplossing gegaan, caravan was achter de auto voor WA verzekerd maar meer ook niet.

Voor keuring naar de RDW het afgegeven dagkenteken gebruikt, “keuring” was binnen half uur gedaan, kosten € 110,10, kentekenbewijs na 2 dagen in de bus.

Toen de koopovereenkomst getekend was ben ik mij ook in het verzekeren van deze caravan gaan verdiepen. Liep al snel tegen het probleem aan dat de maatschappijen het kenteken wilde hebben…..dit was er natuurlijk niet maar alle specificaties van de caravan welke een verzekeringmaatschappij nodig heeft waren mijn bekend en kon dit ook met documentatie onderbouwen.
Echter geen schijn van kans bij de maatschappijen, zelfs niet bij de maatschappij waar ik mijn vorige caravan verzekerd had, “wij hebben een kenteken nodig!”.

Het internet is geduldig dus ik heb dan ook alle verzekeringen aangevraagd. Werd hierna toch eerlijk gezegd wel een beetje nerveus, geen duidelijkheid of de caravan te verzekeren was. De dealer heeft in Duitsland ook pogingen gedaan om deze in Duitsland op mijn naam te verzekeren, het is toch één Europa zou je denken, echter ook dit liep op niets uit.

De afspraak bij de RDW was 10 dagen nadat ik de caravan opgehaald had, caravan heeft dus onverzekerd bij huis gestaan omdat ik ook geen kenteken had kon ik ook geen tijdelijke dekking krijgen.
Oplossing caravan voorzien van 2 sloten, E&P uit, mover op de wielen (afstandbediening uit de caravan) “ingebouwd met auto’s” opdat deze nog geen 10 centimeter verschoven kon worden, je moet wat.

Na toekennen van kenteken weer dezelfde procedure gestart en verzekeringen aangeschreven.
Zelfs de club waar een kampeerder zich thuis zou moeten voelen een verzekering aangevraagd, aanvraag diende ik dus volledig in te vullen en ook in te dienen, ik had 14 dagen de tijd om de verzekeren nog te herroepen volgens hun info. Alles dus ingevuld, kreeg een melding dat ze contact zouden opnemen, er werd contact opgenomen, met als resultaat….niet te verzekeren boos.gif !
Caravan was te lang, te zwaar, te duur.

Dit was dus duidelijk, vervelend echter wat heeft deze maatschappij nu ook nog gedaan, zij hebben mij nu geregistreerd als zijnde een persoon welke een verzekering is geweigerd! :oops: Dit slaat natuurlijk echt alles, van een ieder ligt zijn of haar verzekeringsverleden m.b.t. schade vast, in mijn verzekeringsverleden kunnen alleen maar 2 schades staan welke veroorzaakt en vergoed zijn door tegenpartij.
Uiteindelijk, mede met inzet van een bevriende verzekeringsadviseur 2 maatschappijen gevonden welke een aanbieding wilde maken, omdat er dus een registratie op mijn naam was heb ik natuurlijk ook weer moeten verklaren “waarom mij een verzekering is geweigerd”. De verzekering is nu gegereld thumbup.gif .

Met deze aantekening op mijn naam ben ik het natuurlijk niet eens, hier wordt dus nog actie in ondernomen.

Er zijn dus nog maatschappijen die in hun voorwaarden hebben staan dat een Tabbert caravan met tandem as van het type Baronesse en Comtesse niet voor dekking in aanmerking komt…...
Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee!! De meeste maatschappijen hanteren ook nog eens een maximum aanschafprijs.

Ook nog even een reactie omtrent het eventueel vastvriezen van de disselbak klep en kofferruimte klep. Het doortrekken/plaatsen van een Alde radiator is wel over nagedacht, en besproken met de dealer, ook mijn opgedane ervaring hierbij gebruikt. De ruimten hoeven natuurlijk ook niet permanent verwarmd te worden en de radiator moet ook weer zo geplaatst worden dat deze met inpakken niet beschadigd wordt. Daarom het heater systeem bedacht, en dit werkt gewoon super en snel.

