vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Zundapp
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16 feb 2019 16:46
Locatie: Hoogezand

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Zundapp » za 16 feb 2019 19:43

Gisteren gebben we een Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection gekocht. Vandaag van alles bekeken en uitgeprobeerd. Ik geb o.a. de vloerverwarming een uur aangehad en kon niet merken dat de vlier minder koud werd. Wie heeft er ervaring met de vloerverwarming. Wat kan ik ervan verwachten. Een warme vloer, minder gebruik van de kachel?

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Paul » za 16 feb 2019 20:18

Wij hebben een Knaus sport 500qdk met af fabriek vloerverwarming.
Bij ons wordt de vloer vrij snel merkbaar warm.
Dat wil zeggen dat je op je sokken erg goed voelt dat de vloerverwarming aanstaat.
Het is niet bedoeld als hoofd verwarming dus het zal niet 10 graden warmer worden als de vloerverwarming aanstaat.

Veel plezier met de nieuwe caravan.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Pakkie » za 16 feb 2019 21:47

Als je twijfelt of hij het doet zou je ook nog voor twee tientjes een infrarood temperatuurmeter kunnen kopen bij Conrad bijvoorbeeld. Meten is weten of zoiets :wink:
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » za 16 feb 2019 23:27

Laatst hadden we in het Repair Café een klant, die dacht ook dat haar elektrische deken niet werkte. Met een speciale schroevendraaier kunnen we stroomkringen volgen. De schroevendraaier gaf aan dat er een stroom door de deken liep. Nadat de deken was opgerold, kon je met de hand in de deken voelen dat deze toch functioneerde (hij werd warm). Met de vloerverwarming is dat bijna hetzelfde. Mijn vloerverwarming van de caravan is totaal 180 watt en dat is niet veel voor de hele vloeroppervlakte. Leg een opgevouwde deken op de vloer en voel dan half uur nogmaals onder de deken of de temperatuur is gestegen en nog mooier is een temperatuurmeter. Blijft het koud, dan is iets meer aan de hand.

Verwacht niet al te veel van je vloerverwarming in je caravan, het is niet zoals in een woonhuis. Maar in het voor - en in het naseizoen kan je op sokken door de caravan zonder je pantoffels nodig te hebben. En als het al niet al te koud is kan de kachel uit blijven !!!

Gr. Theo

Zie foto schroevendraaier:
Bijlagen
Brunnenstuhl Elek. Multitester.JPG
Brunnenstuhl Elek. Multitester.JPG (17.14 KiB) 3626 keer bekeken
Laatst gewijzigd door thmeyer op za 16 feb 2019 23:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Jan van Vijven » za 16 feb 2019 23:40

Met blote voeten voelen, één op het verwarmde deel en één ernaast, bijvoorbeeld voor de deur. Je voelt direct het verschil. Of niet natuurlijk...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 00:02

Had ik "even" niet aan gedacht Jan, ook dat moet werken !!!!

Mijn vrouw heeft als ze voor de aanrecht staat koude tenen en warme hielen. Dus net een strookje mis ik voor meer comfort.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Nimma » zo 17 feb 2019 00:38

De vloerverwarming in een/TS/mijn Knaus 450Fu 2016 is 300w.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door AadB » zo 17 feb 2019 12:41

De vloerverwarming is aangenaam aan je voeten maar je kunt het niet gebruiken als hoofdverwarming.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Chris » zo 17 feb 2019 13:48

Ik ook... wil nooit meer zonder.
Binnenkort in het voorjaar...heerlijk om op je blote pootjes door de hut te lopen s'morgens..
Alleen de wedstrijd... wie doet hem aan he.. :lol:
Meestal moet ik toch wel effe naar het kleine kamertje heel vroeg, dus... hup... knoppie aan..
En dan, als je echt uit bed stapt.... zo heerlijk..

Zoals Jan al schreef... da's een uitstekende controle.

Alleen het knoppie van de Vloerverwarming in de Silver Selections heeft een onlogische plek.
Daar hebben al velen wat op verzonnen.
Ik heb hem verplaatst, naar het voorrandje achter de kastdeur.
Zo..
Vloerverwarming schakelaar verplaatst.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Daphne » zo 17 feb 2019 14:57

Chris schreef:Ik ook... wil nooit meer zonder.
Binnenkort in het voorjaar...heerlijk om op je blote pootjes door de hut te lopen s'morgens..
Alleen de wedstrijd... wie doet hem aan he.. :lol:
Meestal moet ik toch wel effe naar het kleine kamertje heel vroeg, dus... hup... knoppie aan..
En dan, als je echt uit bed stapt.... zo heerlijk..

