Knaus City wateraansluiting

Plaats reactie
Knipplak
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 jul 2018 23:56

Knaus City wateraansluiting

Bericht door Knipplak » zo 19 aug 2018 18:15

De Knaus Sport heeft een optie "City wateraansluiting". Ik begrijp dat je hiermee op de camping de caravan rechtstreeks kan aansluiten op het leidingwater.

- Waar bevindt de aansluiting zich aan de buitenzijde van de caravan? Aan de zijkant of onderin?
- Heeft de City wateraansluiting die Knaus inbouwt een drukregelaar?
- Wordt met deze wateraansluiting de ingebouwde verswatertank gevuld en moet de pomp zijn taak blijven doen? Of wordt er rechtstreeks druk op de binnenleidingen gezet?

Enigszins gerelateerd:
- Is de optionele waterniveaumeter voor de verswatertank een must? Waar plaatst Knaus het display?
- Is er risico op overvullen van de verswatertank wanneer je manueel water toevoegt? Of voorziet Knaus een overloop naar buiten?

Hebben jullie verder nog tips of advies? Bedankt!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus City wateraansluiting

Bericht door Chris » zo 19 aug 2018 20:32

Zo... dat zijn een hoop vragen .. :lol:

De City aansluiting bevind zich op dezelfde plek als de normale vulopening, vaak zit de tank ergens onder de rondzit, en de vulopening daar aan de buiten-zijkant.
Ze hebben geen drukregelaar, is een vlottersysteem dacht ik.. ( geen 100% zekerheid)
De tank wordt gevuld, de vlotter sluit de aansluiting af en de pomp in de tank blijft dus.
(Er zal nooit de leidingdruk op het caravan watersysteem gezet worden, dat is daar niet op berekend gewoon.)

De watermeter hoeft niet, ze plaatsen hem meestal naast de deur, op ooghoogte als je binnen staat.
Ik heb de watermeter niet gekozen omdat deze vrij onnauwkeurig is, 5 niveau's dacht ik.
Heb zelf een Votronic watermeter ingebouwd, veel nauwkeuriger.
Overvullen geeft niet, stroomt er gewoon bij de vulopening weer uit, dus niet binnen een overstroming.
( ik heb een stukje dikke slang op een 10 liter gieter gemaakt en daarmee vul ik supersnel en vrijwel zonder morsen.)

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Knaus City wateraansluiting

Bericht door Paul » zo 19 aug 2018 20:40

Bij mij zit hij aan de onderkant van de caravan ongeveer op dezelfde hoogte als de normale vulopening.
Voordeel van plaatsing aan de onderkant is dat er geen slang uit je wand steekt en je de slang koel onder je caravan kan leggen uit de zon
Nadeel is dat je op je knieën moet om de slang erin te steken.

Werkt inderdaad met een vlotter zodat de pomp zijn werk blijft doen.
Mijn Verswater tank heeft geen overloop beveiliging.
Ik heb de af fabriek watermeter in laten bouwen, ding doet wat het moet doen maar groot nadeel is dat je iedere keer een knopje in moet drukken om te zien wat de inhoud is.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Knipplak
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 jul 2018 23:56

Re: Knaus City wateraansluiting

Bericht door Knipplak » zo 19 aug 2018 20:57

Bedankt, Chris en pvaken!

Zo te zien zijn er wel wat verschillen tussen de Sport en de Südwind. Ik ben weer wat wijzer! :)

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”