maximum gewicht bovenste stapelbed KIP 45 TLB 1992

Plaats reactie
marieke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 10 mar 2014 19:29

maximum gewicht bovenste stapelbed KIP 45 TLB 1992

Bericht door marieke » do 11 apr 2019 09:34

Halo Mede caravan liefhebbers,
Inmiddels zijn wij al 5 jaar in het bezit van een kip caravan. Naar alle tevredenheid moet ik zeggen!
In onze 45 TLB zit een stapelbed en onze oudste zoon slaapt daar. Onze zoon is autistisch en hecht erg veel waarde aan zijn beschutte plekje boven in. Gebruikt deze dan ook vaak om tot rust te komen en te ontprikkelen.
Mede door een genetische afwijking, is hij vrij fors(lang en zwaar oor zijn leeftijd) en nu maken wij ons een beetje zorgen om de maximale belasting van het bovenste stapelbed.
In de papieren die we bij de caravan hebben gekregen kan ik niks vnden, een rondje zoeken op google leverde ook niks op en een telefoontje naar KIP was ook zonder resultaat.
Dus heb ik mijn account afgestoft en vraag ik het hier.
In welke richting moet ik denken qua belastig van het bovenbed? 45 kg? of hoger?
Het is een stevig bed die rust op 2 balkjes die aan de muren bevestigd zijn.

Volvodriver

Re: maximum gewicht bovenste stapelbed KIP 45 TLB 1992

Bericht door Volvodriver » do 11 apr 2019 09:51

RE.gif
Standaard is tussen de 50 en 75 kg.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: maximum gewicht bovenste stapelbed KIP 45 TLB 1992

Bericht door Jaap van Duijn » do 11 apr 2019 12:47

@Marieke,

Onze Dochter heeft er ook zo een Kip, met stapelbed en al.
Omdat ook onze kleinzoon nogal "beweeglijk" is, heb ik voor versteviging op alle 4 hoeken een balkje gezet van 4 bij 3 cm gewoon recht overeind passend op het onder bed/bankje.
Tot nu toe (3 jaar) geen problemen en even gezegd dat ik alleen van boven en onder een schoef gebruikt heb, om "later" zonder schade het spul origineel te maken
Hoop dat het je op de goede weg zet, kost bijna niets, goed meten en zagen en een ieder kan dit toch zelf
De bodem is sterk genoeg, heeft er al een van 90kg een week in geslapen.

Succes Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”