Hoe bevalt de Tabbert?

pd0bao

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door pd0bao » do 25 mar 2010 16:27

Volvodriver jij hebt een opdracht tot bewaring gegeven door jouw caravan daar te stallen. Op vertoon van het verbod tot aanbrengen van wiel resp.disselslot (schriftelijk door stallinghouder) krijg je van jouw verzekeraar (denk ik) dispensatie van het aanbrengen van dit/deze slot(en). Dus: je bent daarvan vrijgesteld en verzekeraar blijft gehouden in voorkomend geval te betalen. In eerste instantie is "bewaarder" gehouden tot vergoeding ( dus: stallinghouder) Als hij kan aantonen dat hij
"alles "heeft gedaan om diefstal te voorkomen en dat heeft hij als ik jouw bericht zo lees ,kan hij zich beroepen op overmacht en is niet gehouden tot schadevergoeding. Dan komt jouw assuradeur weer kijken alwaar jij hem verzekerd hebt,
en mocht stallen zonder de sloten. Let goed op schriftelijke overeenkomsten van alle van toepassing zijnde art. Gr. Jaap

Tentje

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Tentje » do 25 mar 2010 21:01

BMA schreef:@Tentje: ik zie dat je in Bakel woont. Heb jij je caravan een beetje in de buurt kunnen stallen? Ik zoek nog een stalling in de omgeving Eindhoven, maar dat is nog niet zo makkelijk....
Bij Bakel gestald voor 278 euro per jaar, met onbeperkt halen/brengen.
De eigenaar verplaatst alles met de hand, dus geen wielklem maar wel een disselslot erop.
(Als je de gegevens wilt weten stuur je maar een PM)

Overigens zie ik op de camping eigenlijk nooit caravans met een wielklem staan.

Swift boy
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 17:22
Locatie: Vlaardingen

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Swift boy » do 25 mar 2010 21:25

Niet verzekeren ook meegemaakt bij unigarant en betref de een tec 650 tf en dat speelde in 2000 .
Campoworld adverteerde dat alle caravans bij hun verzekerd konden woorden.
Zo gezegt zo gedaan en kreeg na twee dagen en bericht dat deze caravan niet verzekert kon woorden bij unigarant.
Terug naar campoworld naar jaap van heiningen het uit gelegt en hij heeft contact op genomen met unigarant en het,
geregeld dat het toen wel mogelijk was maar toen we de prijs kregen was deze tweemaal zo hoog als Noormaal.
We hebben toe bedankt voor de eer en zijn naar een ander gegaan.
Gr Boompie. zwaaien.gif
Nova 470/2 2002

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » vr 26 mar 2010 10:06

Die wielklem gebruik ik ook alleen maar thuis voor de deur. Op de camping staat de caravan zo ingebouwd, dat een wielklem wat mij betreft dan echt niet nodig is.

Ferdi

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ferdi » zo 28 mar 2010 22:01

Wij zijn over onze Tabbert ook nog goed te spreken.
Alles werkt nog naar behoren, ligt als een "blok" achter de auto, mits goed beladen natuurlijk.
We hebben geen ervaring met andere merken maar je ziet toch wel verschil in afwerking en materialen.
Dat is dan ook de reden waarom we voor een Tabbert hebben gekozen Maar een Hymer Eriba of een Skandinavisch exemplaar had ook heel goed gepast.

Wij hadden de caravan in Nederland gekocht en wilde de caravan toen ook via de Rabo bij Interpolis verzekeren, in eerste instantie zei men dat een Tabbert niet verzekerd kon worden, na een intern telefoontje was er toch een akkoord. Maar het model Tabbert speelt wel een rol. Nu staat de caravan op Belgisch kenteken en de Belgische verzekeringsmaatschappijen doen helemaal niet moeilijk over Tabbert.

Er is met elk merk wel eens wat, of het nou een duur of een goedkoop budget modelletje is, je moet er een beetje geluk bij hebben.
Hoorde laatst van iemand dat hij met zijn camper tussen twee splinternieuwe Hymer campers stond, de Duitse eigenaren klaagde dagelijks na een regenbui dat ze weer last hadden van lekkage. Wie verwacht dat zo snel bij een Hymer en dan ook nog twee splinternieuwe exemplaren.

Men streeft er naar om de bouw zo goedkoop mogelijk te laten verlopen, waarbij door inkoop van materialen en onderdelen de betreffende leveranciers zover worden uitgeknepen dat een goede kwaliteit bijna niet meer mogelijk is.
Het bouwen van een goede caravan is niet moeilijk, maar ze moeten nog betaalbaar blijven. Dus als de verkoopprijs niet meer omhoog kan en de bouwkosten niet meer omlaag kunnen dan moet je besparen op inkoop, wat meestal niet ten goede komt van de kwaliteit. Zo zijn er al veel merken op de bek gegaan en ook de fabrikanten waarvan men denkt dat ze de Duitse kwaliteit nog steeds bouwen.

