Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door jorissti » zo 19 aug 2018 15:06

dvdlely schreef:
jorissti schreef: Dit met nu nog de huidige Sudwind Silver selection modellen, is dit misschien wel het moment om de overstap te maken.
De Sport wordt in een andere fabriek gebouwd dan de Sudwind en dit zie je toch.
Wat bedoel je hiermee? Wij vinden de knaus sport 540 FDK 2019 silver selection erg mooi. Maar bedoel je met jou opmerking dat de sport slechter/beter gebouwd is of bedoel je puur om hoe hij eruit ziet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hier doel ik op het feit dat de Sport gebouwd is met lichtere materialen, komt uit fabriek in Tsjechië en de Sudwind komt uit de fabriek in Beieren, toch iets meer Duitse stevigheid. Zeg absoluut niet dat de Sport niet mooi of goed is! Zit ook een verschil in de aanschafprijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door jorissti » zo 19 aug 2018 15:07

RE.gif

Bedoel uiteraard dat de Sport ook zeker goed is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trina op zo 2 sep 2018 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Unplugged » zo 19 aug 2018 16:30

Aad1 schreef:
za 18 aug 2018 22:27
Mijn huidige caravan is ook een 500 fu silver selection van 2016. Na 2 jaar viel het glazen/kunststof deurtje van het kastje boven de aanrecht uit het houten bovenstuk aan het begin van de vakantie. Bleek dat het houten blokje gescheurd was. Omdat het zelf gelijmd dat weigert knaus elke aansprakelijkheid. Kosten tussen € 350 en 400. Over de rest van de caravan nix negatiefs maar vanwege deze zeer klantonvriendelijke houding is mijn volgende caravan geen knaus

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
Ik heb 'zelf gelijmd' maar even vet gemaakt. Als iets zelf doet is het toch je eigen probleem? Of vat ik het niet?

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Jan Br » zo 19 aug 2018 17:44

Nee, je vat het niet, bij iedere klacht is je eerste aanspreekpunt de leverende dealer. Alleen als die niet thuis geeft, dan rechtstreeks de fabrikant/leverancier. Maar alle geknutsel, hoe inventief misschien ook, bemoeilijkt iedere aanspraak op garantie.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Unplugged » zo 19 aug 2018 18:18

RE.gif
Het zal aan mij liggen, maar dat lijkt met toch enigszins logisch. Als je niet zelf gaat knutselen is heel helder waardoor het probleem veroorzaakt is. Wie zelf wel knutselt en er gaat vervolgens iets mis, kan niet meer aantonen dat het misgaan komt door het gebrek of door het geknutsel. Staat toch vaak als ontbindende voorwaarde als het om garantie gaat, iets in de trant van: 'bij aanpassingen aan het product vervalt de garantie-aanspraak'. Zoiets.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Jan Br » zo 19 aug 2018 19:02

Exact, daarom niet zelf knutselen tijdens garantie
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
dvdlely
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 08:54
Locatie: 't Veen

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door dvdlely » zo 19 aug 2018 22:54

jorissti schreef:
jorissti schreef:
dvdlely schreef: Wat bedoel je hiermee? Wij vinden de knaus sport 540 FDK 2019 silver selection erg mooi. Maar bedoel je met jou opmerking dat de sport slechter/beter gebouwd is of bedoel je puur om hoe hij eruit ziet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hier doel ik op het feit dat de Sport gebouwd is met lichtere materialen, komt uit fabriek in Tsjechië en de Sudwind komt uit de fabriek in Beieren, toch iets meer Duitse stevigheid. Zeg absoluut niet dat de Sport niet mooi of goed is! Zit ook een verschil in de aanschafprijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedoel uiteraard dat de Sport ook zeker goed is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helder! Je moet het dus zien als SKODA en VW. Beide goed, maar VW gebruikt net iets betere en mooiere materialen ? Is dat wat jullie bedoelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

VW Tiguan Highline Business R MY2019 met een Knaus Südwind 500 FDK Silver Selection MY2018 blij.gif

