vuilwater tank

Plaats reactie
gerrie46
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 15 jul 2018 00:59

vuilwater tank

Bericht door gerrie46 » wo 14 nov 2018 17:25

Hoi Kippers,
We hebben een Kip Hyline gekocht en we vragen ons af waar in godsnaam de vuilwater tank gesitueerd is. Heeft de Hyline geen vaste vuilwatertank of moeten we een onder de caravan plaatsen?

Hoor het graag!

Ger

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: vuilwater tank

Bericht door Hobby Linka » wo 14 nov 2018 17:57

RE.gif

Een vuilwatertank zit bij een caravan gewoon onder de caravan. Gewoon even wat water laten spoelen in de spoelbak van de keuken. Kijken waar het onder de caravan vandaan komt en dan weet je waar de vuilwatertank moet komen te staan. Soms is een kort slangetje makkelijker, maar dat merk je vanzelf.

Je hebt wel een losse vuilwatertank bij de caravan?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: vuilwater tank

Bericht door nonblond » do 15 nov 2018 02:21

De vuilwatertank heb ik snel verkocht. Een tapse emmer werkt prima. Minder zwaar en als het eens vriest is hij te legen.

koning

Re: vuilwater tank

Bericht door koning » do 15 nov 2018 10:12

RE.gif Is niet de vraag.....

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: vuilwater tank

Bericht door Ab » do 15 nov 2018 10:33

gerrie46 schreef:
wo 14 nov 2018 17:25
Hoi Kippers,
We hebben een Kip Hyline gekocht en we vragen ons af waar in godsnaam de vuilwater tank gesitueerd is. Heeft de Hyline geen vaste vuilwatertank of moeten we een onder de caravan plaatsen?

Hoor het graag!

Ger
Een caravan heeft, in tegenstelling tot een camper, geen vaste vuilwatertank. Vaak zit er een losse platte tank op wieltjes bij, of kan je die zelf erbij kopen.
Een emmer werkt ook. Dan wat vaker lopen.
Op veel campings heb je comfortplaatsen, daar zit bij de kraan en stroompaal een afvoer.
Met een flexibele slang van 20 of 25 mm doorlaat ( verkrijgbaar bij Intratuin bijv) kan je de afvoer op het putje aansluiten. Dan heb je helemaal geen gedoe.
Soms moet je wel even iets aan de afvoer schuiven om een en ander passend te maken.
Die hulpstukjes liggen bij Intratuin bij de vijverafdeling evenals de slang. Van tevoren wel effe onder de caravan meten welke diameter het beste past.
20181115_104845.jpg
Vuilwatertank
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: vuilwater tank

Bericht door janoniem » do 15 nov 2018 12:21

Mijn vorige Alko reservewielhouder had ruimte voor het monteren van zo'n tank.
Het leek me een erg onpraktische oplossing en na een beetje "googelen" werd dat bevestigd in dit topic
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: vuilwater tank

Bericht door nonblond » vr 16 nov 2018 03:15

koning schreef:
do 15 nov 2018 10:12
RE.gif Is niet de vraag.....
Hobby Linka had al eerder geschreven dat je gewoon moet kijken onder de caravan waar het water eruit komt. Dat je daar de vuilwatertank moet plaatsen en die had al gevraagd of er wel een vuilwatertank is. Ik heb daar als aanvullende tip op gegeven dat ik een tapse emmer prettiger vind dan een vuilwatertank en waarom. Dat is toch een mooie aanvulling op het antwoord van de vraag. De vragensteller moet dan zelf maar zien of hij liever een emmer of een vuilwatertank wil, maar heeft dan wel een keuze. De emmer en de vuilwatertank zijn op iedere camping te gebruiken. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er helemaal geen vuilwatertank bij de caravan is en Hobby Linka kennelijk ook.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: vuilwater tank

Bericht door Hobby Linka » vr 16 nov 2018 03:45

RE.gif

Helemaal niets. Ik heb jouw tip zelf een keer gebruikt tijdens een weekend kamperen in de vorst.

Klikkerdeklik
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Volvodriver

Re: vuilwater tank

Bericht door Volvodriver » vr 16 nov 2018 08:41

Volgens mij zijn maar een paar merken standaard voorzien van een vaste vuilwatertank. En toevallig zijn dat dan de Scandinavische caravans. Een voor de Europeese markt (niet Scandinavië) bestemde Kip Hyline zal geen vaste vuilwatertank hebben

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: vuilwater tank

Bericht door Ab » vr 16 nov 2018 08:51

janoniem schreef:
do 15 nov 2018 12:21
Mijn vorige Alko reservewielhouder had ruimte voor het monteren van zo'n tank.
Het leek me een erg onpraktische oplossing en na een beetje "googelen" werd dat bevestigd in dit topic
De tank waar jij het nu over hebt is een vaste vuilwatertank. Moeilijk verwijderbaar.
In tegenstelling tot de foto die ik plaatste.
Dat is een losse verrijdbare tank.
Een vaste tank is in een caravan erg onpraktisch.
Om te legen moet je met de caravan naar het stortpunt rijden. Met een camper geen probleem..en die tanks zijn ook veel groter.
De tanks bedoeld voor een caravan zijn hooguit 30 liter.
Als er geen wielen onder zaten was dat al best veel om er een paar honderd meter mee te gaan lopen.
In een camper komen tanks van 200 liter voor.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: vuilwater tank

Bericht door p_vingerhoets » vr 16 nov 2018 11:24

Onder mijn hobby zelf een vaste tank geplaatst op de reservewielhouder ong 100 liter inhoud
Niet orgineel (of wel knipoog.gif ). Aangezien wij meestal maar een dag of 3 op 1 plek staan is dat voldoende, voor vertrek even langs de camperstort en leeg laten lopen

Voor de gevallen dat we langer staan heb ik er ook een kraan op zitten dat ik hem kan legen via een losse tank of een vaste aansluiting kan maken. Ik wil niet meer zonder zo heb een hekel aan het lopen met die losse tank en elke keer als ik eraan denk om hem te legen zit ie al tot over de rand vol.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

gerrie46
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 15 jul 2018 00:59

Re: vuilwater tank

Bericht door gerrie46 » ma 19 nov 2018 13:03

Bedankt voor jullie reacties!!!

gerrie46
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 15 jul 2018 00:59

Re: vuilwater tank

Bericht door gerrie46 » di 4 dec 2018 16:50

Hoi Kippers,
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb het afvoerpijpje onder de caravan gevonden. Je ziet hem amper, maar hij is er!

Bedankt!!

Plaats reactie

Terug naar “Kip”