Hoe bevalt de Tabbert?
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Volvodriver jij hebt een opdracht tot bewaring gegeven door jouw caravan daar te stallen. Op vertoon van het verbod tot aanbrengen van wiel resp.disselslot (schriftelijk door stallinghouder) krijg je van jouw verzekeraar (denk ik) dispensatie van het aanbrengen van dit/deze slot(en). Dus: je bent daarvan vrijgesteld en verzekeraar blijft gehouden in voorkomend geval te betalen. In eerste instantie is "bewaarder" gehouden tot vergoeding ( dus: stallinghouder) Als hij kan aantonen dat hij
"alles "heeft gedaan om diefstal te voorkomen en dat heeft hij als ik jouw bericht zo lees ,kan hij zich beroepen op overmacht en is niet gehouden tot schadevergoeding. Dan komt jouw assuradeur weer kijken alwaar jij hem verzekerd hebt,
en mocht stallen zonder de sloten. Let goed op schriftelijke overeenkomsten van alle van toepassing zijnde art. Gr. Jaap
"alles "heeft gedaan om diefstal te voorkomen en dat heeft hij als ik jouw bericht zo lees ,kan hij zich beroepen op overmacht en is niet gehouden tot schadevergoeding. Dan komt jouw assuradeur weer kijken alwaar jij hem verzekerd hebt,
en mocht stallen zonder de sloten. Let goed op schriftelijke overeenkomsten van alle van toepassing zijnde art. Gr. Jaap
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Bij Bakel gestald voor 278 euro per jaar, met onbeperkt halen/brengen.BMA schreef:@Tentje: ik zie dat je in Bakel woont. Heb jij je caravan een beetje in de buurt kunnen stallen? Ik zoek nog een stalling in de omgeving Eindhoven, maar dat is nog niet zo makkelijk....
De eigenaar verplaatst alles met de hand, dus geen wielklem maar wel een disselslot erop.
(Als je de gegevens wilt weten stuur je maar een PM)
Overigens zie ik op de camping eigenlijk nooit caravans met een wielklem staan.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Niet verzekeren ook meegemaakt bij unigarant en betref de een tec 650 tf en dat speelde in 2000 .
Campoworld adverteerde dat alle caravans bij hun verzekerd konden woorden.
Zo gezegt zo gedaan en kreeg na twee dagen en bericht dat deze caravan niet verzekert kon woorden bij unigarant.
Terug naar campoworld naar jaap van heiningen het uit gelegt en hij heeft contact op genomen met unigarant en het,
geregeld dat het toen wel mogelijk was maar toen we de prijs kregen was deze tweemaal zo hoog als Noormaal.
We hebben toe bedankt voor de eer en zijn naar een ander gegaan.
Gr Boompie.
Campoworld adverteerde dat alle caravans bij hun verzekerd konden woorden.
Zo gezegt zo gedaan en kreeg na twee dagen en bericht dat deze caravan niet verzekert kon woorden bij unigarant.
Terug naar campoworld naar jaap van heiningen het uit gelegt en hij heeft contact op genomen met unigarant en het,
geregeld dat het toen wel mogelijk was maar toen we de prijs kregen was deze tweemaal zo hoog als Noormaal.
We hebben toe bedankt voor de eer en zijn naar een ander gegaan.
Gr Boompie.
Nova 470/2 2002
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Die wielklem gebruik ik ook alleen maar thuis voor de deur. Op de camping staat de caravan zo ingebouwd, dat een wielklem wat mij betreft dan echt niet nodig is.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Wij zijn over onze Tabbert ook nog goed te spreken.
Alles werkt nog naar behoren, ligt als een "blok" achter de auto, mits goed beladen natuurlijk.
We hebben geen ervaring met andere merken maar je ziet toch wel verschil in afwerking en materialen.
Dat is dan ook de reden waarom we voor een Tabbert hebben gekozen Maar een Hymer Eriba of een Skandinavisch exemplaar had ook heel goed gepast.
