Sprite Alpine Sport 420CT

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » ma 21 okt 2019 11:00

Hallo allemaal, we zijn weer terug. Ruim een jaar geleden zijn we verhuisd naar het vouwwagen forum. Nadat we eerst een aantal jaren een Eriba Feeling 430 hebben gehad, zijn we overgestapt naar een Holtkamper Kyte. Fantastische vouwwagen die super snel staat (25 minuten vanaf afkoppelen tot aan koffie) en zo'n ding merk je niet achter de auto. Echter, gezien wij voornamelijk in voor en naseizoen op pad zijn mis je toch het comfort van een caravan. Warm krijg je het wel in een vouwwagen, maar het blijft een tent. Dus deze staat nu weer te koop en er is veel animo voor.

Op de kampeer en caravan beurs rondgekeken met de dingen die we miste en juist fijn vonden van de Eriba in gedachten. De Eriba vonden we te krap aan doen, te weinig ruimte op de toilet en bij de keuken, maar wel een fijn buiten formaat. We willen niet veel groter en zwaarder, zeker gezien er tegenwoordig een BMW 120i (2019) voor hangt ipv de 430D Gran Coupe die we eest hadden.

Sprite stond totaal niet op ons lijstje van caravans waar we voor op pad waren, maar wat een fijne indeling! Ietsje korter zelfs dan de Eriba, maar zo'n enorm gevoel van ruimte op alle plekken. En onze wens van 2 enkele bedden (we hebben geen kinderen) ook ingevuld op een goede manier. Inmiddels hebben we een goede offerte liggen van een dealer. Zodra de Kyte verkocht is, wat zaterdag wel eens zou kunnen gebeuren, willen we verder tot aankoop over gaan met levering begin volgend jaar.

Paar vragen:
1) kwaliteit van Sprite => zijn er dingen die we nog moeten weten? Minder over te vinden dan de bekende merken. Eerste indruk is positief.
2) heeft iemand ervaring met het slaapcomfort? De kussens met binnenvering en lattenbodem eronder lagen erg prettig met een Duvalay erop als eerste indruk. Maar 10 minuten is wel wat anders dan 15 nachten
3) is de boiler (5L) en watertank (38L) voldoende voor een korte douche? Zullen we niet vaak gebruik van maken, gezien we vrijwel altijd op campings staan met zeer goed sanitair.
4) In de offerte zit een Enduro mover, is dat wat? Bij 1 dealer kunnen we een jonge occasion mover gratis krijgen bij aanschaf. Met nieuwe accu en lader. De gratis versie is wel een halfautomaat, bij nieuw kopen gaat mijn voorkeur uit naar de EM305+, dus een vol automaat.
5) wij twijfelen tussen een Omnistor, maar die wordt maar maximaal 3 meter breed door de knik in het dak of een Unico Torino of Fortex Expedition. We blijven normaal 2 tot 4 nachten op 1 plek en rijden dan weer door. Staat een Unico / Fortex daadwerkelijk in een minuut of 10? Ook voor iemand met wat lage onderrug klachten?
6) ATC is een optie die we nu niet erbij hebben genomen. Volgens de dealer niet nodig. Zijn jullie het daarmee eens?

Wellicht een vraag nog die weinigen kunnen beantwoorden: we hebben alleen ervaring met de Eriba als caravan, die best prettig achter de auto lag, maar ook lager is door het hefdak. Is het verschil duidelijk merkbaar met een hogere caravan? De Eriba stond op BPW wat iets minder goed schijnt te zijn dan Alko

Veel vragen, maar goed, alle hulp is welkom en anders gaan we er gewoon voor en zien we wel.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door janvijn » ma 21 okt 2019 16:56

