extra assteunen nodig?

Plaats reactie
Marcella

extra assteunen nodig?

Bericht door Marcella » do 11 aug 2011 23:25

als nieuw lid stel ik me eerst maar voor......

na 31 jaar hebben wij onze avento 345 tl naar de "sloop" gebracht, 't trouwe ding vertoonde wat rotte plekken in dak en deur (vocht).
al het andere werkte prima, zeer degelijk gebouwd , zondermeer kwaliteit van vroeger..

affin, sinds juni zijn wij eigenaar van een LMC lord ambassador 560 D ( ja met vrijstaand bed)! Bouwjaar 2002
ik liet mij vertellen dat deze wagen mogelijk extra assteunen nodig heeft doordat hij ruim 7,50 mtr. lang is ( totale maat incl dissel)
opbouwlengte 6,30 mtr
Wij gebruiken namelijk hem als stacaravan op een jaarplaats.

men zegt dat de kans bestaat dat hij door zou kunen buigen bij veel gebruik??
er zitten wel flinke kokerbalken onder......

wat is uw reactie hierop? is dit nodig bij een wagen van deze lengte??



LMC lord ambassador 560-D / volvo 850 estate

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: extra assteunen nodig?

Bericht door deusjevo » do 11 aug 2011 23:32

Extra assteunen helpen niet tegen "doorbuigen" zoals jij het noemt.
Wellicht kun je het chassis wat extra ondersteunen ergens tussen as en uitdraaisteunen met een paar assteunen.
Onze caravan is een meter korter maar heb nooit de behoefte gehad om dat ding extra te ondersteunen.
Misschien als hij op een vaste plek zou staan wellicht wel.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: extra assteunen nodig?

Bericht door Ab » do 11 aug 2011 23:34

Inderdaad.
Echt nodig is het niet. Konstruktief gezien dan.
Maar als je een caravan op een jaarplaats neerzet, kan het best wel zin hebben om extra steunen te plaatsen.
De caravan gaat daar best een stuk stabieler van worden, en dat is best wel prettig.
Je zou het dus kunnen doen, omdat het comfortverhogend is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: extra assteunen nodig?

Bericht door Peter1379 » vr 12 aug 2011 08:34

Als je hem op een vaste plaats neerzet zou ik er wel extra steunen onder het chassis zetten. Ze zullen zeker helpen om doorbuigen van het chassis te voorkomen. Niet dat dit doorbuigen rampzalig is maar als je het kunt voorkomen zou ik het doen, voor het geld hoef je het niet te laten.
Op onze winterseizoensplaats in Oostenrijk hebben we ze er ook onder gezet, mede in verband met de eventuele sneeuw op het dak en het extra gewicht dat dit met zich meebrengt.
En de caravan wordt er inderdaad ook wat minder wiebelig door en de uitdraaisteunen hebben minder krachten te verduren. En een uitdraaisteun moeten vervangen is vervelender als een paar nieuwe assteunen kopen.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Gerhard N

Re: extra assteunen nodig?

Bericht door Gerhard N » vr 12 aug 2011 09:41

RE.gif
daar heb je helemaal gelijk in, Peter!

Plaats reactie

Terug naar “LMC”