Wij hadden de caravan in Nederland gekocht en wilde de caravan toen ook via de Rabo bij Interpolis verzekeren, in eerste instantie zei men dat een Tabbert niet verzekerd kon worden, na een intern telefoontje was er toch een akkoord. Maar het model Tabbert speelt wel een rol. Nu staat de caravan op Belgisch kenteken en de Belgische verzekeringsmaatschappijen doen helemaal niet moeilijk over Tabbert.
Er is met elk merk wel eens wat, of het nou een duur of een goedkoop budget modelletje is, je moet er een beetje geluk bij hebben.
Hoorde laatst van iemand dat hij met zijn camper tussen twee splinternieuwe Hymer campers stond, de Duitse eigenaren klaagde dagelijks na een regenbui dat ze weer last hadden van lekkage. Wie verwacht dat zo snel bij een Hymer en dan ook nog twee splinternieuwe exemplaren.
Men streeft er naar om de bouw zo goedkoop mogelijk te laten verlopen, waarbij door inkoop van materialen en onderdelen de betreffende leveranciers zover worden uitgeknepen dat een goede kwaliteit bijna niet meer mogelijk is.
Het bouwen van een goede caravan is niet moeilijk, maar ze moeten nog betaalbaar blijven. Dus als de verkoopprijs niet meer omhoog kan en de bouwkosten niet meer omlaag kunnen dan moet je besparen op inkoop, wat meestal niet ten goede komt van de kwaliteit. Zo zijn er al veel merken op de bek gegaan en ook de fabrikanten waarvan men denkt dat ze de Duitse kwaliteit nog steeds bouwen.
Alles werkt nog naar behoren, ligt als een "blok" achter de auto, mits goed beladen natuurlijk.
We hebben geen ervaring met andere merken maar je ziet toch wel verschil in afwerking en materialen.
Dat is dan ook de reden waarom we voor een Tabbert hebben gekozen Maar een Hymer Eriba of een Skandinavisch exemplaar had ook heel goed gepast.
Wij hadden de caravan in Nederland gekocht en wilde de caravan toen ook via de Rabo bij Interpolis verzekeren, in eerste instantie zei men dat een Tabbert niet verzekerd kon worden, na een intern telefoontje was er toch een akkoord. Maar het model Tabbert speelt wel een rol. Nu staat de caravan op Belgisch kenteken en de Belgische verzekeringsmaatschappijen doen helemaal niet moeilijk over Tabbert.
Er is met elk merk wel eens wat, of het nou een duur of een goedkoop budget modelletje is, je moet er een beetje geluk bij hebben.
Hoorde laatst van iemand dat hij met zijn camper tussen twee splinternieuwe Hymer campers stond, de Duitse eigenaren klaagde dagelijks na een regenbui dat ze weer last hadden van lekkage. Wie verwacht dat zo snel bij een Hymer en dan ook nog twee splinternieuwe exemplaren.
Men streeft er naar om de bouw zo goedkoop mogelijk te laten verlopen, waarbij door inkoop van materialen en onderdelen de betreffende leveranciers zover worden uitgeknepen dat een goede kwaliteit bijna niet meer mogelijk is.
Het bouwen van een goede caravan is niet moeilijk, maar ze moeten nog betaalbaar blijven. Dus als de verkoopprijs niet meer omhoog kan en de bouwkosten niet meer omlaag kunnen dan moet je besparen op inkoop, wat meestal niet ten goede komt van de kwaliteit. Zo zijn er al veel merken op de bek gegaan en ook de fabrikanten waarvan men denkt dat ze de Duitse kwaliteit nog steeds bouwen.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Nou, ik heb hem zaterdag gehaald en hij staat veilig voor de deur. Die mover is een prima optie, dat had ik jaren eerder moeten doen!
Inmiddels heb ik de basisuitrusting ingeruimd, terwijl ik ondertussen de belangrijke zaken even op juiste werking heb getest. Alles functioneert zoals het moet, het verschil in afwerkingskwaliteit ten opzichte van de Hobby viel me nu wederom op.
