Tafel bij Elddis Affinity

Plaats reactie
Roussa
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 sep 2018 11:45

Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door Roussa » ma 12 nov 2018 17:52

Wij zijn in volle verwachting van onze Elddis Affinity 554. Dit wordt onze eerste caravan. Reuze blij mee, maar wordt mei voor we er mee op pad kunnen. Nu vraag ik mij af heb je voor buiten nog een kampeertafel nodig -voordeel verstelbare pootjes- of kun je het goed af met de bijgeleverde tafel?

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door Den Adriaan » ma 12 nov 2018 17:54

De bijgeleverde tafel vinden wij een onding.
Bij elke caravan gooien we de tafel weg.
Gewoon een aluminium tafeltje voldoet voor ons.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door freekvo » ma 12 nov 2018 18:23

Wij gebruiken de tafel van de Elddis wel in onze voortent. Kan prima maar we zijn wel met zn 2-en.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door Diny » ma 12 nov 2018 18:24

De meeste kampeerders hebben een aparte tafel voor buiten, met verstelbare poten.
Steeds heen en weer sjouwen met de tafel van binnen gaat snel vervelen.
Of de binnentafel tegen een regenbui kan weet ik niet.

Mooie caravan thumbup.gif
Tja, het wachten kan lang duren :(

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door janoniem » ma 12 nov 2018 18:44

Wij zijn met z'n tweeën en mooi weer kampeerders.
Onze binnentafel staat tijdens een langer verblijf altijd half vol met allerlei spulletjes en fungeert ook als werkruimte omdat het keukenblad maar beperkte capaciteit heeft. Onder de luifel staat een stevige Westfield met poten die alle vier continue verstelbaar zijn en daaromheen wordt gekletst, geborreld, gegeten en soms een dutje gedaan.
Steeds die binnentafel naar buiten verplaatsen, daar heb je gauw genoeg van vermoed ik.
Laatst gewijzigd door janoniem op ma 12 nov 2018 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

MercedesSwift
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
Locatie: Gelderland

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door MercedesSwift » ma 12 nov 2018 19:21

Gefeliciteerd met de aanwinst, top caravan.
De tafel komt bij ons zelden de kast uit.
Voor buiten gebruiken we een tafel met verstelbare poten.
En binnen voldoet de uitschuiftafel tussen de banken.
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door ElddisCrusader » di 13 nov 2018 12:22

Wij staan meestal maar een paar dagen achtereen op dezelfde camping en zetten dus zo weinig mogelijk spullen buiten de caravan neer. Het moet immers ook weer allemaal ingepakt worden. Wanneer het slecht weer is (dit komt weleens voor) wordt de tafel ook gebruikt om in de caravan met meer dan 2 personen te kunnen eten. Onder de zakluifel gebruiken we de tafel van de Elddis wanneer we buiten eten. Na het eten gaat de tafel weer in de kast en gebruiken we twee kleine klaptafeltjes om ons drinken op te zetten. Ons bevalt deze werkwijze goed maar voor mensen die langere tijd op een plaats staan kan ik me voorstellen dat ze andere eisen (ook qua grootte) aan een tafel stellen. Let er bij het inklappen van de tafel wel goed op dat je de juiste volgorde aanhoudt. Eerst de breedste poot naar de tafel toevouwen en vervolgens de smalste poot inklappen. Anders kun je de zaak kapot maken.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Volvodriver

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door Volvodriver » di 13 nov 2018 14:30

Een tafel in de caravan is vaak een "zwaar" exemplaar en niet voorzien van verstelbare poten. Daarom vaak niet geschikt om buiten te gebruiken. (Dat is bij de Elddis wat anders, lichter, dat klopt, maar met name het niet verstelbaar zijn is erg onhandig vind ik)

Daarom tijdens de 3 tot 4 weken reisvakantie met de caravan een lichtgewicht weerbestendige Westfield tafel onder de luifel. Als we weer vertrekken kan deze op één van de bedden. Maar meestal doen we deze tijdens het rijden in de achterbak van de auto. Samen met de stoelen de "voetenkrukjes" en de luifel. Genoeg ruimte.
Caravan is niet overbeladen en de auto kan nog meer hebben.

Roussa
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 sep 2018 11:45

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door Roussa » di 13 nov 2018 22:14

Dank allemaal. Prima tips. ik ga op zoek naar een Westfield tafel thumbup.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Tafel bij Elddis Affinity

Bericht door janoniem » di 13 nov 2018 23:18

RE.gif
Ga je die Westfield online bestellen, kijk dan ook eens op de .de versie van O. te W.
Zojuist gecheckt met de Westfield Superb 115, scheelt je zomaar bijna € 20.
In beide gevallen gratis verzendkosten.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”