We hebben hem!

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

We hebben hem!

Bericht door Ad » di 29 mar 2011 20:30

Onze nieuwe LMC Musica 470d is afgeleverd. Ziet er perfect uit, tot in de kleinste details. Wat mij op het kentekenbewijs opviel is dat er nu ook een rijklaar gewicht opstaat, wat overigens hetzelfde is als het leeggewicht. Wel staat er 100 kg meer op dan het werkelijke leeggewicht (ANWB weging).
Ik heb meteen de boormachine erin gezet om haakjes bij te maken en een kluisje in de bodem te verankeren. Hiervoor moest ik eerst een stuk uit de dubbele bodem zagen (alle bankkasten zijn voorzien van een (gemakkelijk) te verwijderen lichtgewicht dubbele bodem. Ook heb ik meteen de zitting van de achterbank van de rondzit in drieën gezaagd. Om eronder te komen moesten 6 kussens weggehaald worden, nu kun je met het verwijderen van 2 kussens onder een gewenst gedeelte komen. Wel heb ik voor alle zekerheid 2 extra steunlatten aangebracht. Ook hebben we met de nieuwe mover Truma SER kunnen spelen. Wel even wennen. Onze vorige mover (Reich) stopte acuut bij het loslaten van de knoppen, de Truma loopt nog een paar cm door, even oppassen dus. Wel handig is dat hij met de afstandsbediening op de wielen gezet kan worden. Bij de vorige mover deed ik dat met de boormachine, die ik op de bestuurdersstoel van de auto legde zodat ik niet vergat de mover van de wielen af te halen. Nu zoek ik nog naar een handigheidje om het niet te vergeten, want wegrijden met de mover er nog op lijkt mij niet zo fijn. De Peak Power Pack zit er ook in. De ANWB heeft hem recent getest. Ze konden 15 minuten over geaccidenteerd terrein rijden voordat hij helemaal leeg was! In praktijk gebruik ik hem nooit meer dan enkele minuten per keer. Ik moet zeggen dat het een prachtig licht en compact apparaat is, scheelt toch veel ruimte en met name gewicht. De dealer heeft in de caravan naast de deur een verlichte drukschakelaar gemaakt, waarmee je de batterij activeert en je kunt zien wanneer hij aan de lading staat. Wanneer hij helemaal leeg is (wat bij ons in praktijk nooit zal voorkomen) laadt hij aan de auto in maximaal 4 uur helemaal op, aan een zonnepaneel van 30W in 4,5 uur en aan de paal in maximaal 16 uur. De enige vraag is hoe gedraagt hij zich na 5 jaar gebruik, maar dat zien we dan wel weer. We zijn er tot nu toe erg enthousiast over. Nu wachten tot Pasen om er voor het eerst mee op stap te gaan.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

herman-hannie

Re: We hebben hem!

Bericht door herman-hannie » di 29 mar 2011 20:35

ad, heel veel plezier er mee.. blij.gif blij.gif blij.gif

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: We hebben hem!

Bericht door Leentje » di 29 mar 2011 21:21

Klinkt als muziek in de oren. Geniet ervan!!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: We hebben hem!

Bericht door Ab » di 29 mar 2011 21:26

Proficiat Ad !
Wil je af en toe een update geven over het Peak-Power Pack ?
Alvast bedankt.
aflower.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: We hebben hem!

Bericht door Micky » di 29 mar 2011 22:29

GAAAFF veel plezier en geniet er van thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18185
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: We hebben hem!

Bericht door deusjevo » wo 30 mar 2011 00:11

Gefeli't blij.gif

Foto's welkom!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: We hebben hem!

Bericht door Davendre » wo 30 mar 2011 08:30

Dat zijn goede berichten! Waarom wachten tot pasen? Aankomend weekend wordt het topweer!

Ben ook benieuwd naar de verlichte schakelaar van de Reich PPP
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: We hebben hem!

Bericht door Trina » wo 30 mar 2011 10:17

Zo!!! Een splinternieuwe caravan en gelijk de zaag er in? mrgreen.gif

Gefeliciteerd met je aanwinst. Dat je er maar veel plezier van mag hebben. aflower.gif

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: We hebben hem!

Bericht door ine » wo 30 mar 2011 10:32

Heel veel plezier met de nieuw caravan. aflower.gif
Ja,, die dubbel bodem, is toch alleen voor de caravan hé.
Geintje hoor.
Was het niet griezelig om in zo'n nieuwe caravan meteen te zagen.

Groeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » wo 30 mar 2011 12:56

Davendre schreef:Dat zijn goede berichten! Waarom wachten tot pasen? Aankomend weekend wordt het topweer!

Ben ook benieuwd naar de verlichte schakelaar van de Reich PPP
Tja we hebben niet eerder tijd. Wat betreft die schakelaar: was volgens de dealer een duur ding, heb geen idee wat voor merk. Het enige wat je ziet is een (ingebouwd) plat drukknopje, wat groen is verlicht als hij aan de lader staat. Als je erop drukt wordt hij fel groen verlicht ten teken dat de accu "aanstaat" Je hebt mensen die geen verlichte knopjes willen, dan trek je gewoon de 220V stekker onder de bank eruit. Hij laadt dan uiteraard niet meer bij, maar als hij vol is is dat ook niet nodig. Wil je weten wat voor knopje, ACB Almere heeft hem ingebouwd.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: We hebben hem!

