Hoe bevalt de Tabbert?

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » ma 22 mar 2010 16:45

RE.gif

Ik heb even op het internet rondgesnuffeld en ik vrees dat het belabberde imago van Tabbert hem hier weer eens parten speelt.
Ook eigenaren (voor zover die er zijn) van een Weippert zijn bij sommige verzekeraars de klos.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door JPGeetje » ma 22 mar 2010 16:50

Ik denk dat het weigeren van Tabberts door de verzekeringen inmiddels een beetje achterhaald is.
Dit deed zich voor toen er nog hoofdzakelijk een bepaalde bevolkingsgroep werd gezien met cremekleurige Tabberts als (blijvend) onderkomen.
De tegenwoordig witte modellen vinden veel meer aftrek bij de "gewone" kampeerder.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » ma 22 mar 2010 17:03

RE.gif

Daar hebben de verzekeraars overduidelijk geen boodschap aan. boos.gif

Degoedkoopstepolis.nl doet er zelfs nog een schepje bovenop door expliciet de modellen te noemen nl. de Baronesse en de Comtesse.

De reden laat zich raden.......

De Comtesse
51456048-tabbert-comtesse-620-deluxe-2002.jpg
En

De Baronesse
tabbert-baronesse_235325_1.jpg
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » ma 22 mar 2010 17:16

Zet Interpolis maar bij dat lijstje. Ik kreeg vandaag nul op het rekest omdat de caravan te duur zou zijn.... schrik.gif
Univé en Centraal Beheer vinden het geen probleem, zo heb ik wel ontdekt.

Ik baal hier wel van, want al mijn verzekeringen lopen via Interpolis. Ik ben daar al jaren klant. Als ze voet bij stuk houden, stap ik over naar een andere verzekeraar. boos.gif

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » ma 22 mar 2010 17:31

RE.gif

Interpolis.......glashelder.

Glashard ook, blijkt maar weer. awhoea.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

oud-koper

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door oud-koper » ma 22 mar 2010 19:29

Gysman schreef:Mooie caravans vind ik, die Tabberts. Maar ik heb wel een vraag. Toen wij bezig waren met het zoeken naar een verzekering voor onze Buerstner, zagen we vaak staan: "Let op: Tabbert kunnen wij niet verzekeren". Enig idee waarom dit is?

http://www.degoedkoopstepolis.nl/carava ... ering.html
http://www.homefinance.nl/caravanverzek ... ekenen.asp
http://www.verzekervoordelig.nl/verzeke ... wagen.aspx

nee gen idee maar bij unive geen probleem hoor gr oud

Patrick

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Patrick » di 23 mar 2010 00:16

Hallo,

Wij zijn in het bezit van een Tabbert sinds mei 2009. (Inderdaad na alle miserie van faling, enz..)
In het verleden steeds een motorhome (camper) gehad en dit van een uit de kluiten gewassen Amerikaan (+/- 13m) nadien een Europeaan (+/-9m) en dit over een periode van +/- 12 jaar !!!!!

Huidige conclusie:
TOT NU TOE GEEN ENKEL SPIJT VAN ONZE TABBERT !!!


Verzekering ook geen enkel probleem, dus... What's the problem?

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » di 23 mar 2010 12:31

Interpolis heeft er nog eens over nagedacht, de Tabbert wordt nu netjes via hen verzekerd. En dus ben ik tevreden!

Black V70 AWD

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Black V70 AWD » di 23 mar 2010 13:42

Alianz, geen problemen. Mijn vorige caravan jarenlang bij hun verzekerd, de nieuwe werd zonder problemen overgezet.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ab » di 23 mar 2010 13:46

Ik vond het ook al erg vreemd.. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » di 23 mar 2010 21:02

Geloof me, ik ook. De Rabobank vond het ook raar, zij hebben voor mij actie ondernomen.

Nu is alles geregeld, ik hoef nu zaterdag alleen nog de caravan te gaan halen. Ik heb er zin in!

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » di 23 mar 2010 21:03

Ik heb de Tabbert bij de Hema verzekerd, ook geen enkel probleem...............daar voor bij de Ohra en ook daar geen probleem
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door DannyL » di 23 mar 2010 21:48

Gysman schreef:Mooie caravans vind ik, die Tabberts. Maar ik heb wel een vraag. Toen wij bezig waren met het zoeken naar een verzekering voor onze Buerstner, zagen we vaak staan: "Let op: Tabbert kunnen wij niet verzekeren". Enig idee waarom dit is?
Heeft een vriendin van mij die voor een verzekeringsmaatschappij werkte wel eens uitgelegd, denk dat het inmiddels geen beleid meer zal zijn bij de meeste verzekeringsmaatschappijen.
Maar er is een tijd geweest dat de (met name dubbelassige) Tabberts nogal populair waren bij bepaalde bevolkingsgroepen, en boven gemiddeld vaak gestolen werden.

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » wo 24 mar 2010 08:26

Ik dacht ook meteen aan dat verhaal toen Interpolis moeilijk deed. Maar de dame aan de telefoon gaf als reden op dat de caravan te duur zou zijn. Gelukkig heeft interpolis de zaak netjes opgelost en de caravan gewoon verzekerd, ik kreeg zelfs excuses voor het gedoe.

Ben benieuwd hoe lang Tabbert nog last houdt van die slechte naam. Wordt de "foute" serie eigenlijk nog wel geleverd?

