spatborden

Plaats reactie
BobG
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 mei 2017 20:20

spatborden

Bericht door BobG » ma 5 jun 2017 20:53

Vorig jaar juli kocht ik een 2e hands Sprite Europa 460 uit 2011, bij een BOVAG caravanhandel, geen Sprite dealer overigens. Ik viel op de caravan vanwege de indeling, het zitcomfort, de uitrusting en het handzame formaat.
Jammer alleen, dat na enkele weken het spatbord aan rechterzijde na een rit verdwenen bleek; geen aanrijding, nergens langs gereden, geen beschadiging te zien, domweg foetsie. Navraag bij importeur Caravan Trade Europe leverde een onderdeelnummer op + de mededeling dat het onderdeel via een Sprite-dealer besteld moest worden en dat de levertijd ca. 3 weken bedroeg. In oktober 2016 bestelde "mijn" caravanhandel het onderdeel via een Sprite dealer.... tot op heden nada, niks, geen spatbord. In april maar eens naar de Sprite dealer gebeld: moeilijk verhaal, spatbord niet meer vooorradig en dan is levring ongewis (moet eerst voldoende vraag zijn om spatborden te maken?).
Eind april op weg naar vakantiebestemming zag bij een tankstop dat ook het andere spatbord levensmoe werd; het hing al half naast de caravan en ik kon het zo oppakken; de kit was dood als een pier.
Contact gehad met de fabriek via mail., die verwees weer terug naar importeur, welke met de dealer " zou uitzoeken wat er gebeurd was met de bestelling"
Wie heeft ook dergelijke ervaring met Sprite caravans?

groet,
B.

Ruud+Petra

Re: spatborden

Bericht door Ruud+Petra » ma 5 jun 2017 22:06

Bob,

Nee. Ik heb die ervaring niet. Maar ik heb dan ook een andere Sprite caravan (nieuwer en een ander model). Ik neem trouwens aan dat je doelt op de wielomkasting/wielomlijsting?
sprite.jpg
sprite.jpg (28.41 KiB) 4223 keer bekeken
Op zich snap ik dat je eerst bij de verkopende dealer bent langsgegaan. Maar als die vervolgens contact gaat opnemen met een Sprite dealer en die laat na maanden horen dat het onderdeel niet op voorraad of iets dergelijks is dan zitten daar gewoon teveel schakels tussen en voelen ze zich stuk voor stuk te weinig betrokken om het probleem echt op te lossen.

Je hebt blijkbaar ook inmiddels al contact op genomen met de fabrikant. Slim. Maar ja, wat bedoelen ze met 'nagaan wat er met de bestelling gebeurd is'? Hebben ze het nu wel of niet besteld? Bestaat het onderdeel?

Ik ben zelf eens naar de site van de Swift Group gegaan en kwam daar van alles tegen, onder andere bijgaand formulier:
http://www.spritecaravansales.co.uk/sprite-spare-parts/

Ze hebben ook een 'owners club' waar je lid van kunt worden waardoor je toegang hebt tot een forum. Ook heb ik op de site van de Swift Group (het stikt er van de tabs en links) gelezen dat dealers online de voorraad van reserveonderdelen kunnen raadplegen.
https://www.swiftgroup.co.uk/

En ik kwam op die site een overzicht tegen van bedrijven in Engeland die reserveonderdelen voor (ook oudere) caravans van de Swift Group (Sprite is daar één van) verkopen.
http://www.swift-owners-club.com/support/spares.html

Succes !!

Casyman
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 08:49
Locatie: Eindhoven

Re: spatborden

Bericht door Casyman » di 6 jun 2017 03:08

Kijk eens bij THE Hap in voorthuizen,deze heeft diverse onderdelen voor Sprite caravans
C strandstoel.gif blij.gif Beter laat dan nooit.sprite Europa 460 Bj 2008/ Tuscon 2 WD/Unico Verona met voorscherm.fiamma caravanstore 310. knipoog.gif

BobG
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 mei 2017 20:20

Re: spatborden

Bericht door BobG » zo 15 okt 2017 11:31

Enkele dagen na mijn eerste bericht (5 juni '17) arriveerden 2 spatborden bij Rico: jammer dan, geheel verkeerde exemplaren, pasten absoluut niet! Ra ra, importeur had toch juiste nummer opgegeven? Hoe dan ook, de originele spatborden bleken niet meer leverbaar, zeker met Brexit gegaan?
Enfin na veel heen- en-weer gemail, kwamen begin augustus via een Sprite dealer 2 spatborden tevoorschijn die wel pasten.
Volgens Rico konden de spatborden niet onder garantie geleverd en geplaatst worden want: "het probleem is niet bekend en importeur noch fabrikant geven garantie of coulance", maar vooruit, Rico stelde grootmoedig voor om de kosten te dele, oftewel of ik diende€ 135,- te dokken. Op advies van mijn inmiddels ingeschakelde rechtsbijstandsverzekering - jawel, geen overbodige luxe- ben ik akkoord gegaan met voorstel van Rico. Natuurlijk niet omdat het zo' geweldige deal was, integendeel, maar de verzekeraar kwam tot het volgende; betaal die € 135, je krijgt ze van ons terug, want als we naar de Geschillencommissie stappen, kost ons dat meer geld en vooral meer tijd.
Kortom: de spatborden hangen op hun plek ( en nu goed!), pluimpje voor Univé rechtsbijstand en dikke onvoldoende voor RicoRecreatie

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: spatborden

Bericht door perry » zo 15 okt 2017 11:41

RE.gif

Beter dat het geregeld is jammer van de manier waarom.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”