Ik heb alleen echt moeten zoeken naar het knopje van de boiler. Bij Hobby zit die in het keukenblok, Tabbert heeft hem onder de bedrand verstopt.
Nu komend weekend maar eens proberen!
Inmiddels heb ik de basisuitrusting ingeruimd, terwijl ik ondertussen de belangrijke zaken even op juiste werking heb getest. Alles functioneert zoals het moet, het verschil in afwerkingskwaliteit ten opzichte van de Hobby viel me nu wederom op.
Ik heb alleen echt moeten zoeken naar het knopje van de boiler. Bij Hobby zit die in het keukenblok, Tabbert heeft hem onder de bedrand verstopt.
Nu komend weekend maar eens proberen!
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Dat het knopje onder je bedrand verstopt zit heeft een reden, zo kan je als je s morgens wakker wordt, de boiler alvast aanzetten, zodat je warm water hebt als je je gaat opfrissen, etc.
De knop van de boiler zit bij ons onder bij het wasbakje in de badkamer.
Onze Tabbert staat ook sinds het weekend weer aan huis, vrijdag nacht vertrekken we naar het Lago Magiore.
De knop van de boiler zit bij ons onder bij het wasbakje in de badkamer.
Onze Tabbert staat ook sinds het weekend weer aan huis, vrijdag nacht vertrekken we naar het Lago Magiore.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Hallo,
Een goede leveller eronder en men kan er NIET meer mee weg
Een goede leveller eronder en men kan er NIET meer mee weg
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Dat zou sneu zijn..
Dag lago Maggiore..
Dag lago Maggiore..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
RE.gif
Ab,
Wij blijven gewoon op de standaard wijze levellen , ik steek dat geld liever in een nieuwe auto.
En ik kom graag op mijn bestemming, aan huis camperen zie ik nu ook weer niet zo zitten.
Ab,
Wij blijven gewoon op de standaard wijze levellen , ik steek dat geld liever in een nieuwe auto.
En ik kom graag op mijn bestemming, aan huis camperen zie ik nu ook weer niet zo zitten.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Dat is idd een voordeel gebleken tijdens ons eerste weekendje weg. De caravan bevalt super, we hebben echt lekker veel ruimte en de verwarming is stukken beter dan die in de Hobby. Veel sneller op temperatuur, en dat was met Pasen wel heel fijn!Ferdi schreef:Dat het knopje onder je bedrand verstopt zit heeft een reden, zo kan je als je s morgens wakker wordt, de boiler alvast aanzetten, zodat je warm water hebt als je je gaat opfrissen, etc.
Inmiddels staat hij klaar voor de volgende trip, lekker zes daagjes op stap. Ik heb er zin in!
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Heeel goed, we hebben een tabbert comtesse 400 , rondzit, kopkeuken, vast toilet, inmiddels 20jaar oud en ziet er nog uit als bijna nieuw. Voortent Isabella Ambassador van 12 jaar oud
In ons bezit reeds 11 jaar. staat altijd aan huis wel beschut maar niet binnen dus regen en wind kan ie allemaal nog tegen.
Kleine zaken die er gebeurd zijn in de laatste jaren: slot van de toiletruimte vervangen en de slotjes van de bovenklepdeurtjes vervangen.
De slotjes van de laden in de keuken moeten we ook vervangen.
Caravan is nu even op onderhoud vw ploffen van de Truma SL 3002 en van de electrolux koelkast die naar onze mening wat minder koelt de laatste jaren.
Verder is de caravan uitgerust met combirollos die mijn man eens zelf heeft uitgenomen en opnieuw op spanning heeft gezet, nu gaan die ook weer prima.
Het oudbollige interieur heb ik met andere gordijntjes en stoffen bekleding over de bestaande heen een eigenheid meegegeven.
Iedere 2 jaar op controle in Belgie en krijgen steeds compliment dat hij er zo goed uit ziet , nergens scheuren of vocht, en gewoon verzekerd en we behoren niet tot de reizigersgroep.
