thetford koelkast
- tonieentonny
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do 14 jul 2011 20:17
Re: thetford koelkast
Hallo,
Ik kom nog even terug op het koelkast probleem dat ik eerder in dit draadje aanhaalde.
In oktober 2015 kreeg ik een nieuw powerboard van Thetford, waardoor het probleem van het regelmatig uitvallen van de koelkast onderweg op 12V opgelost zou moeten zijn.Direct daarna, tijdens een weekje herfstvakantie leek dat ook zo te zijn.
Inmiddels weet ik beter. Tijdens verschillende korte en lange tripjes gaat het drie van de vier keren niet goed.
Al weer diverse keren terug geweest naar de dealer en zelfs van Thetford het advies te geven na elke stop onderweg eerst de auto te starten, dan de koelkast uit en weer aan te zetten en dan zou het moeten werken.
Los van het feit dat zo'n oplossing eigenlijk niet nodig behoort te zijn, werkt het ook niet. De koelkast blijft uitvallen.
Ook op gas (met Monocontrol en crashsensor) gaat het niet. Onder het rijden waait de vlam blijkbaar uit.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van collega-caravanners met een nieuw powerboard en ook naar ervaringen van koelen op ghas tijdens het rijden.
Gegroet en alvast bedankt voor de reacties.
Ik kom nog even terug op het koelkast probleem dat ik eerder in dit draadje aanhaalde.
In oktober 2015 kreeg ik een nieuw powerboard van Thetford, waardoor het probleem van het regelmatig uitvallen van de koelkast onderweg op 12V opgelost zou moeten zijn.Direct daarna, tijdens een weekje herfstvakantie leek dat ook zo te zijn.
Inmiddels weet ik beter. Tijdens verschillende korte en lange tripjes gaat het drie van de vier keren niet goed.
Al weer diverse keren terug geweest naar de dealer en zelfs van Thetford het advies te geven na elke stop onderweg eerst de auto te starten, dan de koelkast uit en weer aan te zetten en dan zou het moeten werken.
Los van het feit dat zo'n oplossing eigenlijk niet nodig behoort te zijn, werkt het ook niet. De koelkast blijft uitvallen.
Ook op gas (met Monocontrol en crashsensor) gaat het niet. Onder het rijden waait de vlam blijkbaar uit.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van collega-caravanners met een nieuw powerboard en ook naar ervaringen van koelen op ghas tijdens het rijden.
Gegroet en alvast bedankt voor de reacties.
Mazda CX5 SkyActive-G 165 TS+ (2017) met Sprite Cruzer 460 SR (2021)
Re: thetford koelkast
RE.gif
Ik heb dezelfde caravan met dezelfde koelkast,
maar geen enkel probleem. Knock on wood.
Ik heb wel Thetford een mailtje gestuurd met een foto van het type sticker.
Kreeg als antwoord dat er nieuwe software is die ipv bij 195 volt pas bij 186 volt aangeeft dat het beter is om op gas over te schakelen.
Daarmee naar de dealer gemaild.
Die gaf als antwoord dat je dus wat langer in het gebied blijft dat hij slechter koelt.
Maar als je geen problemen hebt, waarom zou je het dan wijzigen.
En daar laat ik het bij, hij werkt goed.
Kan het bij jou ook niet aan de constante draad vanuit je auto liggen?
Omdat je zegt dat hij het 3 van de 4 keer wel doet.
Ik zou zeggen een los contact in de stekker of zoiets.
Ik heb dezelfde caravan met dezelfde koelkast,
maar geen enkel probleem. Knock on wood.
Ik heb wel Thetford een mailtje gestuurd met een foto van het type sticker.
Kreeg als antwoord dat er nieuwe software is die ipv bij 195 volt pas bij 186 volt aangeeft dat het beter is om op gas over te schakelen.
Daarmee naar de dealer gemaild.
Die gaf als antwoord dat je dus wat langer in het gebied blijft dat hij slechter koelt.
Maar als je geen problemen hebt, waarom zou je het dan wijzigen.
