Elddis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AJMVer
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 23 mei 2016 11:03

Elddis

Bericht door AJMVer » ma 23 mei 2016 15:36

Wij willen voor het eerst een caravan aan gaan schaffen. Omdat wij niet zo'n grote caravan willen, komen we al gauw uit op een indeling zonder vast bed. De caravans van Eldiss spreken mij heel erg aan. Vooral die met 2 lange banken (aparte bedden) en een badkamer achterin.
Ik vraag me alleen af waar je overdag je dekbedden laat. Is daarvoor voldoende ruimte in de banken? En passen daar 's nachts ook de kussens van de rugleuning in?

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Elddis

Bericht door apejoekie » ma 23 mei 2016 16:25

Als het dezelfde kussens zijn als de Sprite dan past dat wel. Je kan voor de bank een klep open trekken en ze onder de bank schuiven. Als de kussens weer op de bank liggen passen de dekbedden er weer in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Elddis

Bericht door JanPunne » ma 23 mei 2016 16:54

Wij hebben een Sprite met 2 lange banken en badkamer achterin.
Wij laten overdag de duvalay's in de douche.
Opgerold en dan rechtop op elkaar staand nemen ze heel weinig ruimte in.
Misschien kunt u de dekbedden daar ook kwijt.
Dan kunnen de banken gebruikt worden voor andere zaken.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Elddis

Bericht door Storm » ma 23 mei 2016 17:23

Wij hebben een Sprite 370, die is zonder de badkamer, maar qua verdere indeling aardig gelijk.
De kussens opruimen voor de nacht is wel een dingetje. Opruimen in de banken gaat het echt niet worden.
1e hebben wij die ruimte nodig om spullen in op te bergen en 2e zijn de kussens te grof van formaat om te laten passen.

Wij gebruiken Duvalay's om in te slapen, een matrasje en dekbed in één. Deze rollen wij s-ochtends op en leggen die rol aan het einde/begin van de bank. Tijdens het slapen laten wij de rugkussens tussen het zitkussen en de zijwand in zakken.

Verder heb ik van de hangkast een legkast gemaakt zodat daar de hoofdkussens en zou evt ook de dekbedden kunnen liggen.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

JaapB

Re: Elddis

Bericht door JaapB » ma 23 mei 2016 17:35

Ruimte genoeg onder de banken.
Overdag liggen de dekbedden en kussens er.
En s'nachts zet ik de twee lange rugkussens in de douche.
En als we s'morgens gaan douchen zet ik ze weer op de bank.
Issesimpel.

Gebruikersavatar
AJMVer
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 23 mei 2016 11:03

Re: Elddis

Bericht door AJMVer » ma 23 mei 2016 18:06

Oké, dank u wel allemaal. Daar is dus wel iets op te bedenken.

Tita_NL
Berichten: 82
Lid geworden op: za 10 okt 2015 12:11

Re: Elddis

Bericht door Tita_NL » ma 23 mei 2016 21:05

Wij hebben een Elddis Odyssey 524 uit 2007 dus ik kan denk ik redelijk spreken over ruimte knipoog.gif

Overdag proppen wij de dekbedden en slopen in de tassen waar de dekbedden in zaten en stoppen deze links onder ( aan de kant van de boiler, deze staat s'nachts toch uit ) hier is ruimte zat). De kussentjes laten wij gewoon aan de voorkant van de varavan, je hebt hier ruimte genoeg daar je dit niet bij het bed betrekt.

Wij hebben voor de Elddis gekozen omdat je kan kiezen tussen 2 losse bedden of een vast bed, onze variant heeft dan ook nog een zitje dat je ook kan ombouwen naar een bed bed of stapelbed. Hoe flexibel wil je zijn.

Vliedje

Re: Elddis

Bericht door Vliedje » wo 25 mei 2016 08:34

Storm schreef: Wij gebruiken Duvalay's om in te slapen, een matrasje en dekbed in één. Deze rollen wij s-ochtends op en leggen die rol aan het einde/begin van de bank. Tijdens het slapen laten wij de rugkussens tussen het zitkussen en de zijwand in zakken.
Verder heb ik van de hangkast een legkast gemaakt zodat daar de hoofdkussens en zou evt ook de dekbedden kunnen liggen.
thumbup.gif Doen wij precies hetzelfde. Snel en comfortabel en bij slecht weer kun je er lekker tegen aanleunen.