Beste RDDR,
Als je een goed gevoel hebt bij het voornemen een Sprite Alpine te kopen zou ik dat gewoon doen.
Wij hebben in ons caravan/camper leven overwegend wagens gehad van Duitse makelij,- Dethleffs,- Eriba/Hymer Nova,- Fendt,- allemaal niks mis mee maar sinds 1,5 jaar een Sprite Cruzer en dat bevalt ons zeer goed,- eigenlijk de fijnste caravan die we tot nu toe gehad hebben.
1) Kwaliteit: In het algemeen wil ik er over zeggen dat de kwaliteit van het interieur in Engelse caravan iets minder is dan die van Duitse komaf,- daarmee zeker niet bedoeld dat ze slecht(er) zijn. Het zit voornamelijk in kleine dingetjes,- een scharniertje of een slotje,- dat soort dingetjes zijn bij de Duitse caravans net een stukje degelijker vind ik. Het frame van met name bovenkastjes is voor een groot deel opgebouwd uit kunststof profielen,- er zullen mensen zijn die dat minder van kwaliteit vinden,- wij hebben daar echter nog nooit problemen mee ondervonden.
De opbouw van de caravan zelf, daarvan schat ik de kwaliteit zelfs iets hoger in dan de Duitse,- zeker wanneer het gaat over een caravan met vlakke plaat op de wanden.
2) Slaapconfort: Ik heb geen negatieve opmerkingen over de matrassen on onze caravan,- liggen prima. De breedte van de 1 persoons bedden zijn wel minimaal vind ik,- maar wordt iedere morgen weer tevreden wakker.
3) Boiler: 5 liter is denk ik erg weinig,- voor een korte douche mogelijk wel voldoende. Wij hebben een 10 liter boiler en gebruiken de douche iedere dag (2 personen) we maken nooit meer gebruik van een douche op de camping.
4) Mover: Met de movermerken die je noemt heb ik geen ervaring,- wij hebben altijd Truma movers in gebruik gehad en nu nog,- ik zou in ieder geval gaan voor een volautomatische puur omdat ik dat makkelijk vindt.
5) Omnistore: De kwaliteit van Omnistor is prima, het gebruikt/gemak ook,- maar ik vind ze niet echt effectief,- met zijwanden dan gaat het weer wel, maar die zijn van PVC en dus loodzwaar. De Omnistor zelf met omkasting is ook heel zwaar vind ik,- mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een van genoemde luifels, maar dat is heel persoonlijk.
6) ATC: geen ervaring mee.
Niet gevraagd, maar zeker vermeldenswaard,- Het comfort daar kan geen Duitse caravan tegen concurreren,- is toch zeker in de uitvoering die wij hebben (Cruzer) van hoog niveau.
Hoop je hiermee voldoende info te hebben gegeven, met vriendelijke groet
Jan Vijn

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » ma 21 okt 2019 19:43

Hier een ervaringsdeskundige.
6 jaar een Alpine Sport gereden met veel plezier.
Weggedrag is prima, let wel op een goede gewichtsverdeling, bandenspanning en kogeldruk.
Wat ook heel prettig is is de zee van ruimte, je loopt door de hele caravan heen van voor tot achteren en het licht van buitenaf.
Zitcomfort is uitstekend te noemen, voor een nog betere zithouding kan de rugleuning iets onderuit geschoven worden zodat er iets meer steun in de onderrug ontstaat.
Slaapcomfort is ook prima te noemen en dat zeker met de duvalay’s.
Ik heb waar de lattenbodem over heen schuift ingepoederd met ouderwetse talkpoeder, werkt uitstekend!
Dat kan ook met de raamrubbers dan blijven deze in goede conditie.
Opmaken van het twee persoons bed gaat ook heel gemakkelijk, ik heb het geklokt op 1.30 minuut.
We hebben daarvoor wel een taakverdeling, moeders poets de tanden en toiletteert, ik maak het bed op.
Daarna gaat zij in bed en poets ik mijn tanden en ga nog naar het toilet.
En na het opstaan, ik als eerste, ruim ik eerst mijn duvalay op waarna moeders er uitkomt en ik haar duvalay opruim.
Zo lopen we elkaar dan ook niet in de weg.
De doucheruimte gebruiken we als een soort kast waar de duvalays op elkaar staan gestapeld, tijdens het rijden liggen ze op de vloer.
Verder nog een paar tassen en wat flessen drank, zoals wijn, port en whisk(e)y.
We douchen trouwens nooit in de caravan, maar voor normaal gebruik is die 5 liter boiler voldoende.
Bij een normale douchebeurt gebruik je ongeveer 20 a 25 ltr water afhankelijk van de duur.
Dan zou je een hele snelle douche kunnen nemen, immers het hete water wordt gemengd met koud water.
Ik zou voor de nieuwe mover gaan, en wbt luifel kan ik geen advies geven.
We hebben een schuifluifel. En voor langere periodes een Karsten voortent.
ATC is ook niet nodig, je kunt prima zonder.
De stroomlijn van de Sprite is ook goed te noemen.
Elke nieuwe serie gaat eerst in de windtunnel alvorens in productie te komen.
Onze vorige caravan was een Bürstner van 420 en deze stond op BPW maar onze ervaring met Alko is duidelijk beter en prettiger.
Dat was het in vogelvlucht, hopelijk kunt u er iets mee.
Succes met de aankoop en veel plezier er mee!
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » di 22 okt 2019 09:03