En daar laat ik het bij, hij werkt goed.
Kan het bij jou ook niet aan de constante draad vanuit je auto liggen?
Omdat je zegt dat hij het 3 van de 4 keer wel doet.
Ik zou zeggen een los contact in de stekker of zoiets.
Re: thetford koelkast
RE.gif RE.gif
Het powerboard in de koelkast schakelt af bij een bepaalde spanning, maar schakelt pas in bij een hogere spanning. Kortom, als je koelkastvoeding laag is en de koelkast vàlt uit, dan komt de spanning waarschijnlijk niet over het inschakelniveau. Als je handmatig uit- en inschakelt dan doet die hysterese er niet toe, en schakelt de koelkast wèl direct in.
Onduidelijk is waar het probleem zit: levert je auto te weinig spanning, gaat het fout in de caravanbedrading òf in de koelkast zelf. Dàt moet eerst duidelijk zijn en daar mag je de dealer op aanspreken. Die kan op zijn beurt Thetford aanspreken. Je mag verwachten dat je een systeem hebt dat werkt, en beiden partijen hebben dat (kennelijk) nog niet nagemeten of gecontroleerd.
De adviezen vind ik op het nivo 'met een kluitje het riet in...'. Je koopt geen nieuwe caravan om continu de koelkast te controleren
Het powerboard in de koelkast schakelt af bij een bepaalde spanning, maar schakelt pas in bij een hogere spanning. Kortom, als je koelkastvoeding laag is en de koelkast vàlt uit, dan komt de spanning waarschijnlijk niet over het inschakelniveau. Als je handmatig uit- en inschakelt dan doet die hysterese er niet toe, en schakelt de koelkast wèl direct in.
Onduidelijk is waar het probleem zit: levert je auto te weinig spanning, gaat het fout in de caravanbedrading òf in de koelkast zelf. Dàt moet eerst duidelijk zijn en daar mag je de dealer op aanspreken. Die kan op zijn beurt Thetford aanspreken. Je mag verwachten dat je een systeem hebt dat werkt, en beiden partijen hebben dat (kennelijk) nog niet nagemeten of gecontroleerd.
De adviezen vind ik op het nivo 'met een kluitje het riet in...'. Je koopt geen nieuwe caravan om continu de koelkast te controleren
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: thetford koelkast
Gisteren uit Frankrijk terug gekomen. Op een camping in de Provence viel steeds de koelkast in storing. Vooral 's avonds en 's morgens. Het was zeer warm en ik was bang dat alle etenswaren zouden bederven. Gelukkig duurden de storingen niet zo lang. De boiler en magnetron waren niet te gebruiken. De camping heeft 6 amp. stroom.
Ik heb dit draadje gelezen en kwam er zo achter wat het probleem is. Te lage voltage. Heb de dealer gemaild en hem op de hoogte gebracht.
We hebben nog een week in de Bourgogne gestaan en daar was 10amp. stroom. Geen enkel probleem gehad.
Onderweg naar huis in Arlon op de camping gestaan en weer het koelkastprobleem. Hier wordt 6 amp. gebruikt. Vorig jaar geen enkel probleem gehad met de koelkast, daarom komt nu het probleem pas boven drijven.
Gistermorgen vertrokken uit Arlon en bij Luik nog even getankt en een broodje en koffie gedronken. Ik wil nog wat pakken uit de koelkast en heb plots de hele koelkastdeur in mijn handen. Ik wist niet wat ik zag. Het bovenste scharnierpunt was afwezig en de onderdelen waren niet terug te vinden. We hebben de inhoud van de koelkast maar in tassen achter in de auto gezet en vol ongeloof richting Groningen gereden. Als de deur onder het rijden was omgevalloen was de ramp niet te overzien geweest.
Vanmorgen de dealer gebeld en verteld over de stroomstoring. Dit was bij hen bekend en wordt volgend jaar bij de controlebeurt hersteld. Van de koelkastdeur waren ze zeer verbaasd.
