Knaus Südwind 400 FD

Plaats reactie
Theodoor
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 sep 2018 13:39

Knaus Südwind 400 FD

Bericht door Theodoor » ma 10 sep 2018 20:02

Hallo,

wij hebben momenteel een Avento 395 Jubilee en kunnen een Knaus 400 FD kopen...staat bij een Knausdealer, model 2012 op kenteken 2014....vraagprijs zonder mover en voortent met fietsenrek achterop 13500 euro....nieuwprijs 15500....lijkt ons goed aan de prijs....ziet er wel heel mooi en ongebruikt uit...inruilprijs Avento 3000 euro...caravan uit 1999. Ben benieuwd wat iemand hier van vindt en....benieuwd ook naar ervaringen en tips inzake de Knaus 400 FD!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Südwind 400 FD

Bericht door Chris » ma 10 sep 2018 21:18

Beter niet aan "ons" vragen..
Je moet je eigen gevoel volgen, wat zegt je hart... en je portemonee.
De Knaus is idd niet goedkoop, maar de hele 2e hands markt staat op scherp momenteel.
Geen enkele caravan is meer voordelig..
Dus..
Probeer het rond te maken op een mooi rond bedrag...als je zelf tenminste een fijn gevoel over de Knaus hebt.
Ervaring leert ook dat een dealer helemaal uitwringen zichzelf kan wreken bij de service later.

Vraag mij niet over de kwallteit van Knaus... ik heb er ook een...niet voor niets Knaus gekozen, en ik ben er heel blij mee.
Maar een Hobby fan zal zijn caravan het beste.. en een Fendt fan zal zijn caravan... en een Avento zal... etc.etc. etc.
Logisch.

Succes met de beslissing.

p.s. Fietsenrek achterop is geen beste plek.
Op de dissel is vele malen stabieler.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Theodoor
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 sep 2018 13:39

Re: Knaus Südwind 400 FD

Bericht door Theodoor » ma 10 sep 2018 22:51

Beste Chris, dank voor jouw reactie en ik begrijp wat je wilt overbrengen. Goed gevoel over de dealer en de service en geboden garantie zijn ook wat waard en uitknijpen van de dealer is al helemaal niet mijn stijl maar het kan gedurende dit proces toch fijn zijn wat indrukken op te doen van anderen die ervaring hebben met een Knaus...Het type 400 FD past bij wat wij zoeken, de indeling vooral ook en het valt ons op dat deze weinig te koop wordt aangeboden...momenteel zijn er 3 te koop van na 2014...schaars dus en dat kan een negatieve reden hebben....vandaar ook de oproep....wellicht meldt zich nog iemand...

workel

Re: Knaus Südwind 400 FD

Bericht door workel » di 11 sep 2018 10:21

Beste Theodoor,
Knaus prima caravans in mijn beleving en voldoende forumleden die er een hebben en zeer enthousiast zijn.
Mijn mening is dat het een 2012 caravan is die in 2014 op kenteken is gezet en in mijn ogen te duur is, het blijft bouwjaar 2012.
Alternatief: https://link.marktplaats.nl/m1317223014
Maar als je gevoel goed is en je budget het toe laat dan zou ik heb proberen te kopen zonder inruil en de Avento particulier verkopen, qua prijs lijkt mij hier (Avento)voldoende vraag naar te zijn.
Of..............verder kijken en je tijd nemen, het is nog lang geen zomer 2019. Kijk eens op mobile.de staan er voldoende op, importeren is zo geregeld, stelt niets voor.
Su6 met het maken van de juiste keuze.

Theodoor
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 sep 2018 13:39

Re: Knaus Südwind 400 FD

Bericht door Theodoor » di 11 sep 2018 12:27

Dank voor je bericht Workel...heb inmiddels begrepen dat de 400 FD niet voor niets uit productie genomen is....weinig vraag vanwege eindkeuken en indeling...we gan rustig verder kijken en iets aanschaffen voorjaar 2019 is idd vroeg genoeg.

workel

Re: Knaus Südwind 400 FD

Bericht door workel » di 11 sep 2018 13:38

RE.gif
Goed idee om deze weg te gaan bewandelen. thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”