We gaan ermee op vakantie voor 3 weken in de zomer en nemen de fietsen mee op de dissel. afgelopen jaren zijn we er ook een paar keer een lang weekend mee weg geweest.
Dus jullie zien het kan meevallen, we hopen er nog wat jaartjes plezier van te hebben.
gr Cheke
In ons bezit reeds 11 jaar. staat altijd aan huis wel beschut maar niet binnen dus regen en wind kan ie allemaal nog tegen.
Kleine zaken die er gebeurd zijn in de laatste jaren: slot van de toiletruimte vervangen en de slotjes van de bovenklepdeurtjes vervangen.
De slotjes van de laden in de keuken moeten we ook vervangen.
Caravan is nu even op onderhoud vw ploffen van de Truma SL 3002 en van de electrolux koelkast die naar onze mening wat minder koelt de laatste jaren.
Verder is de caravan uitgerust met combirollos die mijn man eens zelf heeft uitgenomen en opnieuw op spanning heeft gezet, nu gaan die ook weer prima.
Het oudbollige interieur heb ik met andere gordijntjes en stoffen bekleding over de bestaande heen een eigenheid meegegeven.
Iedere 2 jaar op controle in Belgie en krijgen steeds compliment dat hij er zo goed uit ziet , nergens scheuren of vocht, en gewoon verzekerd en we behoren niet tot de reizigersgroep.
We gaan ermee op vakantie voor 3 weken in de zomer en nemen de fietsen mee op de dissel. afgelopen jaren zijn we er ook een paar keer een lang weekend mee weg geweest.
Dus jullie zien het kan meevallen, we hopen er nog wat jaartjes plezier van te hebben.
gr Cheke
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Wij hebben een tabbert uit Dec. 1977 en ik zal je zeggen is nog 100 % hard en blinkt nog als nieuw. Tabbert is een van de degelijkste caravans. (ooit een Kipje of Hobby uit 77 tegengekomen haha)
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
onze eerste campeervriend was een vouwwagen raclet en die was goed
weggedaan en een hobby gekocht, die was goed
weggedaan wegens te klein en een lmc gekocht die was ook goed
weggedaan wegens nog net iets te klein en een tabbert comtesse 6.20 gekocht.
Hier kan ik maar een ding over zeggen : hadden we die eerste drie maar overgeslagen.
Volgens ons gaat er echt niets boven een Tabbert (of we weten niet beter)
Die heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb nu via dit forum info gevraagd ivm wintervakantie en dit jaar ga ik ermee op wintervakantie.
oh ja nog een ding : de caravan is reeds 12 jaar oud en is nog als nieuw. Zelfs het kookvuur in de caravan is nog nooit gebruikt.
Deze winter is echt alles getest verwarming op stand 3 : prima
water : niets bevroren
wc : alles ok
dus we gaan ervoor.
weggedaan en een hobby gekocht, die was goed
weggedaan wegens te klein en een lmc gekocht die was ook goed
weggedaan wegens nog net iets te klein en een tabbert comtesse 6.20 gekocht.
Hier kan ik maar een ding over zeggen : hadden we die eerste drie maar overgeslagen.
Volgens ons gaat er echt niets boven een Tabbert (of we weten niet beter)
Die heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb nu via dit forum info gevraagd ivm wintervakantie en dit jaar ga ik ermee op wintervakantie.
oh ja nog een ding : de caravan is reeds 12 jaar oud en is nog als nieuw. Zelfs het kookvuur in de caravan is nog nooit gebruikt.
Deze winter is echt alles getest verwarming op stand 3 : prima
water : niets bevroren
wc : alles ok
dus we gaan ervoor.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
RE.gifKingpin1966 schreef:RE.gif
Daar hebben de verzekeraars overduidelijk geen boodschap aan.
Degoedkoopstepolis.nl doet er zelfs nog een schepje bovenop door expliciet de modellen te noemen nl. de Baronesse en de Comtesse.