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » ma 29 mar 2010 10:32

Nou, ik heb hem zaterdag gehaald en hij staat veilig voor de deur. Die mover is een prima optie, dat had ik jaren eerder moeten doen!

Inmiddels heb ik de basisuitrusting ingeruimd, terwijl ik ondertussen de belangrijke zaken even op juiste werking heb getest. Alles functioneert zoals het moet, het verschil in afwerkingskwaliteit ten opzichte van de Hobby viel me nu wederom op.

Ik heb alleen echt moeten zoeken naar het knopje van de boiler. Bij Hobby zit die in het keukenblok, Tabbert heeft hem onder de bedrand verstopt. scratch.gif

Nu komend weekend maar eens proberen!

Ferdi

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ferdi » ma 29 mar 2010 11:30

Dat het knopje onder je bedrand verstopt zit heeft een reden, zo kan je als je s morgens wakker wordt, de boiler alvast aanzetten, zodat je warm water hebt als je je gaat opfrissen, etc.
De knop van de boiler zit bij ons onder bij het wasbakje in de badkamer.

Onze Tabbert staat ook sinds het weekend weer aan huis, vrijdag nacht vertrekken we naar het Lago Magiore. blij.gif blij.gif blij.gif

Patrick

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Patrick » ma 29 mar 2010 22:47

Hallo,

Een goede leveller eronder en men kan er NIET meer mee weg

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ab » di 30 mar 2010 00:04

Dat zou sneu zijn.. :lol:
Dag lago Maggiore.. :( :(
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ferdi

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ferdi » di 30 mar 2010 07:44

RE.gif
Ab,

Wij blijven gewoon op de standaard wijze levellen mrgreen.gif , ik steek dat geld liever in een nieuwe auto.
En ik kom graag op mijn bestemming, aan huis camperen zie ik nu ook weer niet zo zitten. awhoea.gif

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » di 27 apr 2010 10:43

Ferdi schreef:Dat het knopje onder je bedrand verstopt zit heeft een reden, zo kan je als je s morgens wakker wordt, de boiler alvast aanzetten, zodat je warm water hebt als je je gaat opfrissen, etc.
Dat is idd een voordeel gebleken tijdens ons eerste weekendje weg. De caravan bevalt super, we hebben echt lekker veel ruimte en de verwarming is stukken beter dan die in de Hobby. Veel sneller op temperatuur, en dat was met Pasen wel heel fijn!

Inmiddels staat hij klaar voor de volgende trip, lekker zes daagjes op stap. Ik heb er zin in!

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Cheke » ma 7 jun 2010 10:35

Heeel goed, we hebben een tabbert comtesse 400 , rondzit, kopkeuken, vast toilet, inmiddels 20jaar oud en ziet er nog uit als bijna nieuw. Voortent Isabella Ambassador van 12 jaar oud
In ons bezit reeds 11 jaar. staat altijd aan huis wel beschut maar niet binnen dus regen en wind kan ie allemaal nog tegen.
Kleine zaken die er gebeurd zijn in de laatste jaren: slot van de toiletruimte vervangen en de slotjes van de bovenklepdeurtjes vervangen.
De slotjes van de laden in de keuken moeten we ook vervangen.
Caravan is nu even op onderhoud vw ploffen van de Truma SL 3002 en van de electrolux koelkast die naar onze mening wat minder koelt de laatste jaren.
Verder is de caravan uitgerust met combirollos die mijn man eens zelf heeft uitgenomen en opnieuw op spanning heeft gezet, nu gaan die ook weer prima.
Het oudbollige interieur heb ik met andere gordijntjes en stoffen bekleding over de bestaande heen een eigenheid meegegeven.
Iedere 2 jaar op controle in Belgie en krijgen steeds compliment dat hij er zo goed uit ziet , nergens scheuren of vocht, en gewoon verzekerd en we behoren niet tot de reizigersgroep.
We gaan ermee op vakantie voor 3 weken in de zomer en nemen de fietsen mee op de dissel. afgelopen jaren zijn we er ook een paar keer een lang weekend mee weg geweest.
Dus jullie zien het kan meevallen, we hopen er nog wat jaartjes plezier van te hebben.
gr Cheke

Erik H

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Erik H » zo 10 okt 2010 06:54

Wij hebben een tabbert uit Dec. 1977 en ik zal je zeggen is nog 100 % hard en blinkt nog als nieuw. Tabbert is een van de degelijkste caravans. (ooit een Kipje of Hobby uit 77 tegengekomen haha) :lol:

