bed opmaak in Sprite ...

Plaats reactie
Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Henny » za 28 mar 2015 17:09

Beste Sprite gebruikers, hoewel wij tevreden zijn over onze Avento kijken wij ( natuurlijk) ook weleens naar een andere caravan en dan vinden we vooral de Sprite erg mooi. De ruimte, grote badkamer , grote ramen spreekt ons erg aan, echter...........wij vragen ons af of je goed slaapt op die kussen met al zijn vormen , hoge zijkant, knopen die er diep inzitten. Gebruiken jullie een opdekmatrasje ????
Wij zien niet op tegen elke avond het bed in orde maken, moet nu ook, maar houden wel van goed slapen......
Graag horen wij van jullie , als ervaringsdeskundige , hoe het bevalt .

Merci !! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door fendtjeplatin » zo 29 mar 2015 09:30

RE.gif

Misschien eens vermelden over welke Sprite het gaat
De onze heeft alvast een hoekbed
Dus met een degelijke matras.

groetjes
Laatst gewijzigd door Trina op di 31 mar 2015 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Vliedje

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Vliedje » zo 29 mar 2015 10:24

caravan.gif Henny, aan je bericht te oordelen, heb je een Sprite met twee aparte banken en de badkamer achterin op het oog, dus ik vermoed een Cruzer 460 o.i.d. Dan hangt het er maar net vanaf of je de zitbanken tot tweepersoonsbed wilt ombouwen of dat je op twee eenpersoonsbedden wilt slapen. In het eerste geval raadt Sprite zelf aan om de kussens om te keren. Dat heeft te maken met het gegeven dat je alle kussens dan nodig hebt en er op de zitkussens nou eenmaal een dikke polsterrand op kniehoogte zit. Door de kussens om te draaien egaliseer je dat verschil met de rugkussens die die polsterrand niet hebben.
In het tweede geval kun je dat ook doen, maar nodig is het niet, want van de knopen voel je echt niets. En als het net als wij, helemaal mooi wilt oplossen, dan schaf je een Duvalay matras/dekbed in één aan. Dit is een oplegmatras in hoes met een extra aangenaaide hoes waar een dekbed inzit. Die hoef je alleen maar uit te rollen, op de zitbank te leggen en slapen maar. Je kunt het rugkussen dan ofwel naast de bank op de grond zetten, of je schuift het zitkussen naar voren en laat het rugkussen erachter zakken. Geloof me, het slaapcomfort is perfect. Als rugpatiënt ben ik juist daar erg kritisch op.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Henny » zo 29 mar 2015 10:32

ach ja, natuurlijk.......het gaat om de indeling van 2 banken met zo'n klein kastje ertussen ( géén vast bed aanwezig) . Die kussens op de banken hebben een grote verdikking.( bij je knieen) Ik neem aan dat je dat tegen de wand gaat leggen...maar dwz dat er dus een groot stuk van de breedte, van het lig gedeelte afgaat. Je kunt dan niet de optimale breedte benutten.
Mijn vraag is dus....is dat inderdaad zo of is er een hele andere manier van opmaken/gebruik ?? Je moet ook dwars liggen want in de lengte halen wij het in ieder geval niet...

In onze Avento maken wij van de rondzit ( hebben een hoekkeuken dus geen ander zitgedeelte) één groot bed met daarover een opdekmatrasje. thumbup.gif

Hoor graag jullie bevindingen
Avento 420 / XC70....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Henny » zo 29 mar 2015 10:35

http://caravancampercenter.nl/wp-conten ... 2007-7.jpg

hoop dat het lukt, het gaat om dit soort matrassen met die verdikte rand
Avento 420 / XC70....