Ab
Moderator
Berichten: 26752
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Elddis

Bericht door Ab » wo 25 mei 2016 08:49

Bij goed weer niet? :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Elddis

Bericht door Conradi » wo 25 mei 2016 08:49

Welkom AJMVer!

Wordt het ook jullie eerste caravan-ervaring? In dat geval zou ik eens kijken of je bij een dealer er eentje kunt huren. Da's een handige manier om ervaring met je gewenste indeling op te doen :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Vliedje

Re: Elddis

Bericht door Vliedje » wo 25 mei 2016 09:18

Ab schreef:Bij goed weer niet? :lol:
Nee joh, dan zitten we toch buiten mrgreen.gif knipoog.gif

Gebruikersavatar
AJMVer
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 23 mei 2016 11:03

Re: Elddis

Bericht door AJMVer » vr 3 jun 2016 21:22

Het is inderdaad onze eerste caravan ervaring. Maar wij hebben zelf een kleine camping en heb al heel veel verschillende caravans gezien. We vragen dan ook vaak wat de ervaringen zijn van onze gasten. Ook omdat we wel ervaring hebben met campers, weten wij intussen wel welke indeling we wel of zeker niet willen. We komen dan toch iedere keer weer terug op de indeling met 2 aparte bedden.

schimmeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 sep 2016 19:07

Re: Elddis

Bericht door schimmeltje » do 29 sep 2016 18:34

Wij hebben een eldis cruceder daar zetten wij de rugkussens op de vloer trekken de zitkussens naar voren en leggen er twee kussens van 10 bij 10 achter wordt het bed lekker breed dat slaap super ps kussen zelf gemaakt mrgreen.gif

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Elddis

Bericht door cees2 » zo 16 okt 2016 13:32

Hallo,
ik ben van plan om een Eldis caravan te kopen en nu is mijn vraag :
de dissel is wat korter dan bij andere merken is dit te merken bij het achteruit rijden en korte bochten maken ?
een fiets ( e-bike)voorop de dissel plaatsen is dan de dissel ook niet te kort i.v.m. draaien enz ?
m.vr.gr.
cees2

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Elddis

Bericht door apejoekie » ma 17 okt 2016 21:12

Bij onze Sprite is de dissel ook kort. En fiets er op plaatsen is niet te doen. Rijden en sturen is geen probleem. Onze auto is best breed maar heeft geen moeite met de korte dissel.
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

hwetsels

Re: Elddis

Bericht door hwetsels » za 22 okt 2016 21:56

Hallo
Ik heb een elddis odessey 462 met korte dissel. Achterop een fietsenrek voor 2 fietsen. Vanwege gewicht e bikes heb ik op de dissel een balkje met kogel gemonteerd. Kogel steekt net boven de dissel plaat uit.
Heb hierop een fietsdrager geklikt die je normaal voor een fiets achterop de auto klikt.
Hier bevestig ik de fiets op.
Geen probleem onderweg of met draaien.
Succes

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Elddis

Bericht door cees2 » za 22 okt 2016 23:26

hwetsels schreef:Hallo
Ik heb een elddis odessey 462 met korte dissel. Achterop een fietsenrek voor 2 fietsen. Vanwege gewicht e bikes heb ik op de dissel een balkje met kogel gemonteerd. Kogel steekt net boven de dissel plaat uit.
Heb hierop een fietsdrager geklikt die je normaal voor een fiets achterop de auto klikt.
Hier bevestig ik de fiets op.
Geen probleem onderweg of met draaien.
Succes
Kun je dan nog gewoon je wiel opdraaien ? Ik heb reacties gehad dat de mensen eerst aan koppelen en hier na de fiets(en) op de fietsen drager plaatsen.

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Elddis

Bericht door cees2 » za 22 okt 2016 23:28

cees2 schreef:
hwetsels schreef:Hallo
Ik heb een elddis odessey 462 met korte dissel. Achterop een fietsenrek voor 2 fietsen. Vanwege gewicht e bikes heb ik op de dissel een balkje met kogel gemonteerd. Kogel steekt net boven de dissel plaat uit.
Heb hierop een fietsdrager geklikt die je normaal voor een fiets achterop de auto klikt.
Hier bevestig ik de fiets op.
Geen probleem onderweg of met draaien.
Succes
Kun je dan nog gewoon je wiel opdraaien ? Ik heb reacties gehad dat de mensen eerst aan koppelen en hier na de fiets(en) op de fietsen drager plaatsen.
p.s.is het mogelijk om er een fotootje van te maken.
adaencees@gmail.com

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”