Bedankt voor snelle reacties! En leuk dat ze ook positief zijn. Vooral ook de bevestiging dat slapen op de banken geen probleem is. Het brede 2 persoonsbed gaan we overigens nooit gebruiken. Het viel ons ook al op hoeveel lekkerder je zit op deze kussens ten opzichte van de Duitse merken. Ook de zeer ruimtelijke indeling lijkt uniek voor Engelsen.

We hebben uiteraard ook naar de Mondial en de Cruzer gekeken, die er met dezelfde indeling als de Apline 420 zijn. Het is niet eens de prijs die ons tegen houdt, maar de vele zaken die we gewoonweg niet nodig hebben. Zeker een Mondial is niet veel duurder. We koken zelden op de camping en een oven zouden we nooit gebruiken. Een magnetron wil ik thuis al niet hebben. Kost je wel 2 kastjes en levert weer extra gewicht op. Ook vonden wij (maar dat is zeer persoonlijk) de kleurstelling binnen de Alpine Sport de mooiste van de drie. Nadeel is dat je geen elektrische verwarming hebt, maar een Truma Ultraheat is makkelijk achteraf in te bouwen en verwarmen met gas ging in onze Eriba eigenlijk ook prima. Ook de kleinere boiler moet je mee leven in de Alpine. En de Cruzer heeft in de kleding kast een mooiere indeling. Maar ook daar: maak zelf wel wat planken erin.
Dus komen we een keer bij de voordeligste optie uit.... is eens wat anders dan gebruikelijk mrgreen.gif

Voor wat betreft de luifel neigen we momenteel naar de Unico.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » di 22 okt 2019 10:20

Toen wij de onze kochten in 2014 hebben we direct de Truma Ultraheat laten inbouwen.
Dat koste toen incl. arbeidsloon € 440,—
We hebben er toen ook gelijk de vloerbedekking bij gekocht en dat alles was een hele goede investering.
We hebben toen ook een extra stopcontact in de badkamer laten aanleggen, dat is handig voor de electr. tandenborstel of electr. scheerapparaat of föhn.
Pas geleden hebben we onze Alpine Sport ingeruild.
We twijfelden ook tussen Mondial 420 en de Alpine Sport 420 maar uiteindelijk werd het toch de Mondial.
Er waren voor ons enkele praktische dingen die uiteindelijk de keuze bepaalden, de ultraheat zouden we toch nemen en de oven, tja we namen toch altijd al een oventje mee..
En daarbij, alle extra’s zoals die Ultraheat levert niet meer op bij inruil of verkoop.
Dan kan het er beter standaard inzitten denken we dan maar.
Onze nieuwe Mondial komt eind februari begin maart dus tot die tijd doen we het even zonder
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » di 22 okt 2019 11:42

Jan, inderdaad, als je toch al een oven wil hebben is dit veel handiger dan een draagbaar oventje.
Wij hebben echter gemerkt dat we in de afgelopen 5 jaar kamperen een dag of 2 daadwerkelijk in de caravan of vouwwagen gekookt hebben. We gaan min of meer elke dag uit eten of wat aanrommelen met de skottelbraai. Broodjes kopen we graag vers, dus daar helpt het ook al niet voor.
Verder zit er in de Mondial een radio/cd/MP3 speler die we ook nooit zullen gebruiken. In de Eriba een jaar een bleutooth speaker van goede kwaliteit meegenomen en niet aan geweest.