Aad1
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 18:30

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Aad1 » zo 19 aug 2018 23:23

Chris schreef:RE.gif
Da's dus de dealer's fout.
Die bepaald ongeveer wat Knaus aan garantie moet opphoesten n.l.
Er zit geen importeur of nix tussen bij Knaus... dealer geeft dus aan bij de fabriek in Jandelsbrunn.
Dealer heeft mij de reactie van knaus doorgegeven. Heb toen zelf knaus aangeschreven


Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk


Aad1
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 18:30

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Aad1 » zo 19 aug 2018 23:28

Unplugged schreef:
Aad1 schreef:
za 18 aug 2018 22:27
Mijn huidige caravan is ook een 500 fu silver selection van 2016. Na 2 jaar viel het glazen/kunststof deurtje van het kastje boven de aanrecht uit het houten bovenstuk aan het begin van de vakantie. Bleek dat het houten blokje gescheurd was. Omdat het zelf gelijmd dat weigert knaus elke aansprakelijkheid. Kosten tussen € 350 en 400. Over de rest van de caravan nix negatiefs maar vanwege deze zeer klantonvriendelijke houding is mijn volgende caravan geen knaus

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
Ik heb 'zelf gelijmd' maar even vet gemaakt. Als iets zelf doet is het toch je eigen probleem? Of vat ik het niet?
Omdat het de 2e dag van de vakantie was en de inhoud van het kastje door de caravan lag en m.i. het eenvoudig te lijmen was dacht ik er goed aan te doen. Blijkt dus van niet .

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk


Aad1
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 18:30

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Aad1 » zo 19 aug 2018 23:31

Jan Br schreef:Nee, je vat het niet, bij iedere klacht is je eerste aanspreekpunt de leverende dealer. Alleen als die niet thuis geeft, dan rechtstreeks de fabrikant/leverancier. Maar alle geknutsel, hoe inventief misschien ook, bemoeilijkt iedere aanspraak op garantie.
Dat blijkt dus wel. Maar de houding van knaus houdt m.i. in dat klachten van klanten niet belangrijk zijn. Op zijn minst had ik een klantvriendelijker oplossing verwacht

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk


Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door PD » zo 19 aug 2018 23:33

RE.gif RE.gif
Ik snap dat je op dat moment een noodreparatie doet en de houding van de dealer begrijp ik dan ook niet. Zeker niet wanneer je toelicht waarom je er wel iets aan moest doen.

De volgende Knaus dan ook maar van een andere dealer !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door jorissti » ma 20 aug 2018 17:10

dvdlely schreef:
zo 19 aug 2018 22:54
jorissti schreef:
jorissti schreef:
Hier doel ik op het feit dat de Sport gebouwd is met lichtere materialen, komt uit fabriek in Tsjechië en de Sudwind komt uit de fabriek in Beieren, toch iets meer Duitse stevigheid. Zeg absoluut niet dat de Sport niet mooi of goed is! Zit ook een verschil in de aanschafprijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedoel uiteraard dat de Sport ook zeker goed is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helder! Je moet het dus zien als SKODA en VW. Beide goed, maar VW gebruikt net iets betere en mooiere materialen ? Is dat wat jullie bedoelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Eigenlijk wel!
Het is zeker niet slecht, maar wel even iets anders.

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door jorissti » ma 20 aug 2018 17:11

Nog iemand ervaringen??

