onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Plaats reactie
nicoline
Berichten: 2
Lid geworden op: di 8 aug 2017 16:21

onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door nicoline » do 10 aug 2017 15:10

Wij hebben dit jaar na 20 jaar een bungalow tent een kip caravan gekocht 42 ek grey line uit 1993.als totaal leken komen wij dingen tegen waar wij in het begin nooit van gehoord hebben, dus ik gooi een paar vragen neer.
De vorige eigenaars waren er zeer zuinig op en de caravan met mover, boiler. luifel en voortent etc is met zeer veel liefde onderhouden.
Zelfs een wastafel element van een andere caravan in douche/toiletruimte gezet.
Zelf vind ik deze wastafel geen fijn iets en neemt heel veel ruimte in en wij zijn lange mensen en zou graag een andere wastafel element willen hebben. Aangezien voor ons alles nog vreemd is. is de vraag; waar kan je zoiets kopen??
Hoe bouw je deze in??

Tevens een vraag. de caravan is in 2015 gekeurd wanneer moet je deze weer laten keuren?
Wanneer nieuwe banden?? Want de caravan staat bij ons voor de deur en het is de bedoeling dat hij alleen van oktober t/m april naar de winterstalling gaat.
En ik heb de kreet horen vallen dat als de kit van de caravan hard word moet je het vervangen. Maar dat is een eitje toch???
Oke! kan je dit zelf of moet je dit laten doen en waar?
Zijn hier kosten van bekend.Of welke kit moet je hebben?
Wie kan ons met al deze voor ons onbekende vragen helpen????

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door Hans 555 » do 10 aug 2017 15:55

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van een caravan. Banden gaan in de regel 6 jaar mee. De leeftijd van een band kan je op de wang van de band aflezen en betreft de DOT code Deze bestaat uit de week en het jaartal van fabricage, bv. 3017.
Een caravan behoeft niet gekeurd te worden maar om er zeker van te zijn dat deze technisch in orde is zou ik wel de caravan laten onderhouden bij een dealer. Het ligt er aan hoeveel kilometers er per jaar wordt gereden met de caravan. Als dat kleine stukjes zijn en eens per jaar een langere rit lijkt mij eens in de 2 jaar onderhoud voldoende.
Zelf laat ik ieder jaar de caravan controleren op alles. Hier hoort ook een vochtmeting bij.
Hoe je je het e.e.a in de caravan kan veranderen moet je in dit forum maar eens zoeken. Er zijn heel wat forumleden die een hele caravan durven te strippen en weer op te bouwen. Succes.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

nerood

Re: onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door nerood » do 10 aug 2017 19:26

Kit wat "uitpuilt" kan hard lijken.
Maar is dit ook zo?
Probeer er eens een stukje vanaf te trekken, wellicht is alleen het oppervlak hard.
Opnieuw kitten is een hele truc, allerlei strips verwijderen ook die waar de tentrail zit.
Als er geen vochtprobleem is, zie ik niet waarom je opnieuw zou moeten kitten.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door Henny » di 15 aug 2017 13:44

Heb je wel behoefte aan een wasbakje ? Handen wassen, tanden poetsen kan ook aan de aanrecht thumbup.gif

Dus als je meer behoefte hebt aan ruimte dan gewoon eruit laten. Wel de waterleidingen goed afdoppen. Eventueel het bestaande wasbakje bewaren op zolder om, stel dat je de caravan verkoopt, er toch weer even in te monteren. Succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door Hobby Linka » di 15 aug 2017 19:59

Henny schreef:Handen wassen, tanden poetsen kan ook aan de aanrecht ..........
In de handleiding van mijn caravan staat dat je dat juist niet moet doen. Tandpasta kan de bak aantasten.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door Stef » di 15 aug 2017 20:29

RE.gif

Maakt dat wat uit ?
De caravan is uit 1993 ! Tegen de tijd dat deze is doorgerot , is de rest van de caravan allang vergaan.
Dus hewoon lekker doen aan het aanrecht blij.gif

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: onze oude nieuwe kip en wat te doen hiermee?

Bericht door Leentje » do 17 aug 2017 13:56

wat voor materiaal heb je het over? Ons kunststof wasbakje in de kip heeft prachtige gele strepen lopen. Tandpasta door de loop der jaren heen?
De rvs keukenspoelbak ziet er echter nog keurig uit.
Het idee van weglaten vind ik persoonlijk zo gek nog niet.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Kip”