Okkazie Sprite Cruzer.

Plaats reactie
StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door StevenPierre » wo 4 jan 2017 09:53

Bij http://haffkamp.eu/camper-kopen.html
staat een wel heel erg mooie caravan te koop.
Lekker compleet, van 2014, maar zelden gebruikt en ruikt nog nieuw.
Vorige eigenaar heeft caravan daar ingeruild om een camper te kopen.
Jullie mening?
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.

JaapB

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door JaapB » wo 4 jan 2017 10:15

Hoop geld.
Kijk eens op spritecaravans.nl en zie de prijzen van de nieuwste modellen.
Oké, hier zit een mover en voortent bij, maar daar valt bij een nieuwe over te onderhandelen.
De nieuwste modellen hebben ook nu de bodem/vloer niet meer van hout, maar ook kunststof, net als de buitenbeplating.

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 707
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door hoboken » wo 4 jan 2017 11:44

Heel erg duur, volgens mij koop je een nieuwe overjarige voor minder geld.
Of deze http://www.ovis.nl/partners/partnerlink ... Selector=1
nog een bij de zelfde verdeler http://www.ovis.nl/partners/partnerlink ... Selector=1

Importeren vanuit Nl mag geen probleem zijn hier op het forum is daar genoeg over te vinden.
Mvg Jean
Laatst gewijzigd door hoboken op wo 4 jan 2017 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Ruud+Petra

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door Ruud+Petra » wo 4 jan 2017 12:00

Tja, is niet bepaald goedkoop. Je hebt denk ik kunnen zien dat je inderdaad voor dat bedrag ook een (nieuwe) 'oud' 2016 model kunt kopen. Maar besef wel dat er nu een mover en een voortent bij zit. Van de andere kant: dit is de vraagprijs. Maar ja, op een nieuwe kun je natuurlijk ook nog afdingen of krijg je er andere opties bij, zoals een mover of voortent.

Maar het valt me altijd weer op hoeveel men voor een caravan vraagt van een paar jaar oud; zo weinig afschrijving.

Ik heb in juli 2014 een 492 SR Cruzer (model 2013) kunnen kopen van een particulier (inclusief mover en Unico Verona) voor 17.500 of 17.000 (ben ik vergeten). Ik besef wel dat ik daar toen erg veel geluk mee heb gehad. Hij stond pas 1 dag op Marktplaats en zou een week later naar de dealer gaan. Ik neem aan dat ze hem voor dezelfde prijs aan mij heeft aangeboden als wat die dealer hen had geboden.

Ik weet natuurlijk niet wat je vakantieplannen zijn maar als ik jou was zou ik gewoon nog een tijdje wachten en elke paar dagen de sites afstruinen. Wellicht loop je ook tegen een buitenkansje op. Gekocht heb je snel.

Ruud

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door Stef » wo 4 jan 2017 19:24

Wat was de nieuwprijs van deze caravan ❓

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Ruud+Petra

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door Ruud+Petra » wo 4 jan 2017 20:36

Stef,

Ik heb het even opgezocht: 21.695 exclusief afleveringskosten (ik schat rond de 500 euro).

Ik heb ook eens gekeken wat die nu nieuw kost: 24.695. Hij wordt dus blijkbaar elk jaar bijna 1000 euro duurder. Dat verklaart natuurlijk ook deels waarom de waarde niet zo snel daalt (zal ook wel voor andere caravans gelden).

Ruud

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door PD » wo 4 jan 2017 20:52

Ik vind de vraagprijs echt veel te hoog, kijk ook eens op MP wat ze voor vergelijkbare Sprite's vragen.

Als voorbeeld een uit 2013: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... e=lr&pos=1

Ik zou voor de aangeboden caravan van Haffkamp nooit meer dan 20k all-in betalen en zelfs dat vind ik al erg veel voor een bouwjaar 2014; we leven tenslotte alweer in 2017. Het is echter wel zo dat de markt voor nieuwe en jonggebruikte caravans wat overspannen lijkt te worden en daar zal de handelaar van proberen te profiteren; wij hebben zelfs problemen om een nieuw bestelde caravan geleverd te krijgen, onze dealer lijkt er niet aan te kunnen komen :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door Stef » wo 4 jan 2017 21:51

Ik weet niet of je nog wat in te ruilen hebt, maar ik zou zelf dan maar eens voor een nieuwe gaan kijken en als je toch niks in te ruilen hebt een leuke korting proberen te krijgen.
Een ander belangrijk punt is voor weinig meer begin je met een hele nieuwe met volledige fabrieksgarantie. !

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door StevenPierre » wo 4 jan 2017 22:27

Hallo,
Dank om mee te kijken/denken!
Vind de prijs ook aan de hoge kant, langs de andere kant, is werkelijk zo goed als nieuw.
Zit ook ATC enzo op.
Onze inruilcaravan staat in Biberwier, met sinds vandaag een halve meter sneeuw op...
Grtz!
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door ine » za 21 jan 2017 15:31

Volgens mij is hij nu 2000 gedaald in prijs.
Hij ziet er inderdaad ongebruikt uit.
Mooie wagen waar u nog veel plezier van kunt hebben.
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Re: Okkazie Sprite Cruzer.

Bericht door StevenPierre » zo 12 feb 2017 22:07

Aha!
Ook erg mooi, gisteren eens gaan kijken...

http://www.brabant-car.be/detail_caravan.php?id=382
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”