Ik ga er dan ook vanuit dat alles voor het nieuwe seizoen weer klaar is. Want die stroomstoringen kunnen je vakantie flink vergallen.
Ik heb dit draadje gelezen en kwam er zo achter wat het probleem is. Te lage voltage. Heb de dealer gemaild en hem op de hoogte gebracht.
We hebben nog een week in de Bourgogne gestaan en daar was 10amp. stroom. Geen enkel probleem gehad.
Onderweg naar huis in Arlon op de camping gestaan en weer het koelkastprobleem. Hier wordt 6 amp. gebruikt. Vorig jaar geen enkel probleem gehad met de koelkast, daarom komt nu het probleem pas boven drijven.
Gistermorgen vertrokken uit Arlon en bij Luik nog even getankt en een broodje en koffie gedronken. Ik wil nog wat pakken uit de koelkast en heb plots de hele koelkastdeur in mijn handen. Ik wist niet wat ik zag. Het bovenste scharnierpunt was afwezig en de onderdelen waren niet terug te vinden. We hebben de inhoud van de koelkast maar in tassen achter in de auto gezet en vol ongeloof richting Groningen gereden. Als de deur onder het rijden was omgevalloen was de ramp niet te overzien geweest.
Vanmorgen de dealer gebeld en verteld over de stroomstoring. Dit was bij hen bekend en wordt volgend jaar bij de controlebeurt hersteld. Van de koelkastdeur waren ze zeer verbaasd.
Ik ga er dan ook vanuit dat alles voor het nieuwe seizoen weer klaar is. Want die stroomstoringen kunnen je vakantie flink vergallen.
Mazda CX5 2.0 skyactive-G 165pk Skylease GT (2016) met Sprite Cruzer 460SR (2015)
Re: thetford koelkast
Bij ons is dit voorjaar de software vervangen en dit heeft wel geholpen . De storing misschien nog 1 of 2 keer gehad maar dat inderdaad met gebruik van de magnetron dus dat is te verwaarlozen. Wij willen wel kijken of we een ventilator in laten bouwen omdat de koelkast als het erg heet is vaak 10 graden is
. Iemand ervaringen met zo'n ventilator?
. Iemand ervaringen met zo'n ventilator?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 26 jun 2014 17:34
Re: thetford koelkast
Gebruik je de boordaccu voor de koelkast ? dan zou daar het probleem in kunnen zitten. De koelkast heeft een redelijk constante spanning nodig.ineke1957 schreef:Wij hebben sinds een aantal weken een sprite cruzer 492 nu is de koelkast al een aantal keren in storing gevallen en zelfs een keer helemaal uit gegaan. Je kunt hem wel steeds resetten maar dat is mi toch niet de bedoeling.
Volgens mij hebben we op de camping 10 amp en als je teveel stroom zou gebruiken slaat volgens mij de stroom op de campingpaal eruit. Iemand hier ook dezelfde ervaring?
Ineke
Probeer anders de koelkast alleen op 230 volt te laten werken, en zie wat er gebeurd.
Re: thetford koelkast
Gezien ik zelf ondervinding heb met storing op 220volt modus, blijkt dat dit inderdaad veroorzaakt wordt door spanningval. Er is nu nieuwe software welke een lagere spanningdrempel hanteert, dus niet 207? Maar bv. 200 volt. Aldus de laatste dealerinfo.
Re: thetford koelkast
De laatste software werkt zelfs tot 186 Volt.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- tonieentonny
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do 14 jul 2011 20:17
Re: thetford koelkast
Het probleem met de niet werkende koelkast tijdens het rijden bleef bestaan.Re: thetford koelkast
Berichtdoor tonieentonny » zo 2 aug 2015 11:23
Wij hebben een Cruzer 460SR van 2014.
Op 230V hebben wij met de koelkast geen enkel probleem, maar daarentegen wel onderweg. De ene keer werkt de koelkast wel op de autoaccu en een andere keer niet. Heel vreemd is het dat een niet werkende koelkast op de autoaccu wel gaat functioneren als je met draaiende automotor de stekker van de caravan uit de auto trekt en er weer instopt. Hebben meer mensen die ervaring?
