Af fabriek schroeft Knaus een 1500 kg as onder de Sudwinds 500.
Dat mocht mijn Volvo S40 exact trekken.
Echter.. wij kochten een Sudwind Silver Selection 500 en die krijgt een 1700 kg as mee af fabriek, 200 kg meer, en dat mag dus niet.
Ook stopten we er nog een aantal zwaardere gadgets in, mover, accu, dakairco etc..
Dus de caravan werd op papier en in de praktijk te zwaar voor de Volvo S40.
Door de RDW het gewicht terug laten zetten naar 1500Kg, het max van de S40.
Dat hield wel in dat de caravan verder karig beladen was, en met een gewogen caravan gewicht van 1520kg trokken wij naar Spanje dit jaar.
Alle zware zooi zat in de auto, die moest flink zijn best doen, maar met 180 PK kom je er best wel.
Tijdens aankoop van de caravan zat er al in mijn hoofd om mijn wens in vervulling te laten gaan met een Volvo V70.
Die mag 1800 KG trekken, zat voor de originele 1700 KG van de caravan.
Affin, de V70 is ook gekomen en de caravan is nu weer terug gezet via de RDW op 1700 KG.
Vandaag kwam mijn nieuwe kentekenpasje binnen.
Dus.. laadvermogen zat beschikbaar, de V70 heeft ook nog eens een grote laadruimte.
En ook nog eens niveaumat's op de achterbrug gemonteerd.
Dus.. doorzakken is er waarschijnlijk niet meer bij..
We gaan het meemaken, ik denk een goede combi samen.
Chris
Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
RE.gif
Ook de caravan met de 1700 kg as mocht je achter je Vovo hangen,je mag m alleen niet zwaarder beladen dan wat je auto mag trekken.
Echter voor je rijbewijs ( wel of niet B/E)moet je wél rekenen met een gewicht van 1700 kg .
Ook de caravan met de 1700 kg as mocht je achter je Vovo hangen,je mag m alleen niet zwaarder beladen dan wat je auto mag trekken.
Echter voor je rijbewijs ( wel of niet B/E)moet je wél rekenen met een gewicht van 1700 kg .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
Leuk te lezen dat wij ook de combi s60 (benzine 182pk) hadden en nu v70 D4 hebben met de 50FSK silver edition met luifel en airco. Volgend jaar de mover. combinatie rijdt fantastisch
Volvo V70 D4 automaat met Knaus Südwind 500 FSK Silver Edition 2016 (vast luifel & airco)
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
Is al vaak over gesproken maar mag oficieel dus niet. Op papier moeten de gewichten kloppen alleen de gewichten op de weegbrug.eurotrotter schreef:RE.gif
Ook de caravan met de 1700 kg as mocht je achter je Vovo hangen,je mag m alleen niet zwaarder beladen dan wat je auto mag trekken.
Echter voor je rijbewijs ( wel of niet B/E)moet je wél rekenen met een gewicht van 1700 kg .
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
RE.gif
Officieel mag het dus WEL. ( inside information)
1700 kg MTM achter een auto die 1500 KG mag trekken.
Als je hutje maar niet meer dan 1500 KG totaal weegt.
Echter... laat oom agent niet merken dat ie ook maar 1 kg. boven 1500 uitkomt... dan ben je de spreekwoordelijke sigaar.
Dat "overgewicht" op papier is in Nederland nog wel uit te leggen aan die Oom Agent, echter in het Frans of Spaans haak ik snel af...
Daarom had ik op safe gespeeld en dus het gewicht op papier naar 1500 terug laten zetten.
Nu, met mijn nieuwe auto, mag ik 1800 KG trekken, vandaar dat de hut weer naar de fabrieksopgave is.
Al met al.. (de hut is van Februari 2017) heb ik dus nu het 3e kentekenbewijs..
Deze laatste hou ik... :-)
Chris
Officieel mag het dus WEL. ( inside information)
1700 kg MTM achter een auto die 1500 KG mag trekken.
Als je hutje maar niet meer dan 1500 KG totaal weegt.
Echter... laat oom agent niet merken dat ie ook maar 1 kg. boven 1500 uitkomt... dan ben je de spreekwoordelijke sigaar.
Dat "overgewicht" op papier is in Nederland nog wel uit te leggen aan die Oom Agent, echter in het Frans of Spaans haak ik snel af...
Daarom had ik op safe gespeeld en dus het gewicht op papier naar 1500 terug laten zetten.
Nu, met mijn nieuwe auto, mag ik 1800 KG trekken, vandaar dat de hut weer naar de fabrieksopgave is.
Al met al.. (de hut is van Februari 2017) heb ik dus nu het 3e kentekenbewijs..
Deze laatste hou ik... :-)
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Gewicht weer terug naar oorspronkelijke fabrieksopgave
IK denk dat er erg weinig mensen zijn die deze vraag kunnen beantwoorden.
Controle op vakantie verkeer( dat zorgt voor de inkomsten) is in Frankrijk en Spanje not done.
Uiteraard wel op snelheid en verkeersregels
Bij twijfel zal men je begeleiden naar een weegpunt,maar controle op het maximaal te trekken gewicht van een auto???????? zeker niet als de asdruk van de caravan niet overbeladen is.
Controle op vakantie verkeer( dat zorgt voor de inkomsten) is in Frankrijk en Spanje not done.
Uiteraard wel op snelheid en verkeersregels
Bij twijfel zal men je begeleiden naar een weegpunt,maar controle op het maximaal te trekken gewicht van een auto???????? zeker niet als de asdruk van de caravan niet overbeladen is.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.