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door DIDIER » za 8 jan 2011 22:09

onze eerste campeervriend was een vouwwagen raclet en die was goed
weggedaan en een hobby gekocht, die was goed
weggedaan wegens te klein en een lmc gekocht die was ook goed
weggedaan wegens nog net iets te klein en een tabbert comtesse 6.20 gekocht.
Hier kan ik maar een ding over zeggen : hadden we die eerste drie maar overgeslagen.
Volgens ons gaat er echt niets boven een Tabbert (of we weten niet beter)
Die heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb nu via dit forum info gevraagd ivm wintervakantie en dit jaar ga ik ermee op wintervakantie.
oh ja nog een ding : de caravan is reeds 12 jaar oud en is nog als nieuw. Zelfs het kookvuur in de caravan is nog nooit gebruikt.
Deze winter is echt alles getest verwarming op stand 3 : prima
water : niets bevroren
wc : alles ok
dus we gaan ervoor.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Micky » zo 9 jan 2011 00:36

Kingpin1966 schreef:RE.gif

Daar hebben de verzekeraars overduidelijk geen boodschap aan. boos.gif

Degoedkoopstepolis.nl doet er zelfs nog een schepje bovenop door expliciet de modellen te noemen nl. de Baronesse en de Comtesse.

De reden laat zich raden.......

De Comtesse
51456048-tabbert-comtesse-620-deluxe-2002.jpg
En

De Baronesse
tabbert-baronesse_235325_1.jpg
RE.gif

Waarom laat de reden zich raden dan Kingpin1966?
ben je nu niet een beetje veroordelend, ik wil je wel een keer in het echte leven ontmoeten en ik denk dat je een heel ander persoon voorstelt bij de foto's die je plaatst, ik vind dat je daar voorzichtig mee moet zijn.

Een Tabbert Baronesse 630 hebben wij ook nog in Winterberg staan (permanent) lekker voor de weekendjes, aardig wat kmtjes mee gereden en rijdt heerlijk achter de Audi, de Range Rover weet er ook wel raad mee whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » zo 9 jan 2011 09:30

RE.gif

Micky.

Even een paar zaken rechtzetten, ten eerste veroordeel ik niet
Ik constateer slechts een, in mijn ogen, kwalijke trend onder de verzekeraars.
Zoals algemeen bekend is heeft het merk Tabbert, door toedoen van een bepaald groep gebruikers nl. zigeuners, een behoorlijk slechte reputatie gekregen.
Een reputatie waar niet alleen Tabbert erg mee in zijn maag zit, ook de vele bezitters van een Tabbert zijn hier de dupe van.
En dan vooral de gebruikers met een Tabbert uit de Baronesse en Comtesse serie, een caravan die ook door de eerder genoemde groep gebruikers veel werd gekocht.
Dat uit zich in het feit dat bezitters van een degelijke caravan er bijzonder veel moeite voor moeten doen om een verzekeraar te vinden die hun paleisje nog willen verzekeren.

Gelukkig doet men over de nieuwe Tabbert modellen niet (meer) zo erg moeilijk bij de verzekeraars.

Kun jij me dan een andere reden verklaren waarom deze verzekeraar uitgerekend deze twee modellen expliciet bij naam noemt?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Micky » zo 9 jan 2011 10:37

Onnodige quote verwijderd. Mafdaf
RE.gif

Ik verwijs nogmaals naar jou zin: "De reden laat zich raden......." met de 2 foto's eronder, als jij dat zelf niet als veroordelen ziet, dan begrijp je zelf niet wat je schrijft.
Ik zie niet in waarom ik überhaubt een andere reden moeten verklaren? omdat 1 verzekering 2 type caravans afwijst?

verder zie je dat hierboven genoeg mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met verzekeren, ook wij niet terwijl onze wel in de door "veroordeelde" doelgroep valt, wij hadden gewoon keuze genoeg. knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » zo 9 jan 2011 10:46

RE.gif

Dan stel ik de vraag anders, leg mij dan eens uit waarom deze verzekeraar expliciet deze twee types caravan weigerd te verzekeren.
Dat kan in mijn ogen geen toeval zijn.
Je zal het toch met me eens zijn dat men daar een reden voor moet hebben, je sluit niet zomaar een caravanmerk of type uit van verzekering.