Wij hebben al van alles door gemeten. Afgelopen week bij onze Sprite dealer hoorden wij dat de Thetfordkoelkasten waar we het hier over hebben blijkbaar erg gevoelig zijn voor wisselende spanningen en daardoor heel snel op storing zouden gaan. Onze dealer is daarover nu in gesprek met Thetford en wij krijgen volgende week antwoord. Ik ben benieuwd.
Mazda CX5 met Sprite Cruzer 460 SR
tonieentonny
Berichten: 24
Geregistreerd: do 14 jul 2011 19:17
Het nieuwe powerboard werkte uiteindelijk toch niet en ook diverse keren alle contacten schoonmaken bleek geen oplossing.
Nu heb ik mijn autodealer gevraagd om langs de standaardstroomkabel op 10 een extra stroomkabel te trekken van accu naar pool nr. 10.
Er gaan nu dus twee draden van 2,5 mm naar aansluiting 10, een verdubbeling van de capaciteit dus feitelijk.
Nu lijkt het probleem opgelost te zijn.
Mazda CX5 SkyActive-G 165 TS+ (2017) met Sprite Cruzer 460 SR (2021)
Re: thetford koelkast
Heel veel troubles met de nieuwe koelkast gehad: viel uit achter de auto (12V) en als decspanning op de camping inzakte. Afgelopen oktober is Thetford langst geweest en van alles vervangen.
Sinsdien werkt de koelkast super!
Sinsdien werkt de koelkast super!
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: thetford koelkast
In de nieuwe caravans van Adria zie alleen nog maar Dometic koelkasten . Misschien teveel ellende met Thetford gehad?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: thetford koelkast
Zal eerder aan de prijs liggen wie er het goedkoopst kan leveren aan de caravanbouwer.
Alle problemen met de software van de Thetford zijn al een paar jaar opgelost.
Alleen waren er nog caravanbouwers die overjarige koelkasten plaatsten.
Kan je zien aan het type sticker achter de groetenlade.
Heb je problemen of twijfel je over je kk, maak dan een foto van de sticker en mail deze naar Thetford.
Dan krijg je binnen een dag antwoord of jouw kk de oude software heeft.
In een ander topic heb ik al eens geschreven dat onze Thetford het perfect doet.
Geen gesmolten ijsjes, ook niet achter de auto, geen extra ventilators, geen klachten.
Knock on wood.
Maar doordat degene die problemen met de kk hebben hier erover schrijven krijg je het idee dat al die Thetfords slecht werken. Je hoort nooit bij wie de kk wel goed werkt.
En wie er géén ventilators geknutseld hebben.
Alle problemen met de software van de Thetford zijn al een paar jaar opgelost.
Alleen waren er nog caravanbouwers die overjarige koelkasten plaatsten.
Kan je zien aan het type sticker achter de groetenlade.
Heb je problemen of twijfel je over je kk, maak dan een foto van de sticker en mail deze naar Thetford.
Dan krijg je binnen een dag antwoord of jouw kk de oude software heeft.
In een ander topic heb ik al eens geschreven dat onze Thetford het perfect doet.
Geen gesmolten ijsjes, ook niet achter de auto, geen extra ventilators, geen klachten.
Knock on wood.
Maar doordat degene die problemen met de kk hebben hier erover schrijven krijg je het idee dat al die Thetfords slecht werken. Je hoort nooit bij wie de kk wel goed werkt.
En wie er géén ventilators geknutseld hebben.
Re: thetford koelkast
In mijn vorige Troll 1996 zat exact dezelfde koelkast als in mijn huidige Troll 2010. Op de koelkast 1996 stond Thedford, op de huidige Dometic
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: thetford koelkast
Geen idee hoe het vroeger was, maar tegenwoordig heeft Thetford een grote koelkastenfabriek in Breda.
Ik neem maar aan dat niemand hier weet hoe de caravanboys hun spullen inkopen, dus hebben we geen idee waarom er van merk gewisseld wordt.