Bericht door PeterD » wo 30 mar 2011 13:21

Ad schreef:. Bij de vorige mover deed ik dat met de boormachine, die ik op de bestuurdersstoel van de auto legde zodat ik niet vergat de mover van de wielen af te halen. Nu zoek ik nog naar een handigheidje om het niet te vergeten, want wegrijden met de mover er nog op lijkt mij niet zo fijn. .
Allereerst gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Heel veel plezier ermee

Ideetje voor de mover:
Doe de afstandsbediening in een doosje.
Als je hem gaat gebruiken moet je de afstandsbediening uit het doosje halen en dat doosje leg je op de bestuurdersstoel.
Rest is hetzelfde als met je boormachine.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » wo 30 mar 2011 15:36

PeterD schreef:Ideetje voor de mover:
Doe de afstandsbediening in een doosje.
Als je hem gaat gebruiken moet je de afstandsbediening uit het doosje halen en dat doosje leg je op de bestuurdersstoel.
Rest is hetzelfde als met je boormachine.
Bedankt Peter, Is een aardig idee, zal ik onthouden.
Overigens zit er aan onze Truma afstandsbediening een koordje om hem om de nek te hangen. Heb al verschillende keren gelezen dat mensen hem "even" neergelegd hadden en op de volgende camping tot ontdekking kwamen dat hij daar nog steeds "even" lag.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Martin en Tijnie

Re: We hebben hem!

Bericht door Martin en Tijnie » wo 30 mar 2011 15:47

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, zijn er ook foto's van?

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: We hebben hem!

Bericht door PeterD » wo 30 mar 2011 17:30

@ Ad

En jij weer bedankt voor de tip van dat touwtje.
Ik ga er vanavond zo'n keycord aan bevestigen.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: We hebben hem!

Bericht door RogerB » wo 30 mar 2011 18:40

Hoi Ad,
Veel plezier met je nieuwe caravan !!!! Schitterende caravan! (Zoals je waarschijnlijk al wist stond de Musica ook op ons lijstje) .
Het moet toch een heerlijk gevoel zijn als je een nieuwe caravan kan afhalen, hè? Ik moet nog zeker 7 weekjes wachten...pffff....
Groeten, RogerB

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » wo 30 mar 2011 19:29

Martin en Tijnie schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, zijn er ook foto's van?
Ecven vlug een paar plaatjes gemaakt en in de galerij onder het "persoonlijke album Ad" gezet.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: We hebben hem!

Bericht door Fam de Goeij » wo 30 mar 2011 21:40

Ad gefeliciteert!!! Prachtige wagen en mooie foto,s! :lol:
Veel reisgenot ermee!
grt Martin

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: We hebben hem!

Bericht door RogerS » do 31 mar 2011 05:27

Gefeliciteerd met je aankoop. Mijn ouders hebben ook een LMC Musica (460E?), deze is nu anderhalf jaar oud en zij zijn er zeer tevreden over.
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: We hebben hem!

Bericht door moyzo » do 31 mar 2011 08:13

Gefeliciteerd Ad, mooie caravan en ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de mover.. onder onze musica 560E willen we er ook nog eentje laten plaatsen maar zijn er nog steeds niet over uit welke.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

roof

Re: We hebben hem!

Bericht door roof » do 31 mar 2011 09:59

Plaats eens een foto!!

Gefeliciteerd trouwens. :lol:

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » do 31 mar 2011 11:34

Zie in de galerij onder het "persoonlijke album Ad" De galerij staats rechts boven in het menu.
Laatst gewijzigd door Ad op do 31 mar 2011 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: We hebben hem!

Bericht door Ad » do 31 mar 2011 11:37

moyzo schreef:Gefeliciteerd Ad, mooie caravan en ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de mover.. onder onze musica 560E willen we er ook nog eentje laten plaatsen maar zijn er nog steeds niet over uit welke.
Die van ons (Truma SER) was een beursaanbieding en kostte inclusief Peak Power Pack en montage €1250,=. We hadden eerst het idee om een Alko Mammut te kopen, maar konden deze aanbieding niet laten lopen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Danhan

Re: We hebben hem!

Bericht door Danhan » zo 3 apr 2011 13:06

Ben misschien wel laat ad,maar succes met je nieuwe caravan,heb hem even bekeken, mooi ding.En nu maar caravannen na al die klusjes.Nog even wat de mover betreft, wij hebben op onze Sprite de nieuwe Reich Cross mover, heb er nog geen test over gelezen, maar hij moet zeker kunnen wedijveren met de andere movers.Beetje oefenen ben ik ook mee bezig, je moet er even handigheid in krijgen.Nogmaals veel plezier.

jovanheeswijk

LMC fietsendrager

Bericht door jovanheeswijk » ma 21 nov 2011 19:27

Hallo

Zijn er mensen die ervaring hebben met twee fietsen voor op de dissel van een LMC Musica 470E, i.v.m. kogeldruk

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: We hebben hem!

Bericht door Ab » ma 21 nov 2011 21:35

Martin en Tijnie schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, zijn er ook foto's van?
Even een tip: Onder de naam van de poster, staat soms een klein cameraatje.
Als je daarop klikt, zie je alle foto's die door het betreffende forumlid geplaatst zijn in het album.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “LMC”