Het jammere/gelukkige is dat deze verzekeraar niet meer lijkt te bestaan.
Jammer omdat je nu niet meer kunt vragen waarom men deze types caravan niet verzekeren wil.
Gelukkig omdat ik persoonlijk dergelijke verzekeraars liever kwijt ben dan rijk.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Micky » zo 9 jan 2011 11:33

RE.gif

je zegt het zelf al, deze bestaat niet meer, dus is deze discussie eigenlijk zinloos, zeker aangezien ui diverse bovenstaande posts duidelijk is dat de Tabberts gewoon te verzekeren zijn bij wel bestaande verzekeraars mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » zo 9 jan 2011 11:43

RE.gif
Het is toch ook van de gekke dat je, door de capriolen van een bepaalde bevolkingsgroep, alle bezitters van een Tabbert over een kam scheert?
Weg met dit soort verzekeraars!!!
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ab » zo 9 jan 2011 13:32

Verzekeraars kijken alleen naar cijfers. Er wordt vervolgens een kansberekening gemaakt, en vervolgens wordt daar dan weer een premie aangehangen waar ze aan verdienen kunnen.
Als blijkt, dat een bepaald merk of type er statistisch in negatieve zin uit springt, gaan ze daar wat aan doen.
Dat kan op 2 manieren. Of de premie verhogen, of gewoon het risico niet meer nemen.

Dat is namelijk exact wat een verzekeraar doet. Die neemt tegen betaling het risico van schade of verlies van een caravan. Helaas zijn het geen filantropen, dus moet het wel geld opleveren.

Dat Tabberts een tijd grote modellen caravans produceerden, die erg in de smaak van een bevolkingsgroep viel, die meer dan gemiddeld een caravan "kwijtraakten", kan lastig zijn voor goedwillenden.

Maar de verzekeraar kan je dat niet eens kwalijk nemen.
Je kunt 'm hoogstens kwalijk nemen. dat ie niet bereid is om onderzoek naar de koper van die caravan te doen. En misschien teveel in hokjes denkt.
Je kunt een Vivaldi immers moeilijk vergelijken met een Baronesse om zo maar e's een paar modellen te noemen.

Misschien komt het ook doordat de tussenpersonen steeds meer buitenspel gezet zijn ?
Dat waren bij uitstek de mensen die hun klanten kenden..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18299
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door deusjevo » zo 9 jan 2011 13:45

Verzekeraars kijken alleen naar cijfers. Er wordt vervolgens een kansberekening gemaakt, en vervolgens wordt daar dan weer een premie aangehangen waar ze aan verdienen kunnen.
Als blijkt, dat een bepaald merk of type er statistisch in negatieve zin uit springt, gaan ze daar wat aan doen.
Dat kan op 2 manieren. Of de premie verhogen, of gewoon het risico niet meer nemen.
Precies Ab, de goede lijden dus helaas onder de slechte.
Als je met een Baronesse of Comtesse een willekeurige Franse camping op rijdt zal de campingbaas je eerst even aankijken cq "onderzoeken" of hij niet met Gens du Voyage te maken heeft want daar zit hij waarschijnlijk echt niet op te wachten.
Sorry maar mooier is 't niet....

Hoe zit 't eigenlijk met het verzekeren van de grotere modellen Fendt (tandemassers bijvoorbeeld)?
Da's nu de nieuwe Gens du Voyage caravan aan het worden heb ik 't idee?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ab » zo 9 jan 2011 14:04

Geen idee. Met mijn caravan was de overschrijving van de verzekering in 5 minuten gepiept. Da's wel geen tandemasser. (wil ik liever niet) maar wel 6.2 mtr opbouw.
Een neef van me heeft een tandemasser van 740 opbouw. Die had ook geen probleem. Maar dat is een Hobby. Misschien maakt dat verschil. :lol:

En misschien hebben de verzekeraars ook wel andere wegen gevonden om risicogevallen te weren. Dat lijkt me eigenlijk nog het meest waarschijnlijke.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Peter R » do 19 apr 2012 11:13

We gaan volgende week voor het eerst met de Puccini dubbelas op reis. Ik zal het weten te zeggen als ik terug ben...MET of ZONDER caravan mrgreen.gif

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door JPGeetje » do 19 apr 2012 11:43

deusjevo schreef:
Hoe zit 't eigenlijk met het verzekeren van de grotere modellen Fendt (tandemassers bijvoorbeeld)?
Da's nu de nieuwe Gens du Voyage caravan aan het worden heb ik 't idee?
Ik reed vorige week de grens neer Belgie over van Maastricht naar Luik.
Net voor de grens bleek een delegatie van deze bevolkingsgroep te zijn neergestreken.
Hoewel er nog erg veel cremekleur van de Baronesse te zien was stonden er toch ook opvallend veel witte Tabberts tussen.
Kennelijk blijft het merk toch onlosmakelijk verbonden met deze reislustige mensen. :(
Wij zijn ook in de running geweest voor een Puccini maar zijn uiteindelijk afgehaakt vanwege het grote gewicht.
Maar het blijft een prachtige caravan thumbup.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”