Vliedje

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Vliedje » zo 29 mar 2015 10:42

RE.gif Ik heb nog nooit zelf een tweepersoonsbed gemaakt in de Sprite, maar ik denk dat de meest logische oplossing is, om alle kussens om te draaien en de zitkussens dan tegen de wand te leggen. Vervolgens trek je de lattenbodem uit en leg je daar de rugkussens op (uiteraard ook omgekeerd). Op die manier heb je geen last van de dikkere polsterranden en slaapt het vlg. mij net zo lekker. Wil je het helemaal "af" hebben leg je er nog een opdekmatras op.

sprite
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 24 aug 2014 16:34

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door sprite » zo 29 mar 2015 10:43

Beste Henny,

Sinds een jaar een Sprite 370. Bed opmaken is de lattenbodem uittrekken en de kussens omdraaien met de hoge kant tegen de zijwanden. Kwestie van 2 minuten werk. Omdat de kussens langer zijn dan in een caravan zonder kastje voorin heb je dezelfde ruimte als in een caravan zonder kastje. Hoewel dat persoonlijk is vind ik het slaapcomfort op de stevige kussens uitstekend.

Groet,
Hans

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Henny » zo 29 mar 2015 10:45

Bedankt voor de info "vliedje" , je bericht kwam terwijl ik bezig was met plaatsen en foto zoeken. We gaan eens bekijken hoe het precies werkt, het zijn mooie caravans en ons spreekt de ruimte overal in de caravan erg aan. Hoewel we onze Avento 420 met hoekkeuken ook erg prettig vinden.......
caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Henny » zo 29 mar 2015 10:47

"sprite" ook thumbup.gif voor de info !
Avento 420 / XC70....

Vliedje

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Vliedje » zo 29 mar 2015 10:48

RE.gif Ik vind het nog steeds jammer, dat Avento ter ziele is gegaan. Vind het nog steeds tijdloze caravans en degelijk gebouwd. Succes met je zoektocht.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Jan van Vijven » zo 29 mar 2015 10:48

Ja zo moet je het opmaken, dus de verdikkingen aan het hoofd en voeteneinde.
Wij hebben in een grijs verleden ook zo geslapen en vonden het niet lekker liggen, een opdekmatras is zeker aan te bevelen en dan nog vonden wij het niet geweldig.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

harmelly
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 20 feb 2015 15:23
Locatie: Groningen

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door harmelly » di 31 mar 2015 18:43

Wij hebben duvelay dekbedden bij onze nieuwe Sprite gekocht. Het is dus afwachten hoe die zullen bevallen.
Maar met het comfort van de kussen zit het wel goed.


Groet,

Harm
Mazda CX5 2.0 skyactive-G 165pk Skylease GT (2016) met Sprite Cruzer 460SR (2015)

Casyman
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 08:49
Locatie: Eindhoven

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Casyman » ma 1 mei 2017 07:00

Welke maat Duvalay is gebruikelijk in de Sprite Europa? Maat 77 cm is deze te groot voor de enkele bedbanken.
Graag een advies van kampeerders die de Duvalay ervaringen hebben.
Groet Cees .
C strandstoel.gif blij.gif Beter laat dan nooit.sprite Europa 460 Bj 2008/ Tuscon 2 WD/Unico Verona met voorscherm.fiamma caravanstore 310. knipoog.gif

harmelly
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 20 feb 2015 15:23
Locatie: Groningen

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door harmelly » ma 1 mei 2017 11:14

Hallo Cees,

De duvelay dekbedden hebben volgens mij maar 1 maat.

Wat een uitvinding toch die duvelay. Ik ben een "ruggemens", dus het zoeken van een caravan met goede bedden was een must. Met de koop van de sprite cruzer 460sr met deze duvelay hebben we een juiste koop gedaan. thumbup.gif thumbup.gif

Groet,

Harm
Mazda CX5 2.0 skyactive-G 165pk Skylease GT (2016) met Sprite Cruzer 460SR (2015)

Casyman
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 08:49
Locatie: Eindhoven

Re: bed opmaak in Sprite ...

Bericht door Casyman » ma 1 mei 2017 15:38

Volgens mij zijn er 3 maten te weten 58 en 66 en 77 cm'mijn vraag of de Duvalay 77 op deze enkele bedden passen? Of moet je een maat kleiner nemen,vliedje heeft hier wel ervaing mee,maar ik kan hem niet bereiken.
C strandstoel.gif blij.gif Beter laat dan nooit.sprite Europa 460 Bj 2008/ Tuscon 2 WD/Unico Verona met voorscherm.fiamma caravanstore 310. knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”