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » wo 24 mar 2010 15:54

RE.gif

Om even op jouw laatste zin in te spelen BMA, ik vrees dat het antwoord "nooit" zal zijn.
Als je eenmaal een (ongewild belabberde) reputatie hebt, dan kom je er niet zo snel van af vrees ik.
Of Tabbert moet zijn naam al gaan veranderen, en er dan vooral geen ruchtbaarheid aan geven dat men vroeger Tabbert heette. awhoea.gif
Dan maak je nog wel een een kans denk ik, maar anders.....????
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » wo 24 mar 2010 16:47

Het is vooral de vroegere serie die zo'n negatieve naam heeft, de Da-Vinci's van deze tijd zijn gewoon Knaus caravans met hoogmoed waanzin mrgreen.gif mrgreen.gif
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Tentje

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Tentje » wo 24 mar 2010 20:31

De Europeesche verzekert ook gewoon,
maar eist boven een bepaalde nieuwprijs wel het gebruik van een disselslot en wielklem.

De wielklem mag alleen achterwege blijven bij stalling wanneer contractueel is vastgelegd dat ik bij de caravanstalling geen wielklem mag gebruiken.

Nogal onhandig dus, ik heb met de eigenaar van de stalling een klein contractje op moeten stellen...

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » wo 24 mar 2010 20:43

@Tentje: ik zie dat je in Bakel woont. Heb jij je caravan een beetje in de buurt kunnen stallen? Ik zoek nog een stalling in de omgeving Eindhoven, maar dat is nog niet zo makkelijk....

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » wo 24 mar 2010 21:33

Tentje schreef:De wielklem mag alleen achterwege blijven bij stalling wanneer contractueel is vastgelegd dat ik bij de caravanstalling geen wielklem mag gebruiken.
De eis heeft de Hema ook zowel een disselslot als een wielslot, alleen wanneer de caravan aantoonbaar achter slot en grendel staat bij een caravanstallig, dan is een disselslot voldoende
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » do 25 mar 2010 10:39

Bij Interpolis hetzelfde. Disselslot plus wielslot is vereist.

Volvodriver

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Volvodriver » do 25 mar 2010 14:07

Even een eerdere vraag beantwoorden:
De Comtesse en Baronesse werden tot het faillisement vorig jaar nog steeds gemaakt. Nu niet meer.

Dan een andere vraag:
Waarom is een disselslot en wielslot eigenlijk vereist in een bewaakte en afgesloten stalling. Ik mag niet eens in de stalling van mijn caravan komen. Ik "parkeer" de caravan op het achterterrein en 's avonds zet de beheerder de caravan in de stalling. Soms zelfs via de lift op de 2e verdieping. En als ik em op wil halen moet ik van te voren bellen en dan wordt ie voor mij klaargezet.
En als er nu wat in de stalling gebeurt dan moet de beheerder mijn (en de andere) caravans er toch ook zonder problemen uit kunnen halen. Een disselslot en daarbij een wielslot in de stalling is zelfs gevaarlijk is mijn mening.

Voor of naast het huis, oké. Maar in de stalling echt niet!

mafdaf

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door mafdaf » do 25 mar 2010 14:13

Die verzekeringsmaatschappij heeft geen zicht op de situatie, dus gaat hij voor safe. En ik denk niet dat als de boel in de fik staat dat de beheerder van de stalling dan jouw caravan eruit gaat halen... Dus voor veiligheid maakt het niet zo veel. Er moeten gewoon paden zijn voor brandbestrijding. Als je eerst tig caravans weg moet halen is het net te laat.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Dutchdrummer » do 25 mar 2010 14:16

Volvodriver schreef:....Waarom is een disselslot en wielslot eigenlijk vereist in een bewaakte en afgesloten stalling. Ik mag niet eens in de stalling van mijn caravan komen. ......
Degene die jouw caravan wil stelen mag er ook niet in, maar doet dat toch. En niet iedere stalling is afdoende afgesloten, laat staan bewaakt.

Ik ben het wel met je eens hoor, dat een wielklem het voor de stallinghouder erg moeilijk maakt om de caravan buiten te zetten, of te verplaatsen indien dat nodig zou zijn.

Groeten,

Joost
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » do 25 mar 2010 14:49

RE.gif

Precies, een bewaakt of goed afgesloten terrein is geen garantie dat je caravan niet wordt gestolen,zelfs al heb je er een wielklem en/of disselslot op zitten.
Het is gewoon een manier van de verzekeraar om zich tegen een berg schadeclaims in te dekken.

Zo weet de verzekeraar i.i.g. zeker dat diegene die wel een claim indienen, zich aan hun regels heeft gehouden. thumbup.gif
En zo houden ze de premie betaalbaar.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Volvodriver

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Volvodriver » do 25 mar 2010 15:06

mafdaf schreef:Die verzekeringsmaatschappij heeft geen zicht op de situatie, dus gaat hij voor safe. En ik denk niet dat als de boel in de fik staat dat de beheerder van de stalling dan jouw caravan eruit gaat halen... Dus voor veiligheid maakt het niet zo veel. Er moeten gewoon paden zijn voor brandbestrijding. Als je eerst tig caravans weg moet halen is het net te laat.
Even voor jullie informatie. In mijn stalling mag geen van deze zaken op de caravan aangebracht zijn. Geen wielklem en geen disselslot! De beheerder moet altijd in de gelegenheid zijn om mijn caravan te kunnen verplaatsen.

Mijn stalling bestaat uit een bedrijf met 3 schuren waarin caravans staan. Deze schuren hebben meerdere verdiepingen. (Totaal een dikke 1500 caravans). De schuren zijn buiten de openingsuren altijd op slot en tijdens de openingsuren loopt er altijd iemand rond. Daarnaast ligt deze stalling aan een eigen weg die 's nachts ook nog eens met een hek is afgesloten. Tevens zijn er twee woonhuizen (van de eigenaar en de bedrijfsleider) voor de schuren gelegen.
Natuurlijk is niet elke stalling zo, maar ik kan dus niet eens aan de voorwaarden van de verzekering voldoen. En toch is mijn caravan voldoende beveiligd.

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”