Wat is dit voor onderdeel?

Plaats reactie
Ruud+Petra

Wat is dit voor onderdeel?

Bericht door Ruud+Petra » do 28 sep 2017 08:37

Bij het opruimen van de caravan kwam ik bijgaand onderdeel tegen.

Het kan bij de caravan horen, maar misschien is het ook wel een onderdeel van een of ander kampeeraccessoire. Het zat nog in het gesealde plastic. Gebruikt heb ik het dus nooit.

Ik heb een Sprite Cruzer 492 SR uit 2014.

Gelet op de vorm moet je het ergens induwen (het sluit iets af) en kun je het vervolgens met het hengseltje er weer uithalen. Het is van stevig schuimrubber gemaakt.

Wellicht herkent iemand van jullie het. Dank voor het meedenken.

Ruud
rps20170928_082238.jpg
rps20170928_082202.jpg
rps20170928_082130.jpg

koning

Re: Wat is dit voor onderdeel?

Bericht door koning » vr 29 sep 2017 09:16

Is het hengseltje van metaal of "waslijn".?

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Wat is dit voor onderdeel?

Bericht door graaf » vr 29 sep 2017 10:06

Lijkt op een hengseltje van zo'n plastic opbergtas van een dekbed of kussen (met een rits). Dat uit de bovenzijde gescheurd is.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Ruud+Petra

Re: Wat is dit voor onderdeel?

Bericht door Ruud+Petra » vr 29 sep 2017 11:28

Nee, het is zeker niet gescheurs.

Het is gewoon een touwtje dat aan de onderzijde met een metalen ringetje en een knoopje is "geborgd" en daar waar je het vasthoudt zit er een plastic slangetje omheen zodat het prettiger is om het vast te houden. De vorm is een beetje gebogen. Het is dus met veel zorg bedacht en gemaakt.

Ik kan me herinneren dat je het ergens in moet duwen zodat het iets afsluit (en dat heeft diezelfde gebogen vorm) en je door aan het "handvat" te trekken het er weer uit kan halen.

Maar ik weet dus echt niet wáár het ingestopt moet worden en wat het dus moet afsluiten.

Het zal wel weer zo'n "oh ja ......" gevalletje zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”