Toch lekkage Kip Kompakt 370 TA

Plaats reactie
nyons
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 jul 2019 14:53
Locatie: Huizen

Toch lekkage Kip Kompakt 370 TA

Bericht door nyons » vr 19 jul 2019 22:52

Hallo, ik had me al voorgesteld in even voorstellen. (zie even voorstellen onder Nyons) Maar in het kort ik heb twee weken geleden een prachtige kip kompakt 370 TA uit 1998 gekocht. Werkelijk een plaatje. Nu van de week na de hevige plensbui zag ik tot grote schrik dat links achterin boven de hang/legkast bij de aansluiting van het dak naar het tentdoek enkele vochtdruppels zaten. Deze zaten rondom de rubberen, zwarte, strip. Ik heb al gekeken of ik dit op 'e'en of andere manier kan oplossen maar ben bang dat het doek eruit moet en dan.........?????? weet ik het niet.

Heeft er iemand tips en ervaringen hiermee.

Ik voeg enkele foto's bij.

groetjes

Harry
Bijlagen
IMG_1155.jpg
IMG_1156.jpg

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: Toch lekkage Kip Kompakt 370 TA

Bericht door Luud » za 20 jul 2019 08:22

Ha Harry,
bij een gewone regenbui hebben wij geen lekkage. Bij een flinke bui met stevige wind wil er bij ons ook wel enkele druppels verschijnen. Mochten we bij de caravan zijn, doen we bij extreem weer het hefdak dicht.
Zuidelijke Groet, Luud.
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

nyons
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 jul 2019 14:53
Locatie: Huizen

Re: Toch lekkage Kip Kompakt 370 TA

Bericht door nyons » za 20 jul 2019 13:01

Hoi Luuk

Bedankt voor de reactie. Ik heb al gekeken en eigenlijk kan het ook niet anders. Een gewone bui dan loopt het water weg. Bij een plensbui blijft er water staan en hoopt op tegen het randje ja en dan zoekt het de weg van de minste weerstand denk ik zo. OK dus dak dicht.

Ik ga het proberen.

gr

Harry

Gijs.
Berichten: 2
Lid geworden op: do 6 jun 2019 15:24

Re: Toch lekkage Kip Kompakt 370 TA

Bericht door Gijs. » za 10 aug 2019 15:55

Harry,
wij hebben onlangs een Kip Kompakt 400EK gekocht van 1989. Tijdens noodweer in Italie afgelopen Mei, lekkage. Het leek wel of de regen met de stormwind door het doek sloeg...dus dak naar beneden en de luifel er ook overheen... zo hebben we het een paar dagen overleeft. Thuis alle strips rondom het hefdak los genomen en opnieuw in de kit gezet, en weer vast. Het doek van het hefdak goed ingespoten met een impregneer middel, en tot nu toe blijft het droog. Dit is m.i. de goedkoopste oplossing, een nieuw doek rondom het hefdak ...? te duur....
mvg. Gijs.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”