Ultraheat zullen we overwegen om direct in te laten bouwen. Lijkt me wel prettig.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » di 22 okt 2019 12:05

RE.gif inderdaad, die radio was ik vergeten, maar dat was geen issue.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Psjaak » di 22 okt 2019 16:32

Hallo RDDR,
Goed idee, zelf hebben we een nieuwe Sprite Cruzer SR 460 van dit jaar. ik heb drie woorden voor je; licht, ruim en comfortabel. Eigenlijk nog een vierde. Genieten.
Nog een tip voor Jan. Voorheen belanden de duvalay's ook in de doucheruimte. Wat we nu doen is het volgende de opgerolde duvalaymatrassen liggen op de kopse kant van de bank en de kussens laten we thuis. Zit uitstekend. De rugleuningen belanden nachts in de doucheruimte. We hebben wel de dikke duvalaymatrassen. Groet Sjaak
Geen kussens.jpg

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » di 22 okt 2019 17:14

RE.gif dank je voor de tip!
Ik zal het in de groep gooien!
Wij hebben de 2,5 cm duvalays maar hebben sinds een paar dagen een koud schuim matrasje van 2 cm eronder gemaakt.
Dus die dunnere is nu ook dikker geworden.
Uitproberen gaan we ze pas weer doen in de meivakantie.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » di 22 okt 2019 18:41

RE.gif RE.gif
Hier een update.
Ik heb het idee in de groep gegooid en deze werd met algemene stemmen 2 (mijn echtgenote) tegen 1 (ik zelf) weggestemd. mrgreen.gif
Opgegeven reden was dat het te rommelig en vol zou worden op de kopse kanten van beide banken.
We houden het dus op de bergplaats in de doucheruimte.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » di 22 okt 2019 19:09

RE.gif mrgreen.gif mrgreen.gif

Jan en Sjaak: Welke breedtemaat hebben jullie van de Duvalay?
Overigens heet ik Roy, wellicht handiger dan mijn forum naam
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » di 22 okt 2019 19:52

Die van ons zijn 66 cm breed.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door PMT » wo 23 okt 2019 12:04

