Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Plaats reactie
travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » zo 10 sep 2017 23:16

Wij hebben een Kip Shelter caravan besteld en nu overwegen wij welke luifel of voortent we zullen kiezen.
Bij mijn weten zijn er de volgende opties die speciaal voor de Shelter zijn gemaakt:
De luifel van De Waard, de Tarp, de Unico Verona, de Bosuil van De Waard en de voortent van Walker.
Ik wil jullie advies. Ik weet dat het natuurlijk afhangt van de manier waarop er wordt gekampeerd en van de persoonlijke voorkeur. Daar wil ik het niet over hebben.
Hebben jullie ervaringen met een van de tenten en zo ja welke?
Hoe gemakkelijk is het opzetten, hoe is de beschutting, hoe windvast is hij, hoe is het met het comfort, hoe is je idee over de prijs kwaliteit verhouding, heb je ervaring met meerdere tenten en welke zijn de verschillen?
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

DFlip
Berichten: 57
Lid geworden op: di 14 apr 2015 20:42

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door DFlip » ma 11 sep 2017 17:16

Wij hebben zelf sinds kort de Unico Verona en zijn daar erg enthousiast over. Daarvoor hadden we van Unico de Genua. Wij staan nooit op een seizoensplek en vonden de genua dan toch teveel werk met opzetten en schoonmaken. Omdat wij altijd naar warme landen gaan dus voor de Verona gekozen.
Hij zet snel en makkelijk op, ook in je eentje. Het is een plaatje om te zien en lekker stevig als je veel wind hebt.
Hobby 540 kmfe excellent met Unico Verona luifel,Volvo S60 2.0 D3

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door poorbeek » ma 11 sep 2017 18:21

Fortex maakt volgens mij ook tenten voor de Kip Shelter.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Jos134 » ma 11 sep 2017 18:30

Kijk eens bij Mohocar. Wij hebben daar recent een nieuwe sunluifel gekocht voor onze Kip. Zij maken eea 'origineel'. Op maat.
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » ma 11 sep 2017 21:03

DFlip schreef:Wij hebben zelf sinds kort de Unico Verona en zijn daar erg enthousiast over. Daarvoor hadden we van Unico de Genua. Wij staan nooit op een seizoensplek en vonden de genua dan toch teveel werk met opzetten en schoonmaken. Omdat wij altijd naar warme landen gaan dus voor de Verona gekozen.
Hij zet snel en makkelijk op, ook in je eentje. Het is een plaatje om te zien en lekker stevig als je veel wind hebt.
Hoe lang duurt het opzetten ongeveer?
Mijn vrouw heeft het filmpje over het opzetten gezien en het lijkt haar veel werk.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » di 12 sep 2017 13:08

travel schreef:Mijn vrouw heeft het filmpje over het opzetten gezien en het lijkt haar veel werk.
Wij hebben ons vergist. In het filmpje werd ook nog een extra luifel opgezet waardoor het erg lang leek.
stom.gif
Ik vind hem erg mooi staan. Als het opzetten inderdaad snel kan dan ben ik om.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

DFlip
Berichten: 57
Lid geworden op: di 14 apr 2015 20:42

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door DFlip » di 12 sep 2017 13:51

Wij zetten hem in een half uurtje op. Wij vinden hem super mooi en praktisch :-)
Hobby 540 kmfe excellent met Unico Verona luifel,Volvo S60 2.0 D3

DFlip
Berichten: 57
Lid geworden op: di 14 apr 2015 20:42

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door DFlip » di 12 sep 2017 13:53

Dit is hem op de caravan die we pas verkocht hebben. Nu een hobby 540 kmfe gekocht dus van het voorjaar weer de Verona luifel bestellen
Bijlagen
IMG_3874.JPG
Hobby 540 kmfe excellent met Unico Verona luifel,Volvo S60 2.0 D3

Volvodriver

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Volvodriver » di 12 sep 2017 15:05

RE.gif
Let op. De Verona voor de shelter is heel anders. Dat is niet een gewone luifel zoala bovenstaande. Maar echt specifiek.
Overigens staat deze ook in no time. Zeker als je het systeem doorhebt.

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » di 12 sep 2017 17:27

Hartelijk dank voor de snelle reacties.
Tot nu toe heeft de Verona wel mijn voorkeur. De Verona heeft een hele ruime ingang en geeft zo te zien ook een goede beschutting. Wij zullen veel buiten zitten omdat het in de Shelter wat minder comfortabel is, zeker omdat ik vaak last heb van mijn rug.
Meer beschutting dan de luifel van De Waard.
Mijn gedachten gaan niet uit naar een complete voortent omdat wij van plan zijn om regelmatig te verkassen.
Ik ben er van op de hoogte dat er een speciale Verona is voor de Shelter. Die heb ik op het internet gevonden. Deze is voor ons te zien in Hoogeveen. Daar kunnen we langs als wij de Shelter ophalen. :lol:
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Micky » di 12 sep 2017 19:57

de shelter is toch een hele andere caravan en niet te vergelijken met het voorgestelde, appels met peren vergelijken, met name door de extra boogstok, het opzetten gaat altijd behoorlijk wat werk zijn..
Bijlagen
unico_verona_shelter_detail4.jpg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Kipke98 » za 30 sep 2017 15:58

Kijk ook eens bij Atomatent voor de mogelijkheden. Onze Kip Kompakt krijgt daar momenteel een luifel op maat. Slechts drie stokken zoals we dat bij onze SMV ook gewend waren.