]
Pas ‘s ochtends aan doen? Vloerverwarming laat je toch continu aan. Hier sinds oktober continu aan gehad.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 15:18

Mijn schakelaar van de vloerverwarming zit ook super onhandig rechts bovenaan als je de deur van de caravan binnen komt.
Zoals ik al eerder in een ander artikel vermeld heb, heb ik mini schakelaar van KlikAanKlikUit gemonteerd, met als resultaat: de bestaande schakelaar kan ik blijven gebruiken en met de afstandbediening van uit mijn bed. En omdat ik toch een afstandbediening mee heb, kan ik ook nog eens op afstand mijn TV en/of mijn draadloos WiFi-Netwerk als ik 230 volt sta, aan- en uitzetten.

Gr. Theo

Opmerking: Bij mij gaat de vloerverwarming s'nachts uit !!!!
Bijlagen
Ingebouwde Mini schakelaar.JPG
KlikAanKlikUit Mini schakelaar
Ingebouwde Mini schakelaar.JPG (11.35 KiB) 3517 keer bekeken
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Daphne » zo 17 feb 2019 15:39

RE.gif

Uit nieuwsgierigheid, waarom ‘s nachts uit?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 16:47

Hoi Daphne,

Ik vind het niet nodig om mijn vloerverwarming de hele nacht aan te laten staan. Zelfs als ik een staanplaats heb in het voor – en na seizoen inclusief stroom, gaat de vloerverwarming ‘s nachts ook uit. En morgens duurt het ongeveer een half uur tot 3 kwartier en de vloer is weer helemaal warm. Vandaar die afstandsbediening, want dan hoef ik m’n bed nog niet uit. En ’s nachts naar de WC gaan heeft geen zin met ingeschakelde vloerverwarming, want daar is de vloer koud en blijft koud !!!

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Daphne » zo 17 feb 2019 17:00

RE.gif

Oké duidelijk.

Ik denk dat het een misverstand is dat vloerverwarming alleen maar de vloer verwarmt. Natuurlijk is het geen hoofdverwarming maar het doet wel degelijk iets met het klimaat binnen. Koude van de vloer “straalt” ook door de caravan en warmte dus ook. Wij hebben inmiddels 11 jaar ervaring met vloerverwarming in de caravan en zouden deze niet kunnen missen. In het voor- en naseizoen wordt vloerverwarming door ons vaak als hoofdverwarming gebruikt. ‘s Nachts uit betekent teveel afkoelen dus doen wij dat niet. Nu in de winter gaat de gaskachel erbij en uiteraard scheelt het gas als de vloer al lekker warm is.
Zelfs al moeten we voor elektra naar gebruik betalen, zullen we de vloerwarming geen minuut uitzetten. En ‘s nachts laten we de kachel op 1 branden, dus is ook het toilet lekker warm.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Zundapp
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16 feb 2019 16:46
Locatie: Hoogezand

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Zundapp » zo 17 feb 2019 17:56

Geweldig, wat een reacties in een korte tijd. We zullen er onze voordeel mee doen. Allereerst met een thermometer meten of de vloer warmer wordt.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Daphne » zo 17 feb 2019 18:06

RE.gif

Gewoon simpel houden, schoenen uit en bij de deur gaan staan en daarna een stap verder in de caravan. Je merkt meteen verschil, zo niet dan heb je geen thermometer nodig maar de dealer. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Chris » zo 17 feb 2019 19:08

Daphne schreef:
zo 17 feb 2019 14:57
Chris schreef:Ik ook... wil nooit meer zonder.
Binnenkort in het voorjaar...heerlijk om op je blote pootjes door de hut te lopen s'morgens..
Alleen de wedstrijd... wie doet hem aan he.. :lol:
Meestal moet ik toch wel effe naar het kleine kamertje heel vroeg, dus... hup... knoppie aan..
En dan, als je echt uit bed stapt.... zo heerlijk..

]
Pas ‘s ochtends aan doen? Vloerverwarming laat je toch continu aan. Hier sinds oktober continu aan gehad.
mrgreen.gif mrgreen.gif

Dat is nou eigenlijk iets wat ik je nog wilde vragen.
Jullie als "grootverbruiker" van kampeerdagen in het winterseizoen moeten daar zeker heel veel ervaring mee hebben opgedaan.
Je antwoord is duidelijk..
Hij kan dus permanent aan blijven die vloerverwarming.

Ik zag alweer een leuke klus aankomen, tijdklok en temperatuurvoeler op de vloerverwarming.
Maar, helaas... het hoeft niet eens.
Dus...
s'Avonds de VV lekker aanlaten, "moet" je dan een keertje s'nachts, dan heb je heerlijke warme pootjes als je er weer inkruipt.

@ Theo...
Wij hebben een heerlijk dik ( goed wasbaar) kleedje in het pleehok liggen.... toch geen kouwe pootjes.. mrgreen.gif

Bedankt Daphne thumbup.gif thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 20:14

Nog een reactie van mijn kant:
Als ik mijn caravan overdag en ’s avonds met mijn vloerverwarming warm kan houden hoef deze niet ’s nachts niet aan, omdat ik (we) anders onder het dekbed het veel te warm krijg(en). Thuis brandt erop mijn slaapkamer ook geen kachel en het raam staat wagenwijd open voor de frisse lucht !! En als we het koud krijgen kruipen iets dichter tegen elkaar aan !!! Probleem opgelost. blij.gif

En Chris, Ik heb ook z’n dik uitwasbaar kleedje (tegen koude voeten) in de WC. De foto heb je van mijn nog te goed !!!