Wij hebben sinds 2 jaar een Sprite Europa 460 en hebben hier al meer dan 16000km mee gereden en 26 weken in gebivakkeerd. Deze caravan ligt als een blok achter onze auto.
Hiervoor hebben we 19 jaar een Eifelland gehad, maar we wilden van het Franse bed af en zijn toen op zoek gegaan naar een andere caravan. In die Eifelland zelden of nooit gekookt en het leek ons ook niets met die luchtjes. Nu we de beschikking hebben over een oven en magnetron wilden we die ook gebruiken en dat doen we ook zeer regelmatig en tot onze verbazing zonder dat er nare geuren achterblijven. Er zit wel standaard een Omnivent in het dak die we ook altijd aanzetten als we iets in de oven hebben staan.
De afwerking in onze Sprite is niet van die kwaliteit als we bij onze Eifelland gewend waren en dan met name het fineer van de kastjes laat hier en daar iets los.
Slapen doen wij als een roos op onze enkele bank/bedden en dat is vooral te danken aan de geweldige matrassen met binnenvering. In de Eifelland hebben wij in al die jaren 4 matrassen en 2 toppers uitgeprobeerd, maar nooit echt lekker geslapen. Wij vonden de Duvalays te duur, mede omdat we ook nog eens een extra lakenset erbij wilden hebben, omdat we meestal wel een maand of zo op pad gaan. Uiteindelijk van onze topper uit de oude caravan 2 "duvalays" (75cm) gemaakt, door die 2 persoons topper doormidden te knippen. Dekbedden hadden we ook al standaard in onze oude caravan liggen, dus die rollen we nu samen met de topper op. Wij gebruiken de rol wel als ruggensteun op onze bank.
Douchen doen wij ook in de caravan als we wat verder van een sanitairblok af staan. Wij hebben een 10L boiler, een externe aqua roltank van 40L en een interne tank van 40L, dus daar kunnen we ruim mee douchen zonder dat de ander koud water heeft. Als we een kraan op de plek hebben sluiten we die direct aan op de caravan, dat scheelt mij een hoop gesjouw.
Onze Sprite is niet zo lang en heeft ook nog een knik in het dak. Toen wij hem 2e hands kochten zat daar nog een etuiluifel van 2.70m aan, maar die vonden wij te smal en hebben wij tot grote tevredenheid voor een Unico Torino gekozen. Op onze vorige caravan hadden wij een cassetteluifel, die natuurlijk wel sneller opzet dan de Torino, maar weer niet zo stormvast is als de Torino.
20180406_170814.jpg
zelfgemaakte duvalay
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Storm » wo 23 okt 2019 15:05

Paar vragen:
1) kwaliteit van Sprite;
in onze beleving goed in vergelijk met de hiervoor 2 Adria’s waar we nooit lekker in hebben kunnen zitten vanwege de kussens en houding.
2) heeft iemand ervaring met het slaapcomfort?
Ook wij gebruiken hierbij de Duvelay’s welke wij opgerold aan het hoofdeind laten liggen. Moet wel zeggen dat ik als ik ze nu zou kopen voor de dikke(re) uitvoering zou gaan om het ligcomfort nog iets te vergroten.
3) is de boiler (5L) en watertank (38L) voldoende voor een korte douche?
Geen idee in onze 370 Alpine (2015) hebben wij geen douche.
4) In de offerte zit een Enduro mover, is dat wat?
Hier kan ik niet over oordelen, behalve dat ik voor een volautomatisch zou kiezen.
Zelf hebben wij een Reich easydrive mover.
5) wij twijfelen tussen een Omnistor en unico Torino
Nu zou een omnistore voor ons nog iets korter zijn en helemaal zonder zijwanden véél te weinig beschutting geven. Wij hebben voor de Unico Verona gekozen omdat daar standaard inritsbare zijwanden bij horen. Daarmee kan je bij regenachtig of winderig weer net even een prettigere beschutte luifel creëeren.
Opzetten daarvan zonder zijwand net als de Torino in een 10 á 15 minuten. Met zijwanden 5 minuten extra.
6) ATC is een optie die we nu niet erbij hebben genomen.
Ik denk dat dat vooral afhangt van de gewichts verdeling trekkend voertuig en caravan. Indien er een zware trekker voor een lichte caravan staat niet, om deze reden ook niet bij mij is opgekomen of het wat Voor ons zou zijn.

Verder is de wegligging bij goede belading en een kogeldruk van rond de 75 kilo goed. Verschil in hoogte van de caravans zal wellicht merkbaar kunnen zijn indien de hogere bovenkastjes te zwaar beladen worden.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » wo 23 okt 2019 15:55

PMT en Storm, bedankt voor jullie bijdragen. Heel helder! En gelukkig ook overwegend positief op de loslatende fineer na. En de niet lekker zittende kussens herkennen we uit de Eriba. Vreemde 90 graden hoek waardoor je met geen mogelijkheid lekker zit. Kussens en van alles geprobeerd, zonder succes. We waren dan ook blij verrast toen we na een paar uur zwerven over de beurs in Utrecht ons op de bank van een Sprite Alpine 370 plofte.Overigens hebben ook wij getwijfeld tussen de 370 en 420 en uiteindelijk toch voor de 420 gekozen. Vinden de indeling op een aantal punten net wat handiger, maar was een close call. 370 heeft de kortere lengte en lager gewicht als voordeel.