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » za 30 sep 2017 17:13

De Atoma luifel lijkt erg op de De Waard luifel,maar lijkt meer beschutting te bieden. Het dak zonder de stok lijkt raar. Als het regent dan lekt het pal voor de ingang. Dus die stok is noodzakelijk. Ik vind hem wel mooi. Met deze luifel lijkt het meer op kamperen dan met de Unico Verona.
Het opzetten lijkt mij meer werk dan bij de Unico Verona. Is dat zo?
Hoeveel gaat het kosten?
Waarom hebben jullie voor deze luifel gekozen?
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Kipke98 » zo 1 okt 2017 09:37

Opzet gemak door de 3 stokken 6 haringen en het staat (en nog wat extra haringen voor de zijkanten. Geen tentframe nodig.
Aangezien je bij een Shelter alleen de smalle achterwand kan gebruiken heb je altijd een vrij kleine (achter)tent.

En waarom nog meer? De uitstraling!

De Waard gebruikt ander materiaal en wordt tegenwoordig niet meer in Nederland gemaakt (volgens overlevering) en bij Atomatent kan je de kleur zelf bepalen.

Volvodriver

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Volvodriver » zo 1 okt 2017 18:00

RE.gif
De Waard is eigendom van de Vrijbuiter en wordt nog steeds in Nederland gemaakt hoor. In Heerde om precies te zijn.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op zo 1 okt 2017 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Micky » zo 1 okt 2017 18:03

Kipke98 schreef:Opzet gemak door de 3 stokken 6 haringen en het staat (en nog wat extra haringen voor de zijkanten. Geen tentframe nodig.
Aangezien je bij een Shelter alleen de smalle achterwand kan gebruiken heb je altijd een vrij kleine (achter)tent.

En waarom nog meer? De uitstraling!

De Waard gebruikt ander materiaal en wordt tegenwoordig niet meer in Nederland gemaakt (volgens overlevering) en bij Atomatent kan je de kleur zelf bepalen.
Kijk eens naar de foto die ik heb geplaatst, ik vind dat geen kleine achtertent hoor..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » zo 1 okt 2017 18:18

Micky, de foto die je hebt geplaatst is nmm van de Unico Verona en die leefruimte is zeker niet krap. In feite komt er een boogstok tegen de Shelter waardoor hij veel breder is dan de achterzijde van de Shelter.
Kipke schreef over de luifel van De Waard en die is krapper dan van de Atoma. Dat is zeker waar.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.


Volvodriver

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Volvodriver » ma 2 okt 2017 11:30

RE.gif
Dank voor de link. thumbup.gif
Het maakt voor mij echter niets uit. De Waard is Nederlands met Nederlands doek. Ontwikkeling vindt ook nog steeds in Nederland plaats.
Dat de "verwende Nederlandse werknemer" niet meer te vinden is waardoor de productie verplaatst is, is jammer. En ja helaas gebeurt dat vaker.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door Micky » ma 2 okt 2017 20:25

travel schreef:Micky, de foto die je hebt geplaatst is nmm van de Unico Verona en die leefruimte is zeker niet krap. In feite komt er een boogstok tegen de Shelter waardoor hij veel breder is dan de achterzijde van de Shelter.
Kipke schreef over de luifel van De Waard en die is krapper dan van de Atoma. Dat is zeker waar.
Ik lees hier wel degelijk "altijd" Quote:" Aangezien je bij een Shelter alleen de smalle achterwand kan gebruiken heb je altijd een vrij kleine (achter)tent."
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » ma 9 okt 2017 21:18

Vandaag is de bij Obelink bestelde luifel van Hypercamp bezorgd. Deze is 200 x 240 cm. Dit wordt onze snelle luifel. Zo opgezet, zo afgebroken.
Het laatste weekend van oktober zijn we van plan om naar een camping in Bergeijk te gaan om de caravan uit te proberen. Daar kunnen we langs Bax om de Unico Verona luifel voor de Shelter te bekijken. Als wij besluiten om die te kopen kunnen we hem gelijk meenemen en uitproberen op de camping.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door travel » za 28 okt 2017 18:22

Wij zijn met de gloednieuwe Shelter naar de mini camping 't Haike bij Bergeijk gereden om in Bergeijk de Unico Verona luifel voor de Kip Shelter te bekijken. Wij hebben hem van alle kanten bekeken en toen hebben we deze voortent gekocht. We zijn een groot deel van de middag bezig geweest met opzetten. Eindelijk stond hij maar nog niet perfect zoals op de foto's. De volgende ochtend zijn we terug gegaan naar de winkel en hebben gekeken wat er verkeerd gegaan was en hoe het wel moest. Nu is alles duidelijk. Wij zijn er heel blij mee.
Van deze voortent zullen we veel plezier beleven.
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle goede adviezen. Ik heb er veel aan gehad.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

paul rapol
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 15:36

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door paul rapol » di 1 mei 2018 13:57

Wij kochten ook de Verona voor de Shelter en zijn daar super gelukkig mee. Wij zijn allebei minder mobiel maar toch lukt het ons om hem vrij vlot op te zetten. Alles moet ook niet ineens, spatlappen plaatsen wij maar wanneer het echt nodig is bvb. Wij hebben wel de hoeken van de profielen wat bijgevijld zodat het invoegen van de pees wat makkelijker wordt. We wrijven de goten ook regelmatig wat in met wax zodat alles heel vlot gaat. Wij vinden dit een supertent en met de bijgekochte voor zijde ook prima voor in het voorjaar

paul rapol
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 15:36

Re: Welke luifel of voortent voor de Kip Shelter?

Bericht door paul rapol » di 1 mei 2018 13:59

P1110776.JPG
20160912_110801.jpg
Een paar beelden bij mijn vorig bericht

Plaats reactie

Terug naar “Kip”