De reden laat zich raden.......
De Comtesse En
De Baronesse
Waarom laat de reden zich raden dan Kingpin1966?
ben je nu niet een beetje veroordelend, ik wil je wel een keer in het echte leven ontmoeten en ik denk dat je een heel ander persoon voorstelt bij de foto's die je plaatst, ik vind dat je daar voorzichtig mee moet zijn.
Een Tabbert Baronesse 630 hebben wij ook nog in Winterberg staan (permanent) lekker voor de weekendjes, aardig wat kmtjes mee gereden en rijdt heerlijk achter de Audi, de Range Rover weet er ook wel raad mee
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
RE.gif
Micky.
Even een paar zaken rechtzetten, ten eerste veroordeel ik niet
Ik constateer slechts een, in mijn ogen, kwalijke trend onder de verzekeraars.
Zoals algemeen bekend is heeft het merk Tabbert, door toedoen van een bepaald groep gebruikers nl. zigeuners, een behoorlijk slechte reputatie gekregen.
Een reputatie waar niet alleen Tabbert erg mee in zijn maag zit, ook de vele bezitters van een Tabbert zijn hier de dupe van.
En dan vooral de gebruikers met een Tabbert uit de Baronesse en Comtesse serie, een caravan die ook door de eerder genoemde groep gebruikers veel werd gekocht.
Dat uit zich in het feit dat bezitters van een degelijke caravan er bijzonder veel moeite voor moeten doen om een verzekeraar te vinden die hun paleisje nog willen verzekeren.
Gelukkig doet men over de nieuwe Tabbert modellen niet (meer) zo erg moeilijk bij de verzekeraars.
Kun jij me dan een andere reden verklaren waarom deze verzekeraar uitgerekend deze twee modellen expliciet bij naam noemt?
Micky.
Even een paar zaken rechtzetten, ten eerste veroordeel ik niet
Ik constateer slechts een, in mijn ogen, kwalijke trend onder de verzekeraars.
Zoals algemeen bekend is heeft het merk Tabbert, door toedoen van een bepaald groep gebruikers nl. zigeuners, een behoorlijk slechte reputatie gekregen.
Een reputatie waar niet alleen Tabbert erg mee in zijn maag zit, ook de vele bezitters van een Tabbert zijn hier de dupe van.
En dan vooral de gebruikers met een Tabbert uit de Baronesse en Comtesse serie, een caravan die ook door de eerder genoemde groep gebruikers veel werd gekocht.
Dat uit zich in het feit dat bezitters van een degelijke caravan er bijzonder veel moeite voor moeten doen om een verzekeraar te vinden die hun paleisje nog willen verzekeren.
Gelukkig doet men over de nieuwe Tabbert modellen niet (meer) zo erg moeilijk bij de verzekeraars.
Kun jij me dan een andere reden verklaren waarom deze verzekeraar uitgerekend deze twee modellen expliciet bij naam noemt?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Onnodige quote verwijderd. Mafdaf
RE.gif
Ik verwijs nogmaals naar jou zin: "De reden laat zich raden......." met de 2 foto's eronder, als jij dat zelf niet als veroordelen ziet, dan begrijp je zelf niet wat je schrijft.
Ik zie niet in waarom ik überhaubt een andere reden moeten verklaren? omdat 1 verzekering 2 type caravans afwijst?
verder zie je dat hierboven genoeg mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met verzekeren, ook wij niet terwijl onze wel in de door "veroordeelde" doelgroep valt, wij hadden gewoon keuze genoeg.
RE.gif
Ik verwijs nogmaals naar jou zin: "De reden laat zich raden......." met de 2 foto's eronder, als jij dat zelf niet als veroordelen ziet, dan begrijp je zelf niet wat je schrijft.