Ik neem maar aan dat niemand hier weet hoe de caravanboys hun spullen inkopen, dus hebben we geen idee waarom er van merk gewisseld wordt.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: thetford koelkast
Hier ook een nieuwe Thetford maar dan wel een hoge koelkast met groot vriesvak. De koelkast werkt prima op alle energiebronnen. De koelkast schakelt automatisch over op de beschikbare energiebron. Blijft ook lekker koud . Geen storingen gehad tot nu toe.
O ja, hier ook (nog) geen extra ventilatoren. Wij hebben nog niet te maken gehad met temperaturen boven de 30 gr.
O ja, hier ook (nog) geen extra ventilatoren. Wij hebben nog niet te maken gehad met temperaturen boven de 30 gr.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: thetford koelkast
Vorig jaar veel problemen gehad, maar na een bezoek aan de dealer lijkt alles opgelost. Dit jaar in Frankrijk geen problemen meer gehad. Ook niet bij die hoge temperaturen. Heb hem ook nog niet op de hoogste stand gehad.
Groet,
Harm
Groet,
Harm
Mazda CX5 2.0 skyactive-G 165pk Skylease GT (2016) met Sprite Cruzer 460SR (2015)
Re: thetford koelkast
Wij hebben april 2016 onze nieuwe Dethleffs caravan in gebruik genomen. Onze ingeruilde Dethleffs had een Dolmatic koelkast. Tot mijn verassing had de nieuwe een Thredford koelkast. Onhandig bij deze koelkast is de noodzaak te moeten programmeren, draaiknoppen zijn veel handiger te bedienen. Op onze eerste vakantie in de UK ging het al mis. Verbrand element, monteur had 4 weken wachttijd/werk en wilde ons niet eerder helpen . Na twee weken met de koelkast op gas onze eerste gasfles er door gestookt. Dus daarna maar alleen overdag de koelkast aan, s’nachts was het toch veel koeler. Na vervanging van het element ging het weer goed (dacht ik). Was te vroeg gejuicht. We hebben alle problemen zoals in de vorige draadjes beschreven. Uitschakelende (trippende) koelkast. Ik vind het vreemd dat bij het eerste ontwerp geen rekening is gehouden met de EU norm voor de netspanning, deze is 230V -15/+10 % zag ik op internet (195-230 -253V). Inmiddels schijnen ze bij T de software aangepast te hebben maar daar heb ik nog geen baat bij gehad. Via mijn dealer eerder het probleem bij Thredford gemeld maar ik kreeg alleen te horen dat de foutcode aangaf dat er een te lage spanning op de camping zou zijn (curieus daar het probleem bekend was) Ik heb elke keer het spanningsniveau op de verschillende campings gemeten. Deze varieerde per geval tot geval (storing) tussen de 205 en 217 volt. Ook deze waarden doorgegeven. Ondanks deze info geen gehoor gekregen bij Thredford. De vraag tussen welke spanningen de koelkast geacht wordt te werken werd ook niet beantwoord. Nu staan we in Duitsland en Oostenrijk en begint het hele circus opnieuw. Ik probeer nogmaals via de dealer het probleem opgelost te krijgen. Tot nu ervaar ik een slechte service van Tredford. Ze kennen de problemen maar handelen hier niet naar. Wellicht is onze koelkast nog uit een rest serie van Dethleffs met de oorspronkelijke problemen, maar deze had toch voor inbouw gemodificeerd moeten worden. Laten we hopen dat Thredford via de dealer nu met een oplossing komt zodat we gewoon zonder koelkast balen van onze vakantie kunnen genieten.
Re: thetford koelkast
Waarom het probleem niet via Dethleffs spelen. Zij hebben de caravan gebouwd en geleverd aan jou dealer en met garantie.
Dethleffs heeft wat meer invloed op een fabrikant als Thetford, dan een dealer.
Alles goed documenteren en schriftelijk bevestigen wat besproken is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs heeft wat meer invloed op een fabrikant als Thetford, dan een dealer.