Wil binnenkort een keuze maken

Gebruikersavatar
Peterknaus
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 20 aug 2018 19:29

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Peterknaus » di 21 aug 2018 09:49

Hallo
Nieuw op het forum hier als Peterknaus.
Komt door dit topic waar ik graag een reactie achter laat.
Rij met een Knaus sudw 500eu 2017 silver selection. Heel fijne caravan met veel luxe en erg degelijk. Op enkele kleinigheden na geen problemen gehad. Overigens met de vochtcontrole dit jaar alles prima opgelost.
Wat nog speelt is de gaskookplaat , de linkergaspit verwarmt matig. Dealer is in gesprek met Dometic om de sproeier te vervangen.
Optie waar we heel blij van zijn geworden is de vloerverwarming in voor en naseizoen.
Zo dat is dan mijn eerste reactie.
Gr. Peterknaus
Knaus sudwind 500eu silver selection 2017

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Jan Br » di 21 aug 2018 09:51

Welkom hier op het Forum, laat het niet je laatste reactie zijn. knipoog.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Willem69
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Willem69 » di 21 aug 2018 10:08

Wat ik nog steeds minder vindt is dat er nog geen goede blokjes zijn om de voortent te bevestigen. Heb ze zowel van Isabella, dorema als brand geprobeerd maar alle geven deuken in de rubber band op het protec frame.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Volvodriver

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Volvodriver » di 21 aug 2018 10:36

RE.gif
Heb je de Isabella fix on wel zo bewerkt door de rubber voetjes te verplaatsen? Je hebt dan voldoende ruimte om het profiel te overbruggen.

Willem69
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Willem69 » di 21 aug 2018 10:37

Is gedaan maar dan nog, heb nu het grote blokje onder gezet en bovenste blokje weggelaten en daar een stukje rubber tape opgeplakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Volvodriver

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Volvodriver » di 21 aug 2018 10:55

RE.gif
De manier waarop de campingburen met hun 450 het ook doen. Maar ik zie nog geen afdrukken.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Chris » di 21 aug 2018 11:07

Die deukjes in het plastic biesje van het Pro Etc profiel heb ik ook.
Maar als de tent eraf is zijn ze ook zo weer weg.
Mij raakt het niet zo dus.
Heb ondertussen ook alle voornoemde blokjes, en de Walker blokjes geprobeerd...Walker bevalt het beste tot op heden, maar is ook geen 100% "perfect fit".
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Daphne » di 21 aug 2018 11:23

jorissti schreef:
za 18 aug 2018 13:30
Ben aan het kijken om de overstap te maken van een Sport 450fu naar een nieuwe zoals vermeld in de titel.
Iemand ervaringen met dit nieuwe type en nog aandachtspunten?
Je bent bekend met Knaus, dus een overstap zal niet schokkend zijn en alleen wat meer luxe opleveren t.o.v. de Sport. thumbup.gif

Wij hebben een 500 FVU Südwind Silver Selection 2016. Al flink gebruikt (ook voor wintersport/kamperen) en sinds juni wonen we in de caravan omdat we tussen 2 huizen zitten. We hebben wel wat irritatiezaken aan de caravan maar wellicht is dat niet meer in het 2019 model, dus weet ik niet of het relevant is maar zal ze noemen.
Bed:
+ zeer goede lattenbodem met schotelvering
+ schotelvering in combinatie met matras (is natuurlijk zeer persoonlijk)
- lattenbodem loopt niet door tot de rand van het matras. Het randje zweeft. Niet erg als je in bed ligt maar wel als je net als wij in een vorige caravan een breder bed gewend was of op de rand wil leunen.
- bed wordt voor de helft geopend en het matras is ook in 2 delen. (Frans bed) Gewoon in z'n geheel openen is fijner en een matras in één deel is ook fijner.

Keuken:
+ goede indeling, ruim aanrechtblad
+ koelkast koelt (te) goed (geen ventilatoren nodig, koelkast stond vanochtend op - 0,2 graden)
+ kookplaat heeft de pitten naast elkaar.
- geen elektronische vonkontsteking (ik vind dat echt cheap en kan er niet aan wennen omdat we het in de vorige caravan wel hadden) :?
- De kookplaat van Dometic is niet de beste, ik mis een krachtige pit.

Banken:
+ kusssen en bodem in één. Echt een geweldig systeem en zou ik zo in een volgende caravan weer willen, hopelijk zorgt Knaus ervoor dat ze het iets beter uitvoeren i.v.m. stevigheid bij de lange banken. Eigenlijk dikke plus en een kleine min.