Ik zie niet in waarom ik überhaubt een andere reden moeten verklaren? omdat 1 verzekering 2 type caravans afwijst?
verder zie je dat hierboven genoeg mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met verzekeren, ook wij niet terwijl onze wel in de door "veroordeelde" doelgroep valt, wij hadden gewoon keuze genoeg.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
RE.gif
Dan stel ik de vraag anders, leg mij dan eens uit waarom deze verzekeraar expliciet deze twee types caravan weigerd te verzekeren.
Dat kan in mijn ogen geen toeval zijn.
Je zal het toch met me eens zijn dat men daar een reden voor moet hebben, je sluit niet zomaar een caravanmerk of type uit van verzekering.
Het jammere/gelukkige is dat deze verzekeraar niet meer lijkt te bestaan.
Jammer omdat je nu niet meer kunt vragen waarom men deze types caravan niet verzekeren wil.
Gelukkig omdat ik persoonlijk dergelijke verzekeraars liever kwijt ben dan rijk.
Dan stel ik de vraag anders, leg mij dan eens uit waarom deze verzekeraar expliciet deze twee types caravan weigerd te verzekeren.
Dat kan in mijn ogen geen toeval zijn.
Je zal het toch met me eens zijn dat men daar een reden voor moet hebben, je sluit niet zomaar een caravanmerk of type uit van verzekering.
Het jammere/gelukkige is dat deze verzekeraar niet meer lijkt te bestaan.
Jammer omdat je nu niet meer kunt vragen waarom men deze types caravan niet verzekeren wil.
Gelukkig omdat ik persoonlijk dergelijke verzekeraars liever kwijt ben dan rijk.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
RE.gif
je zegt het zelf al, deze bestaat niet meer, dus is deze discussie eigenlijk zinloos, zeker aangezien ui diverse bovenstaande posts duidelijk is dat de Tabberts gewoon te verzekeren zijn bij wel bestaande verzekeraars
je zegt het zelf al, deze bestaat niet meer, dus is deze discussie eigenlijk zinloos, zeker aangezien ui diverse bovenstaande posts duidelijk is dat de Tabberts gewoon te verzekeren zijn bij wel bestaande verzekeraars
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
RE.gif
Het is toch ook van de gekke dat je, door de capriolen van een bepaalde bevolkingsgroep, alle bezitters van een Tabbert over een kam scheert?
Weg met dit soort verzekeraars!!!
Het is toch ook van de gekke dat je, door de capriolen van een bepaalde bevolkingsgroep, alle bezitters van een Tabbert over een kam scheert?
Weg met dit soort verzekeraars!!!
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Verzekeraars kijken alleen naar cijfers. Er wordt vervolgens een kansberekening gemaakt, en vervolgens wordt daar dan weer een premie aangehangen waar ze aan verdienen kunnen.
Als blijkt, dat een bepaald merk of type er statistisch in negatieve zin uit springt, gaan ze daar wat aan doen.
Dat kan op 2 manieren. Of de premie verhogen, of gewoon het risico niet meer nemen.
Dat is namelijk exact wat een verzekeraar doet. Die neemt tegen betaling het risico van schade of verlies van een caravan. Helaas zijn het geen filantropen, dus moet het wel geld opleveren.
Dat Tabberts een tijd grote modellen caravans produceerden, die erg in de smaak van een bevolkingsgroep viel, die meer dan gemiddeld een caravan "kwijtraakten", kan lastig zijn voor goedwillenden.
Maar de verzekeraar kan je dat niet eens kwalijk nemen.
Je kunt 'm hoogstens kwalijk nemen. dat ie niet bereid is om onderzoek naar de koper van die caravan te doen. En misschien teveel in hokjes denkt.
Je kunt een Vivaldi immers moeilijk vergelijken met een Baronesse om zo maar e's een paar modellen te noemen.
Misschien komt het ook doordat de tussenpersonen steeds meer buitenspel gezet zijn ?
Dat waren bij uitstek de mensen die hun klanten kenden..
Als blijkt, dat een bepaald merk of type er statistisch in negatieve zin uit springt, gaan ze daar wat aan doen.