Voor de luifel zijn we inmiddels bij Bax op bezoek geweest en de Torino staat nu heel hoog op ons lijstje. Moest wel maatwerk worden volgens de zeer vriendelijke medewerker daar, gezien de afwijkende vorm van Sprite aan de voorkant. Maar was verder geen probleem, behalve dat hij ietsje duurder wordt.

We zijn hier in de buurt bij een dealer geweest, maar ik werd niet wild enthousiast van de kennis en kunde van de verkoper.
Heeft iemand van jullie goede ervaringen met een Sprite dealer? Mocht je liever niet openlijk een dealer willen aan of afraden (wat ik me kan voorstellen) dan is een PM ook goed uiteraard.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » wo 23 okt 2019 16:01

RE.gif
Zonder reclame te maken, de onze is gevestigd in de Zuidoostbeemster aan de Purmerenderweg.
En wij zijn zeer tevreden over de kennis van zaken, de eerlijkheid en de klantvriendelijkheid.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door PMT » wo 23 okt 2019 17:39

RE.gif
Onze caravan komt ook bij van Vlierden vandaan. Die hebben wij bij hem via bemiddeling gekocht. Voor ons niet naast de deur, maar zou er zo weer naar toe gaan.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Psjaak » wo 23 okt 2019 19:32

Kan me bij de laatste spreker aansluiten. Heb er 5 caravans gekocht. Zeer tevreden.
Groet Sjaak

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Psjaak » wo 23 okt 2019 19:36

]IMG_7825 kl.jpg[/attachment]Kan me bij de laatste spreker aansluiten. Heb er 5 caravans gekocht. Zeer tevreden.
Groet Sjaak
Bijlagen
IMG_7825 kl.jpg

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » wo 23 okt 2019 20:20

Wat een eensgezindheid knipoog.gif

Niet bepaald in de buurt, maar we gaan contact met ze opnemen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Storm » wo 23 okt 2019 21:40

RDDR schreef:
wo 23 okt 2019 20:20

We zijn hier in de buurt bij een dealer geweest
Waar is hier?

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

Brethouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 nov 2018 11:04

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Brethouwer » do 24 okt 2019 16:53

Ik heb mijn Sprite mondial 420 gekocht bij Cor van den Oever. Goede service en krnnis van zaken.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » do 24 okt 2019 17:04

Storm schreef:
wo 23 okt 2019 21:40
RDDR schreef:
wo 23 okt 2019 20:20

We zijn hier in de buurt bij een dealer geweest
Waar is hier?
Omgeving Eindhoven, dus best een eind rijden naar de geadviseerde dealer.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » do 24 okt 2019 19:35

Even ter aanvulling: ondanks de afstand telefonisch contact gehad met de dealer in Zuidoostbeemster. Daar hadden we ook het gesprek mee gehad op de beurs in Utrecht. Wederom een zeer prettig gesprek en na een keertje heen en weer mailen hebben we daar nu een passende offerte van.
Inclusief een stopcontact in de badkamer en een aanpassing van het water systeem, waardoor je ook gebruik kan maken van de een permanente wateraansluiting (zo'n city aansluiting). De kosten van die aanpassingen vielen me erg mee.
Voor de mover was hun advies was de nieuwe Ego Titanium Quattro volautomatische mover. Ben een beetje huiverig gezien het een nieuw systeem is met de dubbele rol per band, maar gezien hoeveel verstand van zaken ze hadden nemen we het gokje maar denk ik.

Verder besloten om de Unico luifel te nemen en niet een Omnistor. Het laatste puntje waar we nog over twijfelen is het wel of niet laten inbouwen van de Ultraheat. Kost ruim 500 Euro, maar lijkt me wel prettig.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » do 24 okt 2019 20:57

RE.gif Toch leuk dit lezen!
En als je toch geld uitgeeft zou ik niet bezuinigen op die Ultraheat.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”