Toilet:
+ spoelt uit centrale watertank
- vormgeving van Dometic toilet is mooi maar minder praktisch in gebruik dan een Thetford toilet. (volgens mij zijn beide punten al in 2017 gewijzigd)

Algemeen:
+ grote watertank is goed toegankelijk in een bank. Bank is zo precies opgedeeld zodat alleen dat stukje boven de tank omhoog gaat.
+/- Ambient verlichting mooi maar zou gedimd moeten kunnen worden.
+ spotjes in rail die op elk plek in de rail kunnen worden geklikt.
+ leuk detail: ingebouwde tissue-dispenser boven de wastafel.
+ ingebouwde radio + speakers
+ TV steun
+ USB oplaadpunten
+ dakairco (was een beursaanbieding)
+ gladde beplating
+ vloerverwarming is een optie maar echt de moeite waard.
+ stevig hang- en sluitmateriaal
- lege caravan heeft een lage kogeldruk en het is lastig om tot een goede kogeldruk te komen. Eigenlijk moeten er altijd fietsen mee om op een 90 kg te komen.
- waterniveaumeter is een optie. M.i. hoort zoiets gewoon standaard te zijn bij een grote ingebouwde watertank.
- HeKi dakluik (Seitz). De meeste mensen zullen tevreden zijn maar wij vinden het minder. Wanneer je niet zo lang bent is het een gedoe om 'm te openen maar vooral te sluiten. Het glas is te helder, mag best wat getint zijn,ook al schijnt de zon niet is het invallende licht fel. Wij houden de insectenhor dicht om het licht te filteren.
- De af fabriek standaard banden zijn slecht. Na een paar vervelende ritten zijn de banden op kosten van de dealer vervangen voor Conti Vancontact
- De open rand onder de bovenkasten is niet zo diep en kun je weinig "rommeltjes" in kwijt. Een tijdschrift past niet. De rand is niet zo diep omdat de gordijnrails erachter zijn weggewerkt, wat op zich wel mooi is gedaan. Dus de min is ook enigszins een plus :wink:

Succes met de keuze aflower.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Jan Br » di 21 aug 2018 11:43

RE.gif Kijk, dit soort reviews daar kan je wat mee thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Aad1
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 18:30

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Aad1 » di 21 aug 2018 17:24

PremiumDiscovery schreef:RE.gif RE.gif
Ik snap dat je op dat moment een noodreparatie doet en de houding van de dealer begrijp ik dan ook niet. Zeker niet wanneer je toelicht waarom je er wel iets aan moest doen.

De volgende Knaus dan ook maar van een andere dealer !
Dealer is prima. Hij verwoordt het antwoord van knaus. Dealer is bereid alle mogelijke zaken voor mij te regelen, maar het bedrag van 350 aan 400 euri is voor hem een niet haalbare zaak, temeer omdat knaus alles afwijst.

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk


jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door jorissti » di 21 aug 2018 22:06

Daphne schreef:
di 21 aug 2018 11:23
jorissti schreef:
za 18 aug 2018 13:30
Ben aan het kijken om de overstap te maken van een Sport 450fu naar een nieuwe zoals vermeld in de titel.
Iemand ervaringen met dit nieuwe type en nog aandachtspunten?
Je bent bekend met Knaus, dus een overstap zal niet schokkend zijn en alleen wat meer luxe opleveren t.o.v. de Sport. thumbup.gif

Wij hebben een 500 FVU Südwind Silver Selection 2016. Al flink gebruikt (ook voor wintersport/kamperen) en sinds juni wonen we in de caravan omdat we tussen 2 huizen zitten. We hebben wel wat irritatiezaken aan de caravan maar wellicht is dat niet meer in het 2019 model, dus weet ik niet of het relevant is maar zal ze noemen.
Bed:
+ zeer goede lattenbodem met schotelvering
+ schotelvering in combinatie met matras (is natuurlijk zeer persoonlijk)
- lattenbodem loopt niet door tot de rand van het matras. Het randje zweeft. Niet erg als je in bed ligt maar wel als je net als wij in een vorige caravan een breder bed gewend was of op de rand wil leunen.
- bed wordt voor de helft geopend en het matras is ook in 2 delen. (Frans bed) Gewoon in z'n geheel openen is fijner en een matras in één deel is ook fijner.