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Chris » zo 17 feb 2019 20:40

RE.gif
Maar jij hebt dan ook een AB voor de vloerverwarming.... da's mij te technisch Theo.. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Gekheid natuurlijk, maar ik wist niet of die VV werkelijk continue aan kon blijven staan.
Nu wel...

p.s... lekker he die dikke uitwasbare kleedjes in het toilethok, zo'n kouwe plastic bak...brrrr
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Daphne » zo 17 feb 2019 21:00

thmeyer schreef:Nog een reactie van mijn kant:
Als ik mijn caravan overdag en ’s avonds met mijn vloerverwarming warm kan houden hoef deze niet ’s nachts niet aan, omdat ik (we) anders onder het dekbed het veel te warm krijg(en). Thuis brandt erop mijn slaapkamer ook geen kachel en het raam staat wagenwijd open voor de frisse lucht !! En als we het koud krijgen kruipen iets dichter tegen elkaar aan !!! Probleem opgelost. blij.gif

En Chris, Ik heb ook z’n dik uitwasbaar kleedje (tegen koude voeten) in de WC. De foto heb je van mijn nog te goed !!!

Gr. Theo
Hier zijn de ramen ‘s nachts ook open. Slapen in een (te) warme caravan vinden wij ook niet fijn en houden van frisse lucht in de nacht. Toch laten we de vloerverwarming en (in de winter) de kachel aan. Het kost meer energie om de vloer telkens opnieuw te verwarmen. In de winter veroorzaakt het helemaal laten afkoelen van de caravan een onaangenaam klimaat en condens.
Thuis doe je de kachel niet uit maar gaat de thermostaat lager. Als je elke nacht de kachel echt uit doet, kost het teveel energie om alles weer goed door te warmen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 21:04

De vloerverwarming in je caravan werkt net zoals de eerste achteruitverwarming (z'n plak geval) in de auto eind jaren "60 met een aan- en uit-schakelaar. En met de auto van nu wordt dat, na enige tijd (voor vergeetachtige mensen of was het "milieu") automatische uitgeschakeld.

Gr. Theo
Bijlagen
Achterruit verwarming.JPG
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Daphne » zo 17 feb 2019 21:14

RE.gif

Misschien dezelfde werking maar een ander doel. De vergelijking is m.i. dan ook niet van toepassing. Onze vorige caravan (Eriba) had trouwens een 3 standen vloerverwarming en niet zomaar een aan/uit knop.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 21:28

Bedankt Dapfne,

Dat is het voordeel van dit caravan-forum, zo hoor je ook weer dingen van andere. Op deze manier leer je weer iets bij.

Alleen dan heb ik weer een vraag: "Werd deze vloerverwarming thermostatisch geregeld ?"

Gr. Theo

Ik heb in die tussentijd op internet gekeken "Geen thermostaat" en op de hoogste stand voor veel mensen te warm.
Juist een reden om nu een thermostaat te monteren. Want nu kan je iets regelen !!!

IK HEB EEN PRACHTIGE CARAVAN VLOERVERWARMING MET THERMOSTAAT GEVONDEN.
https://www.elektrische-vloerverwarming ... -traf.html
Bijlagen
vloerverwarming met thermostaat.JPG
vloerverwarming met thermostaat.JPG (19.54 KiB) 3364 keer bekeken
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door thmeyer » zo 17 feb 2019 22:38

TIP

De Thermostaat voor de caravan vloerverwarming is ook los te koop. €36,55 (aanbieding) schakelt 230 volt

https://www.elektrische-vloerverwarming ... nbouw.html

Speciaal voor de mensen waarvan de caravan vloerverwarming naar hun gevoel te warm wordt en meer comfort willen hebben !!
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: vloerverwarming knaus sudwind 450 fu silver selection

Bericht door Chris » zo 17 feb 2019 23:25

RE.gif

Mmmmmmm scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Met een W1209 kan je exact hetzelfde..
Kost met huisje nog geen € 3,00
Nog geen 10% van "jou " "aanbieding" Theo....
Bij ome Ali. awhoea.gif

Maar... alle gekheid.
Zo warm wordt de VV in mijn hutje nou ook niet hoor.
Hij warmt niet het hok op, alleen de kou van de vloer af.
En da's nou net wat ik wil in het voorseizoen.
Dus, wat ik al eerder schreef.
Weer geen klus, liep al aan schakelklokken en W1209's te denken, allemaal niet nodig..
Allemachies... ik lijk wel bekeerd... awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”