Alles goed documenteren en schriftelijk bevestigen wat besproken is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: thetford koelkast
Dank voor je suggestie, ik ga eeest even afwachten hoevee ik met de dealer kom. Wet op de productaansprakelijkheid zegt dat een consument iedere in de leverketen kan aanspreken. De dealer is mijn eerste aanspreekpunt, andere toeleveranciers willen niet direct met de consument praten, tenzij ze juridisch worden aangesproken. Dit zou een volgende stap kunnen zijn. Eerst maar even kijken hoever ik via de dealer kom, deze laatste is overigens van goede wil.
Re: thetford koelkast
Tja tis natuurlijk niet zo bedoeld, maar als work around, een kleine UPS er tussen zetten.
Deze kan de spanings pieken / dalen opvangen.
Deze kan de spanings pieken / dalen opvangen.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT
Re: thetford koelkast
Dank voor het meedenken. Ik heb bericht ontvangen van de dealer dat het powerboard (upgrade) wordt vervangen waardoor probleem opgelost zou moeten zijn . In ieder geval veel gemak gehad van allen informatie op het forum over de mogelijke oorzaken. Ik zal na de upgrade nog laten weten of het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. We rijden trouwens met veel genoegen een Volvo XC 60 met een Dethleffs 470FR (met additioneel ARC remsysteem) aan de haak.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 23 mar 2015 10:49
- Locatie: Den Burg Texel
Re: thetford koelkast
We staan op een camping zonder stroom, dus gebruiken wij een accu. Alles gaat goed en de koelkast draaide prima op gas .
Maar na het verwijderen van de accu ging de koelkast uit en is zonder accu niet meer aan te steken op gas. Nadat de accu weer aangesloten is doet hij het weer en kon die gewoon weer in bedrijf gesteld worden.
Vraag.... doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets.
Het moet toch mogelijk zijn om de koelkast op gas aan te steken zonder accu, of heb ik het mis.
Groet
Potstill
Maar na het verwijderen van de accu ging de koelkast uit en is zonder accu niet meer aan te steken op gas. Nadat de accu weer aangesloten is doet hij het weer en kon die gewoon weer in bedrijf gesteld worden.
Vraag.... doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets.
Het moet toch mogelijk zijn om de koelkast op gas aan te steken zonder accu, of heb ik het mis.
Groet
Potstill
Thetford koelkast
Kan je doorgeven wat voor type jullie caravan koelkast is.
Zo kunnen ook andere forumleden reageren, die misschien net zo'n caravan koelkast als jullie hebben.
Opmerking:
De caravan koelkast had vroeger vaak alleen maar een druk piëzo–ontsteking.
Tegenwoordig ontsteek je de koelkast met de 12 volt en de luxere koelkasten hebben nog een back-up met batterijen, als geen boordspanning van 12 volt is.
Mvgr Theo
Zo kunnen ook andere forumleden reageren, die misschien net zo'n caravan koelkast als jullie hebben.
Opmerking:
De caravan koelkast had vroeger vaak alleen maar een druk piëzo–ontsteking.
Tegenwoordig ontsteek je de koelkast met de 12 volt en de luxere koelkasten hebben nog een back-up met batterijen, als geen boordspanning van 12 volt is.
Mvgr Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: thetford koelkast
Zoals vorige schrijver al aangaf hebben de morderne computer gestuurde ijskasten 230v spanning of 12v voeding via de auto nodig om de (instel/besturing) computer te laten werken. Wij hebben een dubbeldeurs en boven de deur van het koelgedeelte zit een batterij houder voor 6 stuks 1,5 volts batterijen. Als je deze plaatst werkt de koelkast op gas en kan je deze instellen als je niet aan de paal of auto hangt. Volgens mij is dit bij enkeldeurs koelkasten identiek. Advies: raadpleeg de gebruiksaanwijzing. Succes Janbon
Thetford koelkast
Hier wat uittreksels uit de gebruiksaanwijzing van de Thetford Koelkast.
blz. 188 tm 190.
blz. 188 tm 190.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)