Dat kan op 2 manieren. Of de premie verhogen, of gewoon het risico niet meer nemen.
Dat is namelijk exact wat een verzekeraar doet. Die neemt tegen betaling het risico van schade of verlies van een caravan. Helaas zijn het geen filantropen, dus moet het wel geld opleveren.
Dat Tabberts een tijd grote modellen caravans produceerden, die erg in de smaak van een bevolkingsgroep viel, die meer dan gemiddeld een caravan "kwijtraakten", kan lastig zijn voor goedwillenden.
Maar de verzekeraar kan je dat niet eens kwalijk nemen.
Je kunt 'm hoogstens kwalijk nemen. dat ie niet bereid is om onderzoek naar de koper van die caravan te doen. En misschien teveel in hokjes denkt.
Je kunt een Vivaldi immers moeilijk vergelijken met een Baronesse om zo maar e's een paar modellen te noemen.
Misschien komt het ook doordat de tussenpersonen steeds meer buitenspel gezet zijn ?
Dat waren bij uitstek de mensen die hun klanten kenden..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Precies Ab, de goede lijden dus helaas onder de slechte.Verzekeraars kijken alleen naar cijfers. Er wordt vervolgens een kansberekening gemaakt, en vervolgens wordt daar dan weer een premie aangehangen waar ze aan verdienen kunnen.
Als blijkt, dat een bepaald merk of type er statistisch in negatieve zin uit springt, gaan ze daar wat aan doen.
Dat kan op 2 manieren. Of de premie verhogen, of gewoon het risico niet meer nemen.
Als je met een Baronesse of Comtesse een willekeurige Franse camping op rijdt zal de campingbaas je eerst even aankijken cq "onderzoeken" of hij niet met Gens du Voyage te maken heeft want daar zit hij waarschijnlijk echt niet op te wachten.
Sorry maar mooier is 't niet....
Hoe zit 't eigenlijk met het verzekeren van de grotere modellen Fendt (tandemassers bijvoorbeeld)?
Da's nu de nieuwe Gens du Voyage caravan aan het worden heb ik 't idee?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Geen idee. Met mijn caravan was de overschrijving van de verzekering in 5 minuten gepiept. Da's wel geen tandemasser. (wil ik liever niet) maar wel 6.2 mtr opbouw.
Een neef van me heeft een tandemasser van 740 opbouw. Die had ook geen probleem. Maar dat is een Hobby. Misschien maakt dat verschil.
En misschien hebben de verzekeraars ook wel andere wegen gevonden om risicogevallen te weren. Dat lijkt me eigenlijk nog het meest waarschijnlijke.
Een neef van me heeft een tandemasser van 740 opbouw. Die had ook geen probleem. Maar dat is een Hobby. Misschien maakt dat verschil.
En misschien hebben de verzekeraars ook wel andere wegen gevonden om risicogevallen te weren. Dat lijkt me eigenlijk nog het meest waarschijnlijke.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
We gaan volgende week voor het eerst met de Puccini dubbelas op reis. Ik zal het weten te zeggen als ik terug ben...MET of ZONDER caravan
Re: Hoe bevalt de Tabbert?
Ik reed vorige week de grens neer Belgie over van Maastricht naar Luik.deusjevo schreef:Hoe zit 't eigenlijk met het verzekeren van de grotere modellen Fendt (tandemassers bijvoorbeeld)?
Da's nu de nieuwe Gens du Voyage caravan aan het worden heb ik 't idee?
Net voor de grens bleek een delegatie van deze bevolkingsgroep te zijn neergestreken.
Hoewel er nog erg veel cremekleur van de Baronesse te zien was stonden er toch ook opvallend veel witte Tabberts tussen.
Kennelijk blijft het merk toch onlosmakelijk verbonden met deze reislustige mensen.
Wij zijn ook in de running geweest voor een Puccini maar zijn uiteindelijk afgehaakt vanwege het grote gewicht.
Maar het blijft een prachtige caravan
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!