Keuken:
+ goede indeling, ruim aanrechtblad
+ koelkast koelt (te) goed (geen ventilatoren nodig, koelkast stond vanochtend op - 0,2 graden)
+ kookplaat heeft de pitten naast elkaar.
- geen elektronische vonkontsteking (ik vind dat echt cheap en kan er niet aan wennen omdat we het in de vorige caravan wel hadden) :?
- De kookplaat van Dometic is niet de beste, ik mis een krachtige pit.

Banken:
+ kusssen en bodem in één. Echt een geweldig systeem en zou ik zo in een volgende caravan weer willen, hopelijk zorgt Knaus ervoor dat ze het iets beter uitvoeren i.v.m. stevigheid bij de lange banken. Eigenlijk dikke plus en een kleine min.

Toilet:
+ spoelt uit centrale watertank
- vormgeving van Dometic toilet is mooi maar minder praktisch in gebruik dan een Thetford toilet. (volgens mij zijn beide punten al in 2017 gewijzigd)

Algemeen:
+ grote watertank is goed toegankelijk in een bank. Bank is zo precies opgedeeld zodat alleen dat stukje boven de tank omhoog gaat.
+/- Ambient verlichting mooi maar zou gedimd moeten kunnen worden.
+ spotjes in rail die op elk plek in de rail kunnen worden geklikt.
+ leuk detail: ingebouwde tissue-dispenser boven de wastafel.
+ ingebouwde radio + speakers
+ TV steun
+ USB oplaadpunten
+ dakairco (was een beursaanbieding)
+ gladde beplating
+ vloerverwarming is een optie maar echt de moeite waard.
+ stevig hang- en sluitmateriaal
- lege caravan heeft een lage kogeldruk en het is lastig om tot een goede kogeldruk te komen. Eigenlijk moeten er altijd fietsen mee om op een 90 kg te komen.
- waterniveaumeter is een optie. M.i. hoort zoiets gewoon standaard te zijn bij een grote ingebouwde watertank.
- HeKi dakluik (Seitz). De meeste mensen zullen tevreden zijn maar wij vinden het minder. Wanneer je niet zo lang bent is het een gedoe om 'm te openen maar vooral te sluiten. Het glas is te helder, mag best wat getint zijn,ook al schijnt de zon niet is het invallende licht fel. Wij houden de insectenhor dicht om het licht te filteren.
- De af fabriek standaard banden zijn slecht. Na een paar vervelende ritten zijn de banden op kosten van de dealer vervangen voor Conti Vancontact
- De open rand onder de bovenkasten is niet zo diep en kun je weinig "rommeltjes" in kwijt. Een tijdschrift past niet. De rand is niet zo diep omdat de gordijnrails erachter zijn weggewerkt, wat op zich wel mooi is gedaan. Dus de min is ook enigszins een plus :wink:

Succes met de keuze aflower.gif
Dank voor deze heldere informatie.
Als ik meer weet dan laat ik het hier weten!!

Groeten, Joris

Gebruikersavatar
Peterknaus
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 20 aug 2018 19:29

Re: Ervaringen KNAUS Sudwind 450FU silverselection

Bericht door Peterknaus » wo 22 aug 2018 20:08

Even een vraag, wellicht voor de TS ook interessant:
In het topic wordt gesproken over de banken die niet stevig zijn, maar zijn dit de zitkussens die doorzakken of wordt de houten voorkant bedoeld ? En hoe zijn de verstevigingsbalkjes gemonteerd ?
Knaus sudwind 500eu silver selection 2017

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”