Groeten,

Eric-Norbert
Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan, dan spijt van de dingen die ik niet heb gedaan.

2648

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Michel1975 » do 14 feb 2019 23:51

RE.gif
Duidelijk gevalletje Kifid. Verzekering geweigerd is een moraliteitskwestie. Dit is alles behalve een moraliteitskwestie, integendeel. Kan me dus niet voorstellen dat er een melding afgegeven is. Zo wel neem dan mijn advies ter harte en dien een klacht in bij het Kifid.
Laatst gewijzigd door Michel1975 op vr 15 feb 2019 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door VIP » vr 15 feb 2019 00:03

@OTTY,

Alles wat je schrijft heel herkenbaar.

Van import tot problemen met verzekeren omdat ze het kenteken wilde weten.

Ook hier wordt dan alles gebarricadeerd om diefstal te voorkomen en de dagen afgeteld tot de keuring/kenteken afgifte.

Het klopt dat de meeste verzekeringsmaatschappijen een max. catalogusprijs hanteren en dan blijven er maar 2 maatschappijen over.
Porsche + Tabbert

Veerman
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 17:14
Locatie: Volendam

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Veerman » vr 15 feb 2019 16:05

Wat Otty al zegt kan ik alleen maar bevestigen. Ik bezit ook n tabbert, een klein broertje van de cellini, maar ik heb ook wat moeite moeten doen. Er was een verzekeringsmaatschap, weet ff niet meer welke, die verzekerde alleen geen tabbert caravans. Zigeuners hebben die dingen vertelde ze me. Ook de prijs van de caravan zorgde idd voor problemen. Veel maatschappijen gaan tot 30k of 40k.
Maar goed, het is uiteindelijk gelukt maar kost ook wel n beetje :( .
mvg Frank
Vw multivan/ camper 198 pk 466 nm, Tabbert puccini 655 E met n hele waslijst aan opties. Voortent Unico genua 320 met kuipzeil.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Chris » vr 15 feb 2019 16:23

Allemachies, dat wist ik niet.
Dan wordt een Tabbert al snel een Tobbert.....ellende.
Maar gelukkig nu alles geregeld begrijp ik.
Hij kan.. caravan.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Ab » vr 15 feb 2019 17:37

Een achterhaalde gedachte van verzekeringsmaatschappijen.
Er rijden inmiddels meer travellers met Fendt dan met Tabbert denk ik.
Het wordt tijd dat men zich eens in de caravanmarkt gaat verdiepen als verzekeraar.
Caravans worden steeds luxer en duurder.
En er is een markt voor.
Wat maakt het uit of een caravan 20 K kost of 80 K.
Dat de premie ook 4 of misschien 5 keer zo hoog is lijkt me een simpel rekensommetje voor maatschappijen.
Wat eigenlijk niet eens terecht is.
De meeste geclaimde schades zijn deukjes of kapotte ramen of andere aanrijdingsschades.
Een deuk of diepe kras repareren kost hetzelfde bij elke caravan. Profile Repair bijv. gaat uit van de oppervlakte van de schade.
Er zit wel enig verschil in het spuitwerk.
Meestal moet een gehele baan gespoten worden.
Dat maakt het wel iets duurder bij een lange caravan, maar 4 meter spuiten of 7 mtr is niet echt een heel groot verschil.
Totall loss komt natuurlijk ook voor, maar in verhouding veel minder dan schades van een paar duizend euro.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Abve

Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter

Bericht door Abve » vr 15 feb 2019 23:41

RE.gif
Volgens mij hoeven ze al niet eens meer altijd een gehele baan te spuiten.
Op You Tube laten ze dat ook zien.

Volgens mij zijn er ook best wel verz.mijen die niet kijken naar merk of aankoopbedrag.
Er wordt wel gekeken naar de historie/ antecedenten van de eigenaar.

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”